Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmet 1502  (Luettu 18586 kertaa)

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Valmet 1502
Juu näin on ei ole velvoitetta varastoida varaosia yli 10 v vanhoihin.

Ketä haluaa ostaa traktorin johon myyjä suostuu myymään varaosia ainoastaan siksi että 10 vuoden ajan on pakko?

Tike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: Valmet 1502
Tutulla on tuollainen puoliaktiivisessa työelämässä tänä päivänäkin peltojyrsimen veturina. Muutaman kerran käynyt pajalla ihmettelemässä konetta ja varaosien metsästystä. Etuvedon ja vaihteiston osat tuntuvat olevan kiven alla. Harmikseni en osan nimeä muista peräpäästä, jota oli jo muutama mennyt kyseisestä koneesta.. Alkuperäinen etuveto oli nipussa pysyminen vuoksi muutettu suoraan ajovoimanotosta toimivaksi.  :)

-samuel-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Valmet 1502
Tuollaiseen marginaalimalliin varmaan osat onkin kiven alla. Ainakin siltä osin, mitä ovat uniikkeja osia, mitä ei muissa -02 sarjan koneissa ole ollut. 1102 neliveto-osatkin ilmeisesti kiven alla? Samaa NAF:ia kai myös 1502 jos 6-veto. Ilmoituksen kone taisi olla 4-veto?

Sinänsä tuo 10-vuoden velvoite varmasti pitää paikkansa, mutta ei kukaan valmistaja varmasti lopeta niiden toimittamista, jos niille on kysyntää. Aika paljon esim. 02-sarjan osia saa ihan Valtran tiskiltä. Aika huonoa bisneksen tekoahan se olisi, jos lopettaisi varaosatoimitukset. Mistä sen parempaa katetta saa kuin varaosista?

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Valmet 1502
Tietyn iän 6000 sarjalainen meni lunastukseen kun Valtra ei saanut johtosarjaa ja mittaristoa toimitetuksi 3 kk aikana.

Pikkusarjan 05 malleihin ei saa voa osia enää, joutuivat teetättämään.

Uudempiin 100 sarjan ja 65, 55 sarjan yksinopeusperäreppuihin ei saa muuta kuin täyd. 2 nopeuksisen perärepun ostettua, muut osat loppu. 100 sarjan pakkiratasta ei ole taannoin saanut, eikä siirtäjää (jouduttu hitsaamaan).

Eli kyllä Agcon aikana luuta on lakaissut vanhojen koneiden varaosavaraston niukaksi.

Lupaavat kyllä toimittaa lähes mitä vain, mutta esim. vaihteiston osissa minimitilaus (asiakkaalle) 10 kpl...  Näitä ovat kyselleet sillointällöin mm. masinistipalstalla, että tilataanko, tarviisko joku myös...

Eihän tosin fordiinkaan saa enää alkuperäisiä osia aina, vaan jotain look a like fordi partseja.

Pitäskin kattoo varaosahinnastosta (ei ole jokapojalla  :P ) mitä maksaa esim. 1102 lautaspyöräpari eteen tms. jos enää löytyy hintaa...    On muuten hinnastossa myös alennuskoodien avaimetkin paperilapulla 8) 8)

Viimeksi muokattu: 18.12.12 - klo:15:25 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: Valmet 1502
Eli kyllä Agcon aikana luuta on lakaissut vanhojen koneiden varaosavaraston niukaksi.

Mitenköhän se on lakaissut MF/Fendt varastoja?
Tietysti noita on maailmalla määrällisesti enemmän joten osiakin liikkuu enemmän ja siten hyllypaikka helpommin tienattu.

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: Valmet 1502
3000-sarjan verkun pakkiratasta ei ollut agcolla varastossa kesällä, eikä sitä kolmen kuukauden odotuksen aikana pystytty toimittamaan. Mutta tuohan onkin jo parikyt vuotta vanha mallisarja.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valmet 1502
3000-sarjan verkun pakkiratasta ei ollut agcolla varastossa kesällä, eikä sitä kolmen kuukauden odotuksen aikana pystytty toimittamaan. Mutta tuohan onkin jo parikyt vuotta vanha mallisarja.
Fendtin antureissa ja nappuloissakin menee yli kolme viikkoa...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12231
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valmet 1502
3000-sarjan verkun pakkiratasta ei ollut agcolla varastossa kesällä, eikä sitä kolmen kuukauden odotuksen aikana pystytty toimittamaan. Mutta tuohan onkin jo parikyt vuotta vanha mallisarja.
Näiden pelastus lienee ehkä ulkomaalaisissa purkaamoissa?

