Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Voi hyvät pojat!  (Luettu 5836 kertaa)

Maalaityttö

  • Vieras
Voi hyvät pojat!
Sopikaa riitanne, vilelijät ja karjankasvattajat!! Annatte tosi huonon kuvan ammatistanne. Nyt sitä pääsevät repostelemaan kaikenmaailman talojussit, kuten täältäkin voimme lukea.Laihakin sopu olis kaikkien etu.

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22162
Vs: Voi hyvät pojat!
Laiha sopuko tarkoittaa, jotta a-b-alueen annettava taas kerran periksi, unohda koko juttu.

Viimeksi muokattu: 15.01.09 - klo:09:28 kirjoittanut Eemeli

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Voi hyvät pojat!
Laiha sopuko tarkoittaa, jotta a-b-alueen annettava taas kerran periksi, unohda koko juttu.

Kyllähän se on C-alueen viljelijät jotka kohta antavat periksi kun Huurnpori niin sanoo. Seuraavaksi kun tulee neuvottelut ja kyykytetään hyväuskoisia AB-alueen viljelijöitä niin sanotaan että me leikataan teiltä tukia mutta älkää olko huolissanne; kyllä me leikataan C-alueeltakin.

Ja mitä siitä seuraa.................................



TORJUNTAVOITTO!!


Prkeles muuta kuin MTK:n jäsenetuna hameet kaikille AB-alueen viljelijöille.
Poliittinen *****.

JakkeJäyhä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 678
Vs: Voi hyvät pojat!
Laiha sopuko tarkoittaa, jotta a-b-alueen annettava taas kerran periksi, unohda koko juttu.

Kyllähän se on C-alueen viljelijät jotka kohta antavat periksi kun Huurnpori niin sanoo. Seuraavaksi kun tulee neuvottelut ja kyykytetään hyväuskoisia AB-alueen viljelijöitä niin sanotaan että me leikataan teiltä tukia mutta älkää olko huolissanne; kyllä me leikataan C-alueeltakin.

Ja mitä siitä seuraa.................................

TORJUNTAVOITTO!!
Prkeles muuta kuin MTK:n jäsenetuna hameet kaikille AB-alueen viljelijöille.

Kommenteistasi keskusteluun pystyn päättelemään että olet asioita tunteva ja ymmärtävä henkilö. Oletko ystävällinen ja lasket tuossa

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=6952.0

ketjussa olevat laskelmat tukieroista ja osoitat ne vääriksi. Kiitos.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Voi hyvät pojat!
Ei täällä ole viljelijät ja karjankasvattajat vastakkain, täällä on pari kiihkokakolaista purkamassa terapiaistuinnoissa omia kepukaunojaan ...
Tämä on sitä nykyajan avohoitoa, annetaan lääkkeet kotiin ja neuvo "kerro kaikki", jollakin toisella foorumilla ...

Normaalit ihmiset ei viitsi edes kommentoida näitä "poliittisia" avauksia, poltiikka meni muodista jo seitkytluvulla keskusteluista.

JakkeJäyhä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 678
Vs: Voi hyvät pojat!
Ei täällä ole viljelijät ja karjankasvattajat vastakkain, täällä on pari kiihkokakolaista purkamassa terapiaistuinnoissa omia kepukaunojaan ...
Tämä on sitä nykyajan avohoitoa, annetaan lääkkeet kotiin ja neuvo "kerro kaikki", jollakin toisella foorumilla ...

Normaalit ihmiset ei viitsi edes kommentoida näitä "poliittisia" avauksia, poltiikka meni muodista jo seitkytluvulla keskusteluista.

Niin. Minuako tarkoitit? Olen mielestäni yrittänyt ainakin pysyä asialinjalla ja linjani on mielestäni ollut sikapuolen AB-alueen ja C-alueen väliset tukierot että onko niitä ja jos on niin kuinka suuria ja ovatko ne merkittäviä kilpailumielessä eli pärjääkö AB-alue ilman tukia jos C-alueen tuet pysyvät. Laskelmiani ei toistaiseksi ole kukaan osoittanut vääriksi vai onko? Eli en ole "puhunut paskaa". Olen oikeasti huolissani syntyvästä tilanteesta AB-alueen kannalta. Ja ilmeisesti nettikeskusteluista ja lehtijutuista ja Huittisten kokouksesta päätellen en ole ainoa. Keinoista voidaan olla montaakin mieltä mutta perusasia eli kohtuuton tukiero sikatuotannon kannalta ilmeisesti on ja pysyy. Tosin cosmic_cowboy osoitti että nautapuolella tukiero on vielä suurempi niin että mitäs minä tässä tyhjästä valitan...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Voi hyvät pojat!
Ei täällä ole viljelijät ja karjankasvattajat vastakkain, täällä on pari kiihkokakolaista purkamassa terapiaistuinnoissa omia kepukaunojaan ...
Tämä on sitä nykyajan avohoitoa, annetaan lääkkeet kotiin ja neuvo "kerro kaikki", jollakin toisella foorumilla ...

