Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Voi vitsin ilmasto.  (Luettu 8062 kertaa)

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Voi vitsin ilmasto.
On pensan varastointi helpompaa, kuin vedyn. Tiisselin vieläkin helpompaa. Itseasiassa ei voida sama päivänä puhua vedyn varastoinnin yksinkertaisuudesta verrattuna noihin pensoihin.

Yks vaihtoehto olisi tehdä niin kuuma nuotio, että vesi hajoaisi vedyksi ja hapeksi. Tulisi paljon lämpöä. Ensin vaan pitäisi saada tarpeeksi lämpöä, jotta homma toimisi, mutta sähköverkostahan sitä energiaa saadaan.

 ::)
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Voi vitsin ilmasto.
On pensan varastointi helpompaa, kuin vedyn. Tiisselin vieläkin helpompaa. Itseasiassa ei voida sama päivänä puhua vedyn varastoinnin yksinkertaisuudesta verrattuna noihin pensoihin.

Yks vaihtoehto olisi tehdä niin kuuma nuotio, että vesi hajoaisi vedyksi ja hapeksi. Tulisi paljon lämpöä. Ensin vaan pitäisi saada tarpeeksi lämpöä, jotta homma toimisi, mutta sähköverkostahan sitä energiaa saadaan.

 ::)

Niinpä niin .  ::)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65637
Vs: Voi vitsin ilmasto.
ja nyt alkaavat heräämään kuin nopsaan se 25 vuotta kuluukaan..    panelit tiensä päässä   =onkelma.     myllyt tienpäässä  = onkelma ja silti sähkyä tarvitaan yhä enemmän.                kierrätyskään ei taho toimia ku ei ole sitä jatkokäyttöä.

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Hauska juttu.

https://www.autotalli.com/artikkeli/Unohda-Huhupuheet---Nain-Nopeasti-Sahkoauto-On-Polttomoottorimallia-Ymparistoystavallisempi

Että jos ajaa 200 000 kilsaa, niin pensalla tulee isot kokonaispäästöt. Ensin pistää silmään se, että ns. globaalisähkö on aika likaista. Oisko siinä mitään parantamisen varaa? Sitten pistää silmään se 200 000 km. Mitäs leikkiautoja ne sellaiset paskat ovat?

Akuillahan on ajettu isojakin määriä taksihommissa, mutta aika on lyhyt. Sitten tulee se akkupommi, jos akkupaketin joutuu vaihtamaan. Autoteollisuuden märkä uni, jolloin jobbarit käytetyillä autoilla loppuvat, kun kukaan ei uskalla ostaa käytettyä. Tässä vaikuttaa sekä kilometrit, että aika. Et jos akkuja joudutaan vaihtelemaan, ei ollakaan enää siinä yhden akkupaketin taktiikassa mukana. No nämä ovat spekulaatioita.

Vertailu uusiutuvaan energiaan on ontuva. Kun eihän se sähkö ole täysin uusiutuvaa, jos sähköverkon kautta ladataan. Sehän on vain oletus. Onkohan yleensä sähkön myyjillä ajatusta siitä, jos ei tuulekaan, niin millä tavoin töpselistä tuleva sähkö on tuulisähköä? Ja jos tuulisähkön myyjä myy loputtomasti tuulisähkösopimuksia, vaikka koko tuulikapasiteettia ei edes ole olemassa, onkohan siihen määritelty jotain rajaa? Tietääkö kukaan?

Ja vielä tietenkin kun "tutkimuksen" on tehnyt autonvalmistaja ja vielä toi tommonen valmistaja, niin tuskin huonoa tutkimusta olisi julkaistu.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Hauska juttu.

https://www.autotalli.com/artikkeli/Unohda-Huhupuheet---Nain-Nopeasti-Sahkoauto-On-Polttomoottorimallia-Ymparistoystavallisempi

Että jos ajaa 200 000 kilsaa, niin pensalla tulee isot kokonaispäästöt. Ensin pistää silmään se, että ns. globaalisähkö on aika likaista. Oisko siinä mitään parantamisen varaa? Sitten pistää silmään se 200 000 km. Mitäs leikkiautoja ne sellaiset paskat ovat?

Akuillahan on ajettu isojakin määriä taksihommissa, mutta aika on lyhyt. Sitten tulee se akkupommi, jos akkupaketin joutuu vaihtamaan. Autoteollisuuden märkä uni, jolloin jobbarit käytetyillä autoilla loppuvat, kun kukaan ei uskalla ostaa käytettyä. Tässä vaikuttaa sekä kilometrit, että aika. Et jos akkuja joudutaan vaihtelemaan, ei ollakaan enää siinä yhden akkupaketin taktiikassa mukana. No nämä ovat spekulaatioita.

Vertailu uusiutuvaan energiaan on ontuva. Kun eihän se sähkö ole täysin uusiutuvaa, jos sähköverkon kautta ladataan. Sehän on vain oletus. Onkohan yleensä sähkön myyjillä ajatusta siitä, jos ei tuulekaan, niin millä tavoin töpselistä tuleva sähkö on tuulisähköä? Ja jos tuulisähkön myyjä myy loputtomasti tuulisähkösopimuksia, vaikka koko tuulikapasiteettia ei edes ole olemassa, onkohan siihen määritelty jotain rajaa? Tietääkö kukaan?

Ja vielä tietenkin kun "tutkimuksen" on tehnyt autonvalmistaja ja vielä toi tommonen valmistaja, niin tuskin huonoa tutkimusta olisi julkaistu.

