Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ylivoima !  (Luettu 11815 kertaa)

Dairy Farm

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Ylivoima !
KM:n traktoritestit on ihanan leväperäisiä ;D

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Ylivoima !
KM:n traktoritestit on ihanan leväperäisiä ;D

Todella pieniruokainen se 6800 valmetti siinä kulutustestissä. Jos semmosen kattelis ittelle..?
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

hiihaamees

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65
Vs: Ylivoima !
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.

Mitäs sitä joku viisaampi sanoi, 50 kiloeuroa Dyna-VT ja Varion hinnanero kun suunnilleen samat varusteet..... :o

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan uudelleen?

Se joka ei huomioi arvonalennuksien eroja, eikä niitä varuste-eroja, suunnilleen tehot ja varusteet samanlaiset, niin hintakin on varmaan "suunnilleen" samallatasolla, vai mitä. Kaikki on suhteellista, miksi muuten Suomessa myydään yhtään Saksalaisia autoa, kun noita Korealaisia saisi niin paljon halvemmalla, niin paljon enemmän?

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan?

realisti

  • Vieras
Vs: Ylivoima !
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.

Mitäs sitä joku viisaampi sanoi, 50 kiloeuroa Dyna-VT ja Varion hinnanero kun suunnilleen samat varusteet..... :o

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan uudelleen?

Se joka ei huomioi arvonalennuksien eroja, eikä niitä varuste-eroja, suunnilleen tehot ja varusteet samanlaiset, niin hintakin on varmaan "suunnilleen" samallatasolla, vai mitä. Kaikki on suhteellista, miksi muuten Suomessa myydään yhtään Saksalaisia autoa, kun noita Korealaisia saisi niin paljon halvemmalla, niin paljon enemmän?

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan?

kyllä taas puhutaan huhaata, 14 tätä kuuta pitäisi ranskassa valmistua meittin uusi dyna-vt. rastitettiin jotakuinkin kaikki herkut automaattiohjausta lukuunottamatta, jolloin hinnanero fendtiin jäi 26500€:n. itse asiassa fendtissä olisi ollut hieman huonommat varusteet juuri tuon karanneen hinnan vuoksi. Tuskin huonommin varusteltu fendt on kuitenkaan 10v kuluttua jolloin vaihtaa pitäisi, yhtään yli tuota 26500€:tä arvokkaanpi?

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Ylivoima !
kyllä ainoa paikka mistä ostan ranskalaisia on grilli.

Verku

Vs: Ylivoima !
kyllä ainoa paikka mistä ostan ranskalaisia on grilli.

Tämähän olikin ihan uusi juttu, itsekkö ihan keksit. :D

"Laita kaikki mausteet mutta jätä muillekkin". ;D

Noo, ihan toden perään, niin kyllä nuo Ranskan massikat on omassa päässä ainakin paljon kovemmassa arvossa kuin engelsmannit.

Kypsä tapaus

Rimuli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Ylivoima !
Lainaus
Taitaa Fendtin hinnoittelu olla enemmän maahantuojan tekosia kuin ite tuotteen yli-hintaisuutta. Ulkomailla kuitenkin varsin kilpailukykyinen hinnaltaankin.

Ja Fendtissä on omavalmistusaste korkea toisin kuin V:n ja MF:n kohdalla. Ja voimansiirrot tehdään myös niille jotka ei niitää ite osaa. Jos lasketaan esim Msk:n työvoima siihen ketjuun mukaan V:n kohdalla jonka työn tekee F:n osalta oma väki niin asia ei olekaan enää noin mustavalkoinen.

Höpö höpö, Fendtin veroton hinta Suomessa on uskomattoman tarkkaan linjassa ainakin Saksan hintojen kanssa. Täytyy muistaa, ettei Saksassa varustelu ole likikään sama kuin Suomessa perushinnoissa.

Omavalmistusaste korkea? Et liene tosissasi, ja kyllä olen käynyt kummallakin tehtaalla, Fendt tekee itse hytin, Valtra moottorin eli korkeintaan tasoissa, Valtra tekee itse isompien etujousituksen, Fendt ostaa etuakselivalmistajalta.

hiihaamees

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65
Vs: Ylivoima !
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.

Mitäs sitä joku viisaampi sanoi, 50 kiloeuroa Dyna-VT ja Varion hinnanero kun suunnilleen samat varusteet..... :o

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan uudelleen?

Se joka ei huomioi arvonalennuksien eroja, eikä niitä varuste-eroja, suunnilleen tehot ja varusteet samanlaiset, niin hintakin on varmaan "suunnilleen" samallatasolla, vai mitä. Kaikki on suhteellista, miksi muuten Suomessa myydään yhtään Saksalaisia autoa, kun noita Korealaisia saisi niin paljon halvemmalla, niin paljon enemmän?

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan?

kyllä taas puhutaan huhaata, 14 tätä kuuta pitäisi ranskassa valmistua meittin uusi dyna-vt. rastitettiin jotakuinkin kaikki herkut automaattiohjausta lukuunottamatta, jolloin hinnanero fendtiin jäi 26500€:n. itse asiassa fendtissä olisi ollut hieman huonommat varusteet juuri tuon karanneen hinnan vuoksi. Tuskin huonommin varusteltu fendt on kuitenkaan 10v kuluttua jolloin vaihtaa pitäisi, yhtään yli tuota 26500€:tä arvokkaanpi?

