Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eutanasia *  (Luettu 4675 kertaa)

TyttöMaalta

  • Vieras
Vs: Eutanasia *
Eutanasian kannalla. Kituva eläinkin lopetetaan, miksei siis ihmistä. Karmealta tuntuu olla viimeiset vuotensa täysin toisten armoilla samanlaisten ihmisraunioiden seassa. Ennemmin loppu vaikka oman käden kautta kuin kituminen päivästä päivään.

Ethän sinä ole itse valinnut syntymäpäivääsikään, ajattelen, että et voi myöskään valita kuolinpäivääsi. Lahjaa on kohdeltava kunnioittavasti. Aika moni nuori, mutta vakavasti sairas tai vammautunut voisi tuolla periaatteella joko tappaa, tai tapattaa itsensä! Ei, ei, ei.

salli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Eutanasia *
"se lahjoista suurin on mun kohdallain, kun tänne mä syntyä sain..." Jotkut kuitenkin päättävät päivänsä oman käden kautta. Minullakin roikkuu köysi heinätallin orresta - tosin en ole siihen meinannut itseäni kiikkuun vetää, ompahan vaan malliksi siellä. Toisaalta kun kohta lähden autolla kauppaan, voin ajaa kolarin ja iltalypsylle saankin sitten ruveta taivaassa tai siellä kuumemmassa paikassa.

TyttöMaalta

  • Vieras
Vs: Eutanasia *
Elämän vaikeimpia ja kipeimpiä asioita on luopuminen. Se on kuitenkin jokaisen ihmisen osa. Jokainen ero ja lähtö voi olla lopullinen. Jokainen ero ja lähtö on kuin pieni minän kuolema. Sitä jo ympäröivä luonto opettaa meille. Kauneinkin kesä lakastuu ja värihehkun jälkeen on vain autius ja paljaus. Kaikki elollinen on kuolevaista.  Kuolema on elämisen   edellytys. Se tekee tilaa uudelle elämälle.
Eutanasiassakin taitaa olla kysymys vain jäljelle jääjien kyvystä hyväksyä luopuminen, ei ehkä niinkään kärsivän omaisen toive. Hyvin moni sanoo toivovansa, että lähtö olisi nopea ja kivuton, mutta sitten kun on kyse, ehkä hyvinkin vakavasti sairaan läheisen ihmisen kohtalosta, niin omaisten mieliin astuu pelko luopumisesta.

Totta, et luopumisen pelko on omaisilla ja se vaikeuttaa hoitohenkilökunnan työtä. Oman isäni kohdalla lääkäri lopetti nesteytyksen, mut me lapset vaadittiin se takaisin. Säälitti isän kuiva kurkku. No, ikä jatkui 3 kk ja oli vaikeaa. Tappamista, eli aktiivista eutanasiaa en voi edes harkita.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12230
  • Virolaista kiitos!
Vs: Eutanasia *
Eutanasian kannalla. Kituva eläinkin lopetetaan, miksei siis ihmistä. Karmealta tuntuu olla viimeiset vuotensa täysin toisten armoilla samanlaisten ihmisraunioiden seassa. Ennemmin loppu vaikka oman käden kautta kuin kituminen päivästä päivään.

Ethän sinä ole itse valinnut syntymäpäivääsikään, ajattelen, että et voi myöskään valita kuolinpäivääsi. Lahjaa on kohdeltava kunnioittavasti. Aika moni nuori, mutta vakavasti sairas tai vammautunut voisi tuolla periaatteella joko tappaa, tai tapattaa itsensä! Ei, ei, ei.
Lyhyesti sanottuna olen eri mieltä. Kyllä minun täytyy saada päättää omasta elämästäni, samoin elämäni lopusta. Syntymä lienee kuitenkin hieman eri asia kuin kuolema ::)

TyttöMaalta

  • Vieras
Vs: Eutanasia *
Eutanasian kannalla. Kituva eläinkin lopetetaan, miksei siis ihmistä. Karmealta tuntuu olla viimeiset vuotensa täysin toisten armoilla samanlaisten ihmisraunioiden seassa. Ennemmin loppu vaikka oman käden kautta kuin kituminen päivästä päivään.

Ethän sinä ole itse valinnut syntymäpäivääsikään, ajattelen, että et voi myöskään valita kuolinpäivääsi. Lahjaa on kohdeltava kunnioittavasti. Aika moni nuori, mutta vakavasti sairas tai vammautunut voisi tuolla periaatteella joko tappaa, tai tapattaa itsensä! Ei, ei, ei.
Lyhyesti sanottuna olen eri mieltä. Kyllä minun täytyy saada päättää omasta elämästäni, samoin elämäni lopusta. Syntymä lienee kuitenkin hieman eri asia kuin kuolema ::)
Viimekädessähän se  on jokaisen oma asia ampuuko itsensä, ottaako myrkkypiikin, vai riutuuko hiljaa pois..... :P

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65522
Vs: Eutanasia *
tuo eutanasia vähän jakaa porukkaa mutta miksi niin monta vanhempaa ihmistä nykypäivänä ottaa hengen itseltään voisi pistää hieman ajattelemaan:    onko kaikki perhanassa aina ajateltava lompsan kautta?   ja eihän nykyvanhuksilla ole edes jälkipolvea joka edes tuntisi saati hoitaisi edes asioita saati yleistä kuntoa!   itelle eikun kierrätykseen kun taakaks käyn, sillonhan nuo muutkin vihreet on kompostointikunnossa! ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Eutanasia *
Tarttisko plini armokuoleman?
Kui mää ain olen paras?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Eutanasia *
Tarttisko plini armokuoleman?

timppa itsemurhakoppi on mopoauto ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Eutanasia *
Tarttisko plini armokuoleman?

timppa itsemurhakoppi on mopoauto ;D

apilakselle on helppo järjestää eutanasia.

Liimaa hedelmäpastillin sen kalun päähän, niin apilas sekoaa lopullisesti kun pyörii ympyrää yrittäessään tavoitella
ko pastillia huulet töröllään.

 ;D ;D ;D
Kui mää ain olen paras?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Eutanasia *
Tarttisko plini armokuoleman?

timppa itsemurhakoppi on mopoauto ;D

apilakselle on helppo järjestää eutanasia.

Liimaa hedelmäpastillin sen kalun päähän, niin apilas sekoaa lopullisesti kun pyörii ympyrää yrittäessään tavoitella
ko pastillia huulet töröllään.

 ;D ;D ;D

tairat olla joku kaappihomo :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

TyttöMaalta

  • Vieras
Vs: Eutanasia *
Tarttisko plini armokuoleman?
  EI EI EI!

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Eutanasia *
Tarttisko plini armokuoleman?

timppa itsemurhakoppi on mopoauto ;D

apilakselle on helppo järjestää eutanasia.

Liimaa hedelmäpastillin sen kalun päähän, niin apilas sekoaa lopullisesti kun pyörii ympyrää yrittäessään tavoitella
ko pastillia huulet töröllään.

 ;D ;D ;D
Entäs Veeti , miten hänelle kävis . Aulis leikkais kalunsa poikki keppanapullollisesta  :D

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Eutanasia *
Tarttisko plini armokuoleman?

timppa itsemurhakoppi on mopoauto ;D
Ei Timppa semmoista tartte :o Uusinta lobotomia olis sille riittävä ;D ;D