Vapaa sana / Vs: Kissa
: 14.11.15 - klo:13:28
Jaa se . Mietippä sitä .
Miks sähkömoottori ei anna pakkasella täysiä tehoja kuin vasta lämmetessään?Yksinkertaista. On olemassa kahdenlaista sähköä, - ja +, kuten tiedetään ja on selvää, että pakkasella myös sähkö on pakkasen puolella, jolloin tuo miinussähkö on voitolla. Kun mootttori lämpenee, saa + -sähkö yliotteen, jolloin moottorin tehot palautuu.
Tielaitos/Destia nuo aurausviitat näyttää laittavan,ei siihen tarvitse itse vaivautua.
Taas jälleen asiakirjoittajan asiavastaus.
Jynkky-Joukis.Etkö sää saatanan puupää tajua että joku voi asua todellakin sellaisen tien varrella jonka tielaitos hoitaa.Ot sää jumankauta täysi uuno.Tosi paskamaista tuo on kun tie menee tilakeskuksen halki,mutta on siinä se hyvä puoli ettei tarvi omaa yksityistietä pitää kunnossa,kunhan liittymät pitää auravalleista puhtaana,ja siihen riittää lumikola.Joten haist paskat känä ja kymmeneen kertaan.Viitoittele vaan se honkkelissaarenties vaikka metrin välein mut älä siitä mua syyttele jos asut jossain metsänkorvessa.Itehän ot mökkipaikkasi valinnut DILLE paskanjauhaja
http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/ultrakylmassa_kvanttimekaniikka_jyllaa.
Pikkusen täytyy myöntää et Kantola sittenkin oikeessa .
No aina ei voi olla oikeessa .No oli tietysti
Hienoa että myönnät asianMinkä vuoksi käynnistysmoottori eli starttimoottori antaa heikoimmin voimaa pakkasella ?Viekö pakkasarkku enemmän tehoa kuin uuni, kun se sähkö on siellä kylmässä
http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/ultrakylmassa_kvanttimekaniikka_jyllaa.
Pikkusen täytyy myöntää et Kantola sittenkin oikeessa .
No aina ei voi olla oikeessa .No oli tietysti
Hienoa että myönnät asian
Metalleilla vastus eli resistanssi, (jonka yksikkö on ohmi) kasvaa johtimen lämpötilan kasvaessa.
Kyl se pakkasilla on liukasta pikasähköä mitä pistorasiasta tulee. Pitäis saada siirtomaksuista melkein alennusta lämpötilan mukaan.
Aika kalliiksi tulis tuollainen Sorkkiksen supraresistiivinen sähkönsiirtoverkko.Metalli kutistuu pakkasella jolloin vastus kasvaa .
Auton akku antaa pakkasella virtaa huonommin mutta akku viedään lämpimään jolloin alkaa toimimaan . Miksi ?Metalli johtaa pakkasella edelleen paremmin virtaa. Akussa energia on varautunut kemialliseen muotoon jolloin virranantokyky on kylmässä heikompi, navoista eteenpäin virta kyllä johtuu nopeammin eteenpäin kuin lämpimässä.
Metalleilla vastus eli resistanssi, (jonka yksikkö on ohmi) kasvaa johtimen lämpötilan kasvaessa.
Kyl se pakkasilla on liukasta pikasähköä mitä pistorasiasta tulee. Pitäis saada siirtomaksuista melkein alennusta lämpötilan mukaan.
Aika kalliiksi tulis tuollainen Sorkkiksen supraresistiivinen sähkönsiirtoverkko.
Ei, Sorkkis, sähkön tulo lopu paukkupakkasillakaan, mutta sähkön hinta saattaa nousta pilviin..Sähkö kulkee vain liukkaammin pakkasilla kun lankojen vastus pienenee.Siinäpä vastausta Sorkkiksellekin: vastusta mitataan pakkasmittarilla.
Mitä tapahtuu jos pyörittää hakekuivuria pikkupakkasella?
Erinäisten ongelmien kautta sais huomena vasta hakkeet tehtyä ja näyttäs kelit olevan heikonlaisia....
Tulee koska skänäkin suunnittelee aurauskeppejä pytyttävänsä.On siinä ukkeli,ainahan se tie samassa paikassa on ei sitä tarvi viitoitella.
Kerroppas Sorkkis, mitä tapahtuu, jos teen tuulisähkösopimuksen ja sitten ei tuulekaan? Himmeneekö valot vai katkeaako lämmitys?Tietenkin vaatisi ihmeen, jos lehmäpedikyristi ymmärtäisi sähkövoimatekniikkaa
Ei, Sorkkis, sähkön tulo lopu paukkupakkasillakaan, mutta sähkön hinta saattaa nousta pilviin..