Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Xanadu  (Luettu 2109 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Xanadu
Onko kertynyt kokemuksia tästä lajikkeesta? Mielestäni kiinnostava lajike tuon happamuuden sietokykynsä ansiosta. Ei sillä, että ph:t olisi ihan huonot. Vaihtelee joka lohkolla 6-7 välissä, mutta olen vaan funtsinut, että kaksitahoiset mallasohralajikkeet voi olla aika vaativia ph:n suhteen. Eli suosituksetkin puhuu yli 6,5 arvoista. Tämä on minun mielestäni aika kova vaatimus. Happamuuden sieto voi olla yksi minimitekijä, joka voi leikata satoa. Mutta, kommentteja.

Shield

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69
Vs: Xanadu
Olen itse miettinyt samaisen lajikkeen viljelyyn ottamista. Lajikkeen lyhyt kasvuaika on mielestäni yksi tärkeä valintakriteeri. Etenkin syysviljan kylvö alkaa käydä vaikeaksi, uusien lajikkeiden kasvuaikojen jatkuvasti pidentyessä! Yksi varteenotettava vaihtoehto on Tilasiemenen uutuuslajike Streif, joka on toki päivää Xanadua myöhäisempi, mutta happamuuden kestoltaan ja yleiseltä satotasoltaan vielä huomattavasti tätä parempi. Lajike ei ole tosin vielä saanut mallasohra-hyväksyntää toisin kuin Xanadu...

voorti

  • Vieras
Vs: Xanadu

Vaikka tää ei olekaan osto ja myyntipalsta,ostaisin pienen raakaerän
ko.lajiketta.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Xanadu
Näitä lajikkeita tulee nykyään markkinoille sellaisella rumputulella ettei meinaa perässä pysyä ???