Ps. Uskomaton juttu tuolla nuhvifoorumila se turpeenajuri... 80km matkaa tehtaalle ja 3 kuormaa vie päivässä! 180-90 fiatilla! Me ei saada ku 2 kuormaa haketta tehtaalle päivässä per rekka, eikä matkaakaan ole kuin puolet....pitää vissiin ostaa 180-90 remmiin, se on kova tiekone
"Täällä ajaa toinen urakoitsija lämpövoimalaan palaturvetta kuorma-autosta tehtyllä kärryllä,matkaa voimalasta riippuen 75-80 km mutkin ja kolmea reissua tuo päivässä,veturina 180-90,sehän mennä öyhää noin 30 km/h täyskaasulla,n.40 litraa polttoainetta reissua kohden eli 120 litraa päivässä ja lastauksineen se on pitkän päivän homma,tuossahan yli 8 litran moottori että mielestäni kohtuullinen kulutus tuommoselle."
Rosvosin tuon pätkän nuhvifoorumilta, muistin keskustelun kun tuli ko. kone vastaan perjantaina 30. Tammikuuta. Paikka oli Oulu-Kuusamo välillä, pudasjärven ja ylikiimingin välillä, kai. Kahen aikaan iltapäivällä, Kuusamoon mennessä samoilla nurkilla oli tien oikealla puolella pari harvestoren tms. sinistä siiloa maatilan pihassa.
Hymyilytti kun ko. kone suorastaan lensi vastaan
, kuorma taisi olla haketta turvekärryssä. Jonkin matkan päässä tuli pari viiattia lisää, oisko ollu satakymppejä, lumikalustoa tms. Kuka tunnistaa itsensä, sattuiko olemaan juurikin em. hurja maantiekiitäjä?
Noilla nurkilla jo uskoo miksi jotkut puhuu niin kovasti lingon puolesta lumitöistä, kun sitä lunta on niin prkleesti. Lingon jäljiltäkin penkat ettei autoa nää sivutielle
Niin asiaan, on ollu noita 80-90 fiiatteja aika monta tässä talossa, viimeisin uutena ostettu -91 vuosimallin. Hi-lo ja suunnanvaihtaja, ketterä ja pysyi hyvin läjässä. Voimaakin kun turbo kyljessä, 114hv mitattiin turbotuksen yhteydessä. Keveään koneeseen sopiva määrä
160 heppaa satakympissä tuntui suunnilleen yhtä pirteältä. Em. koneiden jälkeen oli vielä yksi käytettynä ostettu 80-90, myin sen pois muutama vuosi sitten. Siinä ei ollut turboa ja kyllähän se latisti muistoja pahasti
Ilman turboa noita ei olisi saanut myydäkään, luonne muuttuu sellaiseksi kuin halutaan