Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kuu - 21.11.08 - klo:02:59
-
Pakko sanoa, että aika kuppanen on laatukoneena pitämäni JD:n tehdas.
-
Meillä oli siä aiva kivaa.Omasta mielestä hintaan nähden hyvä reissu.
Mikäs siä niin pettymystä aiheutti?
-
Tehtaathan on aikas vakioita kokoonpanolinjoja vain nykyään , osat tulee mistä lienee Kiinasta ?
JD llähän nyt uutuus ;
Sivusta Siipimutterilla vaihdettava Kasetti Autopower vaihteisto tulee jo ensi vuoden malleihin kaikkiin,,,,,,,,
Ilman työkaluja vaihto ja vanha Vennamon postilla Tehdas remonttiin
On siinä Agco n poijat kateellisia , vai MItä Ojala ? Valtumiehet
-
Ihan kakka matka. Otti päähän jotkut suuriääniset kaikkitietävät torpparit jokka luuli olevansa euroopanomistajia. Lapsellista läppää monilla, esim E jd miehellä. Viimeinen matka
-
Teroboy louskuttaa taas leukojaan ilman mitään oikeata tietoa. Fendin varion avainkomponentit ovat (ja lie aina olleet) vaihdettavissa traktoria katkaisematta ja sama ominaisuus on myös sovellettu Valtran uusiin laatikoihin.
Sinänsä hauskaa että Varion komponentteja harvemmin tarviaa vaihtaa, mut ompaha sekin asia ajateltu vähä pidemmälle.
Valtran suolahden tehdaslinjahan on moderneimmasta päästä ja kestää vertailun, monen muun tehtaan kokoonpanolinja lienee sen rinnalla vähä aikansa eläneen näköinen.
-
Teroboy louskuttaa taas leukojaan ilman mitään oikeata tietoa. Fendin varion avainkomponentit ovat (ja lie aina olleet) vaihdettavissa traktoria katkaisematta ja sama ominaisuus on myös sovellettu Valtran uusiin laatikoihin.
Sinänsä hauskaa että Varion komponentteja harvemmin tarviaa vaihtaa, mut ompaha sekin asia ajateltu vähä pidemmälle.
Valtran suolahden tehdaslinjahan on moderneimmasta päästä ja kestää vertailun, monen muun tehtaan kokoonpanolinja lienee sen rinnalla vähä aikansa eläneen näköinen.
Olisikohan sekin ominaisuus Neuvostoliiton peruja?
Fentin Vario lootan kehityshän aloitettiin jo siellä "työmiehen unelma valtiossa" siitä johtuu esimerkiksi se että rautataaki hätä tapauksessa paikalleen ja meno jatkuu eteen tai taaksepäin, onhan se pansarivaunuun suuniteltu laatikko. ;D
-
Yleisesti ottaen alkaa jo vähän maistua puulta kaikki tehdasvierailut joita lähes aina matkaohjelmiin tungetaan. Niiden aikataulu ainakin tulisi olla sellainen että enemmän keskustelua asiantuntijoiden kanssa ja vähemmän kiertelyä tehdashallissa metallintyöstökoneiden lomassa. Eipä siitä paljoa saa irti jos joku pikkupomo esittelee uutta sorvia saksaksi samaan aikaan kun yrität Korkeajännitys-tason saksankielentaidoilla pysyä asiasta perillä jonkun paukuttavan levyntyöstökoneen metelin seasta...
-
Kuinkahan moni on edes oikeasti käynyt jd:tehtaalla?
näiden kommentien perusteella voi jäädä kahteen...
ei taideta suolahden tehtaalta ajaa uutta traktoria ulos joka kolmasminuutti, eikä varmaan monelta muultakaan??
-
Valtran suolahden tehdaslinjahan on moderneimmasta päästä ja kestää vertailun, monen muun tehtaan kokoonpanolinja lienee sen rinnalla vähä aikansa eläneen näköinen.
*** Noin mäkin olen uskonu ja yllätys olikin aikamoinen kun kävin Basildonissa.
-
Tehtaathan on aikas vakioita kokoonpanolinjoja vain nykyään , osat tulee mistä lienee Kiinasta ?
JD llähän nyt uutuus ;
Sivusta Siipimutterilla vaihdettava Kasetti Autopower vaihteisto tulee jo ensi vuoden malleihin kaikkiin,,,,,,,,
Ilman työkaluja vaihto ja vanha Vennamon postilla Tehdas remonttiin
On siinä Agco n poijat kateellisia , vai MItä Ojala ? Valtumiehet
jonnikka sentään kuluttaa saman polttoaine määrän kumpaankin suuntaan ajettaessa kun vario fendt syö tuplat kun pakittaa :D ja tämä on tieto on kuultu uskolliselta (yli 20 vuotta) fendt käyttäjältä
-
Kuinkahan moni on edes oikeasti käynyt jd:tehtaalla?
näiden kommentien perusteella voi jäädä kahteen...
JD:llä taisin olla samalla reissulla kuin Turkki ja esittelyn painotus oli kyllä aivan liiaksi osavalmistuksessa/työstökoneissa. Ei muutenkaan tuo päivä oikein vakuuttanut, että Mannheimissa tehtäisiin huippulaatua. Ei välittynyt tunnelmaa, että työntekijät olisivat olleet "yhtä perhettä" ja ylpeitä työpaikastaan.
Sisältyykö muuten Valtran normaaleihin tehdasvierailuhin voimansiirtotehtaan esittely?
-
sisältyy
-
Voiko ammatillisesti turhempaa vierailukohdetta keksiä kuin traktoritehdas? ;D :D :D
ps oppiiko siellä korjaaamaan sitä uutta trattoria vaikko saako siellä antaa suoraa palautetta vanhasta mallista tuotekehitykseen vaikko muuten vaan kiva pällistellä tehtaalla tärkeänä elviksenä takki auki?
-
Meillä oli siä aiva kivaa.Omasta mielestä hintaan nähden hyvä reissu.
Mikäs siä niin pettymystä aiheutti?
Ai siitä piti oikeen maksaakki... > siis pakko olla tyytyväinen, ku on maksanu.
-
Ai siitä piti oikeen maksaakki... > siis pakko olla tyytyväinen, ku on maksanu.
Jaa siitäkö se johtuukin, kun oon odottanu kutsua tehtaalle, eikä sitä ole kuulunut. Mä kun luulin sen sisältyvän traktorin hintaan...
-
Niin noh nykyään kaikki maksaa. Ennen varmasti kuulu traktorin hintaan tehdasreissu. Ukko ollu joskus 70-luvulla natikan tehtaalla englannissa ja ilmanen reissu oli ollut.
Ennen näyttelyissä lakkeja tyrkytettiin ilmaseks nykyään niistäkin tarttee maksaa.
Koneiden hinnat vaan on noussu et luulis,et ostaa 100t€ traktorin niin sais jo tehdasmatkan kaupanpäälle ja oheistavaraa pari kassillista.
-
Koneiden hinnat vaan on noussu et luulis,et ostaa 100t€ traktorin niin sais jo tehdasmatkan kaupanpäälle ja oheistavaraa pari kassillista.
Voi se kyllä johtua tuostakin, että oon ostanu liika halpoja traktoreita, enkä siksi ole päässyt tehtaalle. ;D
-
Kävin kans viime vuonna JD:n tentaalla Mannheimis ja pororaktorin onnellisena omistajana annoin pikku silmieni havaita monta uutta ihmeellistä asiaa. .
Tehtaan työilmapiiri erittäin tulehtunut, työjohdon ja työntekijöiden välisiä sanaharkkoja monta kierroksen aikana. Ryhmäurakka palkkaus systeemi ja urakoiden etenemistahti ilmoitustaulut vilkkui tehtaan katossa kuin virtuaaliruoskat..
Työväki mulkoili meitä vierailijoita kuin atrian vetistä käristettä.
Turha puhua et valtran tehtailla on lentäny isäntien niskaan muttereita joskus, vastaava ilmapiiri löytyy Saksan ihmemaasta nykyään.
Lopuksi vielä kokoonpanolinjasta JD:llä, jos sellaisesta nyt voi puhua edes. Muodoltaan tuo linja muistutti entistä säästöpankin merkkiä, siltanostureilla roikoteltiin välillä pororaktorin eriasteisia torsoja linjan yli. Aivan uskomatonta meininkiä. Valtran suoraan pelkistettyyn kokoonpanolinjaan ero on 20 vuotta, vähintään.
Kaiken tämän vuodatuksen jälkeen..... Kuitenkin luotan JD:n laatuun. Mut älköön kukaan tulko kertoilemaan et saksalainen laatu olis jotain erikoista, ylimaallista, tuhatvuotista, aikaansa edellä. Pyh!
-
Koneiden hinnat vaan on noussu et luulis,et ostaa 100t€ traktorin niin sais jo tehdasmatkan kaupanpäälle ja oheistavaraa pari kassillista.
***Oheistavaraa on kyllä tullut kassitolkulla. Jollen ihan väärin muista, niin kytkykauppa/verottaja kiemuroista johtuen nuo tehdasmatkat on yksinkertaisempaa laittaa nykyään maksullisiksi. Sen matkan hinnan voi sitten tingata itse tuotteesta.
-
Näkyikö muuten Manheimin tehtaalla käytettävän lekaa,sekin on tullut nähtyä eräässä toisessa tehtaassa.Samassa tehtaassa oli agrologiopiskelija viimeistä päivää töissä esittelijänä ja kertoi kommelluksista joita oli tapahtunut,luotto meni aiankin sen tehtaan tuotteisiin, joskin sitä oli aika vähän ennestäänkin.
-
Meillä oli siä aiva kivaa.Omasta mielestä hintaan nähden hyvä reissu.
Mikäs siä niin pettymystä aiheutti?
Ai siitä piti oikeen maksaakki... > siis pakko olla tyytyväinen, ku on maksanu.
Täällä meilläpäin ei ilmaiseksi saa juurimitään.
Aikoinaan taidettiin maksaa vähä bensarahaa KJLn kadettiin,silti kyytit oli vain kadetin ;D ;D ;D ;D
-
bensarahaa KJLn kadettiin,silti kyytit oli vain kadetin ;D ;D ;D ;D
[/quote]
KJL ei olekaan homo.
-
Meillä oli siä aiva kivaa.Omasta mielestä hintaan nähden hyvä reissu.
Mikäs siä niin pettymystä aiheutti?
Ai siitä piti oikeen maksaakki... > siis pakko olla tyytyväinen, ku on maksanu.
Täällä meilläpäin ei ilmaiseksi saa juurimitään.
Aikoinaan taidettiin maksaa vähä bensarahaa KJLn kadettiin,silti kyytit oli vain kadetin ;D ;D ;D ;D
Tais silti olla parempi vaihtoehto kuin käveleminen. Ooppelilla ajellaan edelleen (2xVeccura).
-
Kävin kans viime vuonna JD:n tentaalla Mannheimis ja pororaktorin onnellisena omistajana annoin pikku silmieni havaita monta uutta ihmeellistä asiaa. .
Tehtaan työilmapiiri erittäin tulehtunut, työjohdon ja työntekijöiden välisiä sanaharkkoja monta kierroksen aikana. Ryhmäurakka palkkaus systeemi ja urakoiden etenemistahti ilmoitustaulut vilkkui tehtaan katossa kuin virtuaaliruoskat..
Työväki mulkoili meitä vierailijoita kuin atrian vetistä käristettä.
Turha puhua et valtran tehtailla on lentäny isäntien niskaan muttereita joskus, vastaava ilmapiiri löytyy Saksan ihmemaasta nykyään.
Lopuksi vielä kokoonpanolinjasta JD:llä, jos sellaisesta nyt voi puhua edes. Muodoltaan tuo linja muistutti entistä säästöpankin merkkiä, siltanostureilla roikoteltiin välillä pororaktorin eriasteisia torsoja linjan yli. Aivan uskomatonta meininkiä. Valtran suoraan pelkistettyyn kokoonpanolinjaan ero on 20 vuotta, vähintään.
Kaiken tämän vuodatuksen jälkeen..... Kuitenkin luotan JD:n laatuun. Mut älköön kukaan tulko kertoilemaan et saksalainen laatu olis jotain erikoista, ylimaallista, tuhatvuotista, aikaansa edellä. Pyh!
Millähän tehtaalla olet käynyt ???
Linja on C:n muotoinen (tosin terävillä nurkilla) eikä siellä tosiaan torsoja roikotella linjojen yllä. Tainnut se saksalainen ohrapietelö tehnyt tehtävänsä. Ohjaamoo tosin vähän "roikotettiin" kun laskettiin paikalleen.
-
Teroboy louskuttaa taas leukojaan ilman mitään oikeata tietoa. Fendin varion avainkomponentit ovat (ja lie aina olleet) vaihdettavissa traktoria katkaisematta ja sama ominaisuus on myös sovellettu Valtran uusiin laatikoihin.
Sinänsä hauskaa että Varion komponentteja harvemmin tarviaa vaihtaa, mut ompaha sekin asia ajateltu vähä pidemmälle.
Niin tohon jontikan katkaisuhun tarvittais kyllä pilliä tai ainakin rälläkkää,eikä hyttiäkään tarvii poistaa jos sen laatikon sieltä irrottaa. ;D ;D ;D
-
Millähän tehtaalla olet käynyt ???
Linja on C:n muotoinen (tosin terävillä nurkilla) eikä siellä tosiaan torsoja roikotella linjojen yllä. Tainnut se saksalainen ohrapietelö tehnyt tehtävänsä. Ohjaamoo tosin vähän "roikotettiin" kun laskettiin paikalleen.
Joo hölmistyny olin minäkin mut selvinpäin.. Nipistys käsivarteen varmisti tilanteen, en nukkunu. Pysyn sata prosenttisesti alkuperäises lausunnosnani..=)
Kyl mä ny sentään porotraktorin torson tunnistan kun se linjan yläpuolella roikkuu...
Olen havaitsevinani et käytät jd- sankaisia aurinkolaseja...=)
Huomasitko et hytit tehtiin samoin kuin valtran hytit eri paikkakunnalla. Ja kuljetus rekoilla tehtaalle. Erona vain et Suomes hytit siirretään umpikopissa kun taas Saksas avolaveteilla maatiepölys..
Ehkä muistikuviemme erilaisuus johtuu juuri siitä linjan yläpuolella roikkuvasta JD torsosta, ehkä et tosiaan huomannu sitä ja koppasit pääs siihen.. =) Paa pipo päähän ens kerralla niin säilyy muistikuvat kirkkaampina..=)