Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: realisti - 16.09.10 - klo:22:16

Otsikko: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: realisti - 16.09.10 - klo:22:16
nyt alkaa kauden 2010 rehut olla paketissa ja aika miettiä ensi kesän koneketjua. Nykyinen "hieman" oikutellut vicon saa lähteä nyt täydessä terässä vaihtoon kun siitä vielä saa kelpo hyvityksen. Merkkejä vaan alkaa olla tarjolla, ja lähes kaikilla malli joita voisi urakkakäyttöön ajatella. Paalaan sellaisen 4000 (tiukkaa) 135cm paalia vuodessa, joten ihan kohtuullista luotettavuutta saisi olla.

Claas 455rc uniwrap vaikuttaa ainakin videolla todella pätevältä ja viimeistellyltä koneelta aktiivisine turvapohjineen ja hydraulisine rullatelineineen, mutta miten lie paalien tiukkuus verrattuna esim. nykyiseen viconiin? Jos ovat saaneet tuon aiemmissa koneissa ryppyilleen mps-segmentin kuntoon niin tämähän voisi olla kone?

Kronen comprima on saanut palstalla kovasti kritiikkiä, mutta onko kyseessä kuitenkaan niin huono kone? ainakin testeissä paalien tiukkuus on ollut erinomainen, ja tiukoista laakerisovitteista alkaneet tulipalotkin ovat vanhan tuotantosarjan koneiden ongelmaa. Noukin ja tiheäteräinen sulloja ovat ainakin plussaa. Malleja on kaksi cv ja cf erona portaaton ja portaallinen paalikoon säätö, sekä paalin siirto (kuljetin vs. haarukka). Tunteeko kukaan täällä oikeasti tällaista konetta? Tämä on ehkä suurimman kiinnostuksen kohde nyt.

welgerin uusi tornado on nähty kiertueella, mutta hieman tekisi mieli antaa muiden testata ensin. Isoja plussia koneessa on ainakin; iso sulloja, nopea paalin siirto, automaattisesti kokoon mukautuva käärin, lyhyt rakenne. Aika näyttänee tämän koneen toimivuuden, mutta hyvältä vaihtoehdolta näyttää.

Kuhnin Kohdalla painaa pieni pettymys nykyisen viconin kohdalla, mutta ovat näyttäneet parantavan mm. noukinta, anturitekniikkaa, laakerointia yms. Ei varmasti ole huono, mutta tornadoon verraten hidat paalin síirto ja monta siirtovaihetta eivät ole ainakaan plussa.

Mchale lienee aika toimiva vaihtoehto, mutta ei kilot/paali ainakaan tähän vaihtamalla lisäänny (punnittu on). Mchalessa on hyvää kompakti rakenne, nopea paalin siirto ilman välivaiheita ja luotettavuus (?). Negatiivista puolestaan tosi pieni paali vaikka tiukka onkin.

jd:n yhdistelmä tekee niin pientä paalia ettei varsinaisesti kiinnosta, ja toinen ongelma lienee se ettei noukin ja sulloja taida vetää rehua 9m leveydeltä ilman yskimistä vai miten lie?

Agronic onkin mielenkiintoinen tapaus. 1302 on lienee ollut melko toimiva laite pienistä puutteista huolimatta. Miten on tämä minua kiinnostava kone eli pulse? sillä kun voisi tehdä 140cm paalia, älyä koneessa pitäisi ainakin olla. Myös hapottimen ohjaus suoraan samalla paneelilla kiinnostaisi, myös tehtaan 50km etäisyys on iso plussa. Onko pulsesta kokemusta?

Elhon unohdan laskuista jos kestovoideltujen rullan laakereiden, erillisten hallintayksiköiden ja rimpulan näköisen rakenteen vuoksi.

On yllättävän haastavaa löytää sellainen kone joka täyttäisi kaikki sille asetetut kriteerit, ja toimisi luotettavasti ainakin seuraavan 15000 paalia. Kertoilkaa mielipiteitänne.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: keskomies - 16.09.10 - klo:22:32
Kommentoin tuosta kompi komprimasta tässä kuhan nään ku pojat tekee "maksullista" koeajoa. Mutta olettaa saattaa ettei oo huono kone, mutta ei tietty tää syksyn teko kerkee kaikkea näyttääkkään. Mutta osviittaa siitä ainaki saa.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: nautafarmari - 16.09.10 - klo:22:49
Kyllähän noista mc hale on luotettavin, claasiin en uskaltais sekaantua. Ehän mää oo kyllä ajanutkaan ku claasilla, ja nyt sitten kronella.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: KJL - 16.09.10 - klo:23:07
Tuskin on claassin paskanpoistoaukoille vieläkään tehty mitään... Kuten jo monesti oon tainnu kirjottaakin, paskan pääsy claassin laakereiden ympärille on isohko ongelma.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: juumassi - 16.09.10 - klo:23:25
nyt alkaa kauden 2010 rehut olla paketissa ja aika miettiä ensi kesän koneketjua. Nykyinen "hieman" oikutellut vicon saa lähteä nyt täydessä terässä vaihtoon kun siitä vielä saa kelpo hyvityksen. Merkkejä vaan alkaa olla tarjolla, ja lähes kaikilla malli joita voisi urakkakäyttöön ajatella. Paalaan sellaisen 4000 (tiukkaa) 135cm paalia vuodessa, joten ihan kohtuullista luotettavuutta saisi olla.

Claas 455rc uniwrap vaikuttaa ainakin videolla todella pätevältä ja viimeistellyltä koneelta aktiivisine turvapohjineen ja hydraulisine rullatelineineen, mutta miten lie paalien tiukkuus verrattuna esim. nykyiseen viconiin? Jos ovat saaneet tuon aiemmissa koneissa ryppyilleen mps-segmentin kuntoon niin tämähän voisi olla kone?

Kronen comprima on saanut palstalla kovasti kritiikkiä, mutta onko kyseessä kuitenkaan niin huono kone? ainakin testeissä paalien tiukkuus on ollut erinomainen, ja tiukoista laakerisovitteista alkaneet tulipalotkin ovat vanhan tuotantosarjan koneiden ongelmaa. Noukin ja tiheäteräinen sulloja ovat ainakin plussaa. Malleja on kaksi cv ja cf erona portaaton ja portaallinen paalikoon säätö, sekä paalin siirto (kuljetin vs. haarukka). Tunteeko kukaan täällä oikeasti tällaista konetta? Tämä on ehkä suurimman kiinnostuksen kohde nyt.

welgerin uusi tornado on nähty kiertueella, mutta hieman tekisi mieli antaa muiden testata ensin. Isoja plussia koneessa on ainakin; iso sulloja, nopea paalin siirto, automaattisesti kokoon mukautuva käärin, lyhyt rakenne. Aika näyttänee tämän koneen toimivuuden, mutta hyvältä vaihtoehdolta näyttää.

