Veikkaisin että jotkin koneet saa pilalle pelkällä ohjekirjan suosittelemilla öljyjenvaihtoväleillä.
Kaivinkoneissakin saattaa olla ajomoottorien öljynvaihtoväli jopa 2000h. On varmasti tervaa mitä sieltä pois tulee. Enklannissa kuulemma ajavat paljon koneella "lyhyitä" siirtymiä, tiedä sitten onko totta.
Huoltomies suositteli ajomoottorien napojen öljyt vaihdettaviksi moottoriöljyn vaihdon yhteydessä, noin 200-250h.
Jos 1000-3000 tuntia ajettu kone, ja ½ halvempi kuin kotomaassa, ei välttämättä vielä pilalla...
--mulle tuli 6300h ajettu Komatsu130-6 vuosi sitten.Kaiken pelottelun seurauksena tarkisteltiin pakkasnesteet(kestävyys enklannin 'vesitäytöllä' oli -40),nyt sitten vaihdoin hydrauliöljyt ja suodattimet ajettuani noin 300h,suodattimet puhtaat.Polttoaineen sakkakuppia seurailtiin ja suodattimetkin vaihdettiin vasta nyt,eka talvi läpi ilman ongelmia.Ei vuotoja...
--telan kannatinrullan vaihdoin kesällä,kysin myyjältä telojen kuntoa ja ennuste oli 500-1000h.Nyt sitten viikko sitten paukahti telan tappi poikki ja päätimme vaihtaa molemmat perusketjut,tulee ryskittyä ohjekirjan vastaisesti 700mm lapuilla kivikoissa.
Kyllä minä olen edelleen tyytyväinen hankintaani,tervaa ei ole mistään ropusta tullut,tuo telaremo tuli vähän aiemmin kuin ennustettiin,mutta osan otan omaan piikkiin.Vähän karua hommaa tullut tehtyä ilman ohjureita ja suksia.
---kai euroopasta voi hyvänkin CVXnkin saada,toki aina on riskejä.Pelottelijoita liikkuu....