Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tilatukioikeus  (Luettu 15136 kertaa)

Talojussi

  • Vieras
Tilatukioikeus
MTK väitti ajaessaan vuokralaiselle pellon osittaista  sosialisointioikeutta, että tilatuella ei tulla tekemään kauppoja eikä sillä ole mitään arvoa, koska tuetonta peltoa ei ole- tilatukioikeuskauppaa ei voida käydä.

Taas samaa paskaa tämäkin kuin kaikki muukin MTK:n touhu.

Pellervo-lehdessä on hinnoiteltu tilatukioikeuden arvot, pohjana käytetään 1-5 vuoden tukien määrää tuottoarvolaskelmana....verottajan käyttämä.

Arvot esim. A-alue 246,60- 984,58 e/ha,  B,C1-alue 195,84- 781,91 e/ha,  C2-C4: 152,67-609,55 e/ha.

Tilatukioikeus voi palautua maanomistajalle veroseuraamuksitta, ilman sopimusta se jää vuokralaiselle ja  lahjaverotetaan, jos se palautuu maanomistajalle korauksetta.

Peltoa myydessä katsotaan tilatukioikeus maatalouden irtaimeksi omaisuudeksi.

Kaikenlaisia sekavia juttuja tämä kepulainen Korkeaoja meni Brysselissä päättämään.

Viimeksi muokattu: 09.01.09 - klo:14:27 kirjoittanut Talojussi

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tilatukioikeus
MTK väitti ajaessaan vuokralaiselle pellon osittaista  sosialisointioikeutta, että tilatuella ei tulla tekemään kauppoja eikä sillä ole mitään arvoa, koska tuetonta peltoa ei ole- tilatukioikeuskauppaa ei voida käydä.

Taas samaa paskaa tämäkin kuin kaikki muukin MTK:n touhu.

Pellervo-lehdessä on hinnoiteltu tilatukioikeuden arvot, pohjana käytetään 1-5 vuoden tukien määrää tuottoarvolaskelmana....verottajan käyttämä.

Arvot esim. A-alue 246,60- 984,58 e/ha,  B,C1-alue 195,84- 781,91 e/ha,  C2-C4: 152,67-609,55 e/ha.

Tilatuki voi palautua maanomistajalle veroseuraamuksitta, ilman sopimusta se jää vuokralaiselle ja  lahjaverotetaan.

Peltoa myydessä katsotaan tilatukioikeus maatalouden irtaimeksi omaisuudeksi.

Kaikenlaisia sekavia juttuja tämä kepulainen Korkeaoja meni Brysselissä päättämään.
Eipäs. Esim. A-alueen 246.60e/ha sis ALV:n 22%. Jos myyt sen, maksat siitä pääomaveron ja jos ostat, saat vähentää siitä ALV:n. Jos saat maksat siitä lahjaveron.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tilatukioikeus
Tilatuki voi palautua maanomistajalle veroseuraamuksitta, ilman sopimusta se jää vuokralaiselle ja  lahjaverotetaan.

***Siis tilatukioikeus. Ei passaa asioita sekottaa keskenään.

Kui mää ain olen paras?

koponen

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1379
  • Herrasmies kiireestä kantapäähän
Vs: Tilatukioikeus
Tilatuki voi palautua maanomistajalle veroseuraamuksitta, ilman sopimusta se jää vuokralaiselle ja  lahjaverotetaan.

***Siis tilatukioikeus. Ei passaa asioita sekottaa keskenään.


Jussi on taas niin kiimassa että menee niinkuin yleenssäkin kaikki asiat sekaisin  ;D
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä sitä määrää minkä naama vaatisi.

Talojussi

  • Vieras
Vs: Tilatukioikeus
MTK väitti ajaessaan vuokralaiselle pellon osittaista  sosialisointioikeutta, että tilatuella ei tulla tekemään kauppoja eikä sillä ole mitään arvoa, koska tuetonta peltoa ei ole- tilatukioikeuskauppaa ei voida käydä.

Taas samaa paskaa tämäkin kuin kaikki muukin MTK:n touhu.

Pellervo-lehdessä on hinnoiteltu tilatukioikeuden arvot, pohjana käytetään 1-5 vuoden tukien määrää tuottoarvolaskelmana....verottajan käyttämä.

