Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...  (Luettu 94234 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Kyllä 50-100ha on keskikokoinen tila ja kaikki yli 100ha tilat ovat isoja tiloja.

Pellon määrän kasvattamiseen ei tietääkseni saa mitään tukia. Jos saisi, niin kaikki ajettaisiin heti pellon hintaan. Joku tolkku sentään... :D

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Kyllä 50-100ha on keskikokoinen tila ja kaikki yli 100ha tilat ovat isoja tiloja.

Pellon määrän kasvattamiseen ei tietääkseni saa mitään tukia. Jos saisi, niin kaikki ajettaisiin heti pellon hintaan. Joku tolkku sentään... :D
Kylmikseltä kopioitua; "Käsittääkseni yksi Eu:n ideoista oli, että tilat kasvavat niin suuriksi, ettei tukia enää tarvita. Kasvua varten on myönnetty avokätisesti investointitukia.  "

Uudessa tukiluonnoksessa nimenomaan hehtaareiltaan yli 150ha tiloilta leikataan tukia ja sitten käsittääkseni kotieläimien määrän kasvatukseen on myönnetty investointitukia  ::)
Kylmiksellä ei siis ole tolkkua  :o

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Minä esitin oman mielipiteeni :D
Se tietty eroaa EU:n ja varmaan aika monen muunkin mielipiteistä.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Minä esitin oman mielipiteeni :D
Se tietty eroaa EU:n ja varmaan aika monen muunkin mielipiteistä.
Ok, et siis ymmärtänyt mitä kirjoitit  :-*

Naturalis

  • Vieras
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Kylmikseltä kopioitua; "Käsittääkseni yksi Eu:n ideoista oli, että tilat kasvavat niin suuriksi, ettei tukia enää tarvita. Kasvua varten on myönnetty avokätisesti investointitukia.  "

Uudessa tukiluonnoksessa nimenomaan hehtaareiltaan yli 150ha tiloilta leikataan tukia ja sitten käsittääkseni kotieläimien määrän kasvatukseen on myönnetty investointitukia  ::)
Kylmiksellä ei siis ole tolkkua  :o
Jo edellisen Cap-uudistuksen aikana ja jälkeen tuli EU:sta selvää viestiä että suurempien tilojen tukiin tulee tulevaisuudessa leikkauksia. Ettekö te ollenkaan seuraa mitä EU:n virallisissa tiedotteissa kerrotaan vai oletatteko että nää tuet on joku jeesuksen sementoima etuus joka säilyy isulta pojulle?  ::)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Jo edellisen Cap-uudistuksen aikana ja jälkeen tuli EU:sta selvää viestiä että suurempien tilojen tukiin tulee tulevaisuudessa leikkauksia. Ettekö te ollenkaan seuraa mitä EU:n virallisissa tiedotteissa kerrotaan vai oletatteko että nää tuet on joku jeesuksen sementoima etuus joka säilyy isulta pojulle?  ::)
Juu ei ollenkaan..eläkettä odotellaan..ei oo järkee puuhastelussa..jäähdytellään ja ihmetellään, mix hehtaarit pannassa ku loogisempaa olis laittaa elukatkin progressioon ::)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Jo edellisen Cap-uudistuksen aikana ja jälkeen tuli EU:sta selvää viestiä että suurempien tilojen tukiin tulee tulevaisuudessa leikkauksia. Ettekö te ollenkaan seuraa mitä EU:n virallisissa tiedotteissa kerrotaan vai oletatteko että nää tuet on joku jeesuksen sementoima etuus joka säilyy isulta pojulle?  ::)
Sori nyt mä varmaan tiedän, miltä tuntuu jumalan valitusta kansasta kun puhutaan 142-tuesta, tai ehken sittenkään kumminkaan tiedäkkään  ::)  :-[ :-X :'(

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Kylmikseltä kopioitua; "Käsittääkseni yksi Eu:n ideoista oli, että tilat kasvavat niin suuriksi, ettei tukia enää tarvita. Kasvua varten on myönnetty avokätisesti investointitukia.  "

Uudessa tukiluonnoksessa nimenomaan hehtaareiltaan yli 150ha tiloilta leikataan tukia ja sitten käsittääkseni kotieläimien määrän kasvatukseen on myönnetty investointitukia  ::)
Kylmiksellä ei siis ole tolkkua  :o
Jo edellisen Cap-uudistuksen aikana ja jälkeen tuli EU:sta selvää viestiä että suurempien tilojen tukiin tulee tulevaisuudessa leikkauksia. Ettekö te ollenkaan seuraa mitä EU:n virallisissa tiedotteissa kerrotaan vai oletatteko että nää tuet on joku jeesuksen sementoima etuus joka säilyy isulta pojulle?  ::)