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: Valmet 1502
3000-sarjan verkun pakkiratasta ei ollut agcolla varastossa kesällä, eikä sitä kolmen kuukauden odotuksen aikana pystytty toimittamaan. Mutta tuohan onkin jo parikyt vuotta vanha mallisarja.
Tiedän 3100 sarjan verkun johon odotettiin muistaakseni kytkin sylinteriä puolisen vuotta.. ???
Power By Perkins

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Valmet 1502
3000-sarjan verkun pakkiratasta ei ollut agcolla varastossa kesällä, eikä sitä kolmen kuukauden odotuksen aikana pystytty toimittamaan. Mutta tuohan onkin jo parikyt vuotta vanha mallisarja.

Massikan tapauksessa tosin vähän vaikea tietää onko kyse taas kerran kesko sähellyksestä vai siitä että pakkiratasta todellakaan ei ole saatavilla.

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Valmet 1502
On se 1502 kyllä hämärän näköinen värkki, mutta hianot äänet:
http://www.youtube.com/watch?v=rrc2lc1uEvU

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Valmet 1502
3000-sarjan verkun pakkiratasta ei ollut agcolla varastossa kesällä, eikä sitä kolmen kuukauden odotuksen aikana pystytty toimittamaan. Mutta tuohan onkin jo parikyt vuotta vanha mallisarja.
Näiden pelastus lienee ehkä ulkomaalaisissa purkaamoissa?

 Kolmesataa sarjan verkuissa kanssa vaihteiston sisäkalujen tarjonnassa puutteita, mutta kokonaisia vaihteistoja löytyy hyllystä.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Valmet 1502
Tässä lähellä huhupuheiden mukaan yksi vissiin 6000-sarjan Valmetti meni vaihtoon ymmärtääkseni varaosien saannin hankaloitumisen vuoksi kolme-neljä vuotta sitten. En oikein uskonut moisiin hankaluuksiin, joten Jyväskylän Vallunäyttelyssä kysyin Valtran tiskiltä osien saatavuudesta. Vastaus oli: Saa niitä, mutta heillä ei ole mitään velvoitetta toimittaa yli kymmenen vuotta vanhoihin traktoreihin varaosia. 
Juu näin on ei ole velvoitetta varastoida varaosia yli 10 v vanhoihin. Näin ollen 02 – 05 vaihdelaatikon hammaspyörät on harvinaista tavaraa, muut osat taitaa löytyä tarvikkeena ikh tai
http://www.traktorimies.fi/valmet-valtra/702/voimansiirto  tuolla oli joku rataskin.

Tuohon 6000 sarjan varaosa puutteeseen en usko, eikö nämä nykymallit ole aika pitkälti samoja?


Tehdas kierroksella kehuivat että kaikkiin alle 30v vanhoihin koneisiin löytyy osat keskusvaraston hyllystä näitä keskusvarastoja oli muutama kappale mualimalla yksi suolahdessa.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Valmet 1502
Fendtin antureissa ja nappuloissakin menee yli kolme viikkoa...
[/quote]

  Ennen Fendtiin tuli osat Saksasta seuraavaksi päiväksi vaikka lentämällä jos ei suomesta löytynyt,,eivätkä olleet erityisen kalliitakaan,,mutta nyt...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valmet 1502
Eipä näytä saavan Massikan 6100-sarjalaiseenkaan voimansiirron osia hyllystä edes tehtaalta, muutaman viikon isäntä odotellut palikoita lähistöllä. Agco sössii näköjään jälkimarkkinointipalvelut että näyttäisi neljännesvuosikatsaus kauniimmalta kun pienet tavaravarastot.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.