Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Arla haluaa vallata markkinat  (Luettu 81887 kertaa)

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Immelle
Turhaan sä minulle niitä yksityisviestejä laittelet, kun et pysty faktaa näyttämään. HMTT:n ja mutu jutut voi jättää omaan arvoon. Eli, ole ystävällinen älä laita mulle yksityisviestejä.

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Tapsukalle
Minä en ole väittänyt tässä maitotuontiasiassa mitään jota ei tarpeentullen pysty toteeksi näyttämään. Joten valehtelijaksi syyttely on tätä samaa valiopotaskaa josta onneksi jo lapsena opin pysymään erossa. Ja toisin kuin itse laittamassasi yksityisviestissä, minä en ole minkään mikkumeijerin johtoa, (kutsuttu on kyllä). Maidontuottajana minulla on pahus kyllä muutakin askaretta. Muu harrastuneisuus ja aiempi työelämä jättänyt vahvat kontaktit muualle, leiristä välittämättä tämä tuo perspektiiviä.

Tähän keskusteluun osallistuin vain kertoakseni että kaikki syyttely ruotsintuonnin vaikutuksista tilityshintoihin on toistaiseksi ollut puupaajuttua. Nyt kun valiokin tuo maitoa/kermaa ulkomailta on jopa naurettavaa puhua ruotsintuonnin vaikutuksista tilityshintaan. Valio, nosta jo!! Me muutkin saadaan sitten vielä nykyistä enemmän.
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Immelle
Turhaan sä minulle niitä yksityisviestejä laittelet, kun et pysty faktaa näyttämään. HMTT:n ja mutu jutut voi jättää omaan arvoon. Eli, ole ystävällinen älä laita mulle yksityisviestejä.
    Ittepä sää just niitä parkuit edellisellä sivulla...
Tuskahiki on köyhän sauna...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Impille (Imme)
Minä en ole väittänyt tässä maitotuontiasiassa mitään jota ei tarpeentullen pysty toteeksi näyttämään. Joten valehtelijaksi syyttely on tätä samaa valiopotaskaa josta onneksi jo lapsena opin pysymään erossa. Ja toisin kuin itse laittamassasi yksityisviestissä, minä en ole minkään mikkumeijerin johtoa, (kutsuttu on kyllä). Maidontuottajana minulla on pahus kyllä muutakin askaretta. Muu harrastuneisuus ja aiempi työelämä jättänyt vahvat kontaktit muualle, leiristä välittämättä tämä tuo perspektiiviä.

Tähän keskusteluun osallistuin vain kertoakseni että kaikki syyttely ruotsintuonnin vaikutuksista tilityshintoihin on toistaiseksi ollut puupaajuttua. Nyt kun valiokin tuo maitoa/kermaa ulkomailta on jopa naurettavaa puhua ruotsintuonnin vaikutuksista tilityshintaan. Valio, nosta jo!! Me muutkin saadaan sitten vielä nykyistä enemmän.

Jaaha, näyttää olevan Impi tämä Imme juu  :P
Osuuskunnan hallinnossa varmaan keskustellaan mielikuvituksesi mukaisia asioita, vai
isäsikö tätä "Valiopotaskaa" sulle pienestä asti on syöttäny.
Arlalaisen osuuskunnan tonkkapostissako Valiopotaskaa on ?

Mulla on ollu ankee ja hankala nuoruus "Dynamopotaskaa" joutunu tupailloissa ja Piimäjuhlissa
kuuntelemaan  ::)  Tarpeeksi kun tuli oikeata tietoa asioista ja perspektiiviä hiukan
päätöksen tekoon, loppu onkin jo "legendaa"  ::)  Ojala hoksasi asioiden tilan ja ratkaisu
syntyi nopeasti, Valio tuo Suomalaisen maidontuottajan omistama yhteistyökumppani  ::)
on paras vaihtoehto  8)

Immen jutut on joko väärän lääkityksen tulosta tai sitten on lääkityksen tarpeessa  ::)
Muuten ei näitä tuotoksia voi tulkita   :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26166
  • vastustan
Vs: Arla haluaa vallata markkinat
Tuosta kun kirjoitetaan,että Valio pudottaa tuotteiden hintoja kaupassa,mitä olen syksyn mittaan kysellyt minne se maito tällä kertaa menee,menee kuulemma sinne minne saadaan mahtumaan,että se on pakko pudottaa hintoja,kun valitettavasti kuluttaja ostaa halvinta.