Varmasti on hinnaneroa jos vertaat dynan tingittyä hintaa ja Fendtin Listahintaa, vielä jos Massikalla verottomat ja Fendtillä verolliset, niin onnea ja menestystä..

hiihaamees

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65
Vs: Ylivoima !
Lainaus
Taitaa Fendtin hinnoittelu olla enemmän maahantuojan tekosia kuin ite tuotteen yli-hintaisuutta. Ulkomailla kuitenkin varsin kilpailukykyinen hinnaltaankin.

Ja Fendtissä on omavalmistusaste korkea toisin kuin V:n ja MF:n kohdalla. Ja voimansiirrot tehdään myös niille jotka ei niitää ite osaa. Jos lasketaan esim Msk:n työvoima siihen ketjuun mukaan V:n kohdalla jonka työn tekee F:n osalta oma väki niin asia ei olekaan enää noin mustavalkoinen.

Höpö höpö, Fendtin veroton hinta Suomessa on uskomattoman tarkkaan linjassa ainakin Saksan hintojen kanssa. Täytyy muistaa, ettei Saksassa varustelu ole likikään sama kuin Suomessa perushinnoissa.

Omavalmistusaste korkea? Et liene tosissasi, ja kyllä olen käynyt kummallakin tehtaalla, Fendt tekee itse hytin, Valtra moottorin eli korkeintaan tasoissa, Valtra tekee itse isompien etujousituksen, Fendt ostaa etuakselivalmistajalta.


Mitä moottoreita Valtra valmistaa ja missä, eikös ne moottorit tule Agco Sisu Powerilta-> jonka omistaa Agco-> joka omistaa moottoritehtaan lisäksi Massikan, Valtran ja Fendtin?

Ja mitä poikien puheisiin on uskominen niin Valtran tehdas on kokoonpanotehdas ja Fendtillä on tehtaalla paljon sitä osien valmistusta, onko näin?

realisti

  • Vieras
Vs: Ylivoima !
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.

Mitäs sitä joku viisaampi sanoi, 50 kiloeuroa Dyna-VT ja Varion hinnanero kun suunnilleen samat varusteet..... :o

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan uudelleen?

Se joka ei huomioi arvonalennuksien eroja, eikä niitä varuste-eroja, suunnilleen tehot ja varusteet samanlaiset, niin hintakin on varmaan "suunnilleen" samallatasolla, vai mitä. Kaikki on suhteellista, miksi muuten Suomessa myydään yhtään Saksalaisia autoa, kun noita Korealaisia saisi niin paljon halvemmalla, niin paljon enemmän?

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan?

kyllä taas puhutaan huhaata, 14 tätä kuuta pitäisi ranskassa valmistua meittin uusi dyna-vt. rastitettiin jotakuinkin kaikki herkut automaattiohjausta lukuunottamatta, jolloin hinnanero fendtiin jäi 26500€:n. itse asiassa fendtissä olisi ollut hieman huonommat varusteet juuri tuon karanneen hinnan vuoksi. Tuskin huonommin varusteltu fendt on kuitenkaan 10v kuluttua jolloin vaihtaa pitäisi, yhtään yli tuota 26500€:tä arvokkaanpi?

Varmasti on hinnaneroa jos vertaat dynan tingittyä hintaa ja Fendtin Listahintaa, vielä jos Massikalla verottomat ja Fendtillä verolliset, niin onnea ja menestystä..

jälleen olet väärässä ;D minulla oli 818 vario testissä, ja siitä myös hierottiin kauppaa tosissaan. tiedän varsin hyvin siis mikä oikea hinnanero on.

Rimuli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Ylivoima !
Lainaus
Mitä moottoreita Valtra valmistaa ja missä, eikös ne moottorit tule Agco Sisu Powerilta-> jonka omistaa Agco-> joka omistaa moottoritehtaan lisäksi Massikan, Valtran ja Fendtin?

Ja mitä poikien puheisiin on uskominen niin Valtran tehdas on kokoonpanotehdas ja Fendtillä on tehtaalla paljon sitä osien valmistusta, onko näin?

Juu, eikä Brasilian tehdaskaan ole enää Suolahden alaisuudessa, eli niillä perustein Valtralla lähes pelkkä kokoonpano.

No ihan tulkinnasta kiinni, mut jos tuolla laskettiin Valtralle mukaan Linnavuori ja Brasilia, taitaa Valtralla olla enemmän omaa valmistusta. Mahtaako kumpikaan tehdä itse valuja? En ainakaan ole nähnyt tehtaalla, voimansiirron kaikki koneistukset molemmat tekevät itse, Fendtin ratasaihioista en tiedä, Valtrelle suuri osa Brasiliasta omalta tehtaalta, tai Linnavuoresta. Jos pelkkää Suolahtea miettii, eihän siellä tehdä juuri muuta, kun voimansiirron kokoonpano ja traktorin kokoonpano.

Ainoa traktoritehdas jossa olen käynyt, jota ei juuri voi pitää pelkkänä kokoonpanotehtaana on Belaruksen tehdas Minskissä, toki moottorit tulivat seuraavasta korttelista, Minskin moottoritehtaasta, mutta kummankin kaikki valut ja komponenttivalmistus oli samassa kiinteistössä. Toki siellä oli 16.000 työntekijääkin, vuodessa 60.000 traktoria ja 100.000 moottoria.