Kuhnin Kohdalla painaa pieni pettymys nykyisen viconin kohdalla, mutta ovat näyttäneet parantavan mm. noukinta, anturitekniikkaa, laakerointia yms. Ei varmasti ole huono, mutta tornadoon verraten hidat paalin síirto ja monta siirtovaihetta eivät ole ainakaan plussa.

Mchale lienee aika toimiva vaihtoehto, mutta ei kilot/paali ainakaan tähän vaihtamalla lisäänny (punnittu on). Mchalessa on hyvää kompakti rakenne, nopea paalin siirto ilman välivaiheita ja luotettavuus (?). Negatiivista puolestaan tosi pieni paali vaikka tiukka onkin.

jd:n yhdistelmä tekee niin pientä paalia ettei varsinaisesti kiinnosta, ja toinen ongelma lienee se ettei noukin ja sulloja taida vetää rehua 9m leveydeltä ilman yskimistä vai miten lie?

Agronic onkin mielenkiintoinen tapaus. 1302 on lienee ollut melko toimiva laite pienistä puutteista huolimatta. Miten on tämä minua kiinnostava kone eli pulse? sillä kun voisi tehdä 140cm paalia, älyä koneessa pitäisi ainakin olla. Myös hapottimen ohjaus suoraan samalla paneelilla kiinnostaisi, myös tehtaan 50km etäisyys on iso plussa. Onko pulsesta kokemusta?

Elhon unohdan laskuista jos kestovoideltujen rullan laakereiden, erillisten hallintayksiköiden ja rimpulan näköisen rakenteen vuoksi.

On yllättävän haastavaa löytää sellainen kone joka täyttäisi kaikki sille asetetut kriteerit, ja toimisi luotettavasti ainakin seuraavan 15000 paalia. Kertoilkaa mielipiteitänne.

mites new hollandin yhdistelmä?

ja on sit viel caseih:kin mutta kuka sen paalaimen tekee?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: pötsjölööm - 16.09.10 - klo:23:45
Compriman paaleissa ei ole moittimista, mutta se laite... katotaan sitten kun 2 vuotta täyttää urakoitsijan comprima, että joko se ens kesänä kestäs kasassa  ;D Kola lähti irti, siitä sitten remeli poikki. Noukkija tuli kokonaan uusi, sidonta ei toimi vieläkään....
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: dmem - 16.09.10 - klo:23:52
Tuskin on claassin paskanpoistoaukoille vieläkään tehty mitään... Kuten jo monesti oon tainnu kirjottaakin, paskan pääsy claassin laakereiden ympärille on isohko ongelma.

En nyt sanoisi isoksi ongelmaksi. Tänä vuonna tuli 255:een 10.000 paalia täyteen ilman laakeri remppaa. Tuo 455 on muutenkin aivan eri peli mitä 255/355.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: dmem - 16.09.10 - klo:23:55
mites new hollandin yhdistelmä?

ja on sit viel caseih:kin mutta kuka sen paalaimen tekee?

Case ja NH on sama paalain. Nuohan on markkinoiden halvimmat yhdistelmät. Varmatoimisia ja verkotus toimii pomminvarmasti. Ei pärjää paalin painossa Kuhn/Welger/McHalelle, mutta hintaakin on muutama kymppitonni vähemmän.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: realisti - 17.09.10 - klo:05:15
mites new hollandin yhdistelmä?

ja on sit viel caseih:kin mutta kuka sen paalaimen tekee?

Case ja NH on sama paalain. Nuohan on markkinoiden halvimmat yhdistelmät. Varmatoimisia ja verkotus toimii pomminvarmasti. Ei pärjää paalin painossa Kuhn/Welger/McHalelle, mutta hintaakin on muutama kymppitonni vähemmän.
ja meikäläiselle ei ole minkäänlainen vaihtoehto koska tekee pitkän silpun ja noukin/sulloja ei vedä tavaraa kovinkaan häävisti.
Ulkomailta esittelykoneen uittaminenkin on ollut mielessä, mutta vanha pitäisi myydä sen verran halvalla että taitaa joutua tuon idean unohtamaan.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: mikko9b - 17.09.10 - klo:06:43
mites new hollandin yhdistelmä?

ja on sit viel caseih:kin mutta kuka sen paalaimen tekee?

Case ja NH on sama paalain. Nuohan on markkinoiden halvimmat yhdistelmät. Varmatoimisia ja verkotus toimii pomminvarmasti. Ei pärjää paalin painossa Kuhn/Welger/McHalelle, mutta hintaakin on muutama kymppitonni vähemmän.
ja meikäläiselle ei ole minkäänlainen vaihtoehto koska tekee pitkän silpun ja noukin/sulloja ei vedä tavaraa kovinkaan häävisti.
Ulkomailta esittelykoneen uittaminenkin on ollut mielessä, mutta vanha pitäisi myydä sen verran halvalla että taitaa joutua tuon idean unohtamaan.

kola-nyykkari ja tiivis paali ei samaan yhteyteen ::)
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: volvo88 - 17.09.10 - klo:07:09
En tiedä comprimasta mutta sitäkin enemmän edeltäjästä eli Combi 1500 V. Kone on vanhaa mallia kolaketjulla oleva muuttuvakammioinen  yhdistelmäkone.
Tuolla on paalattu n. 28000 paalia ilman suurempia ongelmia. Toimii kaikessa rehussa, märässä, kosteassa, kuivassa. Sidontaa haukutaan keskusteluissa, mutta käytännössä ei ole ongelmaa, kun saa säädöt kohdilleen ja huolehtii että verkkopelti on puhdas ja pääsee liikkumaan.

Compriman ongelmista liikkuu villejä huhuja, tiedä sitten onko paljon totta? Itse olen kuitenkin ollut tyytyväinen Kroneen ja merkki on varmasti mukana kuvioissa kun vaihdan konetta. Tosin 28000 paalin jälkeen en vielä näe mitään syytä siihen. Kronen huono maine johtuu varmasti aika pitkälti noista kiinteäkammioisista kolakoneista. Niistä ei voi puhuakaan samana päivänä näiden muuttuvakammioisten kanssa. Tosin aika toimivia peliä nekin ovat mutta paalin tiukkuus ei ole samalla tasolla.

Kun joskus vaihdan konetta ottaisin kyllä mieluummin kolakoneen kun Compriman. Kolakoneen ainut huono puoli on tuo ketjujen voitelu. Koneen oma voitelu ei riitä ja vaatii öljyämisen erikseen. Tuo nyt ei kuitenkaan ole kovin suuri vaiva ja on ainakin minulla kannattanut. Jotkut ajaa ketjut loppuun vuodessa. 28000 paalin jälkeen ei ole vielä tarvinnut edes lyhentää.

Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: vms1 - 17.09.10 - klo:09:03
En tiedä comprimasta mutta sitäkin enemmän edeltäjästä eli Combi 1500 V. Kone on vanhaa mallia kolaketjulla oleva muuttuvakammioinen  yhdistelmäkone.
Tuolla on paalattu n. 28000 paalia ilman suurempia ongelmia. Toimii kaikessa rehussa, märässä, kosteassa, kuivassa. Sidontaa haukutaan keskusteluissa, mutta käytännössä ei ole ongelmaa, kun saa säädöt kohdilleen ja huolehtii että verkkopelti on puhdas ja pääsee liikkumaan.

Compriman ongelmista liikkuu villejä huhuja, tiedä sitten onko paljon totta? Itse olen kuitenkin ollut tyytyväinen Kroneen ja merkki on varmasti mukana kuvioissa kun vaihdan konetta. Tosin 28000 paalin jälkeen en vielä näe mitään syytä siihen. Kronen huono maine johtuu varmasti aika pitkälti noista kiinteäkammioisista kolakoneista. Niistä ei voi puhuakaan samana päivänä näiden muuttuvakammioisten kanssa. Tosin aika toimivia peliä nekin ovat mutta paalin tiukkuus ei ole samalla tasolla.

Kun joskus vaihdan konetta ottaisin kyllä mieluummin kolakoneen kun Compriman. Kolakoneen ainut huono puoli on tuo ketjujen voitelu. Koneen oma voitelu ei riitä ja vaatii öljyämisen erikseen. Tuo nyt ei kuitenkaan ole kovin suuri vaiva ja on ainakin minulla kannattanut. Jotkut ajaa ketjut loppuun vuodessa. 28000 paalin jälkeen ei ole vielä tarvinnut edes lyhentää.



hyvä että joku on saanut toimimaan. Ittellä on kyllä ketjut kestänyt ja se rasvarikin työntää ihan tarpeeksi öljyä mutta etummainen kolaketju on ihan kappaleina eli kolat vääntyneet ja ketjut väljät. Nyt on lisäksi ruvennut pätkimään niitä. Mahtaako sitten olla paineensäädössä vikaa.

En sitten tiedä miten olet toiminut mutta itsellä ainakin jos rehu niin märkää että vesi lentää sidontarullille ja samoiten kammion puolelta sille pellille niin en ole saanut verkotusta pelaamaan.

Eli jos ovat saaneet komprimassa sen verkon kulkemaan jyrkemmässä kulmassa kammioon ja se on muuten kestävyydessä samaa luokkaa kun vanha niin suosittelen. Paljon vaan kuuluu että ongelmia on ollu.

Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: jps - 17.09.10 - klo:09:14
Tuosta Nyykkärin paalinpainosta liikkuu valtavasti erilaisia juttuja. Olisiko kellään ihan faktaa asiasta? Paalainhan liikkuu lähes "pyhällä hengellä", joten olettaisin että myös polttoaine kuluissa voisi saada säästöä. Hinta ihan houkutteleva.

Kuhnin remmikombi kiinnosti kovasti vielä jokin aika sitten, mutta realisti on kuumetta hyvin laskenut. Noukkarimiehet on kanssa ylistäneet NHK:n varaosapalvelua niin, ettei taida olla enää edes vaihtoehto.

Agronic 1302:n "sielunelämän" tunnen jo kuin omat taskut, ei tule enää yllätyksiä millään kelillä ja millään heinällä. Agronicin valintaa puoltaa myös aivan loistava varaosapalvelu, aina on osat olleet tunnissa kädessä!! Taitaa olla aika vaikea parantaa tuosta.

Tarjoukset otan kylläkin kaikilta (pitäähän sitä jotain päänvaivaa olla).
Niin ja mähän en urakoi, hinnoittelin itseni ulos jo vuosia sitten... ;)
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: erik - 17.09.10 - klo:09:29
itellä on kans yhdistelmäpaalaajan hankinta edessä ens kaudeksi... tähän mennessä on tiputettu case/nh, kuhn, krone, elho, claas ja welger tornado pois laskuista
mchale vaikuttaa pätevältä laitteelta kävin sellasta tossa koeajamassa ja miellyttävä sillä oli ajaa ja paalit oli kyllä tiukkoja... paalinsiirto on nopea ja kone vaikuttaa yksinkertaselta enkä oo kuullu et mitään heikkoja paikkoja pahemmin olis
tarkotuksena kuiteski jättää vanha remmikone kuivan tavaran paalaukseen
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: pötsjölööm - 17.09.10 - klo:10:39
mites new hollandin yhdistelmä?

ja on sit viel caseih:kin mutta kuka sen paalaimen tekee?

Case ja NH on sama paalain. Nuohan on markkinoiden halvimmat yhdistelmät. Varmatoimisia ja verkotus toimii pomminvarmasti. Ei pärjää paalin painossa Kuhn/Welger/McHalelle, mutta hintaakin on muutama kymppitonni vähemmän.

Velipoika paalaa casen combilla urakkaa. Eipä ole ollut mitään vikaa, tai ongelmia, tosin kun tuolla hitecpaalain combrimalla  ;D Tuotekehitys, ja lopputestaus maksatetaan näköjään ostajalla.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: retku - 17.09.10 - klo:14:59
siis 4000 paalia ja hommaat niitä tekemään 90 000e koneen? :o

eikö tuota määrää ajais uitetulla 30 000e mchale fusionilla?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: realisti - 17.09.10 - klo:15:42
ainakaan tästä pitäjästä ei montaa yli 3000 kpl ajavaa paalainmiestä löydy. Eikö 4000-5000kpl/v ole kuitenkin ihan kohtuullinen saldo? Ennen taidan jatkaa taistelua nykyisen koneen kanssa kuin ostan 40 000kpl ajetun fusionin raadon.
Miten lie mutta onhan comprimaa tehty jo neljä vuotta, eikö tuossa ajassa pitäisi lastentaudit olla jo loppu ???
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: ravenlord - 17.09.10 - klo:15:53
kombiista minen tiä mitää, mutta agronicit näkyy usein olevan konepelli pystyssä pellolla.. 

Nyykkärin kolakonet on vähäruokaanen konet, noukinta ja sullojaa se tukkii jos karheessa on sattumia. Veturiksi piisaa 30 vuotta vanaha 80 hv rattori. Pääomakustannukset hallinnassa  ;)
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: vms1 - 17.09.10 - klo:15:59
siis 4000 paalia ja hommaat niitä tekemään 90 000e koneen? :o

eikö tuota määrää ajais uitetulla 30 000e mchale fusionilla?

Kyllä mullakin on sellainen käsitys että jos päivässä tekee 150 kuivahkoa isoa ja hyvää säilörehupaalia niin on keskiarvoltaan ihan hyvä päivä. Tuokin tarkoittaa 27 kokonaista työpäivää mitä en ainakaan itte halua jollain loppuunajetulla rimpulalla ruveta pallottelemaan. Pinta-alaakin on jo se neljäsataa ha täynnä
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: mixa80 - 17.09.10 - klo:16:21
En tiedä comprimasta mutta sitäkin enemmän edeltäjästä eli Combi 1500 V. Kone on vanhaa mallia kolaketjulla oleva muuttuvakammioinen  yhdistelmäkone.
Tuolla on paalattu n. 28000 paalia ilman suurempia ongelmia. Toimii kaikessa rehussa, märässä, kosteassa, kuivassa. Sidontaa haukutaan keskusteluissa, mutta käytännössä ei ole ongelmaa, kun saa säädöt kohdilleen ja huolehtii että verkkopelti on puhdas ja pääsee liikkumaan.



