Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JD6630 - 01.09.13 - klo:12:57

Otsikko: 6265 Masseri
Kirjoitti: JD6630 - 01.09.13 - klo:12:57
Onko hyvä? Mitä vikoja? Kestääkö kuormainkäyttöä? Kannattaako ostaa ???
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: +250 - 01.09.13 - klo:13:28
Onko hyvä? Mitä vikoja? Kestääkö kuormainkäyttöä? Kannattaako ostaa ???
Ei,on,ei,ei.
Ja se on viä rumakin 8) ;D ;D
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: mikasep - 01.09.13 - klo:14:25
Onko hyvä? Mitä vikoja? Kestääkö kuormainkäyttöä? Kannattaako ostaa ???

Eiköhän lie yksi onnistuneimmista Massikoista, tuo 6200-sarja. Joku voisi pitää laiskan puoleisena noita sarjan pienempiä malleja. Kestävä voimansiirto, joskin päävaihdekeppi kankea käyttää. Hyvin toimiva suunnanvaihtaja ja pikavaihde. Hiljainen ohjaamo. Alkuperäiset sivurajoittimet on syvältä, heti vaihtoon.

Kytkinpolkimen ala-asennon kytkimen (100€) joutuu vaihtamaan reilun 1000 tunnin välein, ainakin etukuormainkäytössä kun kytkintä käytetään paljon. Helppo vaihtaa, kun ymmärtää irrottaa koko kytkinpolkimen kolmella pultilla rintapellistä.


Mika
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: tonto - 01.09.13 - klo:14:49
Onko hyvä? Mitä vikoja? Kestääkö kuormainkäyttöä? Kannattaako ostaa ???

Eiköhän lie yksi onnistuneimmista Massikoista, tuo 6200-sarja. Joku voisi pitää laiskan puoleisena noita sarjan pienempiä malleja. Kestävä voimansiirto, joskin päävaihdekeppi kankea käyttää. Hyvin toimiva suunnanvaihtaja ja pikavaihde. Hiljainen ohjaamo. Alkuperäiset sivurajoittimet on syvältä, heti vaihtoon.

Kytkinpolkimen ala-asennon kytkimen (100€) joutuu vaihtamaan reilun 1000 tunnin välein, ainakin etukuormainkäytössä kun kytkintä käytetään paljon. Helppo vaihtaa, kun ymmärtää irrottaa koko kytkinpolkimen kolmella pultilla rintapellistä.


Mika

Miten tuo kytkinpolkimen ala-asennon anturi oireilee, jos se on mennyt rikki? Kop kop, ei ole tarvinnut vaihtaa vielä.

Molemmat jarruvalojen kytkimet on sen sijaan vaihdettu. Kytkimien toimimattomuus aiheuttaa sen, että neliveto ei kytkeydy jarrutettaessa ja tietysti jarruvalot eivät syty. Hinta Keskolla 100 euroa per kytkin. Tilalle sopii heittämällä Fiat 600:n kytkin, joka maksaa 6 euroa kappale.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: mikasep - 01.09.13 - klo:15:38
Onko hyvä? Mitä vikoja? Kestääkö kuormainkäyttöä? Kannattaako ostaa ???

Eiköhän lie yksi onnistuneimmista Massikoista, tuo 6200-sarja. Joku voisi pitää laiskan puoleisena noita sarjan pienempiä malleja. Kestävä voimansiirto, joskin päävaihdekeppi kankea käyttää. Hyvin toimiva suunnanvaihtaja ja pikavaihde. Hiljainen ohjaamo. Alkuperäiset sivurajoittimet on syvältä, heti vaihtoon.

Kytkinpolkimen ala-asennon kytkimen (100€) joutuu vaihtamaan reilun 1000 tunnin välein, ainakin etukuormainkäytössä kun kytkintä käytetään paljon. Helppo vaihtaa, kun ymmärtää irrottaa koko kytkinpolkimen kolmella pultilla rintapellistä.


Mika

Miten tuo kytkinpolkimen ala-asennon anturi oireilee, jos se on mennyt rikki? Kop kop, ei ole tarvinnut vaihtaa vielä.

Molemmat jarruvalojen kytkimet on sen sijaan vaihdettu. Kytkimien toimimattomuus aiheuttaa sen, että neliveto ei kytkeydy jarrutettaessa ja tietysti jarruvalot eivät syty. Hinta Keskolla 100 euroa per kytkin. Tilalle sopii heittämällä Fiat 600:n kytkin, joka maksaa 6 euroa kappale.

Oireilee niin, että joskus veto ei kytkeydy vaan jää vilkuttamaan häiriövaloa. Tokenee sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen. Jostain syystä oireilee lämpimänä enemmän. Homma ei äkkiseltään tunnu liittyvän kytkinpolkimen mitenkään, koska veto voi katketa kytkimeen koskematta tai suuntaa vivulla vaihdettaessa. Voi hajota myös kerrasta, kuten minulle viimeksi kävi. Onneksi oli osa hyllyssä.

