Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sorkkis - 17.09.16 - klo:16:16

Otsikko: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: sorkkis - 17.09.16 - klo:16:16
Matro Mastiff , Majorista tehty kuutoskoneella tehty runko ohjatta versio . Tekijöinä Mathewsin veljekset . Myöhemmin lisenssioitu Catepillarille .
Coynty super-4 oli ensimmäinen Coynty .

Northrop 5004T Oli ensimmäinen turbo ahdettu Fordin moottorilla varustettu neliveto  . Tehoa löytyi 80 hv . Voiman siirto oli moottorin ja vaihteiston alapuolella
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: BACKSPACE - 17.09.16 - klo:18:26
Ai jaa...
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: sorkkis - 17.09.16 - klo:18:52
Valmet 565 oli ensimmäinen synkronoidulla  vaihteistolla tehty .
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: klapikasa - 17.09.16 - klo:18:53
Taasko?

County commersial cars aloitti traktori valmisuksen vuonna 1948 ja perustui fordson e27n majorin ja se oli telakone. Ennen sitä ne varusteli kuorma autoja.
Ensimäinen kumiyöräinen neliveto, four-drive tuli 1954 ja se oli liukuohjattu.
Super 4 tuli vuonna 1960 ja perus traktori oli power major

Lähde
County a pictorial review
Stuart Gibbard


Mistä sorkis on saanu tietoo?
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: sorkkis - 17.09.16 - klo:19:03
Taasko?

County commersial cars aloitti traktori valmisuksen vuonna 1948 ja perustui fordson e27n majorin ja se oli telakone. Ennen sitä ne varusteli kuorma autoja.
Ensimäinen kumiyöräinen neliveto, four-drive tuli 1954 ja se oli liukuohjattu.
Super 4 tuli vuonna 1960 ja perus traktori oli power major

Lähde
County a pictorial review
Stuart Gibbard


Mistä sorkis on saanu tietoo?
Jep . Majoreitten kytkin kopat tehtiin pulttijaoltaan samanlaisiksi Fordin kuutoskoneitten kanssa . Super Majorista tehtiin ensimmäinen  todellinen neliveto Coynty .
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: Köntys - 17.09.16 - klo:19:09

Älä Hessu ota enää!
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: sorkkis - 17.09.16 - klo:19:10
Fahr 900 on kopio arvatkaas mistä puimurista .
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: BACKSPACE - 17.09.16 - klo:19:22
Kaik' edellämainitut koneet pitäis sulattaa alasimiksi tms.
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: Köntys - 17.09.16 - klo:19:54
Fahr 900 on kopio arvatkaas mistä puimurista .

Ei viitti vaivautua arvaamaan, sulla on tohonkin joku puujalka tietenkin, jolle ei kukaan naura.
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: Viljelijä - 17.09.16 - klo:20:14
Fahr 900 on Köla kombi "kopio"
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: sorkkis - 17.09.16 - klo:20:14
Fahr 900 on kopio arvatkaas mistä puimurista .

Ei viitti vaivautua arvaamaan, sulla on tohonkin joku puujalka tietenkin, jolle ei kukaan naura.
)900 oli Kölasta tehty . Sivuventtiili Fahrit niitä alkuperäisiä 66-66S mallistoja mistä myöhemmin tuli päistepuimurit 600 , 750 ja 770 . Tyyppinumerot ei ehkä menny oikein mutta sinnepäin .
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: sorkkis - 17.09.16 - klo:20:15
Fahr 900 on Köla kombi "kopio"
Jep.
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: Köntys - 17.09.16 - klo:20:26

Vai niin!
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: BACKSPACE - 17.09.16 - klo:20:29
Ford Cunty ??
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: sorkkis - 17.09.16 - klo:21:00

Vai niin!
Sivumoottoripuimureita sanottiin sivuventtiilikoneiks , päistepuimureita .
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: SKN - 17.09.16 - klo:21:53

Vai niin!
Sivumoottoripuimureita sanottiin sivuventtiilikoneiks , päistepuimureita .

Niissä on kulmavaihdekirroosi.
Otsikko: Vs: Fordeista siis Coyntuista
Kirjoitti: sorkkis - 17.09.16 - klo:22:18

Vai niin!
Sivumoottoripuimureita sanottiin sivuventtiilikoneiks , päistepuimureita .

Niissä on kulmavaihdekirroosi.
;D ;D ;D ;D ;D ;D