Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 25

Viestit - traktorikuski


Jassoo, että vieläkin nuo valmetit on näitä tee se itse ja kokoa koekappaleita.Aikoinaan valmutit kampiakselin stefa vuoti.Neuvoivat varaosissa laittamaan kaksi peräkkäin.Hyvin mahtuivat ja tais kolmannellekin jäädä vielä tilaa.Toleranssit ovat isot näemmä.

Jäi vielä se oma merkki kehumatta. Eikös tuo 6400 ole jo liki sen 40 vuotta vanha, ei oikein voi puhua "vieläkin". Tai sikäli kyllä että nuo valtut on vieläkin liikenteessä.

Mikä se toleranssi on jos stefalle on reilusti tilaa? Eikös suuret toeranssit tarkoittaisi epämääräisyyttä halkaisijamitoissa.

Eipäs ny liioitella, kun synkro on tasannut muutaman sekunnin akselin nopeutta niin ei se mitään enää jarruta.

Turpiini tietysti luistaa kokoajan – mutta se onkin eri juttu.

Enemmän vei vehkeissä olevat hyt pumput laturit sun muut apulaitteet – sillä niitä ISO tehojakin on saatu enemmän kuin Wanhoissa oleviin Din tehoihin verrataan – saattaa olla jopa niin notta uusi ISO valmettimalli on heikompi kuin vanha pienemmillä Din tehoilla mitattu.

Olisko tässä mennyt sekaisin synkronointi ja vinohammastus? Suorilla hampailla pienemmät häviöt mutta sitten kalisee kuskin hampaat ja korvat lukossa.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/f3af78ff-66c2-48a3-8155-92b0cfc54f25


Puhelimien navigaattoreiden tarkkuus paranee rajusti - löytää sijainnin 30 sentin tarkkuudella: ”Ennen navigaattori tiesi, millä tiellä käyttäjä on, nyt se tietää myös kaistan”

No nythän ei sitten  tarvi enää tuhlata tuhansia euroja ajo-opastimeen, kun kohta älykännykkää voi käyttää ajo-opastimena. Varmaan kohta saadaan ilmaisia tai halpoja ajo-opastinappseja.

Kahden taajuuden tuki on hyvä parannus mutta ei tuota ajo-opastimeen voi verrata jos ei osaa käyttää mitään korjaussignaalia. Kohtuullisia ilmaisia appeja on jo olemassa.

Jos myy löpöä dieselina, se on petos. Jos myy dieseliä ilman kuittia se on luultavasti verorikos. Siinä on vissi ero.

Varmasti on iso ero. Aihetta tuntemattomana olettaisin että verottajan kanssa kahinointi on se vaarallisempi vaihtoehto. :-)
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Amazone
: 02.01.19 - klo:21:12
Asiaa tuntematta Nova vaikuttaa poistuvalta/poistuneelta mallilta kun tehdas ei sitä ollenkaan esittele:
https://info.amazone.de/DisplayImage.aspx?x=1200&y=1600&id=43351&format=&vergroessern=&thumb=1&page=last
Ei taida ihan noin yksinkertaista olla, ainakaan yleisesti. Jos vaikka tilalla on 10 000 l säiliökapasiteettia ja säiliö täytetään kertaalleen kahden vuoden välein niin tuskin sille välivuodelle ilmoitetaan 0 l kulutukseksi. Tai jos ilmoitetaan niin tuon luulisi tarkastajaa kiinnostavan yhtä paljon kuin todellista kulutusta suurempi ilmoitettu lukema (eli jotain hämärää sen ilmoittajan puuhissa on).
Ei mene täysin otsikkoon mutta edellisistä viesteistä tuli mieleen kysymys: onko siitä Horschin uudesta maahantuojasta mitään tietoa? Tekeekö nykyinen vielä ensi kauden tehdastilaukset vai myydäänkö nyt vain vanhaa varastoa (ainakin 2016 tuotuja kuulemma vielä myynnissä)? En näe tällä mitään merkitystä merkkivalinnan suhteen, muuten vaan kiinnostaa.
Lehdessä Rinne kehui että pitää minkä lupaa. Ja tämän eläke-edun erityisesti yrittää pitää. Kumma että heti seuraavassa lauseessa alkoi lipsua...

Ennen ei ollut vaihtoehtoja, erikseen menee. Saattaa tulla ahdasta, 200kg apupaskaa, 250kg siementä 20 km/h vauhtia, en tiiä?

Kuulemma eri vantaisiin kylvävän Horschin saa kylvämään "starttilannoitteen" siemenvaintaisiin. Ilmeisesti jokin epävirallinen syöttölaitteen säätö kun ohjekirjassa siitä ei mitään puhuta (ja vain 6 metrisessä, mistähän syystä?). Tiedätkö tarkemmin?

Tuo vaan tekisi valinnan turvalliseksi kun tavallaan molemmat vaihtoehdot käytettävissä. Apulantavantaiden pois jättäminen vaan houkutteleva hintalappua lukiessa.
Kiilahihnoista ei ole vielä kuultu tehtaalla nähtävästi.

Kiilahihnat ja variaattori sitten kun puhaltimen nopeutta pitää pystyä säätämään eikä sitä ole hyvä sitoa traktorin moottorin kierroslukuun. Onko tuo sitten enää yksinkertainen verrattuna hydraulimoottoriin. Aika ikävä kurveissa ja muutenkin se voima-akseli.

No, tämän keskustelun voisi jättää johonkin muuhun threadiin kun ei liity esillä olleiden koneiden vertailuun.
Mitä selainta käytätte?

Oma valintani olisi Rapid, yksinkertaisempi peruskone kun ei mitään ilmahärpäkkeitä.

Kumpi sitten on yksikertaisempi, ilmapuhallin sähkömoottorikäyttöisellä syöttölaitteella vaiko iPadin ohjaama hydraulikäyttöinen syöttölaite. Kummassakin taitaa tutka mitata nopeutta. Vanhan Rapidin kohdalla asia selvä. Vai ovatko sittenkin molemmat yksinkertaisia jos toimivat ongelmitta (Rapidin alkuvaikeuksien jälkeen).
Jos sinulla on aikaisemmin ollut Rapid, niin pysy merkissä. Jos ei niin, sitten Horsch.

Perusteluja? Eikös uusi Rapid ole aika lailla erilainen käyttää iPadilla, vanhasta tottumuksesta ei ole paljoa hyötyä.

Miksi Rapidiin ei kannattaisi mennä jos aiempi merkki on joku muu kuin Horsch tai Väderstad?

Jäykkäkin Horsch taitaa seurata peltoa tarkemmin kuin Rapid. Kevyempi vetää ja tarkempi kylvövannas. Horschissa vakiona tukkovahdit, Rapidiin joutuu itse hankkimaan (vai saako jo nykyään tehtaalta, mihin hintaan?).

Rapid taitaa olla helpompi täyttää, tai riippuu siitä minkälaisilla laitteilla koneen lastaa. Horschilla taas näkyvyys taakse paljon parempi kun laatikko ei peitä koko maisemaa.

Eikös Horsch ole selvästi halvempi jos verrataan samaa varustusta molemmissa? Samasta talosta myytynä tarjous vanhasta pitäisi olla linjassa kummallekin merkille.
Kiitokset joukosta valaisevia kommentteja, lisää mahtuu :-)

Maraanin traktorikommenttiin olisin halunnut jatkoa. Ymmärrän että rakennuskurottajasta ei tule traktoria vetokoukku ja vaikkapa nostolaitteet lisäämällä mutta eihän tuossa tarkoitettu sitä ettei kurottaja voisi olla traktori rekisteröintimerkinnältään. Onko kuitenkin turha haaveilla rakennuskurottajan muutoskatsastusta traktoriksi jos ei valmistaja sitä ole sellaiseksi tyypittänyt (Trafin mukaan voi olla traktoriksi tyypitetty)?

En oikein usko että rengaskoko tai työkonehydrauliikan litäntä tai sen tyyppi tee kurottajasta yhtä tai toista. Noissa kurottajissahan ei tunnu olevan mitään standardia tyyliin etukuormaajan Euro-kiinnikkeet. Lisälaitehydrauliikkaa ja koukkuja ym. näkee molemmissa. Myös lyhyitä ja pitkiä puomeja näkyy molemmissa, toki lyhyemmät varmaan yleisempiä maatalouskurottajissa.

400 € on aika paljon vakuutuksesta jollekin 20 - 30 k€:n laitteelle jolla vähäistä käyttöä. Tuo ei ole ongelma jos rakennuskurottajan voi vakuuttaa traktorina kuten masinisteilla väitettiin. Pitää varmaan omasta vakuutusyhtiöstä kysellä onko tuossa mitään perää (vai onko vakuutusyhtiöiden yksilöllinen tulkinta).

Pitääkö rakennuskurottajassa käyttää dieseliä, Trafin mukaan pitää käyttää myös yksityisalueella?

Kertokaapa asiantuntijat miten maatalouskurottaja eroaa "tavallisesta" kurottajasta? Edullinen kurottaja hakusessa sekalaiseen maatalouskäyttöön ja esim. Nettikoneessa omat palstat maataloudelle ja maanrakennukselle mutta samoja koneita tuntuu löytyvän kummaltakin palstalta.

Onko näissä eroja ajonopeudessa? Saako traktorin liikennevakuutukseen? Jossain masinisteilla sanottiin että onnistuu myös tavallisen kurottajan vakuuttaminen traktorin liikennevakuutukseen vaikka olisi työkoneeksi rekisteröity.

Mitä vaaditaan traktoriksi rekisteröintiin ja mitä etua siitä saa?
Sivuja: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 25