Kyseessä on nimenomaan se kytkin mihin menee kolme johtoa (se kaksijohtoinen on vain startin estoa varten jos kytkin ei ole pohjassa). Tuokin on ihan tavallinen vaihtokärjillä varustettu katkaisin hieman erikoisemmissa messinkikuorissa, pitäisikin rakentaa vanhoihin kuoriin kiinnitys tavalliselle mikrokytkimelle niin osakustannus pienenisi 97%  :P

Taitaa muuten kytkinpolkimen anturit olla merkistä riippumatta eniten nykytraktoreita halvaannuttavia osia...


Mika
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: viljami - 01.09.13 - klo:16:11
Kytkinpolkimen ala-asennon kytkimen (100€) joutuu vaihtamaan reilun 1000 tunnin välein, ainakin etukuormainkäytössä kun kytkintä käytetään paljon. Helppo vaihtaa, kun ymmärtää irrottaa koko kytkinpolkimen kolmella pultilla rintapellistä.

Tuohon pitäisi ilmeisesti olla nykyään parannettu komponentti olemassa, ettei tarvitse toistuvasti vaihtaa.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: JD6630 - 01.09.13 - klo:18:30
No kai sitä kattomassa voi sitten käydä.
Ei taida olla olemassakaan masseria missä ei olis jotain vikaa kytkimessä :D

Meininki ois vähän niinku vaihtaa 300-sarjalainen uudempaan tai ostaa kolmas traktori että tuskin tuossa kuitenkaan kovin suurta virhettä voi tehdä :-X
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: SAS - 01.09.13 - klo:18:44
Kannattaa katsoa onko pakosarjan alapuoli öljyisessä ihvassa se tietää kallista remonttia jos on,myös runsas sininen savu moottoria ryntäyttäessä kielii pahaa ja viittaa samaan vikaan = sylinterit kiillottuneet.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: massikka_mies - 01.09.13 - klo:22:28
Hieman piristetyllä 6265:sella on tullu tänä kesänä kiskottua Claassin 375:sta paalainta ja tehtyä muutakin sekalaista maatilan yleishommaa. On mielestäni erittäin näppärä ja mukava traktori käyttää; myös kuormaushommissa. Ohjaamossa on hallintalaitteet sijoiteltu aika pitkälti saman kaavan mukaan kuin monissa muissakin verkuissa ja siksi sopii ainakin itselleni hyvin käteen.

Tässä on tunteja 7000h ja kestänyt tähän mennessä omistajan mukaan melko hyvin. Etuakselissa oli vuosi sitten jotain pientä ongelmaa, en nyt millään vaan muista että mitä.. Ja tännä keväänä tosin tuli isompi remontti kun vetolevy tuli tiensä päähän. Koneella on kyllä toisaalta tehty melko paljon raskasta kuormaustyötä. Mutta muuten toiminut kuulemma tähän mennessä ongelmitta. 6200 sarjassa ei ainakaan kuulopuheiden mukaan vissiin ole mitään suurempia ''tyyppivikoja''.

Ja omasta mielestäni ainakin kannattaa ostaa.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: meedio - 01.09.13 - klo:23:39
Tuo etuaksilahomma on saattanut hyvinkin olla vetonivelten sortuminen. Se oli ainakin danan akselin heikko kohta omien kokemusten mukaan. Uusi vetarin ristinivel olikin vahvistettu huomattavan paljon alkuperäiseen nähden. Tuo mallisarja on kyllä hyvä, siitä vain puuttuu ominaisuuksia, joita nykyään osaa arvostaa: automaatti-ilmastointi, jousitukset ja hydr. joystic......
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: mah - 02.09.13 - klo:06:52
Tuo etuaksilahomma on saattanut hyvinkin olla vetonivelten sortuminen. Se oli ainakin danan akselin heikko kohta omien kokemusten mukaan. Uusi vetarin ristinivel olikin vahvistettu huomattavan paljon alkuperäiseen nähden. Tuo mallisarja on kyllä hyvä, siitä vain puuttuu ominaisuuksia, joita nykyään osaa arvostaa: automaatti-ilmastointi, jousitukset ja hydr. joystic......
Toisaalta, jos on omistanut N-sarjan advancevaltran, ovat juuri nuo ominaisuuksia, jotka nostavat mieleen huonoja fiiliksiä... :'(
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: jiipee - 02.09.13 - klo:09:59
Joskus 6290 oireillu lämpimällä toi anturi. Ei oo tarvinnu sammuttaa käyttää vaan suunnanvaihtovivun vapaalla niin taas toimii... Ei oo tullu vaihettua. Kun helteellä oireili enemmän en käyttäny kytkin poljinta ollenkaan.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: tonto - 02.09.13 - klo:15:18
Onko hyvä? Mitä vikoja? Kestääkö kuormainkäyttöä? Kannattaako ostaa ???