Kun joskus vaihdan konetta ottaisin kyllä mieluummin kolakoneen kun Compriman. Kolakoneen ainut huono puoli on tuo ketjujen voitelu. Koneen oma voitelu ei riitä ja vaatii öljyämisen erikseen. Tuo nyt ei kuitenkaan ole kovin suuri vaiva ja on ainakin minulla kannattanut. Jotkut ajaa ketjut loppuun vuodessa. 28000 paalin jälkeen ei ole vielä tarvinnut edes lyhentää.



[/quote]

Verkotus Kronessa erittäin tarkka!! Tänä kesänä oli nautinto paalata kun sai sen toimimaan. 2000kpl tuli tehtyä 150cm paaleja. Mulla ei ole sitä tuulipeltiä ollenkaan kun kesällä hävisi!!!??? lienekkö kone nielassu kun mistään ei löytynyt. Muutenkin erittäin luja kone ollut. Ja löytyy tavaraa paaleista. Itsekkin jos päivittäisin niin saattaisin ottaa samanlaisen kolaketjuilla olevan. Toki Welger on viime aikoina kiinnostanut. Ei vain selvinnyt katsomaan näytöstä...
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: KJL - 17.09.10 - klo:16:33
Tuskin on claassin paskanpoistoaukoille vieläkään tehty mitään... Kuten jo monesti oon tainnu kirjottaakin, paskan pääsy claassin laakereiden ympärille on isohko ongelma.

En nyt sanoisi isoksi ongelmaksi. Tänä vuonna tuli 255:een 10.000 paalia täyteen ilman laakeri remppaa. Tuo 455 on muutenkin aivan eri peli mitä 255/355.

Joo täytyy kattoa tuota 455:a ihan ajatuksella, jos konesvoorumiin tuloo mentyä käymään. Muuten alan jo epäillä, että meidän 255 on joku maanantaipävän kapistus, johon on laitettu liian pienet aukot, joista paska ei pääse ulos. Lisäksi se vähä moska, mitä ne pienet siivekerimpulat lykkää aukosta ulos, jää yleensä jonkun pienen kielekkeen päälle estäen loppua moskaa tulemasta pihalle.

En oikein jaksa uskoa tuoa 10000 paalia ilman laakeriremppaa, koska MPS-segmentin vapaan pään laakerit loppuu paljon pienemmilläkin määrillä. Lisäksi niistä päätylautasista muutama jo tuolla määrällä kuluu puhki varmasti... ja sehän tiedetään, ettei klaassiin vaihdeta juuri mitään osia ehjääkään laakeria särkemättä. Eihän meidänkään koneesta oo oikeesti menny ku kaks laakeria rikki ja loput 10 on vaihdettu purkamisen takia. Siis voihan sen laakerin ehkä saadakin ehjänä irti, mutta samalla sen varmuudeksi sitten uusiikin.

Sinänsä aivan sama, miten on, uutta paalainta ei enää taloon tule... Tuolla vanhuksella ajetaan ja korjataan niin kauan, kun huvittaa ja sitten PMV kutsuu. Ihan mukava tietää, että tuollakin paalaimella on takuuhinta, joka vähän riippuu... romuraudan vastaanottohinnasta.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: erik - 17.09.10 - klo:17:16
siis 4000 paalia ja hommaat niitä tekemään 90 000e koneen? :o

eikö tuota määrää ajais uitetulla 30 000e mchale fusionilla?

Kyl 4000 paalia vuotees on sellanen määrä ettei siihen paljon käytettyy valmiiks loppuun ajettuu konetta kannata ajatellakka.... työn täytyy oikeesti joutua ilman että konetta korjaillaan joka toinen päivä
Hiton kallishan se kone on mutta jos ajattelee että sillä ajaa sen 8-10 vuotta ni ei se hinta vuotta kohden enään niin suuri ole

hullumpaa se on kun jotku ostaa uuden hienon noukinvaunun 20-30 ha kertakorjuuta varten senhän vois korjata vaikka 1000€ vanhalla kelasilppurilla  ;D
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: SKF - 17.09.10 - klo:20:17
o.

Agronic 1302:n "sielunelämän" tunnen jo kuin omat taskut, ei tule enää yllätyksiä millään kelillä ja millään heinällä. Agronicin valintaa puoltaa myös aivan loistava varaosapalvelu, aina on osat olleet tunnissa kädessä!! Taitaa olla aika vaikea parantaa tuosta.



Niin Nii! Kylä jokahisen paalaajan tunnisa purkaa mutta varaosia sitte saako orotella viikkokausia ko om KOTIMAINE AKRONIKKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: volvo88 - 17.09.10 - klo:20:57
En tiedä comprimasta mutta sitäkin enemmän edeltäjästä eli Combi 1500 V. Kone on vanhaa mallia kolaketjulla oleva muuttuvakammioinen  yhdistelmäkone.
Tuolla on paalattu n. 28000 paalia ilman suurempia ongelmia. Toimii kaikessa rehussa, märässä, kosteassa, kuivassa. Sidontaa haukutaan keskusteluissa, mutta käytännössä ei ole ongelmaa, kun saa säädöt kohdilleen ja huolehtii että verkkopelti on puhdas ja pääsee liikkumaan.

Compriman ongelmista liikkuu villejä huhuja, tiedä sitten onko paljon totta? Itse olen kuitenkin ollut tyytyväinen Kroneen ja merkki on varmasti mukana kuvioissa kun vaihdan konetta. Tosin 28000 paalin jälkeen en vielä näe mitään syytä siihen. Kronen huono maine johtuu varmasti aika pitkälti noista kiinteäkammioisista kolakoneista. Niistä ei voi puhuakaan samana päivänä näiden muuttuvakammioisten kanssa. Tosin aika toimivia peliä nekin ovat mutta paalin tiukkuus ei ole samalla tasolla.

Kun joskus vaihdan konetta ottaisin kyllä mieluummin kolakoneen kun Compriman. Kolakoneen ainut huono puoli on tuo ketjujen voitelu. Koneen oma voitelu ei riitä ja vaatii öljyämisen erikseen. Tuo nyt ei kuitenkaan ole kovin suuri vaiva ja on ainakin minulla kannattanut. Jotkut ajaa ketjut loppuun vuodessa. 28000 paalin jälkeen ei ole vielä tarvinnut edes lyhentää.



hyvä että joku on saanut toimimaan. Ittellä on kyllä ketjut kestänyt ja se rasvarikin työntää ihan tarpeeksi öljyä mutta etummainen kolaketju on ihan kappaleina eli kolat vääntyneet ja ketjut väljät. Nyt on lisäksi ruvennut pätkimään niitä. Mahtaako sitten olla paineensäädössä vikaa.