Sen vähänkin tämä kuluttaja maksaa vain pitkin hampain, kun ruoka ei sais maksaa yhtään mitään...
KJL huutelee tuontitraktorin kopista...mites kun mpö. tilaat, otakko tarjoukset joka myyjältä kahteen kertaan, tingit vielä kertaalleen vai ajakko suoraan nesteen mittarille/kautta rimpautat puhelimella tilauksen :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Arla haluaa vallata markkinat
Tuosta kun kirjoitetaan,että Valio pudottaa tuotteiden hintoja kaupassa,mitä olen syksyn mittaan kysellyt minne se maito tällä kertaa menee,menee kuulemma sinne minne saadaan mahtumaan,että se on pakko pudottaa hintoja,kun valitettavasti kuluttaja ostaa halvinta.

Sen vähänkin tämä kuluttaja maksaa vain pitkin hampain, kun ruoka ei sais maksaa yhtään mitään...
KJL huutelee tuontitraktorin kopista...mites kun mpö. tilaat, otakko tarjoukset joka myyjältä kahteen kertaan, tingit vielä kertaalleen vai ajakko suoraan nesteen mittarille/kautta rimpautat puhelimella tilauksen :o :o :o :o

Mikäs sun tuli? Emmä tietääkseni jääfarmarille oo mitää *****illu enkä mitenkään ymmärrä miten voi nyt noin sotkee vielä traktoritkin tähän soppaan? Totta helvetis mä ajan vääränmerkkisellä traktorilla sun mielestäs ja hyvä niin. Mä ajan ulkomaisella traktorilla niin kauan, kun kuluttajat ei osta kokonaan kotimaisia elintarvikkeita. Tarkoitan siis, ettei koskaan päästä 100% kotimaiseen missään asiassa. Vai vituttaako jääfarkkua, kun en aja valteemilla? Mä oon valtuilla ajanu ihan tarpeeksi, mut se ei kuulu tähän osastoon. Ainiin... eihän se valtukaan ollu 100% kotimainen ja voitotkin menee samoille eläkeläisille kuin Fergumiestenkin rahat.

Ja mitä *****a mun löpöostokseni sulle kuuluiskaan... :D
tethering holes to their concave windings

ezo6

  • Vieras
Vs: Arla haluaa vallata markkinat
Jos Valion lahjotukset kaupoolle , Kevyt- ja Rasvattomasa mairoosa olis jätetty tekemäti nin tuattajahinnoosa olis jo heleposti parin sentin nostovara jopa VALIOllla.
Vaa josse tuatteesta tuleva raha kiinnosta ku mairoon päätuatanto om eruullisemmalla tukialueella nin sitte!

Syyttämmää en rupia mutta VALIOLAASTENKIN oliis aika aukasta silimänsä, ja eres joskuus pohtia muutaki ko suurruuren ekonomiaa. Syyttelyn ARLA- ryhmää vastaa te jo ossaatttaki


Nestemaidot on niin pieni osuus Valion bisneksissä, ettei myyntihinnat kaupoille paljoakaan tuottajahintaa hetkauta.

Vuodenvaihteen lasku 8 senttiä vaikuttaa 2 senttiä kaikkeen maitoon. Toki lasku uutisoitiin olevan vain 2 senttiä, pikkukauppoja rauhoittaakseen. Tiedotussotaa

Edelleen ainoastaan 2c rasvattoman hintaa. Tää Immen skeida on pelkkää tiedotussontaa. Ei kellään riitä mielenkiintoa näitä kaikkia oikoa.

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Arla haluaa vallata markkinat
Pojjaat jos puhutta pelekän katteen osuuresta nin tua om laskettava koko jaloostetulle mairoolle!
Mutta muistakkaa se notta kulut om jo tuasta pesty pois.
Pelekkää katetta ko ei saa yhrestäkää VALIOn tuatteesta!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26166
  • vastustan
Vs: Arla haluaa vallata markkinat
Tuosta kun kirjoitetaan,että Valio pudottaa tuotteiden hintoja kaupassa,mitä olen syksyn mittaan kysellyt minne se maito tällä kertaa menee,menee kuulemma sinne minne saadaan mahtumaan,että se on pakko pudottaa hintoja,kun valitettavasti kuluttaja ostaa halvinta.

Sen vähänkin tämä kuluttaja maksaa vain pitkin hampain, kun ruoka ei sais maksaa yhtään mitään...
KJL huutelee tuontitraktorin kopista...mites kun mpö. tilaat, otakko tarjoukset joka myyjältä kahteen kertaan, tingit vielä kertaalleen vai ajakko suoraan nesteen mittarille/kautta rimpautat puhelimella tilauksen :o :o :o :o

Mikäs sun tuli? Emmä tietääkseni jääfarmarille oo mitää *****illu enkä mitenkään ymmärrä miten voi nyt noin sotkee vielä traktoritkin tähän soppaan? Totta helvetis mä ajan vääränmerkkisellä traktorilla sun mielestäs ja hyvä niin. Mä ajan ulkomaisella traktorilla niin kauan, kun kuluttajat ei osta kokonaan kotimaisia elintarvikkeita. Tarkoitan siis, ettei koskaan päästä 100% kotimaiseen missään asiassa. Vai vituttaako jääfarkkua, kun en aja valteemilla? Mä oon valtuilla ajanu ihan tarpeeksi, mut se ei kuulu tähän osastoon. Ainiin... eihän se valtukaan ollu 100% kotimainen ja voitotkin menee samoille eläkeläisille kuin Fergumiestenkin rahat.

Ja mitä *****a mun löpöostokseni sulle kuuluiskaan... :D
minuahan et saa *****untumaan maidosta tai traktoreista väittelemällä ;) pisti tuo vain silmiin kun sanoit että kuluttaja maksaa ruuasta jotain vain pitkin hampain... kyllähän vain aika usea kuluttaja suosii suomalaista elintarviketta mutta kyllähän ymmärrystä pitää riittää jos lapsiperheen vanhemmilta on työpaikat menny ja asuntovelat niskassa niin en minä nyt punaista näe ja pahoita mieltäni jos he tanskalaisen kumijuuston valitsevat, pakotettuja he siihen ovat

Viimeksi muokattu: 14.02.10 - klo:23:20 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Arla haluaa vallata markkinat
Tuosta kun kirjoitetaan,että Valio pudottaa tuotteiden hintoja kaupassa,mitä olen syksyn mittaan kysellyt minne se maito tällä kertaa menee,menee kuulemma sinne minne saadaan mahtumaan,että se on pakko pudottaa hintoja,kun valitettavasti kuluttaja ostaa halvinta.

Sen vähänkin tämä kuluttaja maksaa vain pitkin hampain, kun ruoka ei sais maksaa yhtään mitään...
KJL huutelee tuontitraktorin kopista...mites kun mpö. tilaat, otakko tarjoukset joka myyjältä kahteen kertaan, tingit vielä kertaalleen vai ajakko suoraan nesteen mittarille/kautta rimpautat puhelimella tilauksen :o :o :o :o

Mikäs sun tuli? Emmä tietääkseni jääfarmarille oo mitää *****illu enkä mitenkään ymmärrä miten voi nyt noin sotkee vielä traktoritkin tähän soppaan? Totta helvetis mä ajan vääränmerkkisellä traktorilla sun mielestäs ja hyvä niin. Mä ajan ulkomaisella traktorilla niin kauan, kun kuluttajat ei osta kokonaan kotimaisia elintarvikkeita. Tarkoitan siis, ettei koskaan päästä 100% kotimaiseen missään asiassa. Vai vituttaako jääfarkkua, kun en aja valteemilla? Mä oon valtuilla ajanu ihan tarpeeksi, mut se ei kuulu tähän osastoon. Ainiin... eihän se valtukaan ollu 100% kotimainen ja voitotkin menee samoille eläkeläisille kuin Fergumiestenkin rahat.

Ja mitä *****a mun löpöostokseni sulle kuuluiskaan... :D
minuahan et saa *****untumaan maidosta tai traktoreista väittelemällä ;) pisti tuo vain silmiin kun sanoit että kuluttaja maksaa ruuasta jotain vain pitkin hampain... kyllähän vain aika usea kuluttaja suosii suomalaista elintarviketta mutta kyllähän ymmärrystä pitää riittää jos lapsiperheen vanhemmilta on työpaikat menny ja asuntovelat niskassa niin en minä nyt punaista näe ja pahoita mieltäni jos he tanskalaisen kumijuuston valitsevat, pakotettuja he siihen ovat