Normaalit ihmiset ei viitsi edes kommentoida näitä "poliittisia" avauksia, poltiikka meni muodista jo seitkytluvulla keskusteluista.

Niin. Minuako tarkoitit? Olen mielestäni yrittänyt ainakin pysyä asialinjalla ja linjani on mielestäni ollut sikapuolen AB-alueen ja C-alueen väliset tukierot että onko niitä ja jos on niin kuinka suuria ja ovatko ne merkittäviä kilpailumielessä eli pärjääkö AB-alue ilman tukia jos C-alueen tuet pysyvät. Laskelmiani ei toistaiseksi ole kukaan osoittanut vääriksi vai onko? Eli en ole "puhunut paskaa". Olen oikeasti huolissani syntyvästä tilanteesta AB-alueen kannalta. Ja ilmeisesti nettikeskusteluista ja lehtijutuista ja Huittisten kokouksesta päätellen en ole ainoa. Keinoista voidaan olla montaakin mieltä mutta perusasia eli kohtuuton tukiero sikatuotannon kannalta ilmeisesti on ja pysyy. Tosin cosmic_cowboy osoitti että nautapuolella tukiero on vielä suurempi niin että mitäs minä tässä tyhjästä valitan...



En tarkoittanut sinua, mielestäni et ole esittänyt poliittisesti kovin kiihkeätä kommentointia vaan pysynyt asioissa.

Tukiero on fakta, sitä ei voi kiistää, se myös perustuu olemassa oleviin sopimuksiin, joita nyt ei noinvain kumota, mikä on se todellinen lopputulos eri tiloilla, on myös ihan toinen juttu, mutta yksi tapa tarkastella asiaa on antamasi laskelmat.

Itse en usko, että pohjoisen alueen viljelijät suostuvat sellaisiin ratkaisuihin, joissa heille tulisi lisää leikkauksia mutta muille ei tule, se ei ole realistinen ajatus yksinkertaisesti.
Itse katselen asiaa nautapuolelta, enkä ole edes selvillä sika/broileripuolen jutuista, mutta ainakin naudanlihanhinta on niin huono, etten missään tapauksessa näin muutenkin huonon vuoden jälkeen suostuisi minkäänlaiseen leikkaukseen pelkästään omalle kohdalle, en vaikka MTK hajoaisi, siinä menkööt.

Toisaalta pitää muistaa myös se, että tässä kokoajan puhutaan nyt vain "yksimahaisista", mutta jos nämä uudet vaatimukset menee läpi, niin se automaattisesti johtaa uusiin vaatimuksiin myös naudanlihapuolella ja lopulta myös maitopuolella, tämä on nähty ennenkin, joten olen hyvin skeptinen kaikenlaisia uusia leikkauksia kohtaan, vaikka niihin liitettäisiin minkälaisia lisäehtoja ja lupauksia tahansa, että ne koskisivat vain yksimahaisia.
Ei se näin mene, tälläkin foorumilla näkee jatkuvasti muutamien komenteista, että kauna pohjoista kohtaan ei ole missään järjellisessä suhteessa alueen tuotantoon.

Joten ainakaan täältä suunnalta on ihan turha odotella ilmaisia pähkinöitä, niitä ei ole jaossa eikä tule jakoon.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Voi hyvät pojat!
Nyt tuli emo-heikilta asiaa.  :P

SiKari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 348
Vs: Voi hyvät pojat!
Täällä ei tosikkona pärjää, jos sittenkään. Pitää olla, kuin ennen vanhaan, ennen nettikanavia, kokoonnuttiin Esson tai Matkahuollon baariin, joku kun heittää jotakin, niin aina siihen pitää yrittää panna paremmaksi. Sitten siellä baarissa istui aina joku kylähullu, (vrt, Talojussi, AuA, Eemeli), jotka rätkyttää omaa asiaansa, vaikkei siitä edes keskustella. Tosikot ei kauan baarissa istuneet, eikä liian kiltit tytöt/naiset. Tämä "vapaa sana" voitaskiin nimetä uudelleen "Esson baariksi"

Talojussi

  • Vieras
Vs: Voi hyvät pojat!
Tämä "vapaa sana" voitaskiin nimetä uudelleen "Esson baariksi"

Ei se oikein käy: Esson baarissa asuu aina suuri viisaus, agronetissa sensijaan on mukana näitä ämteekoo-kepualaisiakin.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Voi hyvät pojat!
Ei täällä ole viljelijät ja karjankasvattajat vastakkain, täällä on pari kiihkokakolaista purkamassa terapiaistuinnoissa omia kepukaunojaan ...
Tämä on sitä nykyajan avohoitoa, annetaan lääkkeet kotiin ja neuvo "kerro kaikki", jollakin toisella foorumilla ...