En sitten tiedä miten olet toiminut mutta itsellä ainakin jos rehu niin märkää että vesi lentää sidontarullille ja samoiten kammion puolelta sille pellille niin en ole saanut verkotusta pelaamaan.

Eli jos ovat saaneet komprimassa sen verkon kulkemaan jyrkemmässä kulmassa kammioon ja se on muuten kestävyydessä samaa luokkaa kun vanha niin suosittelen. Paljon vaan kuuluu että ongelmia on ollu.



Tarkoitin nimenomaan tuota kolaketjua jolle koneen oma voitelu ei riitä. Sitä olen rasvaillut erikseen aina ennen kahvitaukoa. Kolaketjut ei ole katkenneet kertaakaan, eikä ole myöskään lyhennetty, eli ei kai ole kuluneetkaan.

Verkkosidonnan ongelmat johtuu useimmiten verkkopeltistä. Ensimmäinen havaitsemani ongelma oli heti verkkotelojen alapuolelle molemmilla puolilla olevalle kynnykselle kerääntyvä töhnä, joka estää verkkopeltin laskeutumisen. Jos pelti ei laskeudu, verkko joutuu kulkemaan 20cm lähes vaakasuorassa. Jos on ongelmia tuo kannattaa tarkistaa ihan ensin. Sitä ei helposti huomaa, paalikammiossa käynti ja peltin heilutus selventää asiaa. Jos tuokaan ei korjaa ongelmaa niin verkkopelti kannattaa putsata hyvin esim. hiekkapaperilla ja sen jälkeen vahata hyvällä autovahalla. Tämän jälkeen verkotus toimii myös märällä. Pari vuotta sitten otin peltin irti, hiekkapuhalsin ja maalasin. Siitä huolimatta vahaan sen joka kevät.

Piipon hybridin kanssa oli keväällä ongelmia mutta ei enää. Vaihdoin verkkoteloihin kaikki laakerit ja ongelma poistui. Mitään selvästi havaittavaa vikaa laakereissa ei ollut mutta kuitenkin kai sen verran että häiritsi sidontaa. Nyt toimii kaikki verkot, myös Piippo Hybrid, jonka taisin tällä palstalla haukkua alimpaan helvettiin. Vika ei ollut verkossa vaan koneessa. Eikä senkään perusominaisuuksissa vaan ihan puhtaasti käytön tuomaa vaivaa.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: jps - 17.09.10 - klo:22:30


Agronic 1302:n "sielunelämän" tunnen jo kuin omat taskut, ei tule enää yllätyksiä millään kelillä ja millään heinällä. Agronicin valintaa puoltaa myös aivan loistava varaosapalvelu, aina on osat olleet tunnissa kädessä!! Taitaa olla aika vaikea parantaa tuosta.



Niin Nii! Kylä jokahisen paalaajan tunnisa purkaa mutta varaosia sitte saako orotella viikkokausia ko om KOTIMAINE AKRONIKKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]

*** Tarkennusta hieman, siis uudet osat on olleet tunnissa kädessä. Toi siis tietenkin viikonloppuna (la ilta), muulloin osat saa vähän nopeemmin.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: dmem - 17.09.10 - klo:23:02
En oikein jaksa uskoa tuoa 10000 paalia ilman laakeriremppaa, koska MPS-segmentin vapaan pään laakerit loppuu paljon pienemmilläkin määrillä.

Ei ole edes MPS-laakereita vaihdettu. Olen kyllä kuullut tuosta ongelmasta. Tosin on tässä yksi laakeri vaihdettu. Sulloja-akselin laakeri meni hajalle, kun voiteluputki oli katkennut.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: rene - 17.09.10 - klo:23:37
Aika hurjalta kustannukselta tuntuu jos todella 90 000 euroa maksaa paalainkäärin jolla tehdään 4000 paalia vuodessa. Tietysti käyttövarmuudella on helppo tuota perustella mutta ei se käyttövarmuuskaan niin taattu ole uudellakaan koneella. :o
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: KJL - 17.09.10 - klo:23:51
En oikein jaksa uskoa tuoa 10000 paalia ilman laakeriremppaa, koska MPS-segmentin vapaan pään laakerit loppuu paljon pienemmilläkin määrillä.

Ei ole edes MPS-laakereita vaihdettu. Olen kyllä kuullut tuosta ongelmasta. Tosin on tässä yksi laakeri vaihdettu. Sulloja-akselin laakeri meni hajalle, kun voiteluputki oli katkennut.

No eihän se sitte oo ilman laakeriremppaa.  ;) Niin onhan se tosiasia, ettei niitä laakereita muuten menis, ellei niitä joutuis varta vasten särkemään, jotta saa rullan irti, eikä se segmenttikään lähde irti kahta laakeria särkemättä... Juu tota... tuo segmentin vapaan pään laakerointi kannattas ehkä laittaa jo ennen hajoamista... varmuuden vuoksi.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: KJL - 17.09.10 - klo:23:53
Aika hurjalta kustannukselta tuntuu jos todella 90 000 euroa maksaa paalainkäärin jolla tehdään 4000 paalia vuodessa. Tietysti käyttövarmuudella on helppo tuota perustella mutta ei se käyttövarmuuskaan niin taattu ole uudellakaan koneella. :o

Ei se hurjaa oo! Kysymyshän on siitä, että konekauppa työntää kättään tosi syvälle urakoitsijan taskuun, kun se laskeskelee, paljonko sillä koneella tahkotaan rahaa vuodessa urakoinnilla... Sama hinnoittelutaktiikka pätee muihinkin koneisiin nykyään.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: rene - 18.09.10 - klo:09:16
Aika hurjalta kustannukselta tuntuu jos todella 90 000 euroa maksaa paalainkäärin jolla tehdään 4000 paalia vuodessa. Tietysti käyttövarmuudella on helppo tuota perustella mutta ei se käyttövarmuuskaan niin taattu ole uudellakaan koneella. :o

Ei se hurjaa oo! Kysymyshän on siitä, että konekauppa työntää kättään tosi syvälle urakoitsijan taskuun, kun se laskeskelee, paljonko sillä koneella tahkotaan rahaa vuodessa urakoinnilla... Sama hinnoittelutaktiikka pätee muihinkin koneisiin nykyään.
Tuossa mietin noita päivän paalimääriä... Jos on iso karhe jota ajelee ja noukkimessa/sullojassa tehoa niin kyllä päivässä pitäisi helposti saada tehtyä 400 paalia nyt ainakin vaikka tekisi tiukkojakin.
 En varsinaisesti ole asiantuntija. Muistan taannoin 320 welgerillä ajetun 2,8m karheesta 1,5m paaleja yli 300 yhtenä päivänä eikä ajettu edes ihan koko päivää. 520:llä tehtyjä paaleja ei oikein pysty vertailemaan siksikään kun paalin sitomisesta uuden paalin alkamiseen menee melkoisesti aikaa. Kuivaa olkea paalasin pari viikkoa sitten viitisenkymmentä kahdessa tunnissa, siis 2 metrisiä paaleja. Isosta karheesta pystyy kyllä yli 20 paalia tekemään kuivaa rehuakin tunnissa :P noita 2m :P
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: vms1 - 18.09.10 - klo:09:41
Aika hurjalta kustannukselta tuntuu jos todella 90 000 euroa maksaa paalainkäärin jolla tehdään 4000 paalia vuodessa. Tietysti käyttövarmuudella on helppo tuota perustella mutta ei se käyttövarmuuskaan niin taattu ole uudellakaan koneella. :o