Arvot esim. A-alue 246,60- 984,58 e/ha,  B,C1-alue 195,84- 781,91 e/ha,  C2-C4: 152,67-609,55 e/ha.

Tilatuki voi palautua maanomistajalle veroseuraamuksitta, ilman sopimusta se jää vuokralaiselle ja  lahjaverotetaan.

Peltoa myydessä katsotaan tilatukioikeus maatalouden irtaimeksi omaisuudeksi.

Kaikenlaisia sekavia juttuja tämä kepulainen Korkeaoja meni Brysselissä päättämään.
Eipäs. Esim. A-alueen 246.60e/ha sis ALV:n 22%. Jos myyt sen, maksat siitä pääomaveron ja jos ostat, saat vähentää siitä ALV:n. Jos saat maksat siitä lahjaveron.

"Kun tilatukioikeus luovutetaan erillään pellosta, hintaan lisätään arvonlisävero. Maksettu kauppahinta on myyjälle maatalouden tuloa. Ostaja voi vähentää sen vuosimenona"   Pellervo 1/2009   s.28

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Tilatukioikeus
Tilatukioikeutta ei ole sidottu, mihinkään nimenomaiseen peltolohkoon, joten sen voi osta erikseen ja käyttää kaikilla niillä aloilla, jotka on hallinnassa.

On minullakin sellaisia tukioikeuksia, joille ei ole peltoja ollenkaan, ne käytetään niillä lohkoilla jotka olen vuokrannut erikseen ilman tilatukioikeutta.

gonemies

  • Vieras
Vs: Tilatukioikeus
>>>Pellervo-lehdessä on hinnoiteltu tilatukioikeuden arvot, pohjana käytetään 1-5 vuoden tukien määrää tuottoarvolaskelmana

Ihan hullua maksella monen vuoden edestä etukäteen tyhjästä ilmasta.Oikea hinta on korkentaan 70 % yhden vuoden tilatuesta.

Muuten menöö rahat hukkaan ostajalta.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tilatukioikeus
MTK väitti ajaessaan vuokralaiselle pellon osittaista  sosialisointioikeutta, että tilatuella ei tulla tekemään kauppoja eikä sillä ole mitään arvoa, koska tuetonta peltoa ei ole- tilatukioikeuskauppaa ei voida käydä.

Taas samaa paskaa tämäkin kuin kaikki muukin MTK:n touhu.

Pellervo-lehdessä on hinnoiteltu tilatukioikeuden arvot, pohjana käytetään 1-5 vuoden tukien määrää tuottoarvolaskelmana....verottajan käyttämä.

Arvot esim. A-alue 246,60- 984,58 e/ha,  B,C1-alue 195,84- 781,91 e/ha,  C2-C4: 152,67-609,55 e/ha.

Tilatuki voi palautua maanomistajalle veroseuraamuksitta, ilman sopimusta se jää vuokralaiselle ja  lahjaverotetaan.

Peltoa myydessä katsotaan tilatukioikeus maatalouden irtaimeksi omaisuudeksi.

Kaikenlaisia sekavia juttuja tämä kepulainen Korkeaoja meni Brysselissä päättämään.
Eipäs. Esim. A-alueen 246.60e/ha sis ALV:n 22%. Jos myyt sen, maksat siitä pääomaveron ja jos ostat, saat vähentää siitä ALV:n. Jos saat maksat siitä lahjaveron.

"Kun tilatukioikeus luovutetaan erillään pellosta, hintaan lisätään arvonlisävero. Maksettu kauppahinta on myyjälle maatalouden tuloa. Ostaja voi vähentää sen vuosimenona"   Pellervo 1/2009   s.28
Mää olen ostanut 246.60e kappale, SISÄLTÄEN ALV:n. Lisäosat perustukeen on tullut ilmaiseksi. Se on sitten taas myyjän omaa tyhmyyttä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Ulalla

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Tilatukioikeus
Minä onneton olen joutunut pellon omistajaksi aivan yhtäkkiä. Menin metsittämään sen ja nyt minulla *kuulemma* on jotain tilatukia, joita voisin jopa myydä! Kertokaa ihmeessä, että mistä löydän sopivan ostajan. Jos ymmärsin oikein, mitään ei kannata viljellä enää Suomessa, jos pelloissa ei ole tilatukia. Eli kaikilla varmasti on jo... Kuka niitä enää tarvitsee lisää?

