Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jussi 2000  (Luettu 2667 kertaa)

kooma

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
Jussi 2000
Kokemuksia kyseisestä peittaimesta? Onkohan tuo pölynpoisto optio tarpeellinen? Kaikki käyttäjäkokemukset kiinnostaa

Pehtooori

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Jussi 2000
Hyvä peittain. Tekee tasasen jäljen, joten peittausainetta ei tarvitse ainakaan yli suositusten käyttää, voi laittaa jopa alle suositusten ja silti tulos on hyvä. Myös säädöt ovat toimivia ja tarkkoja. Pölynpoistosta sen verran, että kannattaa se ottaa:D Ohralla lähes välttämättömyys, niinkuin kaikki tietää ohrasta sitä pölyä/muuta roskaa vain tulee ja tulee

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12233
  • Virolaista kiitos!
Vs: Jussi 2000
Jussi on ihan ok. Porilaisten läkkipeltiseppien tuotantoa parhaasta päästä. Markkinoilla ei oikeastaan ole muita tätä vastaavia peittaimia, mikä on hieman ihme juttu. Tältä pohjalta voi ostaa ihan huoletta. Mitään vinkkejä on vaikea antaa. Ensimmäiset peittaukset tulee olemaan kokeiluja ja säätöjen hakemista. Kun pistää itselleen asioita ylös, niin jatkossa on helpompaa toimia. Annostelulaite tuntuu ainakin melko tarkalta ja jälki on asiallista. Itselläni on 4 metrin ruuvi käytössä ja se varmaan hoitaa aika mukavasti sekoittamisen. Jyväsäkki on etukuormaajan trukkihaarukassa. Mielestäni neljän lenkin säkit on parhaita, koska sillä saa säkin parhaiten leveelleen. Toiset tykkää yhden lenkin systeemistä, mutta en saanut sitä toimimaan ollenkaan. Täyden säkin lastauksessa olen sitten käyttänyt kettinkiä, joka on lenkitetty silmukoiden läpi ja lopuksi suursäkkinostimen koukkuun. Jos joutuu ostamaan ruuvin ja siihen tukirungon, niin pyöriksi kannattaa ottaa ilmakumipyörät, että saa kokonaisuuden liikkeelle pehmeissäkin paikoissa. Olen koko ajan käyttänyt Baytan Universalia. Aluksi vedellä laimennettuna, kun peloteltiin juoksemisongelmia, mutta viimeiset pari kevättä on mennyt ilman vettä ja hyvin on toiminut. Joku varoitteli, että annostelulaitteessa ei ohuinta letkua kannata käyttää juurikin edellä mainittujen ongelmien tähden. En muista mitä kokoa olen käyttänyt. Kaksitahoista ohraa olen ajanut 200-220ml näytön mukaan. Syötön säätimen lovi on ollut 6:ssa pykälässä. Noilla asetuksilla säkin täyttöön menee aikaa noin 10 minuuttia ja ainetta on huvennut 2l säkkiin. Erinäisten laskutoimitusten, kulutusmittausten, kuun kierron ja muiden temppujen jälkeen, olen päätellyt, että suurin piirtein se 300ml menee 100 kiloa kohden. Eu-papereihin merkkaan yleensä 250ml/100kg. Harkinnassa on edelleen vaakan ostaminen, mutta kustannuskriisi vainoaa ja en ole sitä raaskinut hommata. Säätimen näyttö kannattaa tietysti kalibroida aina kun laitteiston ottaa käyttöön. On ihan helppo homma.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7095
Vs: Jussi 2000
Hyvä kampe se on, tekee tasaista jälkeä samaa tahtia kuin 4 tuuman ruuvi vie valmista tavaraa pois. Pölynpoistokartiolla tuo oma, ruuvin ostin naapurista ja imurin tein itsehttp://www.sahkokaluste.fi/product/4320/systemair-kanava-puhallin-100-mm-seinamalli-kv100xl-8012932 tuollaisesta, sama imuri imee myös säkinkauluksesta pölyjä. Toimii :) Haulla löytyy paljon juttua...
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)