Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe A93  (Luettu 26261 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26148
  • vastustan
Vs: A93
Teho ja vääntö nykyaikaisilla dieseleillä ei ole sylinterimäärästä riippumatta enää mikään ongelma. Se miten se välitetään kestävästi on ainut ongelma. Samahan se on Scanialla ja Volvolla kuorma-autopuolella. 1200 kaakkia saa noilla litroilla mistä koneesta vain ohjelmistoja muuttamalla, mutta kun perät ei kestä eikä lootat...
kyllähän  605:set kesti, tai tietenkin pitäisi sanoa että kestävät yhä lähes tuohon sataan heppaan ruuattuna...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: A93
tuos vähä aikaa sitte oli meidän mäellä tehopenkki. A93 pyötäytti tapista 89hv din. mun mielestä oli aika hyvin tommosesta, olikohan koneessa silloin noin 50h.

n142 anto 120hv

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: A93
Kolmi- ja nelipyttyisen omistavana voisi todeta, että jos kummasakin on saman verran tehoa, niin kolmipyttyinen tuntuu jotenkin huomattavasti pirteämmältä. Itselläni on Valtra 700 vm. 2001 ja esim. käynnistyvyys kylmänä on huippuluokkaa, vielä hieman nollan alapuolellakin lähtee hehkuttamatta käymään kuin palmupuun alta.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: A93
Kolmi- ja nelipyttyisen omistavana voisi todeta, että jos kummasakin on saman verran tehoa, niin kolmipyttyinen tuntuu jotenkin huomattavasti pirteämmältä. Itselläni on Valtra 700 vm. 2001 ja esim. käynnistyvyys kylmänä on huippuluokkaa, vielä hieman nollan alapuolellakin lähtee hehkuttamatta käymään kuin palmupuun alta.


WTF ?    Mä saan melkein kaikki markin perkinssitkin käymään miinuksella!  Ja sitä on kaikki aina muistanu kehua huonoksi käymäänlähtijäksi!

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: A93
Kyllä tuo vanhempi hitekki ainakin lähtee ilman hehkua niin kylmästä, kun ilkee käyntiin laittaa, mutta tuo uus "kommonistikone" näköjään pitää hehkuttaa aina, kun on muutaman tunnin ollu samuksis ja sittenkin palaa vielä jälkihehkun valo hyvän aikaa :o

JoHaRa

  • Vieras
Vs: A93
Kolmi- ja nelipyttyisen omistavana voisi todeta, että jos kummasakin on saman verran tehoa, niin kolmipyttyinen tuntuu jotenkin huomattavasti pirteämmältä. Itselläni on Valtra 700 vm. 2001 ja esim. käynnistyvyys kylmänä on huippuluokkaa, vielä hieman nollan alapuolellakin lähtee hehkuttamatta käymään kuin palmupuun alta.


WTF ?    Mä saan melkein kaikki markin perkinssitkin käymään miinuksella!  Ja sitä on kaikki aina muistanu kehua huonoksi käymäänlähtijäksi!

Mulla ei vanhassa Deeressä hehku edes toimi eikä meillä ole edes palmupuita. Roikkaan se laitetaan jos on yli 10 astetta pakkasta. Jos muistetaan  :-\

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: A93
Kolmi- ja nelipyttyisen omistavana voisi todeta, että jos kummasakin on saman verran tehoa, niin kolmipyttyinen tuntuu jotenkin huomattavasti pirteämmältä. Itselläni on Valtra 700 vm. 2001 ja esim. käynnistyvyys kylmänä on huippuluokkaa, vielä hieman nollan alapuolellakin lähtee hehkuttamatta käymään kuin palmupuun alta.


WTF ?    Mä saan melkein kaikki markin perkinssitkin käymään miinuksella!  Ja sitä on kaikki aina muistanu kehua huonoksi käymäänlähtijäksi!

Mulla ei vanhassa Deeressä hehku edes toimi eikä meillä ole edes palmupuita. Roikkaan se laitetaan jos on yli 10 astetta pakkasta. Jos muistetaan  :-\
Joharalta jäi kertomatta, et aasinpotkua spraypulloissa menee selkärepullinen talvessa jonnojen
kans...   ;D :o
Tuskahiki on köyhän sauna...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: A93
Kolmi- ja nelipyttyisen omistavana voisi todeta, että jos kummasakin on saman verran tehoa, niin kolmipyttyinen tuntuu jotenkin huomattavasti pirteämmältä. Itselläni on Valtra 700 vm. 2001 ja esim. käynnistyvyys kylmänä on huippuluokkaa, vielä hieman nollan alapuolellakin lähtee hehkuttamatta käymään kuin palmupuun alta.


WTF ?    Mä saan melkein kaikki markin perkinssitkin käymään miinuksella!  Ja sitä on kaikki aina muistanu kehua huonoksi käymäänlähtijäksi!

Mulla ei vanhassa Deeressä hehku edes toimi eikä meillä ole edes palmupuita. Roikkaan se laitetaan jos on yli 10 astetta pakkasta. Jos muistetaan  :-\
Joharalta jäi kertomatta, et aasinpotkua spraypulloissa menee selkärepullinen talvessa jonnojen
kans...   ;D :o

Ei oo tar*****. En tiedä mikä vika tuossa 2040:ssä on mutta se lähtee hirveän hyvin käymään  :'( Yleensä se kyllä on roikassa pakkasilla ihan säälistä.