Kuten tuossa edellä onkin kerrottu, niin perustekniikka on näissä 6200-sarjalaisissa ollut ihan kestävä. Kiusana enemmänkin juuri nuo kytkin- ja anturiviat. Seuraavat kytkimet ja anturit vaihdettu, jos nyt oikein muistan (kyseessä siis MF 6255 ls-hydrauliikalla):

- hydrauliikan matalapainepiirin anturi (pikavaihteet, neliveto yms. ei toimi, jos viallinen)
- nuo jarruvalokytkimet, mistä postasin aiemmin
- ovessa samanlainen kytkin, kuin jarruvaloissakin, vaihdettu, sytyttää sisävalon
- vaihteistoöljyn/suodattimen anturi vaihdetaan huomenna  ;D
- lämpömittarin anturi, mutta vika olikin mittarissa eikä anturissa

Em. toimenpiteet on tehty itse eli vian paikallistaminen on kohtuu helppoa, varsinkin jos on puhelimen päässä yhtä hyvä huoltomies kuin meillä :D

Jotkut varaosat saattavat sitten tuntua kalliilta, jos joutuu ostamaan marmoritiskiltä  ;D
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: Eastwood - 02.09.13 - klo:18:33
Molemmat jarruvalojen kytkimet on sen sijaan vaihdettu. Kytkimien toimimattomuus aiheuttaa sen, että neliveto ei kytkeydy jarrutettaessa ja tietysti jarruvalot eivät syty. Hinta Keskolla 100 euroa per kytkin. Tilalle sopii heittämällä Fiat 600:n kytkin, joka maksaa 6 euroa kappale.

Hmph >:(  Just tulin hallilta. Irroitin molemmat jarruvalon kytkimet, kumpikin sökönä. Just huollon yhteydessä nuo vaihdettiin uusiin, a' 104,57e. Lisäksi olivat jotenkin muuttuneet, joten niihin tuli myös uudet kiinnitysmutterit, a' 13,40e >:(
Toinen katkaisijoista johti jopa aavistuksen verran sähköä...

Huomenna Motonettiin katsomaan sit vaikka jotain Kusiaisen katkaisijoita, Tonton vihjeen perusteella, varalle. Nuo irroittamani menevät takuuseen. Tai parempi jos saisin vain euroni takaisin.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: tonto - 02.09.13 - klo:20:17
Molemmat jarruvalojen kytkimet on sen sijaan vaihdettu. Kytkimien toimimattomuus aiheuttaa sen, että neliveto ei kytkeydy jarrutettaessa ja tietysti jarruvalot eivät syty. Hinta Keskolla 100 euroa per kytkin. Tilalle sopii heittämällä Fiat 600:n kytkin, joka maksaa 6 euroa kappale.

Hmph >:(  Just tulin hallilta. Irroitin molemmat jarruvalon kytkimet, kumpikin sökönä. Just huollon yhteydessä nuo vaihdettiin uusiin, a' 104,57e. Lisäksi olivat jotenkin muuttuneet, joten niihin tuli myös uudet kiinnitysmutterit, a' 13,40e >:(
Toinen katkaisijoista johti jopa aavistuksen verran sähköä...

Huomenna Motonettiin katsomaan sit vaikka jotain Kusiaisen katkaisijoita, Tonton vihjeen perusteella, varalle. Nuo irroittamani menevät takuuseen. Tai parempi jos saisin vain euroni takaisin.

Jos jostain syystä kusiaisen kytkin ei käy, niin tarkista 300-sarjan BMW:n kytkin. Sellaisen hain tuohon oveen, kun kusiaisen kytkimiä ei ollut. Bemarin kytkin oli vähän pidempi mutta mahtui ainakin tuonne ovikytkimeksi. Bemarin kytkin oli tarvikeliikkeen kallein jarruvalokytkin ja maksoi about 15 euroa  ;D
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: Red Bull - 02.09.13 - klo:20:34
Ärsyttävä ääni tuollasessa ja jokaisessa 6 tonnisarjan masserissa jolla olen joutunu ajamaan on kojetaulu ollu jonkin sortin joulukuusi. Kai niitä tietysti vielä paskempiakin traktoreita on..  ::)
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: ask - 02.09.13 - klo:21:03
Kas kun tää Ferkukouho ei oo tullu viel puolustamaan omiaan ;D ;D

Ei ikinä mitään vikaa ja muutenkin soiva peli 8) 8)
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: Apilas Jr. - 02.09.13 - klo:21:04
Kas kun tää Ferkukouho ei oo tullu viel puolustamaan omiaan ;D ;D

Ei ikinä mitään vikaa ja muutenkin soiva peli 8) 8)

Shebako?
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: Hese_ - 02.09.13 - klo:21:08
Kas kun tää Ferkukouho ei oo tullu viel puolustamaan omiaan ;D ;D

Ei ikinä mitään vikaa ja muutenkin soiva peli 8) 8)
Jaa LandeHoo?
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: massikka_mies - 02.09.13 - klo:21:09
Tuo etuaksilahomma on saattanut hyvinkin olla vetonivelten sortuminen. Se oli ainakin danan akselin heikko kohta omien kokemusten mukaan. Uusi vetarin ristinivel olikin vahvistettu huomattavan paljon alkuperäiseen nähden. Tuo mallisarja on kyllä hyvä, siitä vain puuttuu ominaisuuksia, joita nykyään osaa arvostaa: automaatti-ilmastointi, jousitukset ja hydr. joystic......
***** nyt mää muistan, etuakselin keinuhan siintä kului joka sitten alkoi syömään kardaanin booriholkkia, olishan se korjaantunu vähäks aikaa pelkällä booriholkin vaihdolla mutta vaihtovat sitten koko keinun sinne. Liekkö ollu sitte rasvauksen puutetta.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: JD6630 - 02.09.13 - klo:21:56
Oon ootellu tässä landepöön ja maikin vastauksia vaan taitaa massikkamiehet olla huoltohommissa ???

Tänään käytiin jo vähän ajelemassa. Ei tuo ikäisekseen kovin paskalta vaikuttanut.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: mike - 03.09.13 - klo:21:36
 8) MF,hyvä se on,ei tartte epäillä.Massikan mainetta on pilannut valametin sontatunkiomalli..ei pilaa enään paitti sisudiesel euroopassa syö myyntiä kuten myös ventin myyntiä.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: Eastwood - 03.09.13 - klo:22:20
Jos jostain syystä kusiaisen kytkin ei käy, niin tarkista 300-sarjan BMW:n kytkin. Sellaisen hain tuohon oveen, kun kusiaisen kytkimiä ei ollut. Bemarin kytkin oli vähän pidempi mutta mahtui ainakin tuonne ovikytkimeksi. Bemarin kytkin oli tarvikeliikkeen kallein jarruvalokytkin ja maksoi about 15 euroa  ;D

No niin... tuli notkuttua Motonetin tiskillä, ei niin menestyksekkäästi. Eli Kusiaseen on tarjolla "hydraulinen kytkin", eli noup. Bemarin 300-sarjan eri versioita kävi kanssa läpi, eikä löytänyt sopivan näköistä... Hieman nyt ihmettelen mitä ymmärsin väärin, tai missä meni vikaan?


No, olisi pitänyt ekaksi mennä läheiseen autotarvikeliikkeeseen. Siellä sitten kirjoja plärättiin, ja tilaukseen meni sopivimman näköiset katkaisijat, a'14e. Parin päivän sisällä selvinnee tuliko tehtyä hyvä valinta. Korjaamosta löytyi vielä ne alkuperäiset rikkinäiset katkaisijat, joten kävin ne hakemassa. Niistä saan oikeat liittimet talteen.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: bouli - 04.09.13 - klo:07:45
Mites muuten, konedatan mukaan näissä on 1004-40TWG moottori.
Maxxum pohjaisissa McCormickeissa 1004-4TWG.
Onko tuo sama moottori, vai jotain eroa?
Käsittääkseni noissa korminkeissa ainakin on ollut aika paljon moottori ongelmia, tasapainokoneistossa heikko paikka? Vai?

Eikä nyt tarvita mitään "isu on sanonut notta perkinssi on paras eikä ikänä hajoa ja se korminki sen moottorin pilaa" kommetteja vaan ihan ilman sarvia ja hampaita kiinnostaa.  ::)
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: tonto - 04.09.13 - klo:09:03
Jos jostain syystä kusiaisen kytkin ei käy, niin tarkista 300-sarjan BMW:n kytkin. Sellaisen hain tuohon oveen, kun kusiaisen kytkimiä ei ollut. Bemarin kytkin oli vähän pidempi mutta mahtui ainakin tuonne ovikytkimeksi. Bemarin kytkin oli tarvikeliikkeen kallein jarruvalokytkin ja maksoi about 15 euroa  ;D

No niin... tuli notkuttua Motonetin tiskillä, ei niin menestyksekkäästi. Eli Kusiaseen on tarjolla "hydraulinen kytkin", eli noup. Bemarin 300-sarjan eri versioita kävi kanssa läpi, eikä löytänyt sopivan näköistä... Hieman nyt ihmettelen mitä ymmärsin väärin, tai missä meni vikaan?


No, olisi pitänyt ekaksi mennä läheiseen autotarvikeliikkeeseen. Siellä sitten kirjoja plärättiin, ja tilaukseen meni sopivimman näköiset katkaisijat, a'14e. Parin päivän sisällä selvinnee tuliko tehtyä hyvä valinta. Korjaamosta löytyi vielä ne alkuperäiset rikkinäiset katkaisijat, joten kävin ne hakemassa. Niistä saan oikeat liittimet talteen.

Jaa-a. Tarviketorilta Oulusta tuli nuo kusiaisen kytkimet kirjaa selaamalla. Bemarin kytkin löytyi sitten paikallisesta tarvikeliikkeestä. Tuskin mitään olet väärin ymmärtänyt mutta olisko noita tarvikekytkimiä erilaisia.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: 42 - 04.09.13 - klo:12:29
Mika

Onko Mikalle yhteys tietoja saatavissa ? jos tulisi joskus pikaisesti tarvetta. Vaikka yyveenä.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: 42 - 04.09.13 - klo:12:31
8) MF,hyvä se on,ei tartte epäillä.Massikan mainetta on pilannut valametin sontatunkiomalli..ei pilaa enään paitti sisudiesel euroopassa syö myyntiä kuten myös ventin myyntiä.
Ei kai masserin mainetta ole kukaan epäillytkään :D
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: landehande - 04.09.13 - klo:21:39
Hmm...
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: icefarmer - 04.09.13 - klo:22:09
8) MF,hyvä se on,ei tartte epäillä.Massikan mainetta on pilannut valametin sontatunkiomalli..ei pilaa enään paitti sisudiesel euroopassa syö myyntiä kuten myös ventin myyntiä.
niin, kyllähän sisu diesel tunnetusti pitkäikäisempi ja "huoltovapaampi"  ::)  on kuin perkkinssi :) :) :) :)
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: meedio - 05.09.13 - klo:00:59
8) MF,hyvä se on,ei tartte epäillä.Massikan mainetta on pilannut valametin sontatunkiomalli..ei pilaa enään paitti sisudiesel euroopassa syö myyntiä kuten myös ventin myyntiä.
niin, kyllähän sisu diesel tunnetusti pitkäikäisempi ja "huoltovapaampi"  ::)  on kuin perkkinssi :) :) :) :)

Voisko joku kertoa, mikä siinä perkinssissä on se ongelma? Itse olen ajanut monilla koneilla, joissa perkinssi ja tuntejakin on kertynyt, eikä muissa ole ollut moottorin kanssa koskaan mitään ongelmaa, paitsi apevaunun pyörittäjästä on kampiakseli katkennut. Mikä siitä sitten laukee, ja miksi se on niin erityisen huollettava verraten johonkin sisukiisselin pataan??
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: +250 - 05.09.13 - klo:07:07
8) MF,hyvä se on,ei tartte epäillä.Massikan mainetta on pilannut valametin sontatunkiomalli..ei pilaa enään paitti sisudiesel euroopassa syö myyntiä kuten myös ventin myyntiä.
niin, kyllähän sisu diesel tunnetusti pitkäikäisempi ja "huoltovapaampi"  ::)  on kuin perkkinssi :) :) :) :)
mitä tulee tuohon 05 sarjan vesi/öljy sekoon niin onko  helpompaa remonttia ku heittää tuon ikäsestä valmetista kansi pois, öljypohja pois, nykästä männät ylös, kampiakseli pois, kahtoo laakerit, heittää uudet tiivisteet putkiin, uus kannentiiviste ja lätkii läjään... ainut toleranssivaatimus on että pystyy lukemaan maaseudun tulevaisuuden ilman silmälaseja  ;) ;) ;) ;)
 ;D ;D
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: Timppa - 05.09.13 - klo:10:07
8) MF,hyvä se on,ei tartte epäillä.Massikan mainetta on pilannut valametin sontatunkiomalli..ei pilaa enään paitti sisudiesel euroopassa syö myyntiä kuten myös ventin myyntiä.
niin, kyllähän sisu diesel tunnetusti pitkäikäisempi ja "huoltovapaampi"  ::)  on kuin perkkinssi :) :) :) :)
mitä tulee tuohon 05 sarjan vesi/öljy sekoon niin onko  helpompaa remonttia ku heittää tuon ikäsestä valmetista kansi pois, öljypohja pois, nykästä männät ylös, kampiakseli pois, kahtoo laakerit, heittää uudet tiivisteet putkiin, uus kannentiiviste ja lätkii läjään... ainut toleranssivaatimus on että pystyy lukemaan maaseudun tulevaisuuden ilman silmälaseja  ;) ;) ;) ;)
 ;D ;D

Mut jos ei vaan pysty lukemaan Maas*****a. . .
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: 42 - 05.09.13 - klo:10:50
8) MF,hyvä se on,ei tartte epäillä.Massikan mainetta on pilannut valametin sontatunkiomalli..ei pilaa enään paitti sisudiesel euroopassa syö myyntiä kuten myös ventin myyntiä.
niin, kyllähän sisu diesel tunnetusti pitkäikäisempi ja "huoltovapaampi"  ::)  on kuin perkkinssi :) :) :) :)
mitä tulee tuohon 05 sarjan vesi/öljy sekoon niin onko  helpompaa remonttia ku heittää tuon ikäsestä valmetista kansi pois, öljypohja pois, nykästä männät ylös, kampiakseli pois, kahtoo laakerit, heittää uudet tiivisteet putkiin, uus kannentiiviste ja lätkii läjään... ainut toleranssivaatimus on että pystyy lukemaan maaseudun tulevaisuuden ilman silmälaseja  ;) ;) ;) ;)
 ;D ;D

Mut jos ei vaan pysty lukemaan Maas*****a. . .
No sitten masseri vaan tuonne, - alla linkki missä yhteystiedot.
http://www.kuusakoski.fi/Kuluttajille/Kuluttajille_Metallit
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: Eastwood - 05.09.13 - klo:15:46
Jos jostain syystä kusiaisen kytkin ei käy, niin tarkista 300-sarjan BMW:n kytkin. Sellaisen hain tuohon oveen, kun kusiaisen kytkimiä ei ollut. Bemarin kytkin oli vähän pidempi mutta mahtui ainakin tuonne ovikytkimeksi. Bemarin kytkin oli tarvikeliikkeen kallein jarruvalokytkin ja maksoi about 15 euroa  ;D

No niin... tuli notkuttua Motonetin tiskillä, ei niin menestyksekkäästi. Eli Kusiaseen on tarjolla "hydraulinen kytkin", eli noup. Bemarin 300-sarjan eri versioita kävi kanssa läpi, eikä löytänyt sopivan näköistä... Hieman nyt ihmettelen mitä ymmärsin väärin, tai missä meni vikaan?