Normaalit ihmiset ei viitsi edes kommentoida näitä "poliittisia" avauksia, poltiikka meni muodista jo seitkytluvulla keskusteluista.

Niin. Minuako tarkoitit? Olen mielestäni yrittänyt ainakin pysyä asialinjalla ja linjani on mielestäni ollut sikapuolen AB-alueen ja C-alueen väliset tukierot että onko niitä ja jos on niin kuinka suuria ja ovatko ne merkittäviä kilpailumielessä eli pärjääkö AB-alue ilman tukia jos C-alueen tuet pysyvät. Laskelmiani ei toistaiseksi ole kukaan osoittanut vääriksi vai onko? Eli en ole "puhunut paskaa". Olen oikeasti huolissani syntyvästä tilanteesta AB-alueen kannalta. Ja ilmeisesti nettikeskusteluista ja lehtijutuista ja Huittisten kokouksesta päätellen en ole ainoa. Keinoista voidaan olla montaakin mieltä mutta perusasia eli kohtuuton tukiero sikatuotannon kannalta ilmeisesti on ja pysyy. Tosin cosmic_cowboy osoitti että nautapuolella tukiero on vielä suurempi niin että mitäs minä tässä tyhjästä valitan...


Jos rakennetaan uusi navetta niin c alueella ero miljoonan navetas on 100000e etelän hyväksi.Jos tuissa ero on 6c/l niin miljoonan litran tuotoksella menee jokunen vuosi maksaa tuo ero korkoineen pois.

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Voi hyvät pojat!
eikö se oo 200 000€ etelän hyväksi ???
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Voi hyvät pojat!
eikö se oo 200 000€ etelän hyväksi ???

Niimpäniin ...

Maalaityttö

  • Vieras
Vs: Voi hyvät pojat!

Olen kyllä nämä veijarit huomannut. Mutta onhan suorastaan laupeudentyö tämän sivun pitäjiltä antaa näiden purkaa tuskaansa täällä. Sen tuskan nimi on KATEUS.

Talojussi

  • Vieras
Vs: Voi hyvät pojat!
Ei täällä ole viljelijät ja karjankasvattajat vastakkain, täällä on pari kiihkokakolaista purkamassa terapiaistuinnoissa omia kepukaunojaan ...
Tämä on sitä nykyajan avohoitoa, annetaan lääkkeet kotiin ja neuvo "kerro kaikki", jollakin toisella foorumilla ...

Normaalit ihmiset ei viitsi edes kommentoida näitä "poliittisia" avauksia, poltiikka meni muodista jo seitkytluvulla keskusteluista.

Niin. Minuako tarkoitit? Olen mielestäni yrittänyt ainakin pysyä asialinjalla ja linjani on mielestäni ollut sikapuolen AB-alueen ja C-alueen väliset tukierot että onko niitä ja jos on niin kuinka suuria ja ovatko ne merkittäviä kilpailumielessä eli pärjääkö AB-alue ilman tukia jos C-alueen tuet pysyvät. Laskelmiani ei toistaiseksi ole kukaan osoittanut vääriksi vai onko? Eli en ole "puhunut paskaa". Olen oikeasti huolissani syntyvästä tilanteesta AB-alueen kannalta. Ja ilmeisesti nettikeskusteluista ja lehtijutuista ja Huittisten kokouksesta päätellen en ole ainoa. Keinoista voidaan olla montaakin mieltä mutta perusasia eli kohtuuton tukiero sikatuotannon kannalta ilmeisesti on ja pysyy. Tosin cosmic_cowboy osoitti että nautapuolella tukiero on vielä suurempi niin että mitäs minä tässä tyhjästä valitan...


Jos rakennetaan uusi navetta niin c alueella ero miljoonan navetas on 100000e etelän hyväksi.Jos tuissa ero on 6c/l niin miljoonan litran tuotoksella menee jokunen vuosi maksaa tuo ero korkoineen pois.

Koskahan te pöljät tajuatte, että tällä ei juurikaan navetoita rakenneta...ja muut investoitituet on hävitetty lähes kokonaan pois MTK:n tomesta

Kannattasi katsella maailmaa muualtakin kuin lietesäiliön reunalta....ja lukea muutakin kuin huumorilehtiä  Ilkka ja Suomenmaa.

Viimeksi muokattu: 15.01.09 - klo:17:11 kirjoittanut Talojussi