Pakko vielä kommentoida tätä ketjua, eli 255 claasista minulla on noin 3000 paalin kokemus muutamn vuoden takaa jollain paalasin palkkatöinä samana kesänä classilla ja welger 220:llä joten aikas hyvä kuva on muodostunut ko.laitteista.
--claassi oli tuolloin 4000 ajettu ja welger 14000, claassi tuli tuona kesänä uutena. ensimmäiset poudat meni kun huoltomies oli säätämässä neljä päivää verkotusta, rupesi kyllä sitten pelaamaan kohtuudella mutta silti sai 2-3 kertaa päivässä hypätä koneen päällä verkkoa ronkkimassa.Welgerillä taas ajettiin rulla loppuun ja käytiin vaihtamassa se.
--Kun claassista meni sulloja tukkoon piti avata sivupellit ja pyörittää kammella sullojaa takasin päin, welgeristä laskettiin pohja alas kopista käsin ja taas jatkettin matkaa.
--laakerin vaihto(kyllä 4000 paalin kohdalla piti laakeri vaihtaa) vei claasissa n.4h ja piti olla pillit ja ulosvetäjä, welgeriin laakerin vaihto vei puolestatunnista tuntiin ja tarvittiin 13mm hylsy, 36mm hylsy, räikkä, 10mm lenkki.
--welgerin plit oli/on tiukkoja, ei saanut kyljestä sormea työnnetyä paaliin. Claassin paalit lössähti jo ennen käärintää pellolle vaikka paineet oli "täysillä" jonka huoltopäälikkö oli kieltänyt.
--Yhteenvetona 10000 enemmän paalattuun koneeseen tehtiin vähemmän remonttia ja tehtiin laaturehua, todistetusti.
Lisäksenä vielä lähinnä aloittajalle jotta kun vertaa näitä kahta konetta niin paalaus oli welgerillä paljon huolettomampaa, vaikka ei olisi paalamista kuin 1000 paalia vuoteen niin mikään ei ole turhauttavampaa kuin tehdä remontia vähien paalien takia.
Kannatta vertailla samassa hinta luokassa olevia paalaimia keskenään vaikka toisella oliskin enemmän ajettu, Kiitos ja anteeks