Ei se hurjaa oo! Kysymyshän on siitä, että konekauppa työntää kättään tosi syvälle urakoitsijan taskuun, kun se laskeskelee, paljonko sillä koneella tahkotaan rahaa vuodessa urakoinnilla... Sama hinnoittelutaktiikka pätee muihinkin koneisiin nykyään.
Tuossa mietin noita päivän paalimääriä... Jos on iso karhe jota ajelee ja noukkimessa/sullojassa tehoa niin kyllä päivässä pitäisi helposti saada tehtyä 400 paalia nyt ainakin vaikka tekisi tiukkojakin.
 En varsinaisesti ole asiantuntija. Muistan taannoin 320 welgerillä ajetun 2,8m karheesta 1,5m paaleja yli 300 yhtenä päivänä eikä ajettu edes ihan koko päivää. 520:llä tehtyjä paaleja ei oikein pysty vertailemaan siksikään kun paalin sitomisesta uuden paalin alkamiseen menee melkoisesti aikaa. Kuivaa olkea paalasin pari viikkoa sitten viitisenkymmentä kahdessa tunnissa, siis 2 metrisiä paaleja. Isosta karheesta pystyy kyllä yli 20 paalia tekemään kuivaa rehuakin tunnissa :P noita 2m :P


Niin kyllä teoreettinen nopeus onkin hyvä ja olen minäkin päässy lähelle noita lukemia hetkittäin, mutta sitten kun katsoo koko vuoden saldoa niin hyvä jos tohon 150 päivävauhtiin pääsee. Välissä on kuitenkin sarkapeltoja ja 15 kilometrin siirtymiä sekä muita hauskuuksia. Lisäksi ei aina ole välttämättä rehuakaan jolloin saa ajaa sen paalin eteen huomattavia matkoja. Niin ja täytyy huomioida että neljäänsataan paaliin täytyy muovirullaakin vaihtaa melkein 40 kertaa. Niin ja oljen ja säilörehun paalaus on niin eri planeetalta että ei kannata verrata työsaavutuksia.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 18.09.10 - klo:11:39
Aika hurjalta kustannukselta tuntuu jos todella 90 000 euroa maksaa paalainkäärin jolla tehdään 4000 paalia vuodessa. Tietysti käyttövarmuudella on helppo tuota perustella mutta ei se käyttövarmuuskaan niin taattu ole uudellakaan koneella. :o

Ei se hurjaa oo! Kysymyshän on siitä, että konekauppa työntää kättään tosi syvälle urakoitsijan taskuun, kun se laskeskelee, paljonko sillä koneella tahkotaan rahaa vuodessa urakoinnilla... Sama hinnoittelutaktiikka pätee muihinkin koneisiin nykyään.
Tuossa mietin noita päivän paalimääriä... Jos on iso karhe jota ajelee ja noukkimessa/sullojassa tehoa niin kyllä päivässä pitäisi helposti saada tehtyä 400 paalia nyt ainakin vaikka tekisi tiukkojakin.
 En varsinaisesti ole asiantuntija. Muistan taannoin 320 welgerillä ajetun 2,8m karheesta 1,5m paaleja yli 300 yhtenä päivänä eikä ajettu edes ihan koko päivää. 520:llä tehtyjä paaleja ei oikein pysty vertailemaan siksikään kun paalin sitomisesta uuden paalin alkamiseen menee melkoisesti aikaa. Kuivaa olkea paalasin pari viikkoa sitten viitisenkymmentä kahdessa tunnissa, siis 2 metrisiä paaleja. Isosta karheesta pystyy kyllä yli 20 paalia tekemään kuivaa rehuakin tunnissa :P noita 2m :P


Niin kyllä teoreettinen nopeus onkin hyvä ja olen minäkin päässy lähelle noita lukemia hetkittäin, mutta sitten kun katsoo koko vuoden saldoa niin hyvä jos tohon 150 päivävauhtiin pääsee. Välissä on kuitenkin sarkapeltoja ja 15 kilometrin siirtymiä sekä muita hauskuuksia. Lisäksi ei aina ole välttämättä rehuakaan jolloin saa ajaa sen paalin eteen huomattavia matkoja. Niin ja täytyy huomioida että neljäänsataan paaliin täytyy muovirullaakin vaihtaa melkein 40 kertaa. Niin ja oljen ja säilörehun paalaus on niin eri planeetalta että ei kannata verrata työsaavutuksia.

Kapasitettia ei lasketa niin että kerrotaan kaikki ennätykset keskenään. Välillä ajetaan kolmesti 20 km pellolle pitämään sadetta. Vihdoin onnistuu, niin saalis 4 hehtaarilta 12 paalia, kuudelta lohkolta, 40 kulmaa, kapeimmat kärjet alle kääntöympyrän levyisiä, neljä kunnon näkyvää kivisaareketta, kaksi niitetyn karheen alla, rummut painuneet niin että noukin ottaa pohjakosketuksen, karhe 280:n toispuoliaista ja paalit kartioita. Kotiin ajellessa työn teettäjä mainitsee puhelimessa siitä seitsemännestä lohkosta joka oli siinä metsän takana ja oli viime vuonna viljalla.

Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: TS - 18.09.10 - klo:11:40
Tässä muttama viikko sitten tämän vuoden viimisten paalien valmistuttua kattelin meidän agronicin saavutuksia: Mittarissa n. 11000 paalia jonka tekemiseen oli menny n. 1000h. Kaikki tavara on kerätty 320 karholta. Meillä lohkot hajallaan ja paljon siirtymisiä. Eli jos kombipaalaimmen elinkaaren aikana pääsee keskimmäärin siihen 15 paalin / h saa olla ihan tyytyväinen, ainakin meidän lohkoilla. Karhotuksella päästäisiin varmaan kovempiin tuntisaavutuksiin paalaimmella, mutta mitenköhän käy rehunkorjuun kokonaistyönmenekin?  
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: realisti - 18.09.10 - klo:12:17
valotetaan taas omaa tilannetta sen verran että ajoista 3000-3500 on urakkaa, ja omia sellainen pyöreästi 1000 paalia. Tilat ovat kaikki maitotiloja joten jos parhaalla kelillä aikaa menee koneiden remonttiin alkaa takuulla urakoitsija vaihtumaan. En takuulla ole kunnan halvin paalainmies, enkä helpoin sillä vaadin aina alle 4m koneella niitettyjen karhotusta, Muuten en aja. Asiakaskunta kuitenkin on vakiintunutta sillä homma pyritään tekemään nopeasti parhaana ajankohtana ja myös paaleista tehdään niin tiukkoja kuin se koneella on teknisesti mahdollista.
Tuohon luotettavuuteen ei pääse 30 000 paalia ajetulla vanhalla uitetulla fusionilla jota retku taisi kehua. Konetta vaihdan normaalisti noin kolmen vuoden välein jolloin koneen vaihtokustannus paalia kohti on hieman alle 2€.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: realisti - 18.09.10 - klo:16:52
sen verran vielä kronesta että onko koneet joista on kokemuksia cv vai cf mallia? itseäni kiinnostaa nimenomaan tuo cv malli jossa paalikoko säädetään portaattomasti. saman 150cm halkaisijan paaliahan molemmilla saa.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: pötsjölööm - 18.09.10 - klo:17:09
sen verran vielä kronesta että onko koneet joista on kokemuksia cv vai cf mallia? itseäni kiinnostaa nimenomaan tuo cv malli jossa paalikoko säädetään portaattomasti. saman 150cm halkaisijan paaliahan molemmilla saa.

Joo, se kannattaa ottaa tuo portaaton.  ;D Vallan oikea "raputon" siitä tulee vasta sillon, kun ne kolat lähtee irti. No huolto on hyvää, ja tämäkin kesä meni hienosti agrin varapaalaimella.  ;D Joku tyhmempi olis luullu jo suunnittelu vaiheessa, että kun kaposeen hihnaan porataan reiät, niin tulee paskapaperi ilmiö. Katkokohta valmiina.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: rene - 18.09.10 - klo:21:03
valotetaan taas omaa tilannetta sen verran että ajoista 3000-3500 on urakkaa, ja omia sellainen pyöreästi 1000 paalia. Tilat ovat kaikki maitotiloja joten jos parhaalla kelillä aikaa menee koneiden remonttiin alkaa takuulla urakoitsija vaihtumaan. En takuulla ole kunnan halvin paalainmies, enkä helpoin sillä vaadin aina alle 4m koneella niitettyjen karhotusta, Muuten en aja. Asiakaskunta kuitenkin on vakiintunutta sillä homma pyritään tekemään nopeasti parhaana ajankohtana ja myös paaleista tehdään niin tiukkoja kuin se koneella on teknisesti mahdollista.
Tuohon luotettavuuteen ei pääse 30 000 paalia ajetulla vanhalla uitetulla fusionilla jota retku taisi kehua. Konetta vaihdan normaalisti noin kolmen vuoden välein jolloin koneen vaihtokustannus paalia kohti on hieman alle 2€.
Eli kolmessa vuodessa koneen hinta on pudonnut reipas 20 000€. Jos tuo pitää paikkansa niin ei mitään järkeä jättää konetta vaihtamatta. Sillä joka sen kolmevuotiaan koneen ostaa vaihtokonerivistä on kyllä sitten järkitilanne jätettävä näillä tiedoilla tarkemmin arvioimatta.
  On tietysti niinkin että konemyyjät haluavat uusia paalaimia välttämättä myydä ja hyvittävät vanhasta lievää ylihintaa jota ei ole vaihtokoneen ostajalta tarkoituskaan saada.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: realisti - 18.09.10 - klo:21:06
valotetaan taas omaa tilannetta sen verran että ajoista 3000-3500 on urakkaa, ja omia sellainen pyöreästi 1000 paalia. Tilat ovat kaikki maitotiloja joten jos parhaalla kelillä aikaa menee koneiden remonttiin alkaa takuulla urakoitsija vaihtumaan. En takuulla ole kunnan halvin paalainmies, enkä helpoin sillä vaadin aina alle 4m koneella niitettyjen karhotusta, Muuten en aja. Asiakaskunta kuitenkin on vakiintunutta sillä homma pyritään tekemään nopeasti parhaana ajankohtana ja myös paaleista tehdään niin tiukkoja kuin se koneella on teknisesti mahdollista.
Tuohon luotettavuuteen ei pääse 30 000 paalia ajetulla vanhalla uitetulla fusionilla jota retku taisi kehua. Konetta vaihdan normaalisti noin kolmen vuoden välein jolloin koneen vaihtokustannus paalia kohti on hieman alle 2€.
Eli kolmessa vuodessa koneen hinta on pudonnut reipas 20 000€. Jos tuo pitää paikkansa niin ei mitään järkeä jättää konetta vaihtamatta. Sillä joka sen kolmevuotiaan koneen ostaa vaihtokonerivistä on kyllä sitten järkitilanne jätettävä näillä tiedoilla tarkemmin arvioimatta.
  On tietysti niinkin että konemyyjät haluavat uusia paalaimia välttämättä myydä ja hyvittävät vanhasta lievää ylihintaa jota ei ole vaihtokoneen ostajalta tarkoituskaan saada.
ja juuri tästä syystä ostan aina paalaimeni suomesta. Ei ole mitään järkeä uittaa uutta/uudehkoa konetta kun entinen pitäisi myydä lievästi alihinnalla. Aina täytyy tapauskohtaisesti katsoa mikä on edullisin vaihtoajankohta ja mistä kone hankitaan.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: 115 - 19.09.10 - klo:19:43
kola-nyykkari ja tiivis paali ei samaan yhteyteen ::)

No kuivalla heinällä sopivat samaan yhteyteen.
Ajaa heinää paaliin vielä silloinkin kun summeri hälyttää että paali on täynnä, pysäyttää sitten kun alkaa sitomaan verkkoa.
Jaksaako kvernelantti sitten paalia pöydälle nostaa?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: mikko9b - 19.09.10 - klo:21:52
kola-nyykkari ja tiivis paali ei samaan yhteyteen ::)

No kuivalla heinällä sopivat samaan yhteyteen.
Ajaa heinää paaliin vielä silloinkin kun summeri hälyttää että paali on täynnä, pysäyttää sitten kun alkaa sitomaan verkkoa.
Jaksaako kvernelantti sitten paalia pöydälle nostaa?


Juu näppituntumalla tuollaisesta 45-50 ka % ylöspäin paalit ihan ok tiukkoja. Kverne ei ole vielä tähän päivään mennnessä jättänyt nyykkari -paalia nostamatta vaikka miten märkää olis ollunnna...
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Palmu - 02.02.11 - klo:00:51
Tuskin on claassin paskanpoistoaukoille vieläkään tehty mitään... Kuten jo monesti oon tainnu kirjottaakin, paskan pääsy claassin laakereiden ympärille on isohko ongelma.

En nyt sanoisi isoksi ongelmaksi. Tänä vuonna tuli 255:een 10.000 paalia täyteen ilman laakeri remppaa. Tuo 455 on muutenkin aivan eri peli mitä 255/355.