No, olisi pitänyt ekaksi mennä läheiseen autotarvikeliikkeeseen. Siellä sitten kirjoja plärättiin, ja tilaukseen meni sopivimman näköiset katkaisijat, a'14e. Parin päivän sisällä selvinnee tuliko tehtyä hyvä valinta. Korjaamosta löytyi vielä ne alkuperäiset rikkinäiset katkaisijat, joten kävin ne hakemassa. Niistä saan oikeat liittimet talteen.

Jaa-a. Tarviketorilta Oulusta tuli nuo kusiaisen kytkimet kirjaa selaamalla. Bemarin kytkin löytyi sitten paikallisesta tarvikeliikkeestä. Tuskin mitään olet väärin ymmärtänyt mutta olisko noita tarvikekytkimiä erilaisia.


Taas tuli todistettua, että kyllä täältä foorumilta tietämystä löytyy, suun soiton ohessa. :)

Valitettavasti samalla tuli todettua, ettei Motonetin kanssa ole aivan samoin. Nimittäin, Tonto oli tosiaankin oikeassa, sekä Kusiaisen että BMW:n katkaisijoiden kanssa. Kusiaisessa on todellakin ollut myös mekaanisia katkaisijoita, niitä vaan on vaikeampi saada enää, hydraulista vaan tarjotaan. BMW, ainakin e28 ja e30 sarjan katkaisija sopii tähän käyttöön. Asensin nimittäin sellaisen juuri menestyksekkäästi (11 €). Siihen kun vaikka juottaa alkuperäisestä katkaisijasta johdot liittimineen, niin hyvä tulee ja halvalla...
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: JD6630 - 05.09.13 - klo:16:58
Hmm...
Ai sullekkin on vihdoinkin ymmärretty antaa pidempiaikaiset bannit? Ja täällä sanovat että ylläpito on perseestä :o

Mutta oliko sulla noin uusista massereista kokemusta? Vai onko ihan perseestä ku on ranskassa kasattu?
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: landehande - 05.09.13 - klo:18:23
Hmm...
Ai sullekkin on vihdoinkin ymmärretty antaa pidempiaikaiset bannit? Ja täällä sanovat että ylläpito on perseestä :o

Mutta oliko sulla noin uusista massereista kokemusta? Vai onko ihan perseestä ku on ranskassa kasattu?
Vm 2000 6290 on uusin. Verku ilman perkkinssiä ei oo mittää. Kesän kun pitää omapänniä rantsulla, niin jaksaa taas talvella. ;)
Onks sul ollu ikävä?
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: JD6630 - 05.09.13 - klo:19:21
Vm 2000 6290 on uusin. Verku ilman perkkinssiä ei oo mittää. Kesän kun pitää omapänniä rantsulla, niin jaksaa taas talvella. ;)
Onks sul ollu ikävä?
No ei kyllä oikeastaan ole ollut :P
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: landehande - 05.09.13 - klo:20:50
Vm 2000 6290 on uusin. Verku ilman perkkinssiä ei oo mittää. Kesän kun pitää omapänniä rantsulla, niin jaksaa taas talvella. ;)
Onks sul ollu ikävä?
No ei kyllä oikeastaan ole ollut :P
No kaivannut kuitenkin isällistä ohjausta!
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: Hervast - 05.09.13 - klo:21:35
Siis fundamentalistista MF paatosta... Kehua ilman kritiikin sanaa  ;D

Ei se 6630:n jiireehen vaihdossa mennyt verku kai ihan susi ollut, kun jo taas moisten hankkimista suunnittelet ? (muistelen vaan edellisistä jutuista että jd olis vaihdettu verkuun)
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: JD6630 - 05.09.13 - klo:22:06
Ei se 6630:n jiireehen vaihdossa mennyt verku kai ihan susi ollut, kun jo taas moisten hankkimista suunnittelet ? (muistelen vaan edellisistä jutuista että jd olis vaihdettu verkuun)
Kyllä se oli läpeensä paska laitos ;D Tää nyt vaan on eri mallisarjaa ja muista verkuista joita on ollut vuosien aikana kokemukset ovat pääosin hyviä.
Lisäksi tarjous on aika houkutteleva ja tuo on noihin sille suunniteltuihin hommiin varsin näppärä laite.

