Aika vähän enää HP-tekee keslalle, valupilarit tulee jostain virosta ja tosiaan keslalla omat koneet koneistaa nosturin osat, john deere ja ponsse suurimat työlistäjät, jonkun verran ruotsiin menee, cranabille meni myös, mut löysivät halvemman paikan tiettää pilarit ja tangot. Muut suomessa maatilapilkkien tekijöille taitaa pilarit ja tangot lähteä HP:ltä. Välillä oli itävallasta asti joka nosturitehtaaseen HP koneistetut osat, valutkin tuli ulkomailta, koska Suomessa ei keretty valamaan tarpeeksi pilareita.
Aika paljon nosturit parantuneet ja laatu näissäkin maapilkeissä, olipa nokka tai keslan tekämä. Vaan eihän näitä ole suuniteltukkaan jatkuvaan ympärivuotiseen pöllin ajotahtiin. Sitä varten on ammattiluokan nosturit ja rakenteet suunniteltu isomille tuntimäärille.
Itse arvostana logliftin nostureita, on niistäkin puomit väsynä, mut tunteja ja kovaa ajoa takana ollut paljon. 50LT katkesi taitonluolta 13.500 tunnissa ja 70 oli kerran täyskunnostettu ja 30000 tunnissa vaihdettiin koneosapalvelun tekemään uuteen vahvempaan puomiin ja se repesi 2000-3000 jälkeen ja kun otin irti ja pajalle ja katsoin sisälle ja eipä ihme jos katkes, taiton korvakkeet oli viety läpi putken oikeen raskas tekosesti. Ei se raudan paksuudella kestä sen enempää, sopivasti kaikki rakenteet joustaa ja eikä mitään epäjatkuvuuskohtia, silloin ne on kestää pitemmän aikaa. Isot valmistajat ajaa kuormituspenkissä kesto testejä, eikä niitä silti tehdä ikuisesti kestäviksi, kaikella on aikasa, sit sulatetaan ja tehdään uudestaan, jotain pisnestä sillä rautamöntillä.
Samoin sai huomata mikä merkitys on hitsauksen jälkeen koneistetut nosturit, Logmerin liikerata nosturi, niitä ensimmäisiä, oli koneistettu ensin ja sitten kursittu kasaan, se ratkeili mitä ihmeelisemmistä paikoista, sit kesti kun tuli niveliin väljyyttä ja puomisto muotoutu omille raiteilleen.
Tuossa seurana naapurin farman metsäkalustoa, kyllä sillä ajaa pienet määrät vuotusia ajoja, jos poikii, niin ei tuo kovin kallista hitsailla kasaan ja viksailla mieleiseksi, kuitekin aika suuri on hinta ero suomi pilkkiin,muutama sata mottia vuoteen ajoa.