Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Syyskylvöt  (Luettu 156897 kertaa)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Syyskylvöt
Tänään kylvettiin viimeinen 3 ha syysvehnää. Oli urakoitsijan kanssa so***** klo 9 aloitus. Vähän joutu odottelemaan kun maa oli 5 asteen pakkasen takia jäässä.  ;D ::)

Kyllä ihan lähimenneisyydessä on jo elokuulla ollut sen verran pakkasia, että jouti odottelemaan muutaman tunnin, että "kopo sulas".

Kyllä tämä lokakuun kylvös on hiukan onnenkauppaa; viime vuonna onnistui kyllä sen verran hyvin, että tuli sentään siemenen verran takaisin - nimittäin saunakukan nuppeja.

-SS-

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8372
Vs: Syyskylvöt
Tässä oli juurikasta kahden jo kylvetyn syysvehnäkasvulohkon välissä. Keväällä ne oli vielä eri peruslohkoilla.  ;D Kasvipeitteisyydestä oli myös vähän pulaa.
Mystinen kesälaatumies

David Brown

  • Vieras
Vs: Syyskylvöt
Syyskylvöt on anaalista

ana111

  • Vieras
Vs: Syyskylvöt
Onneks on ruutta pesty glyfon jälkeen. Jurttimaa on kultivoitu. Laittaisko ylihuomenna vielä syysvehnää maahan?

Näin hyviä kelejä ei ole ollut vuosikymmeniin ! Maaperä on nin kuivaa, että hajoaa jauhoksi kyntäessä. Äestäminen ei ole ollut ongelma ollenkaan, kuivuus kylläkin orahille. Pääset kasitonnaria koittamaan, kerrankin.

-SS-

Saako pullakädetkin kasitonnarin???? ;D

Lupaan, että kyllä, kunhan varaavat sadetuslaitteet huhtikuulle valmiiksi ja tonni hehtaarille Salpeetaria - kilpalohkolle.

-SS-

Taidan jättää tautiaineet ajamatta. Ruutta talviteloille ja kädet ristiin.
Tässä olisi sulle sopiva sadetuslaite 8) 8)


SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Syyskylvöt
Ens viikolla taidan vetästä mömmöt kasvustoon. Aika nurmikkoo on.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2010
Vs: Syyskylvöt
kyl mun mielestä ens viikolla on armotta liian aikasta. mun mielipide se vaan on. mut oikea.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Syyskylvöt
Hieno sää viimeisten kylvösten nousta pintaan. Ei ole ollut kärväsistä tai kaskaista haittaa, ei ole tarvinnut etanasirotteita.

Lokakuun sademäärä toistaiseksi noin 2  mm. Kuivat rinteet odottelevat vielä, mutta kyllä joihinkin jyviin on jo itu tullut, yökasteen ansiosta.

-SS-

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Syyskylvöt
kyl mun mielestä ens viikolla on armotta liian aikasta. mun mielipide se vaan on. mut oikea.

Kaksi ruiskutusta voisi ollakin parempi: Aikaiselle ruiskutukselle esim. härmää vastaan perusvalmiste, sitten vasta kolmen viikon kuluttua Amistar+Topsin / Proline+Sportak lumihometta vasten. Reheville kasvustoille ehdottomasti hivenvirkisteet mukaan jo nyt.

-SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Syyskylvöt
kyl mun mielestä ens viikolla on armotta liian aikasta. mun mielipide se vaan on. mut oikea.

Oi joosep joosep, luokseni sä palaa.... laulettiin muinaisessa laulussa. ;D

Joo, se on siinä kintaalla onko aikasta vai ei. Kynnettyyn nysvätty nisu on suhteessa vielä harvaa mut kultivoituun tuupattu on aikasta tuuheeta ku teinipopparin tukka.

Saattaa olla että yhdyn sinuun teknisessä mielessä ja siirrän kans tuuttauksia, mulla ei kyllä hytissä nökötä taisker, toisin kun sulla keväällä, kuulemma.  ???

