Kyllähän taas on puutaheinää tehty kirjoituspöydän ääressä ja paljon.
-käytännössä tulisi kysymykseen 4+5 -akselinen yhdistelmä. Auto pitäis olla häntäohjaava, perusakseliväli vähintään 4,3 m, lyhyempi on kauhea ajaa.
-investoinnit kalustoon kaikkine rengaspainesäätöineen olis luokkaa 100 k€
-metsäyhtiöiden hinku on pudottaa taksoja nykyisestä n. 16%
MISSÄ PISNES? No siellä leveiden kravattien luona...
-5-akselinen kärri pitäis olla jäykkärunkoinen hydraulisella takatelin siirrolla. Tyhjäpaino luokkaa 8500-9500 kg -> hanurista.
-5 akselinen kärri kelvoton tuoda metästä, jos ei ole kunnon mettätiet, joita ei todellakaan ole paljoa.
-häntäohjaava auto on kallis ostaa ja huoltaa.
-jos on tarkoitus tuoda nykymallin mukaan 3 nippua pitkää tavaraa ja siihen nettokuorma 50+ tonnia, niin ainoat puutavaralajit, millä onnistuu, on mät ja kov. Jos on tehty pätkää ni ei onnistu aina noillakaan.
-jos korkeutta lisätään 4,4 metriin, niin todella paljon valta- ja kantatieverkollakin olevia alikulkuja menee kierreltäväksi. Pienemmällä tieverkolla nuo releet on harvase päivä nurin. Ei ole herkkua nykyäänkään.
Koko touhu on taas kerran sieltä mihin päivä ei paista.