Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Laitoskeittiö- raaka-aineet  (Luettu 1860 kertaa)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Laitoskeittiö- raaka-aineet
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194675930473/artikkeli/ruuan+alkupera+on+oikeasti+arvoitus+kolmen+suurkaupungin+tilauslistoilla+jopa+40+eri+maata.html

Minä olen ollut jo kauan sitä mieltä, että miksi ihmeessä kilpailutuslain soveltaminen on viety tälle tasolle, ettei tilaaja saa määritellä tilaamansa tavaran alkuperää?

Perhana, jos kerran julkisvallan tehtävä on palvella kansaansa, niin mikä siinä on ettei kansan tahtotilaa hankintojen alkuperästä saa toteuttaa. Mitä hemmetin demokratiaa tässä toteutetaan?



minä-itte

  • Vieras
Vs: Laitoskeittiö- raaka-aineet
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194675930473/artikkeli/ruuan+alkupera+on+oikeasti+arvoitus+kolmen+suurkaupungin+tilauslistoilla+jopa+40+eri+maata.html

Minä olen ollut jo kauan sitä mieltä, että miksi ihmeessä kilpailutuslain soveltaminen on viety tälle tasolle, ettei tilaaja saa määritellä tilaamansa tavaran alkuperää?

Perhana, jos kerran julkisvallan tehtävä on palvella kansaansa, niin mikä siinä on ettei kansan tahtotilaa hankintojen alkuperästä saa toteuttaa. Mitä hemmetin demokratiaa tässä toteutetaan?





...suomalainen versio EU:n kilpailulainsäädännöstä. Syvältä.

Meille on pesiytynyt virkamieskunta, jonka täytyy näyttää mahtinsa. Pahin kaikista on Marttilan kanssa yhteistyötä tekeväkommareitten miehittämä Ympäristöministeriö.

Toivottavasti tulevaan hallitukseen  saamme täyspäisen ympäristöministerin.

Viimeksi muokattu: 24.04.11 - klo:08:54 kirjoittanut minä-itte

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Laitoskeittiö- raaka-aineet
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Laitoskeittiö- raaka-aineet
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194675930473/artikkeli/ruuan+alkupera+on+oikeasti+arvoitus+kolmen+suurkaupungin+tilauslistoilla+jopa+40+eri+maata.html

Minä olen ollut jo kauan sitä mieltä, että miksi ihmeessä kilpailutuslain soveltaminen on viety tälle tasolle, ettei tilaaja saa määritellä tilaamansa tavaran alkuperää?

Perhana, jos kerran julkisvallan tehtävä on palvella kansaansa, niin mikä siinä on ettei kansan tahtotilaa hankintojen alkuperästä saa toteuttaa. Mitä hemmetin demokratiaa tässä toteutetaan?





Tilaaja ei saa määrätä alkuperää, mutta sillä on oikeus määritellä muita tekijöitä, joilla se voi laittaa esim. lähiruuan parempaan asemaan, kunnat vaan ei oikein osaa käyttää niitä, tai sitten ovat vaan niin laiskoja ettei viitsi perehtyä asioihin ja määritellä tarjouspyyntöjä oikein, tuleehan siitä niille lisähommaa ...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65497
Vs: Laitoskeittiö- raaka-aineet
ei meillä enää löydy täyspäisiä ministereitä mihionkään virkaan , on sen verran löylynlyömää porukkaa tuonne valittuna!                           niinkuin tämä nyky ulkom.!     hitto millanen k.p.!

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Laitoskeittiö- raaka-aineet
Valintakriteeriks, että raaka-aineet on saatava 100km säteeltä ja homma on hoidettu.
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Aulis Anttila

  • Vieras
Raaka-aineet...
Valintakriteeriks, että raaka-aineet on saatava 100km säteeltä ja homma on hoidettu.

Eipäs ku 90km... ni jää Marttilan maidot omaan navettaan... ja maailma pelastuu  ;D ;D ;D

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Raaka-aineet...
Valintakriteeriks, että raaka-aineet on saatava 100km säteeltä ja homma on hoidettu.

Eipäs ku 90km... ni jää Marttilan maidot omaan navettaan... ja maailma pelastuu  ;D ;D ;D

No eikös samalla periaatteella jää sitten Arlan tuonti maitokin Ruotsiin? ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65497
Vs: Laitoskeittiö- raaka-aineet
heh, ja mitenkähän käy aukin "mallas"ohrien?           noooo, onhan se suuri huoli tuokin!   yksi tuottaja aukin hampaissa!                 saatanan rasisti!  ja vielä pelle! :P

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Laitoskeittiö- raaka-aineet
heh, ja mitenkähän käy aukin "mallas"ohrien?           noooo, onhan se suuri huoli tuokin!   yksi tuottaja aukin hampaissa!                 saatanan rasisti!  ja vielä pelle! :P

mitä ihmeen "mallas"ohraa? Eihän se erota hukkakauraa ohrasta.

Koko kylä nauraa Aukille nurkan takana kun raukka yrittää viljellä "mallas"ohraa vaikka pellossa kesvaapelkästään hukkakauraa. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65497
Vs: Laitoskeittiö- raaka-aineet
niinpä!   eivät viime syksynä ilenneet vanhalle miähelle pahaa mieltä tuottaa sanomalla että lähimpään lämpölaitokseen vievät vaan sanovat mallastamoon vievänsä!                           on se ja vielä yrittää juola..... viljelyä viijellä hehtaarilla!           ikävähän tollasta on vierestä kattoa mutta kun tulee hyville mielille eikä enää kuse naapurin postilaatikkoon niin olkooon! ::) ::) ::) :P

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Laitoskeittiö- raaka-aineet
niinpä!   eivät viime syksynä ilenneet vanhalle miähelle pahaa mieltä tuottaa sanomalla että lähimpään lämpölaitokseen vievät vaan sanovat mallastamoon vievänsä!                           on se ja vielä yrittää juola..... viljelyä viijellä hehtaarilla!           ikävähän tollasta on vierestä kattoa mutta kun tulee hyville mielille eikä enää kuse naapurin postilaatikkoon niin olkooon! ::) ::) ::) :P


Mutta toisaalta. Onhan se hatun noston paikka, jos joku saa myytyä hukkakauralastin mallasohran hinnalla. Siihen pitää olla itse Ame.

Saavutusta lähentelee toiminnallaan tämä Äsh-ketju, joka taas tulevana suvena myy suomalaisille ne sakemannien pakastetut dioksiiniemakot.

Valmiiksi marinoituna.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...