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: A93
Kolmi- ja nelipyttyisen omistavana voisi todeta, että jos kummasakin on saman verran tehoa, niin kolmipyttyinen tuntuu jotenkin huomattavasti pirteämmältä. Itselläni on Valtra 700 vm. 2001 ja esim. käynnistyvyys kylmänä on huippuluokkaa, vielä hieman nollan alapuolellakin lähtee hehkuttamatta käymään kuin palmupuun alta.


WTF ?    Mä saan melkein kaikki markin perkinssitkin käymään miinuksella!  Ja sitä on kaikki aina muistanu kehua huonoksi käymäänlähtijäksi!

Mulla ei vanhassa Deeressä hehku edes toimi eikä meillä ole edes palmupuita. Roikkaan se laitetaan jos on yli 10 astetta pakkasta. Jos muistetaan  :-\
Joharalta jäi kertomatta, et aasinpotkua spraypulloissa menee selkärepullinen talvessa jonnojen
kans...   ;D :o

Ei oo tar*****. En tiedä mikä vika tuossa 2040:ssä on mutta se lähtee hirveän hyvin käymään  :'( Yleensä se kyllä on roikassa pakkasilla ihan säälistä.

Eikai se sääliä välttämättä ole, ennemmin viisautta, miksi kuluttaa moottoria turhaan kylmästä käyntiin sahaamalla kun kerran lohkolämmittimetkin on keksitty.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: A93
WTF ?    Mä saan melkein kaikki markin perkinssitkin käymään miinuksella!
Tarkoitan nyt tuolla käynnistyvyydellä sitä, että lähtee käymään kuin bensakone eli herää heti kun hieman pyörittää.Kyllä kait "sahaamalla" lähtee käymään suoraruiskudiesel, jos akussa virtaa piisaa.
Ennen vanhaan etukammiodieselfergu ei meinannut lähteä käymään, jos seisoi heinäseipään varjossa puoli tuntia :D

sirkussonni

  • Vieras
Vs: A93
WTF ?    Mä saan melkein kaikki markin perkinssitkin käymään miinuksella!
Tarkoitan nyt tuolla käynnistyvyydellä sitä, että lähtee käymään kuin bensakone eli herää heti kun hieman pyörittää.Kyllä kait "sahaamalla" lähtee käymään suoraruiskudiesel, jos akussa virtaa piisaa.
Ennen vanhaan etukammiodieselfergu ei meinannut lähteä käymään, jos seisoi heinäseipään varjossa puoli tuntia :D

Fergusoonit on yksilöitä, toiset lähtee todella hyvin, toiset ei juuri millään. Mulla on yksi kpl joka ei alle nollassa lähde ilman hehkua, 390 turbo. Ehkä syystä, että on ns. agriturbo, eli hankkijan asentama, jossa syötöt ja ajoitukset rukattu maksimilleen, kun ei oo raaskittu elementtejä vaihtaa. Vanha 185 tärähtää koska vaan, ja siitä syystä onkin agrekaatin edessä ympäri vuoden.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: A93
Fergusoonit on yksilöitä, toiset lähtee todella hyvin, toiset ei juuri millään.

Tuo on kyllä täysin totta. Harjoittelutilalla oli kaks satakuusvitosta joista toinen lähti käyntiin ihan ok ja toista sai hehkuttaa +5 lämpötilassa puoli minuuttia...

Pete

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: A93
Fergusoonit on yksilöitä, toiset lähtee todella hyvin, toiset ei juuri millään.

Tuo on kyllä täysin totta. Harjoittelutilalla oli kaks satakuusvitosta joista toinen lähti käyntiin ihan ok ja toista sai hehkuttaa +5 lämpötilassa puoli minuuttia...
Asian sivusta: 165:sta on useammalla eri moottorilla. Toiset lähtee hyvin käymään ja toiset ei.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: A93
Kyllähän nuo valmutin turbokolmoset ovat aina olleet  hyvävetoisia ja  aika taloudellisia.Monet aina epäilee,että  kun on vaan 3 sylinteriä,vaan kyllä laittavat vaan kampoihin  monelle vastaavankokoiselle neloskoneelle;)

Haha. Aikoinaan kun naapureilla oli juuri 305, 405 ja 604 kuulin aina kahdet moottoriäänet kun kylvöaikoina ajettiin ojan molemmin puolin. Oman 1400 rpm tasainen humina ja naapurin 2300 rpm vingutuksen/kolinan. Molemmilla yhtä surkeat koneet perässä. Valmetin turbokolmosista ei ole mitään legendaa kerrottavaksi.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: A93
Katselin tuossa vertailun vuoksi DLG:n testiä. Testissä olleet Valmet 665 nelipyttyinen 55 kW:n ja sitten kolmipyttyinen Valtra Valmet 700 51 kW:a
Moottorin sitkeys 665   momentin nousu 12%, kun kierrokset laskevat huipputehosta 33%
                            700   momentin nousu 42%, kun kierrokset laskevat huipputehosta 42%
Itselläni on tuo 700:n ja voi sanoa, että potkua löytyy jo alhaisilla kierroksilla, ei todellakaan tarvitse huudattaa. Varsinainen vakiotehomottori, ei moni nelipyttyinen pääse samoihin arvoihin. Itselläni on toisena koneena 900:n ja vaikka tehoeroa on 15 kW:a, on huippuvääntömomentti suunnilleen sama.
Tietääkseni Fendt käyttää samaa konetta kuin tuo A93:n, mutta tehoa puristettu 110 hvDIN.
Mielestäni tuossa teholuokassa alle 120 hvDIN on kolmipyttyinen paras ratkaisu, koskapa dieselien viritysasteet ovat huomattavasti nouseet, nelipyttyisestä ottaa aika helposti ulos 150 hvDIN.