Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Terminator II - 26.10.13 - klo:17:12
-
Krone tehnyt kombikoneen joka tekee 210 senttisiä paaluja. Ongelma taitaa vaan olla että millä nuo pellolta saa pois.
-
Krone tehnyt kombikoneen joka tekee 210 senttisiä paaluja. Ongelma taitaa vaan olla että millä nuo pellolta saa pois.
Ne voi käydä ulostamassa päistetielle josta ne on kätevä hakea rekalla.
-
Ihan tämä sama asia kävi mielessä kun lehteä luin ;D
-
Krone tehnyt kombikoneen joka tekee 210 senttisiä paaluja. Ongelma taitaa vaan olla että millä nuo pellolta saa pois.
Siis tekee ja pystyttää samalla? Puupaaluja? Mitä järkee?
-
Olihan tuo jo listalla kun nykyistä ostateltiin. Oli kuitenkin kallis, raskas ja epäkäytännölinen. Kytännössä tollanen 2 metrinen rehupaali ei olisi käsiteltävyydelle ongelma jos olisi sitävarten laitteet. Rukkipiikit vaan raktoriin eteen ja taakse niin hienosti siirtyisi. Kuitenkin käytännössä tolla tyylillä millä toi kone toimii niin 150-170 cm on ihan maksimi mitä kammiossa pyörii rehua ja heti jos mennän lyhyempään "mössöön" niin paalikokoa joutuu pienentämään. Oljen paalaukseen voisi olla kätevä mutta sitä en viitti pyöröpaalaimella ajaa kun välttämätön määrä. Yhdistelmä on kuitenkin ainoastaan parhaimmillaan kun sisään sullotaan rehua joka heti valmistuttua kääritään muoviin. Kaikkeen muuhun paalaukseen on olemassa tehokkaimpia ja parempia koneita.
muuten pikkuveli saisi periä ton nopeamman paalinsiirron ja sitten muista saman firman malleista ohjaavan telin ja jousituksen. Käytännössä hinta vaan karkaisi äkkiä liian kauas.
-
Olihan tuo jo listalla kun nykyistä ostateltiin. Oli kuitenkin kallis, raskas ja epäkäytännölinen. Kytännössä tollanen 2 metrinen rehupaali ei olisi käsiteltävyydelle ongelma jos olisi sitävarten laitteet. Rukkipiikit vaan raktoriin eteen ja taakse niin hienosti siirtyisi. Kuitenkin käytännössä tolla tyylillä millä toi kone toimii niin 150-170 cm on ihan maksimi mitä kammiossa pyörii rehua ja heti jos mennän lyhyempään "mössöön" niin paalikokoa joutuu pienentämään. Oljen paalaukseen voisi olla kätevä mutta sitä en viitti pyöröpaalaimella ajaa kun välttämätön määrä. Yhdistelmä on kuitenkin ainoastaan parhaimmillaan kun sisään sullotaan rehua joka heti valmistuttua kääritään muoviin. Kaikkeen muuhun paalaukseen on olemassa tehokkaimpia ja parempia koneita.
muuten pikkuveli saisi periä ton nopeamman paalinsiirron ja sitten muista saman firman malleista ohjaavan telin ja jousituksen. Käytännössä hinta vaan karkaisi äkkiä liian kauas.
halpa se minusta se on suhteelisen halpa. mchalen fusion 3 maksaa n.100t€ tuo krone maksaa n.110t€, lely 245 tornando n.95t€ ja claasin 455 n.95t€. Kaikki muut on kiinteäkammioisia paitsi tuo krone ja claassi on mps:llä varustettu.
-
Kohta on päistetiet KM esittelyssä, vemssi aikaansa edellä ja muut tullaan jälkijunassa. :-X
-
Kohta on päistetiet KM esittelyssä, vemssi aikaansa edellä ja muut tullaan jälkijunassa. :-X
No en minä tuota päistetie ideaa ihan pöljänäkään pitäisi. Saksassa peltoteitten
tieriviin jo nykyään laitetaan putket. Itsekkin olen kyseistä ideaa miettinyt joillain lohkoilla. Rupeaa liitymät olemaan lujilla kun lohkolle viedään jo 20-40 kuormaa lietettä kesän aikana.