Tämä on tavallaan ymmärrettävää, miksi maksaa tukea sellaisille jotka sitä ei tarvitse  8) 8) 8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Kylmikseltä kopioitua; "Käsittääkseni yksi Eu:n ideoista oli, että tilat kasvavat niin suuriksi, ettei tukia enää tarvita. Kasvua varten on myönnetty avokätisesti investointitukia.  "

Uudessa tukiluonnoksessa nimenomaan hehtaareiltaan yli 150ha tiloilta leikataan tukia ja sitten käsittääkseni kotieläimien määrän kasvatukseen on myönnetty investointitukia  ::)
Kylmiksellä ei siis ole tolkkua  :o
Jo edellisen Cap-uudistuksen aikana ja jälkeen tuli EU:sta selvää viestiä että suurempien tilojen tukiin tulee tulevaisuudessa leikkauksia. Ettekö te ollenkaan seuraa mitä EU:n virallisissa tiedotteissa kerrotaan vai oletatteko että nää tuet on joku jeesuksen sementoima etuus joka säilyy isulta pojulle?  ::)

Tämä on tavallaan ymmärrettävää, miksi maksaa tukea sellaisille jotka sitä ei tarvitse  8) 8) 8)
Oikeastaan tuki pitäisi ottaa pois niiltä kotka eivät tuota mitään.. tai vaikka lihan suoramyyjiltä, joilla on mahdollisuus hinnoitella itse lihansa  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Kylmikseltä kopioitua; "Käsittääkseni yksi Eu:n ideoista oli, että tilat kasvavat niin suuriksi, ettei tukia enää tarvita. Kasvua varten on myönnetty avokätisesti investointitukia.  "

Uudessa tukiluonnoksessa nimenomaan hehtaareiltaan yli 150ha tiloilta leikataan tukia ja sitten käsittääkseni kotieläimien määrän kasvatukseen on myönnetty investointitukia  ::)
Kylmiksellä ei siis ole tolkkua  :o
Jo edellisen Cap-uudistuksen aikana ja jälkeen tuli EU:sta selvää viestiä että suurempien tilojen tukiin tulee tulevaisuudessa leikkauksia. Ettekö te ollenkaan seuraa mitä EU:n virallisissa tiedotteissa kerrotaan vai oletatteko että nää tuet on joku jeesuksen sementoima etuus joka säilyy isulta pojulle?  ::)

SUURIMPIEN tilojen tuenleikkaus:


MMM 28.6.2013

Tuen degressiivisyys

Suurimpien tilojen suoria tukia alennetaan. Tukea leikataan 5 % 150 000 euroa ylittävältä osalta. Suomessa tämä koskee vain hyvin pientä tilajoukkoa.


http://www.mmm.fi/fi/index/etusivu/cap2020.html

Sen sijaan tuore "Soomi-malli" yli 150 ha tilojen rokottamiseen kumpuaa jostain kateuden ja politikkatoimenpiteiden tavoitteiden mielivaltaisuuden tuutista..

..Kenen etua tilakoon kasvun rajoittaminen ajaa, varsinkin kun raja on vedetty 4 * keskiarvotilan hehtaareihin? Suuruuden ekonomia ei kovin vielä hyppää 150 ha kohdalla. Kokopäiväisen paneutumisen asiaan kyseinen kokoluokka ammattimaisesti hoidettuna mahdollistaa, toivottavasti tulevaisuudessakin.

Ja edelleen: EU-tason 150.000 € CAP-rahoituksen maksimi koski nimeomaan EU:n kokonaan maksamia tukia. Malliin oli lisäksi ainakin jossain kohtaa veivausta sisällytetty lievennyksiä maksettujen palkkojen mukaan.

JK.
Ko. leikkaus ei kolahda allekirjoittaneeseen, valitettavasti.  :'(

Viimeksi muokattu: 26.12.13 - klo:23:36 kirjoittanut Paalaaja

Slippin 'n sliding

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
[Tämä on tavallaan ymmärrettävää, miksi maksaa tukea sellaisille jotka sitä ei tarvitse  8) 8) 8)
Siis sunkin mielestä maataloustuet ovat sosiaalitukia? Olen pettynyt sinuun Herpertti, että sinäkin olet tuottja, etkä yrittäjä :( Kyllä maataloustuet ovat ihan yritystukia.

Oikeastaan tuki pitäisi ottaa pois niiltä kotka eivät tuota mitään.. tai vaikka lihan suoramyyjiltä, joilla on mahdollisuus hinnoitella itse lihansa  ;D
Yhtälailla muutkin tuottajat voivat hinnoitella tuotteensa itse, voit kieltäytyä myymästä maitosi tai viljasi tarjottuun hintaan ja jos ei kelpaa niin myyt ne sitten itte.
Jos vihjaat minun tuotantooni, niin kuitenkin myin kuluneena vuonna 30 tonnia lihaa ja 1000 pyöröpaalia heiniä niiden 700 paalin lisäksi jotka käytin kuivikkeena esimerkiksi ostamatta jättämäni turpeen/purun sijaan, paljonkos perätila tuotti?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
[Tämä on tavallaan ymmärrettävää, miksi maksaa tukea sellaisille jotka sitä ei tarvitse  8) 8) 8)
Siis sunkin mielestä maataloustuet ovat sosiaalitukia? Olen pettynyt sinuun Herpertti, että sinäkin olet tuottja, etkä yrittäjä :( Kyllä maataloustuet ovat ihan yritystukia.

Oikeastaan tuki pitäisi ottaa pois niiltä kotka eivät tuota mitään.. tai vaikka lihan suoramyyjiltä, joilla on mahdollisuus hinnoitella itse lihansa  ;D
Yhtälailla muutkin tuottajat voivat hinnoitella tuotteensa itse, voit kieltäytyä myymästä maitosi tai viljasi tarjottuun hintaan ja jos ei kelpaa niin myyt ne sitten itte.
Jos vihjaat minun tuotantooni, niin kuitenkin myin kuluneena vuonna 30 tonnia lihaa ja 1000 pyöröpaalia heiniä niiden 700 paalin lisäksi jotka käytin kuivikkeena esimerkiksi ostamatta jättämäni turpeen/purun sijaan, paljonkos perätila tuotti?
Oikeestaan kuittailin Herpekselle, roiskuikoiko sinuunkin  ???

Meillä ey:t taitaa olla maksimissa/ha ja kasvut hyvät. En tiedä paljonko lähti, mulle se on oikeastaan jopa täysin yhdentekevää
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Oikeestaan kuittailin Herpekselle, roiskuikoiko sinuunkin  ???

Meillä ey:t taitaa olla maksimissa/ha ja kasvut hyvät. En tiedä paljonko lähti, mulle se on oikeastaan jopa täysin yhdentekevää
Kyllä roiskui ja pahasti :'(
Kenkäheinäntuottajaksihan kaikki haukkuu, jopa kaikenmaailman puuhastelijatkin  >:(
No siinä tehokiimamiehet on oikeassa, että mullekkin ne eurot on tärkeämpiä kuin tuotetut kilot, mutta toisaalta ilman kiloja ei ole niin paljon eurojakaan  ;)
Tässäkin asiassa vaan on sama periaate kuin juopottelussa..liika on liikaa, mutta kohtuus on liian vähän 8)

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Oikeestaan kuittailin Herpekselle, roiskuikoiko sinuunkin  ???

Meillä ey:t taitaa olla maksimissa/ha ja kasvut hyvät. En tiedä paljonko lähti, mulle se on oikeastaan jopa täysin yhdentekevää

No siinä tehokiimamiehet on oikeassa, että mullekkin ne eurot on tärkeämpiä kuin tuotetut kilot, mutta toisaalta ilman kiloja ei ole niin paljon eurojakaan  ;)


Tämän pointin tuntuvat politiikan sorvaajat unohtaneen kateusleikkurin työstäessään...   ::)
Slippin 'n sliding

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Luonnos: tukipolitiikka 2014-2020...
Oikeestaan kuittailin Herpekselle, roiskuikoiko sinuunkin  ???

Meillä ey:t taitaa olla maksimissa/ha ja kasvut hyvät. En tiedä paljonko lähti, mulle se on oikeastaan jopa täysin yhdentekevää
Kyllä roiskui ja pahasti :'(
Kenkäheinäntuottajaksihan kaikki haukkuu, jopa kaikenmaailman puuhastelijatkin  >:(
No siinä tehokiimamiehet on oikeassa, että mullekkin ne eurot on tärkeämpiä kuin tuotetut kilot, mutta toisaalta ilman kiloja ei ole niin paljon eurojakaan  ;)
Tässäkin asiassa vaan on sama periaate kuin juopottelussa..liika on liikaa, mutta kohtuus on liian vähän 8)

En minä ole ketään haukkunu, mutta ymmärrän maksajan kannan, noinniinku EU tasolla, EU:ssa suurimmat tilat on todella suuria, niitä pyörittää yhtiöt ja omaistajat on mm. kuninkaallisia ja muita suur-rikkaita, miksi niille pitäisi maksaa tukia samaantahtiin kuin jollekkin pienelle maksetaan jossakin vuoristossa, kun ne edes tarvitse tukia  8)

Suomessa on katto maidolla ja lihalla, miksi muilla tuotanto-aloilla ei mitään kattoja ole  :o :o :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes