Hauska juttu.
https://www.autotalli.com/artikkeli/Unohda-Huhupuheet---Nain-Nopeasti-Sahkoauto-On-Polttomoottorimallia-YmparistoystavallisempiEttä jos ajaa 200 000 kilsaa, niin pensalla tulee isot kokonaispäästöt. Ensin pistää silmään se, että ns. globaalisähkö on aika likaista. Oisko siinä mitään parantamisen varaa? Sitten pistää silmään se 200 000 km. Mitäs leikkiautoja ne sellaiset paskat ovat?
Akuillahan on ajettu isojakin määriä taksihommissa, mutta aika on lyhyt. Sitten tulee se akkupommi, jos akkupaketin joutuu vaihtamaan. Autoteollisuuden märkä uni, jolloin jobbarit käytetyillä autoilla loppuvat, kun kukaan ei uskalla ostaa käytettyä. Tässä vaikuttaa sekä kilometrit, että aika. Et jos akkuja joudutaan vaihtelemaan, ei ollakaan enää siinä yhden akkupaketin taktiikassa mukana. No nämä ovat spekulaatioita.
Vertailu uusiutuvaan energiaan on ontuva. Kun eihän se sähkö ole täysin uusiutuvaa, jos sähköverkon kautta ladataan. Sehän on vain oletus. Onkohan yleensä sähkön myyjillä ajatusta siitä, jos ei tuulekaan, niin millä tavoin töpselistä tuleva sähkö on tuulisähköä? Ja jos tuulisähkön myyjä myy loputtomasti tuulisähkösopimuksia, vaikka koko tuulikapasiteettia ei edes ole olemassa, onkohan siihen määritelty jotain rajaa? Tietääkö kukaan?
Ja vielä tietenkin kun "tutkimuksen" on tehnyt autonvalmistaja ja vielä toi tommonen valmistaja, niin tuskin huonoa tutkimusta olisi julkaistu.