Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vika vai ominaisuus  (Luettu 7621 kertaa)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Vika vai ominaisuus
CP=clutch pedal? kuitataan kytkin polkimella.



CP-vamma (engl. cerebral palsy) on syntymässä tai varhaislapsuudessa saatu pysyvä aivovaurio, joka vaikeuttaa vartalon liikkeiden hallintaa ja lihaskoordinaatiota. (Vikipedia)

Olisko koneissa jotakin samaa?

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Vika vai ominaisuus
Mikäli Landehanden ajokki oireilee samalla tavalla kuin omistajakin niin vastaus on kyllä .

Jussi Ahonen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 24
Vs: Vika vai ominaisuus
Hollantilainen vaatii käsijarrun päälle kun penkiltä noustaan, muuten antaa tuon CP-koodin.

Minulla on TM 125 RC-vaihteistossa seuraavanlainen ongelma.
Kun vaihteiston ajaa lämpimäksi (esim. kynnössä) nopeimmalla alueella ja vaihtaa suuntaa, kone miettii muutaman sekunnin ja lähtee sitten taaksepäin. Kun suunnan vaihtaa takaisin eteenpäin, vaihteisto toimii vain keskialueella eikä anna vaihtaa nopeimmalle alueelle, tämä kestää muutaman minuutin, sitten antaa vaihtaa. Eli vaihteisto vaihtaa ensin keskialueelle ja vasta sitten suuntaa.

Vaihdoin juuri öljyt (Ambra) ja ehdin testaamaan hieman, ongelmaa ei esiintynyt ainakaan vielä. Otin jo varalta vaihteiston potentiometrit, joita korjaamoyrittäjä epäili. Teen vielä testejä uusilla öljyilla enne kuin vaihdan potikat.

Toinen mielenkiintoinen ongelma on vetovastustunnustelu. Joskus tunnustelu nostaa auran aivan pintaan täydesta laukasta. Auraa laskettaessa nostolaite alkaa pilkkimään silloin kun aura koskettaa maata.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vika vai ominaisuus
Joskus tunnustelu nostaa auran aivan pintaan täydesta laukasta. Auraa laskettaessa nostolaite alkaa pilkkimään silloin kun aura koskettaa maata.

***Tunnusteluanturi- tai nostolaitetietokonevika. Tai sit sun täytyis vaan kiertää säätönuppia enemmän
asennonsäädön puolelle.
Kui mää ain olen paras?

Jussi Ahonen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 24
Vs: Vika vai ominaisuus
Olen kääntänyt nupin asennonsäädön puolelle, mutta tunnustelu putoaa pois pelistä. Pärjäähän tuota ilman tunnusteluakin, jos ei toimi niin on pärjättävä. Näissä hollantilaisissa tuntuu olevan runsaasti rikkoontuvia potentiometrejä sekä antureita.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Vika vai ominaisuus
Toinen mielenkiintoinen ongelma on vetovastustunnustelu. Joskus tunnustelu nostaa auran aivan pintaan täydesta laukasta. Auraa laskettaessa nostolaite alkaa pilkkimään silloin kun aura koskettaa maata.

Et ole yksin http://farmingforum.co.uk/forums/showthread.php?t=2252
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Vika vai ominaisuus
Koodi CP ilmoittaa että kuski on...

Ei kun ihan oikeesti, CP ei ole oikeastaan mikään vikakoodi, ilmoittaa aina kun syystä tai toisesta haluaa vaihteiston kuittauksen kytkimen kautta.
Persusta ei parane nostaa penkistä jos ei ole käsijarru päällä (luulee että känninen kuski putos penkiltä).

Tohon alkuperäiseen ongelmaan, kokeile, että suunnanvaihtaja menee varmasti kunnolla perille kumpaankin suuntaan. Tod.näk. vipu ei mene aina kunnolla pohjaan ja signaali jää heikoksi, jolloin vaihteisto ei ole varma mitä halusit ja pyytää kuittauksen. Helpoin tapa varmaankin on nykäistä se kortonki sieltä ohjauspylvään ja suunnanvaihtajan välistä löysälle ja kokeilla sitten toimiiko. Se kortsu yleensä notkistuun n. kolmentuhannen tunnin jälkeen niin ettei enää jatkossa v...tuile.

Tuo RC laatikon suunnanvaihtaja on sellainen ikuisuuskysymys. Sehän on vain synkronoitu mekaaninen vaihdin, jota ohjataan sähköisesti. Se vaatii oikeat öljyt ja tietyn toiminta-ajan, että synkrot ehtii toimia. Öljyt kuumana saattaa miettiä pitkäänkin ennenkuin "pikku-ukot" siirtää keppiä. Myöskään pikavaihteita ei kannata räplätä kovin paljon vaihtotapahtuman aikana. Öljy ei tahdo riittää jokapaikkaan jos esim. pitäisi käyttää kolmea pakkaa yhtäaikaa ja samalla siirtää mekaanista vipua, huomauttaa ystävällisesti että kuski on...

Suunnanvaihdon nopeutta voi lisätä hyvin yksinkertaisella tavalla. Samalla kun vaihtaa suuntaa, niin polkaisee hieman jarrua (taisi olla maininta ohjekirjassakin). Silloin vaihteisto ajattelee, että fiksu kuski kun auttaa jarruilla eikä tarvi koko "röhnäkettä" synkroilla pysäyttää ja palkitsee kuskin huomattavasti nopeammalla suunnanvaihdolla.

mvu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Vika vai ominaisuus
 :) :)kiitos vinkistä penkin johtojen irottaminen autoi vaivaan