Joku kirjoitteli tuossa hintahaarukoita. Oli mielestäni aika isot. Mikä siihen vaikuttaa? Sijaintiko? Eikö tukialue jo sinällään ole määrite...

Nimim. "onnellinen se, joka ei omista mitään!"

Aulis Anttila

  • Vieras
Tuki...
Jos ei pellossa ole tukioikeutta siitä ei saa tukea.

Juu... mun mallasaohra"pisnes" ei saa tukea... on se nii väärin  :P :P ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Tilatukioikeus
Minä onneton olen joutunut pellon omistajaksi aivan yhtäkkiä. Menin metsittämään sen ja nyt minulla *kuulemma* on jotain tilatukia, joita voisin jopa myydä! Kertokaa ihmeessä, että mistä löydän sopivan ostajan. Jos ymmärsin oikein, mitään ei kannata viljellä enää Suomessa, jos pelloissa ei ole tilatukia. Eli kaikilla varmasti on jo... Kuka niitä enää tarvitsee lisää?

Joku kirjoitteli tuossa hintahaarukoita. Oli mielestäni aika isot. Mikä siihen vaikuttaa? Sijaintiko? Eikö tukialue jo sinällään ole määrite...

Nimim. "onnellinen se, joka ei omista mitään!"

Mikäli olet tilatukioikeuksia myymässä ja alue on C2-C4, niin olen valmis tekemään tarjouksen, lähetä viesti niin keskustellaan, tilatukioikeus vanhenee kolmessa vuodessa jos sitä ei käytetä, eli se palautuu takaisin kansalliseen varantoon, eli mikäli tämä oli ensimmäinen vuosi kun peltosi oli metsällä, niin vielä ei ole hätää.
Mutta muista tuo aikataulu, tai menetät koko oikeuden.

Veeti

  • Vieras
Vs: Tuki...
Jos ei pellossa ole tukioikeutta siitä ei saa tukea.

Juu... mun mallasaohra"pisnes" ei saa tukea... on se nii väärin  :P :P ;D

1. Se on väärin
2.  AUA:n ohrat ovat rehutavaraa, ei mallasta...interventioon
3. mallasohran kysyntä heikkoa, hinta alhainen
4. ratkaisu: AUA hankkii ponupannun

Aulis Anttila

  • Vieras
Perkele...
Jos ei pellossa ole tukioikeutta siitä ei saa tukea.

Juu... mun mallasaohra"pisnes" ei saa tukea... on se nii väärin  :P :P ;D

1. Se on väärin
2.  AUA:n ohrat ovat rehutavaraa, ei mallasta...interventioon
3. mallasohran kysyntä heikkoa, hinta alhainen
4. ratkaisu: AUA hankkii ponupannun

Jummalaut´  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

TyttöMaalta

  • Vieras
Vs: Tuki...
Jos ei pellossa ole tukioikeutta siitä ei saa tukea.

Juu... mun mallasaohra"pisnes" ei saa tukea... on se nii väärin  :P :P ;D

1. Se on väärin
2.  AUA:n ohrat ovat rehutavaraa, ei mallasta...interventioon
3. mallasohran kysyntä heikkoa, hinta alhainen
4. ratkaisu: AUA hankkii ponupannun
   Kuvitteletko tosiaan, ettei sillä vielä ole sellaista! Se oli varmaan Auliksen ensimmäisiä hankintoja, ku sai omaa rahaa :P

Veeti

  • Vieras
Vs: Tuki...
Jos ei pellossa ole tukioikeutta siitä ei saa tukea.

Juu... mun mallasaohra"pisnes" ei saa tukea... on se nii väärin  :P :P ;D

1. Se on väärin
2.  AUA:n ohrat ovat rehutavaraa, ei mallasta...interventioon
3. mallasohran kysyntä heikkoa, hinta alhainen
4. ratkaisu: AUA hankkii ponupannun
   Kuvitteletko tosiaan, ettei sillä vielä ole sellaista! Se oli varmaan Auliksen ensimmäisiä hankintoja, ku sai omaa rahaa :P

Hys, hys, pientä rajaa....