Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 5460 vaihdekaavio  (Luettu 8826 kertaa)

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: 5460 vaihdekaavio
ennen sekaanuksen teki nostolaitteen käyttövivut. Tuo laski ja tuo toinen nosti,eikun siis toisinpäin. Kukaan ei osannut oikeasti selittää miten niitä vipstaakeja olis pitänyt säätää.

Joo-o, kaks vipua joissa yhteensä kolme toimintoa, onhan se niin vaikea että ei sitä voi millään osata...  ::)

Hienosti menee vaikkei oo kuskia vivusta repimässä: http://www.youtube.com/watch?v=aWZ6-HffgRQ

vs:

http://www.youtube.com/watch?v=gA9VSM0NZjc

vs:

http://www.youtube.com/watch?v=2i2l9eu_BGk&feature=player_detailpage#t=439s

 ;D

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: 5460 vaihdekaavio
ennen sekaanuksen teki nostolaitteen käyttövivut. Tuo laski ja tuo toinen nosti,eikun siis toisinpäin. Kukaan ei osannut oikeasti selittää miten niitä vipstaakeja olis pitänyt säätää.

Joo-o, kaks vipua joissa yhteensä kolme toimintoa, onhan se niin vaikea että ei sitä voi millään osata...  ::)

Hienosti menee vaikkei oo kuskia vivusta repimässä: http://www.youtube.com/watch?v=aWZ6-HffgRQ

vs:

http://www.youtube.com/watch?v=gA9VSM0NZjc

vs:

http://www.youtube.com/watch?v=2i2l9eu_BGk&feature=player_detailpage#t=439s

 ;D
Eikös Belarukses ollut jo kauan sitten sama systeemi – yhdellä vaihdekepillä monta toimintoa – liekö tuo MF suunnitelmatalouden loistokas saavutus ?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: 5460 vaihdekaavio
Harvinaisen havainnollistavat videot.

Meillä oli aikoinaan kuormaaja multipowerissa eri venttiilipöydällä joka otti öljynsä jatkuvan pumppauksen kautta. Oli naapurin 05-valmetilla miettimistä kun 20 v vanhempi kalusto käytti kuormaajaa reippaammin ja tarkemmin.

Fuller

  • Vieras
Vs: 5460 vaihdekaavio
Täysin järjellistä selitystä Nassikan vipujen toiminnasta kukaan ei vielä ole antanut. Vaarallinen kaiken lisäksi kun eri suuntaan toimivat ja se MF.n ergonomia. Voi tana millaisen tekeleen tekivät 100-sarjasta aikoinaan,varsinainen ergonomian kukkanen. Sitten mullistava 500-sarja,eikun kurjuus paheni vain, ohjaamo on kuin kuritushuone. No,osasihan ne vielä 90-luvulla keskikeppeihin luottaa,eipä noita kukaan selväjärkinen ostanutkaan enää.

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: 5460 vaihdekaavio
Onko dyna 4 sta kyse vai mitä *****a?
Kylhä sinun pitäs massikka miehenä tietää että kyseessä on speedsfiht vaihteistoversio  ;)

Ei sano mitään mulle. Mää tunnen vain 100 sarjat, 3000 sarjat, 500 sarjat, 600 sarjat,
6400- ja 7400 sarjat.
Jaa no sitte, miulle on 100, 300, 6100, 4200, 4300, 5400 ja uusimman hankinnan vuoksi 6400 sarjat tuttuja.. Suurin aukko sivistyksessäni on siinnä etten oo vielä ikinä Dyna VeeTeetä päässy ajamaaa.. :'(
Power By Perkins

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: 5460 vaihdekaavio
Täysin järjellistä selitystä Nassikan vipujen toiminnasta kukaan ei vielä ole antanut. Vaarallinen kaiken lisäksi kun eri suuntaan toimivat ja se MF.n ergonomia. Voi tana millaisen tekeleen tekivät 100-sarjasta aikoinaan,varsinainen ergonomian kukkanen. Sitten mullistava 500-sarja,eikun kurjuus paheni vain, ohjaamo on kuin kuritushuone. No,osasihan ne vielä 90-luvulla keskikeppeihin luottaa,eipä noita kukaan selväjärkinen ostanutkaan enää.
Ihania muistoja 175 sen kytkinpolkimesta! Siitä kun jalka lipsahtaa!
pessimisti ei pety!

