Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vanhempien Mersun pakujen kestot  (Luettu 13712 kertaa)

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D
sprintereissä 03 ylöspäin ja mielellää 906 mallia eli 07(06) ylöspäin.kaikissa kylläkin oman kokemuksen mukaan aika paljon egr,kaasuläppäkotelo,intergooleri yms vikoja. huoltomiesten mukaan jos kaikki olis v6 malleja niin kuin nykyinen sprintterini niin heiltä loppuis työt.

Jaa eikös sitä tartte huoltaa? Vai onko se niin romu ettei sitä kannata huoltaa?
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Uudemman mallisista (w639) Vitoista osa tehdään Espanjassa ja osa Saksassa. Nelivedot ovat ilmeisesti kaikki Saksalaisia joten ovat paremmassa maineessa kuin Espanjalaiset. Sakemannit eivät ainakaan ruostu heti liikkeesta ulos ajettaessa. Mutta ei ne sakemannitkaan mitään pomminvarmoja ole..
kaikki niistä tehdään espanjassa.

Ei pidä paikkaansa.

Valmistusmaa    Vitoria-Gasteiz, Espanja
vuodesta 1996
Fúzhōu, Kiina
vuodesta Huhtikuu 2010
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

Taapertaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Uudemman mallisista (w639) Vitoista osa tehdään Espanjassa ja osa Saksassa. Nelivedot ovat ilmeisesti kaikki Saksalaisia joten ovat paremmassa maineessa kuin Espanjalaiset. Sakemannit eivät ainakaan ruostu heti liikkeesta ulos ajettaessa. Mutta ei ne sakemannitkaan mitään pomminvarmoja ole..
kaikki niistä tehdään espanjassa.

Ei pidä paikkaansa.

Valmistusmaa    Vitoria-Gasteiz, Espanja
vuodesta 1996
Fúzhōu, Kiina
vuodesta Huhtikuu 2010

4x4 Viton rekisteriotteessa lukee valmistusmaa: Saksa. Takavetoisen Viton otetta en ole vilkaissut, että mitä siinä lukee. Jos niissäkin lukee maana Saksa niin sitten pitää uskoa että myös nelikot tulevat espanjasta..

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D
sprintereissä 03 ylöspäin ja mielellää 906 mallia eli 07(06) ylöspäin.kaikissa kylläkin oman kokemuksen mukaan aika paljon egr,kaasuläppäkotelo,intergooleri yms vikoja. huoltomiesten mukaan jos kaikki olis v6 malleja niin kuin nykyinen sprintterini niin heiltä loppuis työt.

Jaa eikös sitä tartte huoltaa? Vai onko se niin romu ettei sitä kannata huoltaa?
ei huollot niin paljon työllistä,minä ainakin huollan ite.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Niin no takatuuppariin ei tarvi ihan niin paljon tehdä sitä nivelremppaa. Eikä puske kurvinperästä niin mielellään etuperin pihalle ;D
Hmmm... Nivelremppaa?? Koska semmosta kuuluu tehdä?? Niin ja mitä se puskeminen??
No etuvetoisissa kuluu helpommin tukivarsien nivelet vetonivelistä puhumattakaan. Varsinkin jos kuormapäällä jossain ohjaus linkussa vedätellään. Pätee ihan henkilö mobiileihinkin ja myös niihin jaappanilaisiin. 2v aikana menny 2laatikkoa useammat vetonivelet puslia jne nämä siis nisaneista >:( Eikö muilla etuveto muka pyri aliohjaamaan kurveissa? Myös sellainen nelikko pyrkii puskemaan missä etuvedon vetosuhde on suuri. Jos taas takavedon osuus on isompi niin ei puske vaan yli ohjaa mutta on mielestäni mukavempi ajaa 8) No makuasioita sano koirakun muniaan nuoli.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5900
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Niin no takatuuppariin ei tarvi ihan niin paljon tehdä sitä nivelremppaa. Eikä puske kurvinperästä niin mielellään etuperin pihalle ;D
Hmmm... Nivelremppaa?? Koska semmosta kuuluu tehdä?? Niin ja mitä se puskeminen??
Eikö muilla etuveto muka pyri aliohjaamaan kurveissa?
Eipä tuolla asialla ole käytännössä normaalissa tieliikenteessä JÄRKEVILLÄ tilannenopeuksilla ajettaessa mitään merkitystä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Niin no takatuuppariin ei tarvi ihan niin paljon tehdä sitä nivelremppaa. Eikä puske kurvinperästä niin mielellään etuperin pihalle ;D
Hmmm... Nivelremppaa?? Koska semmosta kuuluu tehdä?? Niin ja mitä se puskeminen??
No etuvetoisissa kuluu helpommin tukivarsien nivelet vetonivelistä puhumattakaan. Varsinkin jos kuormapäällä jossain ohjaus linkussa vedätellään. Pätee ihan henkilö mobiileihinkin ja myös niihin jaappanilaisiin. 2v aikana menny 2laatikkoa useammat vetonivelet puslia jne nämä siis nisaneista >:( Eikö muilla etuveto muka pyri aliohjaamaan kurveissa? Myös sellainen nelikko pyrkii puskemaan missä etuvedon vetosuhde on suuri. Jos taas takavedon osuus on isompi niin ei puske vaan yli ohjaa mutta on mielestäni mukavempi ajaa 8) No makuasioita sano koirakun muniaan nuoli.
Nivelet alkuperäiset ja 300tkm mittarissa hiacessa... Ei tuo juuri aliohjaa vaan pikemminkin pikkusen yliohjaa... Espanjataresakin vetarit oli vielä 280tkm kohdalla alkuperäiset vaikka kyllä mä sitä kiusasin...

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D

-98 mallinen 370tkm ajettu vanhankoppainen 110 Vito ollu maatalousajoneuvona n.neljä vuotta ja jostain kumman syystä, huolimatta huonosta maineestaan, tuo ei ole ruosteessa. Liekkö edellinen omistaja pitäny sitä hyvänä, sillä meillä sitä ei pahemmin ole säälitty.
Nyt vuoden vaihteen jälkeen siinä alkoi automaattivaihteisto "luistaa", mutta toivon mukaan se korjaantui öljyjen vaihdolla, sillä remonttiahan tuon ikäiseen peltikasaan ei kannata paljoa enää tehdä.

Edellinen paku oli -85 mallinen 309D ja sen taival loppui korin ruostumiseen. Tekniikka olisi vielä kestänyt.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D

-98 mallinen 370tkm ajettu vanhankoppainen 110 Vito ollu maatalousajoneuvona n.neljä vuotta ja jostain kumman syystä, huolimatta huonosta maineestaan, tuo ei ole ruosteessa. Liekkö edellinen omistaja pitäny sitä hyvänä, sillä meillä sitä ei pahemmin ole säälitty.
Nyt vuoden vaihteen jälkeen siinä alkoi automaattivaihteisto "luistaa", mutta toivon mukaan se korjaantui öljyjen vaihdolla, sillä remonttiahan tuon ikäiseen peltikasaan ei kannata paljoa enää tehdä.

Edellinen paku oli -85 mallinen 309D ja sen taival loppui korin ruostumiseen. Tekniikka olisi vielä kestänyt.

Onko ensimmäinen öljynvaihto kyseessä,saattaa toki olla 60 tkm:ssä vaihdettu ja jos sen jälkeen ei ole vaihdettu niin housuissa on jo.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Missä vuosimalleissa kulkee rajat Mersun Vitoissa ja Sprintereissä että kannattaa vielä sekaantua niihin? Ja rajalla tarkoitan ylärajaa tässä tapauksessa. :D

-98 mallinen 370tkm ajettu vanhankoppainen 110 Vito ollu maatalousajoneuvona n.neljä vuotta ja jostain kumman syystä, huolimatta huonosta maineestaan, tuo ei ole ruosteessa. Liekkö edellinen omistaja pitäny sitä hyvänä, sillä meillä sitä ei pahemmin ole säälitty.
Nyt vuoden vaihteen jälkeen siinä alkoi automaattivaihteisto "luistaa", mutta toivon mukaan se korjaantui öljyjen vaihdolla, sillä remonttiahan tuon ikäiseen peltikasaan ei kannata paljoa enää tehdä.

Edellinen paku oli -85 mallinen 309D ja sen taival loppui korin ruostumiseen. Tekniikka olisi vielä kestänyt.

Onko ensimmäinen öljynvaihto kyseessä,saattaa toki olla 60 tkm:ssä vaihdettu ja jos sen jälkeen ei ole vaihdettu niin housuissa on jo.

Saattaa hyvinkin olla ensimmäinen vaihto... Kukas sen tietää!
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Käännä akunkengät väärinpäin.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
mutta eikö se oo pakollinen vasta 04???
kyllä se on pakollinen 10/01 jälkeen rekisteröidyissä

ok, saanu väärää tietua sitte..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
98 110 vito, maalattu, webastomurheita, lukot vaihdettu, ohjauksen letkurikko, vaihdevaijerit, jarruja iskaria yms normaalia mutta ei ny muuta muistu.. paitti mittaristo juu, ei tiä varmaksi palioko o ajettu (joku 300tkm paikka) ja kiekkamittari on seliuun koko aijan.. plussaa on henkilöautomainen ajettavuus -ahdas..

04 311cdi rintteri, lämppäripuhallin, pari niveltä, iskarit, jarrut pariin kertaan (koko aikana) ja käsijarru 2krt vuores >:( eeperin puhallin ja ny tiivisteet, ja nyssitte meni kansipaffiki lopuksi stana.. kukkii kyliistä piskoona, sivuovesta ripajaa ruuvia tämäntästä aina vuoronperähän.. tairan laittaa liimalla.. ja 230tkm ajettu.. + on tavaratilan muoto ja ajettavuus paranee mitä enee painoa looras (kuhan oikeen lastattu) - talviajo ominaisuudet tyhjänä..

ei se huippu oo mutta sopii mun käyttöön..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Niin no takatuuppariin ei tarvi ihan niin paljon tehdä sitä nivelremppaa. Eikä puske kurvinperästä niin mielellään etuperin pihalle ;D
Hmmm... Nivelremppaa?? Koska semmosta kuuluu tehdä?? Niin ja mitä se puskeminen??
Eikö muilla etuveto muka pyri aliohjaamaan kurveissa?
Eipä tuolla asialla ole käytännössä normaalissa tieliikenteessä JÄRKEVILLÄ tilannenopeuksilla ajettaessa mitään merkitystä.
No joo tulee niin vähän ajeltua normaalissa liikenteessä että voisin ajaa vaikka polkuautolla ;D 4x4 hiluhikka on aikakova puskemaan >:( Siis nelivedon ollessa kytketty.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

kaapo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Meillä 01 308 CDI sprintteri, ajettu 350 tkm,  maatilan tarpeisiin ihan sopiva
hyvää:
- tilaa riittävästi, viimekesänä kuljetettiin heinäpaaleja kärrin kanssa  muistaakseni 170 kpl
- helppo tehdä perushuolto itse
- tarvikeosiakin löytyy runsaasti ja edullisesti
huonoa:
- kone tehoton, mutta kulkee se kunhan tottuu
- takavetosena pitää kattoa mihin ajaa että pääsee pois
- ajo-ominaisuudet ei kovin kummoset

Ruosteen kanssa pärjää, meillä kori ihan siisti, kun keväisin tarkistaa ja paikkaa jos maalissa vauriota. Valkoisessa vielä näkee helposti, mistä pitää korjata ;D. Ruostuu ne muutkin, nissanin joutu hävittämään kun kori alko katoamaan. Olis ehkä otettu Sevelin vamistama pökötti, mutta paku liian pieni, maali ei pysy ja ruostuu pohjasta