-
Yhden päistetien tiedän olevan, pelto ei toki tamppaudu mutta paljon menee pinta-alaa hukkaan siltikin. Kumpi lie parempi?
-
Kyllä mäkkäri miehet aina toisista koneista vian löytävät,jos ei muuta niin tekevät liian isoja paaleja.Siinä sen ison ja pienen merkin ero on, että toinen pystyy kehittämään uutta eikä mee pelkällä pellin vaihtamisella muoviin ;D
-
Mäkkäri on vaan käsittääkseni saavuttanut pari tärkeintä vaikka jää lähestulkoon kaikessa muussa jälkeen. Nämä ovat tietenkin kestävyys ja toimintavarmuus.
-
Ja näky olleen siirtolaitekkin niille paaleille, näytti vaan jotenkin tutulta niin kaivoin videon esiin http://www.youtube.com/watch?v=ho82UdtCQTg (http://www.youtube.com/watch?v=ho82UdtCQTg) värikin sama ???
-
Ja näky olleen siirtolaitekkin niille paaleille, näytti vaan jotenkin tutulta niin kaivoin videon esiin http://www.youtube.com/watch?v=ho82UdtCQTg (http://www.youtube.com/watch?v=ho82UdtCQTg) värikin sama ???
Tä on tavallaan ihan fiksu kärry. Jos haluaa tieliikenne lailliseksi niin täytyy tehdä toiseen keräimeen teleskoopit että sen saa nostettua toisen rivin päälle sen vertaa että menevät sopivasti limittäin. Muuten tulee leveys vastaan. 2,60 kun ei saisi ylittää leveydessä ja 4 ja risat korkeudessa.
-
Vähän tuli silmäiltyä ko. juttua eikä kyllä oikeen vakuuttanut, kun uudessa koneessa oli niin paljon ongelmia.. Taitaa olla Saksan Junkkari toi Kroone.. :-X
-
Aina noissa uuden mallisissa Kroneissa on ongelmia. Pari lavallista muutososia niin alkaa toimimaan ;D
-
Paali:
(http://ammattilaiset.valio.fi/maitojame/10_98/ykspaali.jpg)
Paalu:
(http://golfpiste.com/gallery/c/7712/11051715370860.jpg)
Ja päisteteitä pitää tehdä aina, kun mahdollista eli putkea vaan hommaamaan :)
-
Aina noissa uuden mallisissa Kroneissa on ongelmia. Pari lavallista muutososia niin alkaa toimimaan ;D
kerros muillekin mitä päivitysosia tar tarvitaan.
-
Paali:
(http://ammattilaiset.valio.fi/maitojame/10_98/ykspaali.jpg)
Paalu:
(http://golfpiste.com/gallery/c/7712/11051715370860.jpg)
Ja päisteteitä pitää tehdä aina, kun mahdollista eli putkea vaan hommaamaan :)
Vieläkö teillä pohjanmaalla on PETÄJIKKÖ ja PUSIKKO sama asia. ::)
-
Aina noissa uuden mallisissa Kroneissa on ongelmia. Pari lavallista muutososia niin alkaa toimimaan ;D
kerros muillekin mitä päivitysosia tar tarvitaan.
Kyseisestä mallista en tiedä. Aikanaan noihin ensimmäisiin malleihin vaihdettiin reilusti osia.
-
http://www.youtube.com/watch?v=3iZIurJ9N3E
siinä paalivaunua.....
-
http://www.youtube.com/watch?v=3iZIurJ9N3E
siinä paalivaunua.....
Joku on lukenut Vemssin jutu A-netistä. :o
-
http://www.youtube.com/watch?v=3iZIurJ9N3E
siinä paalivaunua.....
Joku on lukenut Vemssin jutu A-netistä. :o
sikäli mielenkiintoinen kapine että kuorma on oikeasti iso ja Se on laillinen.