Lisäksi vielä se, että kun on tuo jontikka noihin oikeasti raskaisiin hommiin niin tuo verku saattais kestää nuo kevyemmät hommat ihan hyvinkin. Ainakin jonnikkaa edeltävä lamaantui aina noissa raskaissa vetohommissa kuten paalauksessa ja paskakärryn vedossa.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: Peurajussi - 06.09.13 - klo:06:22

Mikäs näissä oli se juoppo malli? Olikohan 6260? Muistelen että konevitsin testissäkin ruokahaluja ihmeteltiin ja samaa kuulin kentältäkin. Mutta tämä lienee kuitenkin eri kones.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: tonto - 06.09.13 - klo:09:31
Jos jostain syystä kusiaisen kytkin ei käy, niin tarkista 300-sarjan BMW:n kytkin. Sellaisen hain tuohon oveen, kun kusiaisen kytkimiä ei ollut. Bemarin kytkin oli vähän pidempi mutta mahtui ainakin tuonne ovikytkimeksi. Bemarin kytkin oli tarvikeliikkeen kallein jarruvalokytkin ja maksoi about 15 euroa  ;D

No niin... tuli notkuttua Motonetin tiskillä, ei niin menestyksekkäästi. Eli Kusiaseen on tarjolla "hydraulinen kytkin", eli noup. Bemarin 300-sarjan eri versioita kävi kanssa läpi, eikä löytänyt sopivan näköistä... Hieman nyt ihmettelen mitä ymmärsin väärin, tai missä meni vikaan?


No, olisi pitänyt ekaksi mennä läheiseen autotarvikeliikkeeseen. Siellä sitten kirjoja plärättiin, ja tilaukseen meni sopivimman näköiset katkaisijat, a'14e. Parin päivän sisällä selvinnee tuliko tehtyä hyvä valinta. Korjaamosta löytyi vielä ne alkuperäiset rikkinäiset katkaisijat, joten kävin ne hakemassa. Niistä saan oikeat liittimet talteen.

Jaa-a. Tarviketorilta Oulusta tuli nuo kusiaisen kytkimet kirjaa selaamalla. Bemarin kytkin löytyi sitten paikallisesta tarvikeliikkeestä. Tuskin mitään olet väärin ymmärtänyt mutta olisko noita tarvikekytkimiä erilaisia.


Taas tuli todistettua, että kyllä täältä foorumilta tietämystä löytyy, suun soiton ohessa. :)

Valitettavasti samalla tuli todettua, ettei Motonetin kanssa ole aivan samoin. Nimittäin, Tonto oli tosiaankin oikeassa, sekä Kusiaisen että BMW:n katkaisijoiden kanssa. Kusiaisessa on todellakin ollut myös mekaanisia katkaisijoita, niitä vaan on vaikeampi saada enää, hydraulista vaan tarjotaan. BMW, ainakin e28 ja e30 sarjan katkaisija sopii tähän käyttöön. Asensin nimittäin sellaisen juuri menestyksekkäästi (11 €). Siihen kun vaikka juottaa alkuperäisestä katkaisijasta johdot liittimineen, niin hyvä tulee ja halvalla...

Onnittelut onnistuneesta remontista :)

Jos nämä 6200-sarjalaiset alkavat sammua tupsahtelemaan, niin käykää tarkistamassa aina ensin pumpulta sammuttimen liittimet. Ne löystyvät ja lyövät sammutuksen päälle. Ainakin muutamassa nelimukisessa ollut tuota vikaa.

Hydrauliikan matalapainepuolen anturi ja vaihteiston öljynpaine/suodatinanturi on sama osa. Niille ei ole löytynyt korvaavaa tuotetta vaadituilla avautumispaineilla. Huoltomiehen mukaan alkuperäisen anturin jousi kuoleentuu jossain vaiheessa ja oireita tulee. Päivitetty anturi maksaa Keskolla 60 euroa ja siihen tarvitaan adapteri+johtosarja ja siitä kertyy yhteishintaa noin 160 euroa.

Ulkopuolisen hydrauliikan pikaliittimen hinta on kanssa melko kova Keskolla, 150 euroa ja tinkauksen jälkeen 123 euroa ja risat. Liittimen valmistaa Parker ja sellaisia oli Saksassa Parkerin varastolla mutta paikallinen hydrauliikkaliike ei saanut hommattua niitä. Em. tuotteessa on ilmeisesti joku "alkuperäinen varaosa" -leima ja niitä ei lähetellä tarvikeliikkeille. Hintaa liittimelle, jos sen olisi saanut tuota kautta, olisi tullut noin 16 euroa alv 0. No onneksi Fasterilla oli todella hyvin toimiva pikaliitin tarjota hintaan 30 euroa ja sillä mennään.
IKH:n pikaliittimessä ei "yllättäen" pysynyt letku kiinni, niin se ei ollut vaihtoehtoinen tuote  :D
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: Eastwood - 08.09.13 - klo:11:16
Kyllä on millipeliä. Asentamani (kelpasi tarkoitukseen ilman modifaatiota) Bemarin katkaisija oli autotarvikeliikkeen varastosta, ja siis vanhempi. Tilasin sitten pari lisää, kun molemmat "alkuperäiset" olivat rikki ja yksi olis hyvä olla varallakin...
Olipahan vaan jo katkaisija sitten ehtinyt hieman muuttua, lyhentyä. Juureenkin oli ilmestynyt mutterimuotoilu, eli piti laittaa brikka ettei kanita vinoon asennusreikäänsä.
Eli heittämällä ei taaskaan onnistunut. Piti kiinnittää M3 koneruuvi katkaisijan päähän, jotta kytkin aktivoituu vasta kun jarrua painetaan. Kyllä on Masserin suunnittelijoilla ollut hommaa, kun ovat yrittäneet varmistaa ettei vaan kukaan voisi laittaa sinne korvaavaa = edullista osaa.
Otsikko: Vs: 6265 Masseri
Kirjoitti: KemikaaliAli - 08.09.13 - klo:12:39
Jos jostain syystä kusiaisen kytkin ei käy, niin tarkista 300-sarjan BMW:n kytkin. Sellaisen hain tuohon oveen, kun kusiaisen kytkimiä ei ollut. Bemarin kytkin oli vähän pidempi mutta mahtui ainakin tuonne ovikytkimeksi. Bemarin kytkin oli tarvikeliikkeen kallein jarruvalokytkin ja maksoi about 15 euroa  ;D

No niin... tuli notkuttua Motonetin tiskillä, ei niin menestyksekkäästi. Eli Kusiaseen on tarjolla "hydraulinen kytkin", eli noup. Bemarin 300-sarjan eri versioita kävi kanssa läpi, eikä löytänyt sopivan näköistä... Hieman nyt ihmettelen mitä ymmärsin väärin, tai missä meni vikaan?


No, olisi pitänyt ekaksi mennä läheiseen autotarvikeliikkeeseen. Siellä sitten kirjoja plärättiin, ja tilaukseen meni sopivimman näköiset katkaisijat, a'14e. Parin päivän sisällä selvinnee tuliko tehtyä hyvä valinta. Korjaamosta löytyi vielä ne alkuperäiset rikkinäiset katkaisijat, joten kävin ne hakemassa. Niistä saan oikeat liittimet talteen.

Jaa-a. Tarviketorilta Oulusta tuli nuo kusiaisen kytkimet kirjaa selaamalla. Bemarin kytkin löytyi sitten paikallisesta tarvikeliikkeestä. Tuskin mitään olet väärin ymmärtänyt mutta olisko noita tarvikekytkimiä erilaisia.


Taas tuli todistettua, että kyllä täältä foorumilta tietämystä löytyy, suun soiton ohessa. :)

Valitettavasti samalla tuli todettua, ettei Motonetin kanssa ole aivan samoin. Nimittäin, Tonto oli tosiaankin oikeassa, sekä Kusiaisen että BMW:n katkaisijoiden kanssa. Kusiaisessa on todellakin ollut myös mekaanisia katkaisijoita, niitä vaan on vaikeampi saada enää, hydraulista vaan tarjotaan. BMW, ainakin e28 ja e30 sarjan katkaisija sopii tähän käyttöön. Asensin nimittäin sellaisen juuri menestyksekkäästi (11 €). Siihen kun vaikka juottaa alkuperäisestä katkaisijasta johdot liittimineen, niin hyvä tulee ja halvalla...

Onnittelut onnistuneesta remontista :)

Jos nämä 6200-sarjalaiset alkavat sammua tupsahtelemaan, niin käykää tarkistamassa aina ensin pumpulta sammuttimen liittimet. Ne löystyvät ja lyövät sammutuksen päälle. Ainakin muutamassa nelimukisessa ollut tuota vikaa.

Hydrauliikan matalapainepuolen anturi ja vaihteiston öljynpaine/suodatinanturi on sama osa. Niille ei ole löytynyt korvaavaa tuotetta vaadituilla avautumispaineilla. Huoltomiehen mukaan alkuperäisen anturin jousi kuoleentuu jossain vaiheessa ja oireita tulee. Päivitetty anturi maksaa Keskolla 60 euroa ja siihen tarvitaan adapteri+johtosarja ja siitä kertyy yhteishintaa noin 160 euroa.

Ulkopuolisen hydrauliikan pikaliittimen hinta on kanssa melko kova Keskolla, 150 euroa ja tinkauksen jälkeen 123 euroa ja risat. Liittimen valmistaa Parker ja sellaisia oli Saksassa Parkerin varastolla mutta paikallinen hydrauliikkaliike ei saanut hommattua niitä. Em. tuotteessa on ilmeisesti joku "alkuperäinen varaosa" -leima ja niitä ei lähetellä tarvikeliikkeille. Hintaa liittimelle, jos sen olisi saanut tuota kautta, olisi tullut noin 16 euroa alv 0. No onneksi Fasterilla oli todella hyvin toimiva pikaliitin tarjota hintaan 30 euroa ja sillä mennään.
IKH:n pikaliittimessä ei "yllättäen" pysynyt letku kiinni, niin se ei ollut vaihtoehtoinen tuote  :D

Tarvikepualelta löytys mm. tämmöttis tähä ferguun
http://www.farmingparts.com/en/Massey-Ferguson-Female-Coupler--3905722M91/m-269.aspx (http://www.farmingparts.com/en/Massey-Ferguson-Female-Coupler--3905722M91/m-269.aspx)