No hyvä niin eikä oo tarkoituskaan... Samoin konehankinnoissa itsekin suositaan kotimasta silloin, kun se on tarkoituksenmukaisinta. Monia tuotannossa tarvittavia laitteita ei edes tehdä Suomessa - enää. Hyvänä esimerkkinä lypsykoneet. Olosuhteiden pakosta hinnan takia ulkomaisia tuotteita ostavat ovat tietenkin oma lukunsa. Mutta niille multa ei heru ymmärrystä, jotka ostavat ulkomaisia elintarvikkeita vain sen takia, että jäisi mahdollisimman paljon rahaa esim. ulkomaanmatkoihin, viihde-elektroniikkaan jne... No kukin taaplaa ja niin edelleen.
tethering holes to their concave windings

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Tapsukalle
Minä en ole väittänyt tässä maitotuontiasiassa mitään jota ei tarpeentullen pysty toteeksi näyttämään. Joten valehtelijaksi syyttely on tätä samaa valiopotaskaa josta onneksi jo lapsena opin pysymään erossa. Ja toisin kuin itse laittamassasi yksityisviestissä, minä en ole minkään mikkumeijerin johtoa, (kutsuttu on kyllä). Maidontuottajana minulla on pahus kyllä muutakin askaretta. Muu harrastuneisuus ja aiempi työelämä jättänyt vahvat kontaktit muualle, leiristä välittämättä tämä tuo perspektiiviä.

Tähän keskusteluun osallistuin vain kertoakseni että kaikki syyttely ruotsintuonnin vaikutuksista tilityshintoihin on toistaiseksi ollut puupaajuttua. Nyt kun valiokin tuo maitoa/kermaa ulkomailta on jopa naurettavaa puhua ruotsintuonnin vaikutuksista tilityshintaan. Valio, nosta jo!! Me muutkin saadaan sitten vielä nykyistä enemmän.
palijoko arla vie suomesta ulukomaelle tuotteita ;D

pistä vaekka tuohon viivalle tieto

-------------------------------------
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Arla haluaa vallata markkinat
Tänään oli paikallisessa s-marketissa iloinen näky silmälle. Rullakollinen arlan maitoa oli laitettu 30 prosentin alennusmyyntiin :) :)  Näky menevän "vanhaksi" ylihuomenna.

ezo6

  • Vieras
Vs: Arla haluaa vallata markkinat
Olisko ollu kaslink,  tai ainakin heidän 60245 tuotantolaitoskoodi? Eipä tainnu olla joutsenmerkkiä toisin kuin PIRKKA maidossa
No pitipähän sitten alentua kattelemaan niitä UHT-maitojakin k-marketissa, oli Valion joutsenlipulla varustettua ja sitten tätä Pirkkaa, valmistaja Arla-Ingman/Sipoo ja raaka-aineen alkuperämaa suomi mutta ilman joutsenlippua :o  Pitäis olla tietty 100% suomalaista jos meinaa sen lipun saada ::)

http://www.kaslink.fi/ Keljuttaahan se tietysti Arlan miestä jos kaslink käyttää eesti-valiota eikä arlaa ::)


-Niin ja "Käyttämämme maitoraaka-aine on kotimaista. Useimmissa kermahyllyntuotteissamme onkin Joutsenlippu-merkki kertomassa kotimaisuudesta. Suomalainen maito on tutkitusti maailman parasta." ***Imme sis väität että kaslink valehtelee kotisivuillaan ;D

Viimeksi muokattu: 16.02.10 - klo:23:52 kirjoittanut ezo6

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Arla haluaa vallata markkinat
Tänään oli paikallisessa s-marketissa iloinen näky silmälle. Rullakollinen arlan maitoa oli laitettu 30 prosentin alennusmyyntiin :) :)  Näky menevän "vanhaksi" ylihuomenna.

 mäki tein vastaavan havainnon kyseisestä maidosta . oli vaan kassalla OTA TÄSTÄ hintaan eli ilimaatteeksi;)

Mattimyöhäinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: Arla haluaa vallata markkinat
"Ripitin" rouvan kun oli tuonut Valintatalosta Arlan maitoa, kun  työpaikka liittyy Suomalaiseen maidontuottajaan. Rouvakin ymmärti "yskän" eikä ole sen koommin Valintatalossa käynyt. Sänkykamarissa sai silloin kylläkin kaksi kertaa- sai pyytää ja sai olla ilman. >:(