Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4

Viestit - p.l

Mitenkäs nykyään nämä hinnat menee.

Kannattaako pitää talkoot ja mammuttimyllyllä sotku vai valmis tavara, 16 m3 menisi.

Valmiin tavaran hinta on mielestäni melko kova:
ränniautolla n.135€/kuutio ja pumpulla 168€.
Juu, eipä siinä.
Ei taida olla pääkeskuksen jälkeen yhtää missään muualla isompaa kuin 2.5 mm2 kaapelia,kuin pesurille. Joskus kyllä pohtinut, että riittääköhän oikeasti esim. 1.5 mm2 kaapeli koko navetan mittaiselle valorampille, matkaa jotain +60m. siis varmaan on laskettu juu, mutta miten käytännössä. Joskus vaan on jouduttu vahventamaan joitakin kaapeleita, kun laskelman mukaan pitäisi riittää, mutta käytännössä sitten ei riitäkään....

10 valopistettä tai pistorasiaa 1,5 mm2 ja 10A:n sulake
16 valopistettä 2.5 mm2 ja 16A:n sulake

Sitten on joitakin esim. ulkopistorasiat joiden pitäisi olla omissa 16A:n ryhmissään.

10A:n sulakke kestää n. 2,2 kW tehoa ja 16:n sulake 3.6kW

Noin karkeasti.

Ammattilainen kannattaa, jotta ei savu karkaa sähkölaitteesta talon seinään.
Jaahas, keikkabussi.. Ihmettelinkin että miten joku oikea linja-autokuski muka onnistuu törmäämään samaan suuntaan kulkevaan traktoriin.

Nykyään miltei kaikilla keikkabusikuskeilla pitää olla D-kortti ellei alla ola joku ikäloppu
erikoisautoksi rekisteröity värkki.

Miksi 18v moista kulkuvälinettä ajanut henkilö olisi toisarvoisempi kuski kuin joku kännykkään puhuva työhönsäkyllästynyt pikavuorokuski.
Ristisiität tuon silppurin ja lumilingon, sitten kärry perään.

http://www.avanttecno.com/www/index.php?PAGE=58&LANG=1&series=1&pid=32

Tulee vaan melko kalliiksi.
Älä tee sitä mitä aiot..
Välilaakerointi vetovarsien päiden tasalle tekee takimmaisen nivelakselin elämän tukalaksi, pikkupaalaimessa se voi menetellä kun ajetaan hitaasti ja käänteessä paalarin voi pysäyttää mutta murska huutaa koko ajan täysiä.
Välilaakerointi periaatteessa lisää akselin murtokulmaa, kokeile vaikka silppurin rungolla vetämistä.


Minulla on tuollainen viritys juurikin kovapaalaimen kanssa mutta laajakulmanivelen kyllä vaatii siihen väliakselin jälkeen.  Siltikin tiukoissa kurveissa pitää vähän varoa.

Akselintumppi on viritelty kahden laippalaakerin kanssa 15mm levyyn,  laakerit levyn molemmin puolin.

http://www.ikh.fi/Tarvikkeet/Laakerit/Laakeriyksikko_pelti_pyorea

Sitten työntövarren paikkaa kannattaa miettiä sen verran, että tuo väliakseli pysyy suurinpiirtein linjassa korkeudesta riippumatta.
Muutaman nivelakselin vääntämisen jälkeen rakentelin reikäpuomin päälle telineen jossa on laakeroituna kaksipäinen pooriakselintumppi ja kiinnitys työntövarrelle ettei kippaa kyljelleen.  Kaksi lyhyempää nivelakselia tulee entisen yhden pitkän tilalle, mutta eipä enää mene pitkä akseli mutkalle vaikka kuinka korkealle nostaisi tai peruuttaessa tökkäisi johonkin.
Kasvintuotanto / Vs: Hyvä heinälato?
: 12.07.12 - klo:16:16
Löytyisiköhän jostain goretex-pressua tai joitakin metrejä leveää kangasta?
Saattaisi poistaa tuon hikoilu ja kosteuden imemis ongelman.
Ilmavasti aseteltu  hallaharso muutamaan kertaan päälle saattaisi sekin toimia.
Hyvinhän tuo karhottaa; heinät, risut, männynkävyt, kivet ja kaiken muun oravaa pienemmän kuorrutettuna tasaisella multapölykerroksella.
Nokka vehkeistä ei ole kokemusta, mutta Fahferdlösen värkki ei purkaantunut kovinkaan helposti.  Päivä taisi vierähtää lieriötä kohti kun yritti siististi ja ehjänä purkaa.
Lieriöt kiinni rungossa niin että soi ja sitten sukset vai mitkä nyt lienevätkään vielä tiukemmassa. Itse laakerit kyllä irtosivat helpohkosti.

Tuossa Fahrendlösessä on sellaine tyyppivika, että sade- tai pesuvesi jää makaamaan yelmmän laakerin päälle ja valuu hiljalleen laakeriin sisälle.

Helpointa/nopeinta olisi pistää kaikki pultit, jotka vaan voi, kaasulla poikki ja uutta tilalle.
Kasaaminen onkin sitten nopeampi juttu.
Ei niin kovin mukava, muisteleisin ... :-\

Ei todellakaan.
Varsinkin kun edellinen sukupolvi on kirveen ja lekan kanssa "korjannut"
Monesti on käynyt mielessä sellainen lapiorullaäkeen ja kelajyrsimen ristisiitos, jossa ensimmäinen tukkirivi pyörisi jyrsimen tyyliin ja loput vapaasti.  Perään vielä joku tasausvärkki niin vähenisi ajelut kummasti.

Tuolaiset suoturvepellot saisi muokattua ehkä kerta ajolla.

Urakkamallin niittykones:

http://www.youtube.com/watch?v=ecV_Y3vn_9A

Minkähänlainen terävärkki tuossa vehkeessä on?

Joku puimurista kähveletty?
Traktoria olen yrittänyt ostaa, mutta ei kaupankäynti oikein tunnu kiinnostavan varsinkaan jos ei kauppiaan ensimmäiseen hintatarjoukseen tartu tai varusteita täytyisi lisäillä.
Kyl... tuollaisia koneita voisi tehdä. Mutta maksaisivat 4 kertaa enemmän  :'(

4 kertaa enemmän kuin nykyiset jotka maksavat 4 kertaa enemmän kuin sellaiset joilla nuo hommat onnistuvat??
Kasaamiseen meni kaikkine pikkufiksailuineen ja säätöineen 7h.
Koko remonttiin siis n.10h eli ei kait mitenkään paha tuntimäärä.

Sivuja: 1 [2] 3 4