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: 5460 vaihdekaavio
Onko dyna 4 sta kyse vai mitä *****a?
Kylhä sinun pitäs massikka miehenä tietää että kyseessä on speedsfiht vaihteistoversio  ;)

Ei sano mitään mulle. Mää tunnen vain 100 sarjat, 3000 sarjat, 500 sarjat, 600 sarjat,
6400- ja 7400 sarjat.
Jaa no sitte, miulle on 100, 300, 6100, 4200, 4300, 5400 ja uusimman hankinnan vuoksi 6400 sarjat tuttuja.. Suurin aukko sivistyksessäni on siinnä etten oo vielä ikinä Dyna VeeTeetä päässy ajamaaa.. :'(
Sitten vielä sanotaan ettei syöpäkään periydy, mutta entäs MF-ismi, :-[
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Fuller

  • Vieras
Vs: 5460 vaihdekaavio
Kaiken hyvän lisäksi 100 sarjan Nassikoissa pitää kytkintä painaa epäluonnottomasti,vasen jalka koukussa suhteellisen ylhäällä ja siitä sääri suorana kohtisuoraan alaspäin,voi hirvitys. MF miehet eivät ole terveitä alkuunkaan,ensin on päässä vikaa kun ostaa sellaisen ja sitten menee kroppa pilalle kun tuollaisella ajelee.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9815
Vs: 5460 vaihdekaavio
Voi voi teitä, 100 sarjan massikas on tosi hyvä ajoasento. Lienee sama tunne harlikalla ajes, tosin siitä ei mulla ole kokemusta. Ja lisäksi siinä on tarkka ja helppo käyttöinen nostolaite. Joka samanlaisena tarkkana ja helppo käyttöisenä on ainakin vielä 500 sarjas, missä taas on tosi hyvä ohjaamo, ainakin näkyvyyden suhteen. Uskoisin kuitenkin aloittajalla tuovan ongelmia massikan käyttämä strategia ujuttaa sama koetaulu moneen erilaiseen malliin. Siksi koetaulussa on valoja kuin lentokoneessa, vaikka niitä ei kyseisessä mallissa tarvittaisikaan. Ja ehkä kaikki toiminassakaan olevat valot ei siinä mallissa ole ihan loogisia :(

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: 5460 vaihdekaavio
Kaiken hyvän lisäksi 100 sarjan Nassikoissa pitää kytkintä painaa epäluonnottomasti,vasen jalka koukussa suhteellisen ylhäällä ja siitä sääri suorana kohtisuoraan alaspäin,voi hirvitys. MF miehet eivät ole terveitä alkuunkaan,ensin on päässä vikaa kun ostaa sellaisen ja sitten menee kroppa pilalle kun tuollaisella ajelee.

Ihan mielenkiinnosta.. Mitä traktoreita omistat ja mitä Massikoita sinulla on ollut? :)

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: 5460 vaihdekaavio
Noita 100-sarjaisia oli aika monta mallia ja vaikka ulkoisesti näyttivätkin samoilta niin malliston ääripäillä tuskin oli yhteisiä osia.

http://www.youtube.com/watch?v=w1Ax4sZPCUc

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26167
  • vastustan
Vs: 5460 vaihdekaavio
Kaiken hyvän lisäksi 100 sarjan Nassikoissa pitää kytkintä painaa epäluonnottomasti,vasen jalka koukussa suhteellisen ylhäällä ja siitä sääri suorana kohtisuoraan alaspäin,voi hirvitys. MF miehet eivät ole terveitä alkuunkaan,ensin on päässä vikaa kun ostaa sellaisen ja sitten menee kroppa pilalle kun tuollaisella ajelee.
tuntuu ne nämä brittimerkit olevan turmiollisia niin fyysisellä kuin henkiselläkin tasolla  ;) :D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

mah

  • Vieras
Vs: 5460 vaihdekaavio
Kyseisen koneen omistajat tai muuten tietäjät, kertokaapas miten ton kaavion pitäisi mennä. Pykäliä on neljä. Periä on kaksi ja loikkarit kaikkiin noihin.

Merkkitaulussa näkyy A B ja C. Nyt C on ilman loikkaria ja loikkarin kanssa C näkyy, muut valot ei pala. Kun jänis valo palaa niin pitkä perä on päällä.

Pitäskö sen mennä näin?

Eli hidas perä on kilpikonna mikä ei pala. Nopea on jänis. Loikkarilla C palaa ja ilman loikkaria  ei näy mitään taulussa.

Miten pitäisi toimia?
[/quoteMeillä on massikassa vaihdekaavion kuva siinä kepin päässä.... :-X 5400-sarjahan on tehtaalla viritetty jo valmiiksi. Kaksipykäläinen pikavaihde ei käytä lainkaan niitä aata ja beetä, vaan hyökkää haasteisiin vähintään ceestä. Ja enintään deestä. :'(

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9815
Vs: 5460 vaihdekaavio
5400-sarjahan on tehtaalla viritetty jo valmiiksi. Kaksipykäläinen pikavaihde ei käytä lainkaan niitä aata ja beetä, vaan hyökkää haasteisiin vähintään ceestä. Ja enintään deestä. :'(


5400 dyna-4 Käyttää kyllä neljää pikavaidetta . aaa, bee, cee, ree  ;)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: 5460 vaihdekaavio
5400-sarjahan on tehtaalla viritetty jo valmiiksi. Kaksipykäläinen pikavaihde ei käytä lainkaan niitä aata ja beetä, vaan hyökkää haasteisiin vähintään ceestä. Ja enintään deestä. :'(


5400 dyna-4 Käyttää kyllä neljää pikavaidetta . aaa, bee, cee, ree  ;)
Mah tarkoittaanee sitä että hänen massikkansa ei käytä noitten neljän pykälän sijaan mitä sen pitäisi käyttää kuin kahta suurinta?  ???