JD:n mallisarjoissa -20 ja -30 on ns. yleisavain.
Kyllä sama pätee 60- ja 70-lukujen toiseen laatumerkkiin, foortiin.
Ja jos ei ole avainta, pienellä johdonpätkällä käynnistysmoottorin
plusjohdon mutterinpäästä sinne solenoidin lattaliittimen päähän, saa käyntiin.
Rattilukkoa ei taida traktoreissa vieläkään olla ?
-SS-
Ruuvimeisselillähän kaikki 60- ja 70-luvun traktorit sai startin kyljestä käymään. Ison osan vielä 80-luvullakin. Ainakin 2000-luvun alkupuolen Nyykkäreissä tarvitaan jo virta-avainta, mutta se on onneksi kaikissa yksilöissä samanlainen. Sivuikkunatkin saa euron kolikolla irroitettua murron jälkiä jättämättä (malleissa DT, TN, TS, TM).
Ruuvarilla voi tulla kipunoita, jos koskee jonnekin muuanne runkoon sinä sohiessa, Fordissa menee polttoaineputki sentin päästä, siksi itse käytän 4 mm2 kuparijohdon pätkää, leveä eristetty lattaliitin naaras puristettu toisen päähän , toisessa päässä lyhyet kuparijohtimet hiukan eristeen alta näkyvissä. Eli ottaa sen herätevirtaliittimen pois, vaihtaa oman johtimen siihen ja tuikkaa johdon toisella päällä sihen mutterin päähän johon akusta tulee kaapeli.
-SS-