Ei kai kytkytin starttaamisessa voi hajota? Jos startin solenoidi ei irrota heti ?
juu, ei kytkin sillai mee. Helpointa ja halvinta olis ottaa startti irti ja katsoa onko siinä mitään vikaa, voi olla hiili irti ja silppuna - se ei kyllä kolahtele.
Sitten pyörittää moottoria kampiakselin päästä ja katsoo onko starttikehällä mitään näkyvää vikaa. Eikös valmuutti oo ollu herkkä tuosta starttikehästä?
2400h taisi olla 6400:n mittaris, kun starttikehä uusittiin (ja paljon muutakin). Tosin kehä ei oireillut hammasvikaisena. Kait yksittäisiä hampaita tai pientä lohkeamaa. Syyksi tähän esitettiin laiskaa starttia tai huonoa akkua. Kuulemma molemmat vaikuttaa siten , että ei lyö hammasta tarpeeksi syvään. No startti oli kyllä korvakuulollakin "laiska" ja parani hetkeksi vaihtamalla , mutta vaikuttaa nykyään ihan yhtä paskalta (4200h) , kuin alkuperäinen aikoinaan. Taisi olla näitä Iskran startteja Valtran hintalisällä höystettynä.
Tuosta omasta kokemuksesta vaan ajattelin, että hammasvika vois olla mahdollinen
( Jos akku ensin on pyöritetty "tyhjäksi").