Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe faba lukee agronettiä  (Luettu 15700 kertaa)

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: faba lukee agronettiä
Faban propagandassa yritetään usein vähän vähätellä näiden kahden muiden saavutuksia ja yritetään luoda kuvaa suuresta ja luotettavasta Fabasta. Tosiasia on kuitenkin, että VG myy vuodessa n. 3 milj annosta ja kilpailijoista Semex n. 6 milj ja Alta viime vuonna 11 milj. annosta. Näistä VG toimii pääasiassa markkinoilla, joissa sillä ei ole kunnolla kilpailua (Tanska, Ruotsi, Suomi) kun taas Alta ja Semex joutuvat puollustamaan omaa markkinaosuuttaa koko ajan tiukasti kilpailuilla markkinoilla. Vaikka miljoona kärpästä voi erehtyä, niin silti kai näiden lukujen valossa täytyy Semexin ja Altan sonnien ihan kohtuu kilpailukykyisiä olla. Tosin ayrshiressä kummallakaan ei ole mitään jakoa VG:n sonnien kanssa. Semexillä ay on samassa asemassa kuin LSK faballa ja Altahan ei rotuu ole sekaantunut ollenkaan. HH:n myymät ay:t on vähän keräilty sieltä sun täältä, lähinnä mitä on satuttu saamaa. Mutta ei kai kukaan oikein tosissaan maitoa ayrshirellä tuotakkaan.


Tosin ayrshiressä kummallakaan ei ole mitään jakoa VG:n sonnien kanssa. Semexillä ay on samassa asemassa kuin LSK faballa ja Altahan ei rotuu ole sekaantunut ollenkaan. HH:n myymät ay:t on vähän keräilty sieltä sun täältä, lähinnä mitä on satuttu saamaa. Mutta ei kai kukaan oikein tosissaan maitoa ayrshirellä tuotakkaan. ;D

Tuo edellä kirjoitettu on aika provo ainakin faban/VG:n vastajoukoissa, jotka sanovat ettei faballa ole mitään annettavaa ay-liikkeelle.

Ota näistä nyt selvää.
Oon vaatimaton!

Kesäheinä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: faba lukee agronettiä
Mutta eiköhän kilpailu ole ihan hyväksi, oli kyseessä mikä toimiala tahansa?

Lähinnä itse ajattelen asian niin, että pieni kilpailu saa muutkin toimijat toivottavasti parantamaan tarjontaansa tai ainakin pyrkimään siihen, että asiakkaiden toiveisiin vastataan entistä paremmin  :) 

ja korostan nyt vielä, että en liputa minkään firman puolesta, olen ronkeli ja poimin rusinat pullasta  ;D  Eli siis jos joltain firmalta löytyy sellainen sonni tai palvelu, jonka koen navetassani tarvitsevan, myös olen halukas tällaista palvelua käyttämään ja siitä maksamaan.

Ja tuohon, ettei kukaan muka tosissaan tuota maitoa ayrshirella...  Tässä on nyt karjasta yli puolet ollut ayrshirea viimeiset 40 vuotta ja kummasti ollaan pysytty leivässä  :)   Ja aion jatkossakin jalostaa ayrshirea ja nimenomaan sellaista ayrshirea, jossa ei ole seassa noita holsteinristeytyssonneja  ;D 

lypsikki

  • Vieras
Vs: faba lukee agronettiä
Mutta eiköhän kilpailu ole ihan hyväksi, oli kyseessä mikä toimiala tahansa?

Lähinnä itse ajattelen asian niin, että pieni kilpailu saa muutkin toimijat toivottavasti parantamaan tarjontaansa tai ainakin pyrkimään siihen, että asiakkaiden toiveisiin vastataan entistä paremmin  :) 

ja korostan nyt vielä, että en liputa minkään firman puolesta, olen ronkeli ja poimin rusinat pullasta  ;D  Eli siis jos joltain firmalta löytyy sellainen sonni tai palvelu, jonka koen navetassani tarvitsevan, myös olen halukas tällaista palvelua käyttämään ja siitä maksamaan.

Ja tuohon, ettei kukaan muka tosissaan tuota maitoa ayrshirella...  Tässä on nyt karjasta yli puolet ollut ayrshirea viimeiset 40 vuotta ja kummasti ollaan pysytty leivässä  :)   Ja aion jatkossakin jalostaa ayrshirea ja nimenomaan sellaista ayrshirea, jossa ei ole seassa noita holsteinristeytyssonneja  ;D

Täysin samaa mieltä! Ollaan mekin "sekakäyttäjiä"; vähän yli 50 % käytetään VG;n sonneja ja vajaa 30 % Semexiä ja loput HH;n tarjontaa. Otetaan siis se käyttöön mikä mielestäni sopii meidän karjaan ja myös hinnoittelu vaikuttaa; kalliimpia HH;n nuorsonneja ei ole käytetty lainkaan kun mielestäni nuorsonnit tulee hinnoitella mahdollisimman alas. ´

Ja maitoauto käy edelleen, itse asiassa nyt kun lypsävistä jo lähes puolet ovat kanadansukuisia niin maitotuotos on nyt vain noussut ja tankkikin piti vaihtaa kun ei enää mahtunu maidot entiseen.