Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmet 6400 momentit  (Luettu 14824 kertaa)

Temge

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 365
Valmet 6400 momentit
Tempasin tuossa perän auki, kun on ulosotto rallatellu ja tulipa mielee, että milläs momenteilla tuota kasataan? Koitin netistä ettii, muttei mitään löydy. Pitääkö esim peräreppu vetää tiettyyn momenttiin?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Valmet 6400 momentit
Tempasin tuossa perän auki, kun on ulosotto rallatellu ja tulipa mielee, että milläs momenteilla tuota kasataan? Koitin netistä ettii, muttei mitään löydy. Pitääkö esim peräreppu vetää tiettyyn momenttiin?

Mun tuli taas kaikkee hurjaa mieleen tosta sun tekstistä, mut antaa olla. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Temge

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 365
Vs: Valmet 6400 momentit
 :D Pysytään asiassa..

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Valmet 6400 momentit
kävin ihan vasiten vielä pajan kirjoista katsomassa ja siellä sanotaan;

  ylemmät vaarnat (8 kpl) 270-330 nm

  alemmat vaarnat (6 kpl) 72-88 nm

muista tiivisteliima liitokseen ja varo katkaisemasta sitä asentoanturia, se on aikas helppo rikkoa :)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Temge

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 365
Vs: Valmet 6400 momentit
kävin ihan vasiten vielä pajan kirjoista katsomassa ja siellä sanotaan;

  ylemmät vaarnat (8 kpl) 270-330 nm

  alemmat vaarnat (6 kpl) 72-88 nm

muista tiivisteliima liitokseen ja varo katkaisemasta sitä asentoanturia, se on aikas helppo rikkoa :)

Täytyykö noi kiristää asteittain, eli eka 270nm seuraavaksi 290nm ja niin edelleen? Entä onko järjestyksellä väliä, jos vaan ristiin koittaa kiristellä.


Toinen kyssäri. Liitteenä kuva, jossa näkyy akseli johon on pujotettu jokin lukitusrengas ja erikseen vielä lukittu, onko tuolla mikä merkitys? Tarvitseeko vetää tiettyyn kireyteen? En ole vielä purkanut pakkaa pois, epäilen että se on pettänyt..

http://aijaa.com/a/4ehrC6

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Valmet 6400 momentit
Minkä ikäisestä koneesta on kyse? Vanhemmista malleista oli tapana irrota maljan hitsaus. Vuosimallista jotain maljan rakennetta muutettiin vahvemmaksi ts. hitsaus suuremmalta kehältä.

Temge

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 365
Vs: Valmet 6400 momentit
Minkä ikäisestä koneesta on kyse? Vanhemmista malleista oli tapana irrota maljan hitsaus. Vuosimallista jotain maljan rakennetta muutettiin vahvemmaksi ts. hitsaus suuremmalta kehältä.

1996..

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Valmet 6400 momentit
siinä akselin ympärillä näkyvä lukittu lukitusrengas on sen akselin laakerin säätömutteri, jolla säädetään laakerin välykset. sitähän ei tarvitse avata, jos akselin välykset ovat ok.

vähän joo silleen ristiin ja parilla-kolmella kiristysvaiheella. nepähän repun pultit.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Temge

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 365
Vs: Valmet 6400 momentit
siinä akselin ympärillä näkyvä lukittu lukitusrengas on sen akselin laakerin säätömutteri, jolla säädetään laakerin välykset. sitähän ei tarvitse avata, jos akselin välykset ovat ok.

vähän joo silleen ristiin ja parilla-kolmella kiristysvaiheella. nepähän repun pultit.


Kiitti tiedoista!  :D Täytyy rupee purkamaan..

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Valmet 6400 momentit
siinä akselin ympärillä näkyvä lukittu lukitusrengas on sen akselin laakerin säätömutteri, jolla säädetään laakerin välykset. sitähän ei tarvitse avata, jos akselin välykset ovat ok.

vähän joo silleen ristiin ja parilla-kolmella kiristysvaiheella. nepähän repun pultit.


Kiitti tiedoista!  :D Täytyy rupee purkamaan..



juuwell ;)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Valmet 6400 momentit
kävin ihan vasiten vielä pajan kirjoista katsomassa ja siellä sanotaan;

  ylemmät vaarnat (8 kpl) 270-330 nm

  alemmat vaarnat (6 kpl) 72-88 nm

muista tiivisteliima liitokseen ja varo katkaisemasta sitä asentoanturia, se on aikas helppo rikkoa :)

Säätöarvoja tosin uudemmalle mallille, mutta lienee sama

Ajovoimanottoakselin laakerien aksiaalivälys . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,025---0,075 mm
Voimanoton monilevykytkinakselin laakerien aksiaalivälys . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,025---0,075 mm
Voimanulosottoakselin takapään kuulalaakerin ja tiivistepesän välys säädetään sovitelevyllä nollaksi.
Kiristystiukkuuksia
Liitos välillä vaihteisto---voimanulosottokoneisto:
--- yläpuolen vaarnat (8 kpl) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270---330 Nm
--- alapuolen vaarnat (6 kpl) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72---88 Nm
Koneiston laakerikannen ruuvit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72---88 Nm
Ajovoimanottoakselin akselimutteri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260---280 Nm
Kytkinakselin säätömutterin lukituslaatan ruuvi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21---25 Nm
Ulosottoakselin etupään lukituslaippa (aikaisemmat mallit) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190---210 Nm
Ulosottoakselin etupään lukituspultti (uudet mallit) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225 Nm
Käytetyt tiiviste--- ja lukitusaineet
Liitokseen vaihteisto---voimanottokoneisto tiivistesilikoni Hylosil RTV Grade 102 Musta
Pyörimisnopeusanturin kierteeseen tiiviste Loctite 542 (vain E---mallit).
Aktivaattori Loctite 747+lukite Loctite 542 lukituslaippaan vo---akselin etupäässä (aikaisemmat mallit)

Elikkä ihan järjellä tuon voi kasata, kun purkaessa katsoo ensin. O-renkaat huolella voitelulle. Tarkista haarukan kunto, kun on rallatellut. Ja vaijerin säätö että keskikohta on keskellä ja menee rattaalle.

Temge

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 365
Vs: Valmet 6400 momentit
Mites tuon pakan saa purettua? Kuva kohteesta liitteenä..

http://aijaa.com/cCUlrF

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Valmet 6400 momentit
Mites tuon pakan saa purettua? Kuva kohteesta liitteenä..

http://aijaa.com/cCUlrF



siinä booriholkin (navan) sisäpuolella näkyy tuo peltihärpäke (öljynohjauslevy). kampea se meisselillä mäjelle ja sen alla on lukkorengas.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Temge

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 365
Vs: Valmet 6400 momentit
Sitä tuossa jo vähän vääntelin, mutta meni heti lommolle, niin en uskaltanu  ;D Ny mä käännän sen mäkeen...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Valmet 6400 momentit
levypaketin mukana pitäisi olla uusi peltihärpäke.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...