Koodi CP ilmoittaa että kuski on...
Ei kun ihan oikeesti, CP ei ole oikeastaan mikään vikakoodi, ilmoittaa aina kun syystä tai toisesta haluaa vaihteiston kuittauksen kytkimen kautta.
Persusta ei parane nostaa penkistä jos ei ole käsijarru päällä (luulee että känninen kuski putos penkiltä).
Tohon alkuperäiseen ongelmaan, kokeile, että suunnanvaihtaja menee varmasti kunnolla perille kumpaankin suuntaan. Tod.näk. vipu ei mene aina kunnolla pohjaan ja signaali jää heikoksi, jolloin vaihteisto ei ole varma mitä halusit ja pyytää kuittauksen. Helpoin tapa varmaankin on nykäistä se kortonki sieltä ohjauspylvään ja suunnanvaihtajan välistä löysälle ja kokeilla sitten toimiiko. Se kortsu yleensä notkistuun n. kolmentuhannen tunnin jälkeen niin ettei enää jatkossa v...tuile.
Tuo RC laatikon suunnanvaihtaja on sellainen ikuisuuskysymys. Sehän on vain synkronoitu mekaaninen vaihdin, jota ohjataan sähköisesti. Se vaatii oikeat öljyt ja tietyn toiminta-ajan, että synkrot ehtii toimia. Öljyt kuumana saattaa miettiä pitkäänkin ennenkuin "pikku-ukot" siirtää keppiä. Myöskään pikavaihteita ei kannata räplätä kovin paljon vaihtotapahtuman aikana. Öljy ei tahdo riittää jokapaikkaan jos esim. pitäisi käyttää kolmea pakkaa yhtäaikaa ja samalla siirtää mekaanista vipua, huomauttaa ystävällisesti että kuski on...
Suunnanvaihdon nopeutta voi lisätä hyvin yksinkertaisella tavalla. Samalla kun vaihtaa suuntaa, niin polkaisee hieman jarrua (taisi olla maininta ohjekirjassakin). Silloin vaihteisto ajattelee, että fiksu kuski kun auttaa jarruilla eikä tarvi koko "röhnäkettä" synkroilla pysäyttää ja palkitsee kuskin huomattavasti nopeammalla suunnanvaihdolla.