Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaato ja selittelyä...  (Luettu 7739 kertaa)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Kaato ja selittelyä...
http://www.kp24.fi/uutiset/Default.aspx?newsid=285095

Heh, taisi tilannenopeus olla suurin syy kaatoon  ::)

ps. Rautajousilla näky olevan  ::)

Viimeksi muokattu: 14.09.11 - klo:21:55 kirjoittanut Ojala

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Fuller

  • Vieras
Vs: Kaato ja selittelyä...
Trippeli on todennäköisesti ilmajousilla. Ei ole her*****nen tilanne kun isolla kuormalla trippelistä pakenee ilma toiselta puolen kesken ajon 8)

elvis

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Kaato ja selittelyä...
Ei takkuulla kaavu jos toiselta puolelta tyhjenee. Samalla pitää toisen puolen paineet nousta eli tasonsäädön pitää mennä sekaisin niin voi jotain vaikuttaakkin mutta tuskin sen takia kaatuu. Ettei vaan olis jääny teli laskematta...

Fuller

  • Vieras
Vs: Kaato ja selittelyä...
Ei kuorma-auto kaadu,mutta kun puhutaan kärristä joka tehty pari-kolme miljoonaa kilometriä maantietä katselleesta autosta tilanne on toinen. Noissa vanhoissa vermeissä ei tasonsäädin aina kohtaa todellisuutta ;)

elvis

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Kaato ja selittelyä...
No aivan sama onko ajettu 2-3 milijoonaa mutta kuntoonhan ne pittää laittaa jos ei toimi. Vai liekkö tuossahi tappauksessa semmonen "urakoitsija" jolla ei ole varaa vehkeitään korjata...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26156
  • vastustan
Vs: Kaato ja selittelyä...
Ei kuorma-auto kaadu,mutta kun puhutaan kärristä joka tehty pari-kolme miljoonaa kilometriä maantietä katselleesta autosta tilanne on toinen. Noissa vanhoissa vermeissä ei tasonsäädin aina kohtaa todellisuutta ;)
ei tuolla trippelin ilmajousituksella nyt niin ratkasevaa merkitystä oo kun muuten teli rautajousilla, mutta jouset voi olla hyvinki kuoleentuneet, lehtiä poikki, kallistuksenvakkaimet löysät ja kuluneet ja tietty vauhtia liikaa.... viittaan lausuntooni tuolla lietekuorma levis tielle keskustelussa, joku vois vähän kattoo näitten kärryjen perään...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Veijo Esso

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 151
  • Jätkäkulttuurin ammattilainen
Vs: Kaato ja selittelyä...
Selvä tapaus, kuskilla oli kieli toisessa poskessa kun laski silmät möröllään kiertoliittymään.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kaato ja selittelyä...
kyllä mä käsitän ihan hyvin että tollasessa kärryssä ajo-ominaisuudet voi muuttua huomattavasti jos trippelin pussi tyhjenee. Jos etukulmaan vaan saa tarpeeksi painoa niin kyllä se voi helpostikin kaatua.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: Kaato ja selittelyä...
Olen kerran nähnyt vastaavanlaisen tilanteen. Hakekuorma kaatui risteyksessä vastaantulevan liikenteen kaistalle. Onneksi ei ollut muuta liikennettä just siinä risteyksessä, joten kuski selvisi laitojen oikomisella ja henkisiä kolhuja kärsineenä. Turhan kova vauhti oli kuskin mielestä syy tapahtuneeseen.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Kaato ja selittelyä...
kyllä mä käsitän ihan hyvin että tollasessa kärryssä ajo-ominaisuudet voi muuttua huomattavasti jos trippelin pussi tyhjenee. Jos etukulmaan vaan saa tarpeeksi painoa niin kyllä se voi helpostikin kaatua.

Tuo etukulmahan on muutenkin traktorikärryssä ikäänkuin tyhjän päällä kun aisa on keskellä, kuorkissa sentään on etupyörät kulmissa. Ja noin korkea kuorma vääntää aika pienelläkin nopeudella melkoisesti kiertoliittymässä just tuonne etukulman suuntaan.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kaato ja selittelyä...
Syy on ollut liian hiljaisen vauhdin... Jos kuski olisi driftaillut liittymässä tuplanopeudella olisi kärry pyörähtänyt täyden kierroksen, nyt kieppi jäi pahasti vajaaksi  ::)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kaato ja selittelyä...
Syy on ollut liian hiljaisen vauhdin... Jos kuski olisi driftaillut liittymässä tuplanopeudella olisi kärry pyörähtänyt täyden kierroksen, nyt kieppi jäi pahasti vajaaksi  ::)

maasiassa ei teho riitä sellasseen ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Kaato ja selittelyä...
Oottakos muuten ajelleet hakerekkaa vastaan viismetriä leveällä roudan raiskaamalla valtionmaantiellä kun rekka luikertelee sellaista kaheksaakymppiä vastaan kopit huojuen puolelta toiselle noin metrin verran suuntaansa.

HUH, ÅÅÅÅÅÅÅ,,,åå´Å.  :o :o

Sanosin notta kylymä rinki siellä toivoen että kohdalla ollessa huojahtaa mettähallituksen maille päin.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)