Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lumityötalvi 2012-2013  (Luettu 58533 kertaa)

Zetor

  • Vieras
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
...vaikka olet vasemmalle kallellasi.


Ootko koskaan aatellu, että jos mää seison täällä naama sinne päin ja sieltä kattelee mihin päin kallistun, niin jos kallistun vasemmalle se näyttää sieltäpäin katsottuna kallistumiselta oikealle?

Jankko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Kaikkein pahinta on se, jos lupautuu muutaman lyhyehkön yksityistien auraajaksi.  Toissatalvena tuli tätä kokeiltua, enkä lähde siihen enää uudestaan, ehkä sitten alihinnoittelin palvelukseni, mutta se lopulta pieneksi jäänyt nettoansio ei korvannut niitä huonoja puolia.   Kyttäämässä piti olla käytännössä tuona talvena 24/7 tahdissa, eli koko ajan, muut hommat määräytyi ihan sen mukaan, metsähommistakin piti usein poistua kesken päivän teitä auraamaan, sosiaalinen elämä ja ihmissuhteet kärsi, kun piti muutaman pikkutien auraamisen takia  perua menoja tai lähteä pois kesken tilaisuuksien,  alkoholin nauttimisen kanssa sai olla varovainen myös. Kyllä se on niin, että jos lumitöillä haluaa hankkia, niin homman pitää olla joko hyvin laajamittaista, tai sitten ei ollenkaan,  pahinta on juuri tämä "muutaman pikkutien"  auraamishomma.  Riippuu toki myös talvesta, mutta 2 edellistä  ja tämä talvi tähän asti ovat olleet hankalia, vaatii jatkuvaa kyttäämistä, ja aamuöisiä heräämisiä.

Kuuolostaa niin vietävän tutulta ::)
Itse olen 3 vuotta tahkonnut "vakavasti harrastaen" 10+km tienpätkiä ja 30 pihaa.
Tuossa taannoin tuli ensimmäinen reklamaatio hävyttömästä laskutuksesta :o, eli 160 m tienpätkä ja ahdas/hidas piha n.10 min homma/kerta 8e alv 0,tiekunnanvarressa, linkohommina tehtytalkoilla vanhoille immeisille, viime talvi 15 krt = 120e alv0 >:(
Jos nää yleistyisi, keksisin jotain muuta tekemistä.

Jaska79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Lunta ollaan kuljetettu pk-seudulla 5€/m3 + kaatopaikka maksu 20e.

3 traktoria ja jokaisella 20m3 kärry + yks pyöräkone lastaa.  tunnissa yks traktori vie 2 kuormaa.

antti-x

  • Vieras
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Lunta ollaan kuljetettu pk-seudulla 5€/m3 + kaatopaikka maksu 20e.

3 traktoria ja jokaisella 20m3 kärry + yks pyöräkone lastaa.  tunnissa yks traktori vie 2 kuormaa.

Eli 600€/h eli 150€/kone/h jää kaatopaikkamaksun jälkeen. Ihan reppavaa vaikka homma ei kyllä yleensä ole mukavammasta päästä.

Jollekin ison pihan omaavalle yksityiselle kuljetusyrittäjälle kun pistäisi laskun vaikka 3000 kuutiosta niin voi olla että tulisi riita :) 

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Itse laitoin jo viime talvena nuille yksitysteiden varrella oleville pihoille hinnaksi 250 e+alv/talvikausi ei tuolta natinoita kuulunut jos ei kelpaa ehtiköön muualta auraajan, mulle sama sitten olla emännän vieressä yöt... Eikä tarvii keväällä tinkiä kerroista kun jokaiselle tienvarrella tulee sama summa...

antti-x

  • Vieras
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Itse laitoin jo viime talvena nuille yksitysteiden varrella oleville pihoille hinnaksi 250 e+alv/talvikausi ei tuolta natinoita kuulunut jos ei kelpaa ehtiköön muualta auraajan, mulle sama sitten olla emännän vieressä yöt... Eikä tarvii keväällä tinkiä kerroista kun jokaiselle tienvarrella tulee sama summa...

