Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3

Viestit - aarne

Milwaukeen 18 volttinen on ainakin hyvä.
Itselle rätnäsin omat pullot parhaimmiksi. 700 egee kustansi uudet happi ja asukka 20 litran potuissa. Vaihto kestää mutta eipä ole nuukaa vaikka seisovat vähällä käytöllä.
On jo kumma kun ei pyöri!
Jos noin päin muka se höyrystin tosiaan pelaa niin ei luulisi toimivan! Erikoista jos se samalla kokoonpanolla on toiminut aiemmin.
Tuli muutes noista kipunoista mieleen kun etsin 99 saapin katoavaa kipunaa. Pyöri tyhjäkäyntiä hyvin ja varovasti sai antaa kierroksiakin, mutta kun kuormitti moottoria niin alkoi käydä kolmella. Syyksi paljastui tulpan johto, joka löi läpi ainoastaan kun moottoria kuormitti. En tiedä voiko palotilan kovemmat olosuhteet kuormitettaessa tuoda tulpan hyppysähkölle enempi vastusta, vai mikä, mutta niin vain oli.
No ei liene tulpat ainakaan kastu..heheh.
Vaan kummaltahan tuo kuulostaa kun eihän tuon luulisi kaasun puutekkaan olevan kun kerran se "rikastinkin" pelaa eikä hyödytä mitään. Mitenkä lie tuollainen kaasu moottori reagoi jos seos liian rikas? Luulisi ettei niin kovin nuukaa siihen suuntaan. Tulisi seuraavaksi mieleen mitata puristukset että voisiko olla ihan vaan mennyt niin väljäksi, tai kantaako venttiilit tms. ettei jaksa enää kylmänä pyöriä. Ei tuollaisista kaasu häkkyröistä kyllä mitään hajua mutta..
Epäilisin että masinisti foorumilta voisi löytyä myös joku joka oikeasti tietää jotain tuollaisista vehkeistä, kun siellä jos minkä alan ihmistä liikkuu.
Ainut asia joka kait johtui "suoristamisesta" oli kauhan vakakaimen pieni toiminnan vääristymä. Jos ek oli alhaalla ja kiprautti kauhan kärjen ylös, niin aisat nousi.
Tuohan on ihan jokaisen vakaimellisen kuormaimen ominaisuus. Hydraulisilla vakaimilla saa aisat nousemaan vaikka ihan ylös asti kauhan käännöllä ja uivalla asennolla tai muuten tyhjillä nostosylintereillä. Itse käytän tätä ominaisuutta jousituksena tyhjällä kuormaajalla kun ei vaimennin jaksa joustaa tai jos ei koko vaimentimia. Toimii myös mekaanisella vakaimella  oikein hyvin jos geometria sellainen että turpalevy nousee tarpeeksi ylös ettei ryyki tietä. Ja kuka nyt sitten kuitenkin sanoo että että rasittaa liikaa vakaimia jne. niin höpsis.

Niin, kuormain. Kysy dinoliftiltä paljon kustantaa..vai valmettiko niitä lie myy. Luulisi levyaisan pitävän nyykin rankaisussa. Ei mahda kyllä sovitteita olla valmiina..
Niinhän tuo tulis mieleen että niin iso on väli jossain että ei jaksa pätövirrat hypätä eteen päin jos ei edes läpi tule. Tai sitten on liian monta reaktiota käynyt patterissa jos ei sähkö tartu vaan läpi tuloo pelkästään. Toisin sanoen rikkonaiselta kuulostaa kuitenkin. Tällä sähkön oppimäärällä ei sen enempää ehdotuksia.
Onpa kyllä. Pätevän oloinen pikkukone alkas olla jos vielä koolmipyttyseen pikkurunkoon tuon saa ja vielä läjässä pysyy.
Kuullostaa tervetulleelta uudistukselta saada järeä ja nykyaikaisempi voimansiirto, toivottavasti myös toteutus on hyvä. Onnettomia kyhäelmiähän ne tähän asti olleetkin.
Sellin paarissa ovat Echoa kehuneet kovinnii..

 All you need- A93 https://www.youtube.com/watch?v=SD1A4OHOFpc

On kyllä kovempata peliä nämä arunaksen ja kumppaneiden touhut, ei voi kun ihmetellä. Mezzoilla ja hiteceillä uskaltasi tuommosta väännätystä päivästä toiseen tehdäkin mutta itsellä noihin a valtujen voimansiirtoon kyllä ennakkoluulot kovat ja luotto huono. Vai liekö jo nämä suunnanvaihtaja laatikot eripelejä vanhempiin verraten.
Sympaattisen terhakkaasti kyllä kolmonen nalkuttaa, sitä ei käy kieltäminen.
huh, tosi vanhakansalainen..     siis milloin vielä tarttikaan välikaasua?   ei jaksa enää muistaa moista..   nelitonnisessakin tais mennä ilman..
Eipä se kyse aina olekkaan siitä tartteeko sitä välikaasua vai ei. Siihen kun on oppinut niin sitä käyttää useinmiten manu vaihteissa merkistä ja laitteesta riippumatta. Säästää synkroja ja nopeuttaa pykältämistä kun passailee lootan kierrokset sopiviksi. Pikavaihdeautomatiikan kanssa ei toimi mutta muuten hyvinkin hyvin.
Laitetaan vastapainona velivenäläisen vaihteiden jouheva käyttö

https://www.youtube.com/watch?v=aDgULBvJyyU

Pisti ihan naurattamaan. Hitusenhan tuo jäi kytkimessä irroitus vajaaksi kun ei aina startata jaksanut. Krazissa kyllä kytkimen toimiessa menee pykälät sisään ihan nätisti. Joissain pykälissä oli ihan synkronointikin.
^ Nohnoh, eipäs nyt poroja neppariin. Kätevämpi se yksi keppi on kuin kaksi, jos se toimii jouhevasti kuten vaikkapa deutzissa. Eikä se powerquad huono ole, ei vain niin jouheva. Hitekki melkeinpä jouhevampi. Lisäksi isompien 5 pykäläisen powerquadin välitykset vaan on melko ikävät. C on liian pieni ja D on liian iso, onneksi suht kätevä rämpätä keppi linjaa edestakaisin verroinkin jos plussa versio että etsii sen käypäisen pikavaihteen. Kaikista kätevin tietysti olisi se hyvin toimiva powershift jonka Voorti tarjosi jo 80-luvun lopussa.
Sivuja: 1 [2] 3