Torven montakin kertaa.
NHn noukin muuttuu kuulemma hiukan siinä vaiheessa kun pyörät muuttuvat suuremmiksi, valkovanteisiksi ja pyörien varret paksummiksi ja mustiksi. Isot pojat sanoo että syöttöruuvi on sijoitettu uudemmassa siten ettei tukkeudu niin helposti. Omassa koneessa on uudemman mallin noukin ja se pelaa ihan OK. Välillä olen ajanut FX450 vanhemmalla noukkimella ja se on selvästi herkempi tukkeutumaan. Jos peruutuksen pakka on huonossa hapessa niin on tiukassa. NH kiristää syöttötelansa jousilla. Ainakin Kronessa on hydraulisylinterit. Oispa nannaa kun kone löysäisi itse teloja jos kuski haluaa pyörittää niitä takaperin.
FX NHssa on heti ohjaamon takana torvessa mutka. Torven kulutuspelti puhkeaa siitä kohdalta. Torven sisäkurvissa on luukku mutkan kohdalla. Oikein kirurginkätinen tekee hätäpaikkauksen jos on ihan pakko. Suosittelen silti vaihtamaan aikanaan, sillä kone ei pelaa huonostikkaan jos kulutuslevyssä on pienikään reikä.
Kerran oli isäntä pellonlaitaan auman paikkaa tehdessään tyrkännyt karhon kasaan varmaan 20m matkalta. Keskittyminen oli hiukan herpaantunut, mutta herääminen tapahtui nopeasti kun noukin kohtasi heinäkasan. Noukin tukkeutui, syöttötelat pysähtyi ja moottorin kierrokset kävi 1300rpm paikkeilla, mutta kone virkosi eloon. Tukkeutunut etupää aukesi ohjaamosta poistumatta, mutta torvi piti käydä putsaamassa, koska lietson pyörimisnopeus laski niin alas, osa heinästä jäi putkeen. Ne EI lähde liikkeelle niin että annetaan uudella heinällä vauhtia!
Tälläiset episodit herkistää varsinkin jos toimitaan yleisen liikenneväylän vieressä. Silloin voi lohduttautua muistelemalla Saarijärveä 2003(?) ja toteamalla että sattuu sitä paremmissakin piireissä.