Uudella alvilla tuo tekee 310€ ja kun siitä vähentää kotitalousvähennyksen (45%) 170,5 euroa. Kyllä tuohon (tai kovempaankin) hintaan kaikki hyötyvät verrattuna siihen että pihoille kannettaisiin tonnin lumilinkoja jotka ovat aina rikki tai niin syvällä varastossa että homma tehdään kuitenkin kolalla.

vapaana77

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Nyt on lumityömiesten loma jakso, luvannut pidemmälle ajalle puotaa :)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Nyt on lumityömiesten loma jakso, luvannut pidemmälle ajalle puotaa :)

 Sorkkis saa orkun, kun se luulee että mä menen konkurssiin, kun ei ole töitä.  ;D ;D ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

jep jep

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 218
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Nyt on lumityömiesten loma jakso, luvannut pidemmälle ajalle puotaa :)

Tykkään  :D
Henri

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Nyt on lumityömiesten loma jakso, luvannut pidemmälle ajalle puotaa :)

Hyvä juttu, joulukuu menikin varsin lahjakkaasti pieleen muiden hommien osalta kun oli jatkuvaa lumihommaa, toki oli kiva lähettää tuntiperusteisena laitettava kuukausilasku menemään. Jos vaikka polttopuusavotalle ehtisi kerrankin järkevään aikaan tämän "loman "aikana.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Toinen hieno auruu muoto on nämä yksityis piha tiet jotka tuiskaa täyteen.
Hieno tunne aamulla lyödä 15-20 asteen pakkasesta raskas diesel tulille,ajaa 5km suuntaansa ja  käydä auraamassa 50m tienpätkkää ja tulla takaisin. Lyö hankkeeks ;D. Saatikka olla asioilla jossain ja soitto tulee et tie tukossa,pitäs päästä kylille. Tuleppa sitte auraamaan asioikseen. Siksipä itse erittäin tarkka mitä otan auruu lenkille. Tuisku alttiita yksityis/lyhyitä teitä en ota taakakseni.
Niistä kun ei mitään tienaa ja joutuu erikseen niitä valvomaan. Muutenhan noi pikku pätkät menevät auruun yhteydessä.
Nii se on...

jep jep

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 218
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Toinen hieno auruu muoto on nämä yksityis piha tiet jotka tuiskaa täyteen.
Hieno tunne aamulla lyödä 15-20 asteen pakkasesta raskas diesel tulille,ajaa 5km suuntaansa ja  käydä auraamassa 50m tienpätkkää ja tulla takaisin. Lyö hankkeeks ;D. Saatikka olla asioilla jossain ja soitto tulee et tie tukossa,pitäs päästä kylille. Tuleppa sitte auraamaan asioikseen. Siksipä itse erittäin tarkka mitä otan auruu lenkille. Tuisku alttiita yksityis/lyhyitä teitä en ota taakakseni.
Niistä kun ei mitään tienaa ja joutuu erikseen niitä valvomaan. Muutenhan noi pikku pätkät menevät auruun yhteydessä.

Vähän sama homma kun omakotitalon katolta tulee lumet alas, kun tulis kaikilta edes samaan aikaan  ::)
Henri

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Nyt on lumityömiesten loma jakso, luvannut pidemmälle ajalle puotaa :)
Tulee kesälomat melkein pidettyä... Ei ihan jouten kyllä silti pääse olemaan :P  Huomennakin tarttis ojaa kaivaa  ;D   

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Kelit on kyllä suosineet. 2 kertaa olen tainnut lumitöissä käväistä tässä 3 viikon aikana. Lunta saattaa olla jo melkein 30 senttiä jos on tuiskuttanut  ;D

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Nyt saa tulla tuiskut, puusavotat on ajettu teon kantaan kiinni ja itseasiassa tekokin loppunut toistaiseksi. Laskin, että 9 täyttä lähtöä on ollut koko lumikaudelle.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho