Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - rekkamies

Joskus on "hyvällä säkällä" luovarissa päivämäärä silleen että on ennen kuolemaa ehtinyt myydä. Kaikki on paljon helpompaa eikä ole mahdollisuutta myyjältä kysyä. Jos muuten käy kuvioon niin se on helpoin.
Jos on ollut kilvissä niin vakuutusyhtiö ainakin tietää mitä koneita on ollut vakuutettuna ja näkee alustanumerot.
Ja kun on alustanumero niin uuden rek otteen saa tulostutettua.
Hattat tekee turkissa a-sarjan ja nuo pienet viininviljelytraktorit.
Suomessa ilmeisesti vielä kasataan suomen markkinoille nuo a-sarjalaiset vai olenko ymmärtänyt väärin?
Tuossa ainakin lukee isolla että valmistettu siellä: http://www.hattattarim.com.tr/valtra
Tässä: http://www.valtra.com/news/774.asp AGCOn uutisessa kyllä kerrotaan että Hattat tekee nuo traktorit vain Turkin markkinoille.
Ja lisäksi että ennen A-sarjan voimansiirron teki Valtra do Brazil ja nykyään Turkkilainen Hema.

Oliko siitä mitään tietoa että onko ne moottorit vielä A-sarjassa suomalaisia kun noita Sisun tehtaita on ainakin kolmessa muussakin maassa?
http://www.agcopower.com/company/
http://www.masseyferguson.com/EMEA/ZA/static/documents/AGCO_SISU_POWER_EN.pdf
Siis myyhän DLA suomessa jo john deereä konekeskuksien kautta ja deutzia y-agron kautta. Mutta se että suomessa jd ja df olisivat vierekkäin samalla maahantuojalla ja myyntiorganisaatiolla... Se olisi erilaista kuin muualla maailmassa.

No onhan hyvä että jotain kehitystä tapahtuu.

Tästä tutkimiuksesta lienee kysymys:
http://www.ceps.be/ceps/dld/7678/pdf

Onhan tuo halpa hintataso ja sen seuraukset ollut pitkään nähtävissä.
Keskusliikkeet kompuroivat, yrmy ja Amarket ajautuivat ahdinkoon ja ulkomaiseen omistukseen. Toisilla on muuten vain hankalaa pitää palvelun tasoa mm varaosapalvelua hyvällä tasolla kun kilpailu vie hinnat liian alas että alalla voisi terveesti pärjätä.

No, on niillä koneilla suomessakin silti hintaa vähintään tarpeeksi.
Olikos takuuajassa vielä nelinkertainen ero?
No yhtäkkiä laskisin:

Polttoainetta
Arvonväheneminen
Korjausrahat
Huoltorahat
Työmies
kate

Villi veikkaus arvoiksi:
20e/h
4e/h  (=uuteen samanlaiseen väliraha 10000h jälkeen 40000e)
2e/h
2e/h
35e/h
5e/h
Tällaisilla veikkausnumeroilla menee aika lähelle(68e). Kullakin oma tapansa laskea, mutta näin esimerkiksi.
Kirjanpidosta nuo huolto ja korjauskulut saa tarkasti.
Koneen arvonväheneminen on vaikeampi.
Tässähän ei ole työlaitteita, traktori vain.

OT:
Erään ison koneen vaihtava laittoi käsittämättömät 80000e välirahaa "samanlaiseen uuteen" vaikkakin oli uudempi malli. Tunteja oli vasta 1000h vanhassa. Laskimen mukaan tuntihinta oli arvonvähenemisessä 80e/h. Mutta sai kuulemma niin hyvän tarjouksen vanhasta ettei voinut kieltäytyä. Se on hyvää laskuoppia se! Joskus myyntimiehet vie asiakasta 100-0. Eli jos sekoitat isolla traktorilla tuo lukema ei olekaan 68e/h vaan 212e/h. Se tuntuu paskamaisen kalliilta lietteen sekoitukselta.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: A93
: 31.10.11 - klo:18:30
Kysymys lienee päästöista, saivat halvemmalla normit täyttävän koneen, tuohon halvempaan luokkaan, näin ainakin sanoi tehtaan paappa, kun samaa ihmettelin tehdaskäynnillä kuukausi sitten.

Näin se taitaa olla. A93 rekisteriotteessa 55kW, asiakkaalle 75kW.
Asiakas on tyytyväinen kun voi maksaa sadasta hevosvoimasta, vaikka paperit on 74heppaisen.
Aika kätevää niin kauan kuin joku haluaa rekisteriotteen kirjoitusvirheen pois tai rahat puuttuvista hepoista takaisin.(tai myy konetta eteenpäin)
Korjatkaa jos olen väärässä, toivottavasti olen. :o
työpaikan 2007 hiace on kestävä, mutta jatkuvana nelivetoisena ilman luistoestoa telvella se on hengenvaarallinen taitamattomissa käsissä.
Aikas kovia juttuja oli monilla myyjillä.. tietenkin jos asiakkaana kysyin ärsyttävästi, niin myyjä vastaa tuleen. mutta itsehillintää vois myyjältä pyytää kun töissä ovat.
Se että jos maanantaina lupas soittaa, niin voi olla että myyjä lupas liikoja innoissaan, mulle on käynyt todella usein niin että puhelua ei kuulu.
Koneet, laitteet ja tekniikka / A93
: 25.10.11 - klo:13:19
A93 vallusta oli koneviestissä testi, jossa tehoa oli 101hv. Kävin tutustumaan juuri samaan rattoriin tarkemmin niin rekisteröinnissä on vain 55,5kilovattia(75hv). Onko AGCOlla tapahtunu vahinko vai onko muillakin väärin rekisteröity kone??? :o
Sivuja: [1]