Kauniit ilmat jatkuu ja jokunen milli tulee vettä.


SS:lle vaan onnea niitten kiljaantuneiden ylikuivien savien kanssa.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2010
Vs: Syyskylvöt
juu kylvin kans muutaman päivän myöhemmin kultivoituun ku naapurit kynnettyyn mut aikalailla menny ohi jo tuuheudessa ja varsinkin tasaisuudessa. aikalailla itämätöntä jäi kyntöveijareille, mut se on heidän ihan oma henkilökohtainen voivoinsa. taiskerille menossa tuuttaan marraskuussa topsiinit. skn hyppääkkö pukille kans?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Syyskylvöt
juu kylvin kans muutaman päivän myöhemmin kultivoituun ku naapurit kynnettyyn mut aikalailla menny ohi jo tuuheudessa ja varsinkin tasaisuudessa. aikalailla itämätöntä jäi kyntöveijareille, mut se on heidän ihan oma henkilökohtainen voivoinsa. taiskerille menossa tuuttaan marraskuussa topsiinit. skn hyppääkkö pukille kans?

Oliskos vähän homoa että kolme karvasta savivarvasta nököttäs lippikset vinossa samassa hytissä? :o ;D ;D


Voitte ihan keskenänne pukitella alasti nisumaan laidassa pukkihyppyjä. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Syyskylvöt
se ei ookkaan pikkupoikien hommaa 8)

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Syyskylvöt
on muuten tosi toi kyntö kylvöalustana tänä vuonna harvaa ja epätasasta ku ei satanu ollenkaan kai sieltä jokunen jyvä siltikin tulee vaikka kasitonnarin saa  unohtaa

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Syyskylvöt
on muuten tosi toi kyntö kylvöalustana tänä vuonna harvaa ja epätasasta ku ei satanu ollenkaan kai sieltä jokunen jyvä siltikin tulee vaikka kasitonnarin saa  unohtaa

On sänkikylvötkin täälläpäin kuivia. Oraat itse asiassa ovat jo melko tasaisia, melko pian kynnön jälkeen tasausäkeellä ristiin pari-kolme kertaa. Sitten äkeellä matalaan, että tummaa hiukan näkyy muruissa. Pinta hienoksi tiheäpiikkisellä äkeellä, jos sadetta ei ole tiedossa. Laahavannaskylvö tiukimmalla jousiasennolla, lannoitevantaat juuri niin syvällä, ettei nouse lohkareita pintaan. Jos jotakin voisi vielä parantaa, niin kuivimmissa paikoissa sentti syvempään äestystä pyöriskellen erikseen, niin multaa olisi riittänyt paremmin jyvien päälle. Tai jälkiäes kylvölannoittimeen, minulla olisikin pari-kolme lohkoa jostakin äkeestä, voisi virittää.

Olen niin monta kuivaa syksyä aukkoisia oraita katsellut, että kuivuus ei enää huoleta (pääasia on nopea äestys kynnön jälkeen), niin kuin älyttömät syystulvat, esimerkinä mm. 2001 syyskuun alussa oli niin runsas, että saapas kylvömaalla hörppäsi vettä.

Lohkareiset, pikaisesti liiallisestikin kuivuneeseen kynnökseen ajetut, vielä antaa itäminen odottaa. Aivan tuttua kauraa - eikun syysvehnää semmoinen ilmiö. Tuossa päälaessa onkin vähän hiukset harvemmassa, monen syksynä olen tukkaani siitä repinyt ku kokkareitten alta ei jaksa oras tulla  - lie syynä tohon pälveen ....?

-SS-

Viimeksi muokattu: 07.10.13 - klo:14:17 kirjoittanut -SS-

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Syyskylvöt
Ihan tasaiset on syysvehnän oraat vaikka kynnettyyyn on kylvetty. Tiedä sitten mistä johtuu? ::)
Käteinen ratkasee