En viitsinyt avata linkkiäsi . Totean vain et millä sitten ajetaan kun öljyvarat käy vähiin ja hinta nousee pilviin .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Cornholio

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1451
  • I'm the Great Cornholio! I need TP for my bunghole
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Se, että Sorkkis ei avaa toisen kirjoittajan linkkiä, ei ole ihme. Sorkkishan lukee harvoin edes oman linkkinsä.

Ei öljy lopu. Se on ollut loppumassa jo 50 vuotta ja vieläkin sitä riittää. Edes vihreät eivät toivo öljyn pumppaamisen lopettamista, sillä silloin loppuisi vihreiden lomalentely.
Born to be Wild, paitsi kotona ja Agronetissä

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Synteettisillä polttoaineilla voidaan öljy korvata niin, että auringon kasvattamilla hiilipitoisilla rojuilla (l. esim. kasvit) saadaan energiatasapaino säilytettyä suht tehokkaasti. Jopa hiilinegatiivisesti. Tämä olisi sitä korkean teknologian käyttöä, jonka johdosta energia saataisiin tuotettua maapallolla sijaitsevan vedyn ja hiilen avulla. Energian lähteenä toimisi kukas muukaan kuin taivaalla möllöttävä fuusioreaktiokone.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Juu Sorkkikselta puuttunee se viimeinen vaisto tai käsitys siitä asiasta, että hiilikaivoksissa on jopa hiiltyneet jättisaniaisen rungot näkyvissä, ja öljykentät voivat olla vanhaa merenpohjaa, tai soistunutta aluetta, jossa kuolleet levät ym hiiltä sisältävät solueliöt ja kasvit ovat kerrostuneet ja sitten joutuneet paineeseen ja lämpöön, esimerkiksi maanjäristyksen yhteydessä.

Ilman äkillistä hiillyttämistä eivät vanhat suot ja metsät säily, vaan vapauttavat hiilen takaisin ilmakehään.


Kuva: hiilikaivoksesta löytyy hiiltä alkuperäisen kasvin osien asentoon ja paikkaan jääneenä.

-SS-

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2367
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Onko kukaan miettinyt sitä, millä korvataan voiteluaineet,kun öljy loppuu?

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Rypsiöljy ja biokaasu, erilaiset pitempiketjuiset alholit ja esterit, synteettisten voiteluöljyjen tuotanto on jo kauan ollut menossa petrokemian ulkopuolelle.

Toinen on muovit, oletus on ollut, että tehdään ainoastaan öljystä. Mutta teknologia on olemassa ja käytössä mm. Islannissa elekrolyysiperäisen metanointiprosessin avulla, jolla tehdään metanoliprosessin kansa olefiineja, joista sitten polymeroidaan näitä eteenejä ja ropeeneja.

Että Rakkineen ahdistusta vähän helpottaisi. We are not going to die.

-SS-

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Se, että Sorkkis ei avaa toisen kirjoittajan linkkiä, ei ole ihme. Sorkkishan lukee harvoin edes oman linkkinsä.

Ei öljy lopu. Se on ollut loppumassa jo 50 vuotta ja vieläkin sitä riittää. Edes vihreät eivät toivo öljyn pumppaamisen lopettamista, sillä silloin loppuisi vihreiden lomalentely.
https://fi.wikipedia.org/wiki/%C3%96ljyvaranto

Noin 50 vuotta . Jos osa energian kulutuksesta toteutetaan muilla tavoin riittävät varat pidempään .
https://fi.wikipedia.org/wiki/%C3%96ljyntuotanto

Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Öljyn kuljetus tuo omat haasteensa ja poraaminen käy aina vaan hankalammaksi . Tämä lisää painetta kehittää sähköntuotantoa Suomessa sillä tuontisähkönhinta nousee .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Öljyn kuljetus tuo omat haasteensa ja poraaminen käy aina vaan hankalammaksi . Tämä lisää painetta kehittää sähköntuotantoa Suomessa sillä tuontisähkönhinta nousee .

Sitä se on, kun tarvitaan adär-luvat ja ammattipätevyys, jotta isoja autoja voi ajaa. Kuskipulan koittaessa öljyn kuljetus on haasteellista. Isojen litrojen öljyt ovat helppo kuljettaa öljytankkerilla, joten niihin ei tarvita niin paljon kuskeja. Tuskin tarvitsee ammattipätevyyttäkään.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26173
  • vastustan
Vs: Voi vitsin ilmasto.
sorkkis joutuu lukea vielä vanhoilla päivillään sähkömiehen paperit, tulevaisuudessa ei enää haetakkaan niinvain hydrauliikkaöljypääläriä työmatkan varelta tohatsun lavalle, aenaskaan kriisiaikoina  :'( :'( :'( :'( :'(

https://www.iltalehti.fi/talous/a/f475a937-6c6b-4301-9f86-550072bd4f56
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Voi vitsin ilmasto.
Öljyn kuljetus tuo omat haasteensa ja poraaminen käy aina vaan hankalammaksi . Tämä lisää painetta kehittää sähköntuotantoa Suomessa sillä tuontisähkönhinta nousee .

Sitä se on, kun tarvitaan adär-luvat ja ammattipätevyys, jotta isoja autoja voi ajaa. Kuskipulan koittaessa öljyn kuljetus on haasteellista. Isojen litrojen öljyt ovat helppo kuljettaa öljytankkerilla, joten niihin ei tarvita niin paljon kuskeja. Tuskin tarvitsee ammattipätevyyttäkään.

Sota on semmoinen mikä pysäyttää tankkerit . 1939 oli Suomi ahtaalla , öljyä ei maahan saatu kuin pieniä määriä Jäämeren kautta . Tuollainen kauhukuva tuskin uusiutuu mutta etelässä voi näin tapahtua . Siellä tapellaan aina .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .