Varmasti näin.
Tuon hintaisessa koneessa merkitsee tuuri aika paljon, se voi toimia 2000 tuntia lähes ongelmitta, tai sitten tulee isoa ja kallista remppaa toisensa perään :-(
JAA 901 VALAMETTI! Älä hyvä miäs viitti.....!
901 ja sepävvikkaa löytyy... , tai siis om pakko löytyä!
No joo... en kommentoi :-) Ei tehdä tästä toista metsakoneet.fi -keskustelufoorumia.
En oikeastaan ajatellut mitään merkkiä erityisesti, kuitenkin noilla tunneilla mikä tahansa on mahdollista, jopa se että vehje toimii. Ainakin puoli päivää.
Tässä on yksi syy, miksi mieluummin leikin vähän lelummalla mutta pykälää luotettavammalla vehkeellä. Vaikka tehokkuus onkin paljon alempi, niin harmeja, remonttipäiviä ja menojakin on dekadia vähemmän. Mulla ei ole edes niin suurta huoltotilaa mihin iso moto mahtuisi, ja Pohjolan talli ei oikein talvella kiinnosta räplätä. Viralliseen huoltoon ei näillä puuhasteluilla mielellään oo varaa kun tarkoitus olisi jäädä jotain käteenkin
Lisäksi pärjään ilman lavettia kun hissukseen kilkuttelee ketjujen kanssa, eikä ota hommia 50 kilometrin päästä. Lähempääkin on löytynyt, oikeastaan samalta kylältä ihan riittävästi. Tälläkin hetkellä ongelma on vain siinä, että maat eivät tahdo jäätyä :-|
Joku 30000h ajettu alkaa olla kaikista mahdollisista kohdista rapistunut. Ja vaikka esim pumput olisi jo laitettukin, niin niitä vikapaikkoja riittää vielä huomisellekin. Voimansiirron remontit eivät ole halpoja eikä helppoja. Kyllä sen jo hinnasta näkee, jos uutena 500 000 koneesta luovutaan parilla kympillä, niin pakko siinä on joku riski olla :-)
Vanhempi, yksinkertaisempi ja vähemmän sähköinen ajokone voi vielä pelatakin (joku vanha Kockumi esim, vaikka muutoin ankea onkin), mutta uudempi motokoura, mittalaite ja nosturin, moottorin ja voimansiirron sähköinen ohjaus yhdessä tekee myös sellaisen viidakon että sitä ei tavallinen Taavi minuutissa selvitä missä on vika, jos ja kun joku liitin tai anturi siellä kenkkuilee.