Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljasiiloista.  (Luettu 19378 kertaa)

merheres

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 668
Vs: Viljasiiloista.
Tasanen laatta on helppo valaa.
Mun mielestä toi betonikartion teko ei ollut, raudoitusta lukuunottamatta sen vaikeampi ku tasaisen tekokaan. :-\
Mulla pohjan halkaisija 7m, kartion syvyys 1m ja anturan paksuus 50cm. Massaa meni 12m3, parasta pumppubetonia ja notkistimella terästettynä. Massa valui itsestään koko alalle, kun kiersi ulkolaitoihin kolme kerrosta. Hiertämään pääsi heti, kun pumppuauto lähti. 8)
Tuo kartio ei tuu itsestään aivan tyhjäksi, mutta lapiointia kuitenkin kohtuu vähän, ja alamäkeen on kevyt lapioida. ;D

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Viljasiiloista.
Tarpeen tullen voipi siirtää toiseen paikkaan, harvoin sitä maailma valmiiksi tulee, vaikka itse ensin niin luulee.
Itse ajattelin valaa kuivurin taakse tasaisen laatan, sellaisen että se on sopiva kuivurin jatkamiseen vaikka alkuperäisillä elementeillä, samalle laatalle sopisi kaksi pyöreätä pönttöä pohjasuppilolla. Ja sitten jos tarve vaatii, siirtää vaan ne pöntöt eteenpäin ja alkaa kasata alleajettavia...

Kunnon kumipyörät joka jalalle kanssa ja vetoaisakin paikoilleen, että on sitten helppo siirtää.

 :D

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Vs: Viljasiiloista.
Minusta näissä pienissä pytyissä on hyvä tuo korkea teräsjalusta. Vaan tehdastekoisena hinnoiteltu ulos. Uskon että itse tehden/teettäen sepällä jää hinta puoleen. Ei tasapohjainen ole mahdoton, halpa ja nopea tehdä. Tyhjennykseen/täyttöön keskikokoisilla tiloilla ottaisin imupainelietson.

Jos joku haluaa tarjouksen suuremmista siiloista (Halkaisija max 24) tai esim. tehokkaista kanuunoista (max 200 tn/h), kysyy yv:llä.   http://www.dancorn.com/infoglueDeliverWorking/?languageId=4

Viimeksi muokattu: 25.12.08 - klo:14:01 kirjoittanut Komissaari

Akana

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Viljasiiloista.
Kummallinen firma tuo skandia kun sillä ei ole nettisivuilla mittään tietoa.

http://www.skandia-elevator.se/
Kui mää ain olen paras?

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Viljasiiloista.
eikös antti vai mepu edusta skandiaa? Jompi kumpi
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Viljasiiloista.
eikös antti vai mepu edusta skandiaa? Jompi kumpi
Molemmat...