Joo täytyy kattoa tuota 455:a ihan ajatuksella, jos konesvoorumiin tuloo mentyä käymään. Muuten alan jo epäillä, että meidän 255 on joku maanantaipävän kapistus, johon on laitettu liian pienet aukot, joista paska ei pääse ulos. Lisäksi se vähä moska, mitä ne pienet siivekerimpulat lykkää aukosta ulos, jää yleensä jonkun pienen kielekkeen päälle estäen loppua moskaa tulemasta pihalle.

En oikein jaksa uskoa tuoa 10000 paalia ilman laakeriremppaa, koska MPS-segmentin vapaan pään laakerit loppuu paljon pienemmilläkin määrillä. Lisäksi niistä päätylautasista muutama jo tuolla määrällä kuluu puhki varmasti... ja sehän tiedetään, ettei klaassiin vaihdeta juuri mitään osia ehjääkään laakeria särkemättä. Eihän meidänkään koneesta oo oikeesti menny ku kaks laakeria rikki ja loput 10 on vaihdettu purkamisen takia. Siis voihan sen laakerin ehkä saadakin ehjänä irti, mutta samalla sen varmuudeksi sitten uusiikin.

Sinänsä aivan sama, miten on, uutta paalainta ei enää taloon tule... Tuolla vanhuksella ajetaan ja korjataan niin kauan, kun huvittaa ja sitten PMV kutsuu. Ihan mukava tietää, että tuollakin paalaimella on takuuhinta, joka vähän riippuu... romuraudan vastaanottohinnasta.


Ei voi kyllä sanoa että olis isommasti ollu omissa Claasseissa laakeriremppaa. 255 uniwrapilla tein kolmessa kesässä n.14000 paalia ja yhden ketjukiristäjän kuivalaakerin jouduin vaihtamaan. Maksoi muistaakseni hieman yli kolme euroa. Nyt menossa 355 uniwrap mittarissa pikkusen rapia 10000 paalia kahessa kesässä ja ei yhtään laakeria tai ketjua ole vaihdettu. Koneita rasvaan kyllä ahkerasti. Nivelakseli ja keskusrasvarit joka päivä. Koko kone läpi pari kertaa kesässä.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Miklu - 02.02.11 - klo:10:43
Paljonko ne glaasin mytyt sitten Palmulla painaa? Meinaan jos ajetaan löysäpaaleja koneen kestävyys on ihan eriluokkaa!
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Pillari - 02.02.11 - klo:17:32
Joo ei oo paineet ollu kyllä täysillä...tai sitten tässä ei kerrota kaikkia  ;D
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Palmu - 02.02.11 - klo:21:12
Viime kesänä pyöräkoneella punnittiin tamtron vaaka vai mikäsoli niin painot vaihteli 870-960 kg välillä esikuivattu timotei. Yks isäntä sano että raskain pallo ohrasta tehtynä paino apevaunun mukaan melkein 1200kg. En minä tiiä mitä ne muilla koneilla painaa mutta kyllä minä ihan samoilla säädöillä ajan ittelle ku muillekki ja kuka sitä ny ittellensä kehtais löysiä palloja tehä.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: lavali - 02.02.11 - klo:21:33
Viime kesänä pyöräkoneella punnittiin tamtron vaaka vai mikäsoli niin painot vaihteli 870-960 kg välillä esikuivattu timotei. Yks isäntä sano että raskain pallo ohrasta tehtynä paino apevaunun mukaan melkein 1200kg. En minä tiiä mitä ne muilla koneilla painaa mutta kyllä minä ihan samoilla säädöillä ajan ittelle ku muillekki ja kuka sitä ny ittellensä kehtais löysiä palloja tehä.

14000 paalis pitää olla jo ketjut vaihettuna kertaalleen ?? vähintään. 7-8 tuhatta  ja ketjut ??
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Palmu - 02.02.11 - klo:21:37
Joo kyllä kaikki ketjut vaihettiin kertaalleen. Pääketju pariinkiin kertaan kun enskerralla erehdyin ostamaan tarviketavaraa. Hermot kesti vajaat tuhat paalua ja siihen mennessä oli vissiin 7 liitospalasta. Esimmäinen ketju meni aika tarkkaan 8000.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 02.02.11 - klo:22:33
Kyllä fusionilla ketjut kestää sen reilun kymppitonnin jolloin tehdään isompi huolto..
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: +200 - 02.02.11 - klo:22:59
Kyllä fusionilla ketjut kestää sen reilun kymppitonnin jolloin tehdään isompi huolto..
Onko se isompi huolto vaihto uuteen ;D
Ans kattoo ny,fusioni tilaukses.455 Claassi loppumetreille asti kisas mukana :o
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 02.02.11 - klo:23:08
Kyllä fusionilla ketjut kestää sen reilun kymppitonnin jolloin tehdään isompi huolto..
Onko se isompi huolto vaihto uuteen ;D
Ans kattoo ny,fusioni tilaukses.455 Claassi loppumetreille asti kisas mukana :o
Juu ;) ;D 8)
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: jps - 02.02.11 - klo:23:43
Kyllä fusionilla ketjut kestää sen reilun kymppitonnin jolloin tehdään isompi huolto..
Onko se isompi huolto vaihto uuteen ;D
Ans kattoo ny,fusioni tilaukses.455 Claassi loppumetreille asti kisas mukana :o

Kala-aasin myyjän ei tarvinnut käydä edes pihalla, putos kilpailusta jo puhelimessa. Fusionia pukkaa tännekin ens kesäksi :-\. Täytyy käydä silittelemässä tota Agronicia vielä kun on hallissa.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: lavali - 03.02.11 - klo:09:21
onko nuos agroniciis jotaki murheita ku vaihtokoneriviis ainaki on niitä monia tuoreitaki?? eikä täällä väki palio kommentoi niistä...
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Teukka - 03.02.11 - klo:13:06
onko nuos agroniciis jotaki murheita ku vaihtokoneriviis ainaki on niitä monia tuoreitaki?? eikä täällä väki palio kommentoi niistä...

Suomen yleisin paalainkäärin, siksi.

Moni valveutunut Agronic- käyttäjäkin on siirtynyt muovisidonnan pariin, joten hyvää vaihtokonetta pukkaa. Säästöä n, 1e paalilta. http://www.agronic.fi/tuotteet/paalainkaarimet/agronic_muovisidonta.pdf (http://www.agronic.fi/tuotteet/paalainkaarimet/agronic_muovisidonta.pdf)

Murheita ei tarvitse pelätä, takuu 2 vuotta ja laakeritakuu 5v tai 50.000 paalia. Varaosat Suomessa ja vielä kaupan päälle 24/7 päivystys.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: lavali - 03.02.11 - klo:14:23
onko nuos agroniciis jotaki murheita ku vaihtokoneriviis ainaki on niitä monia tuoreitaki?? eikä täällä väki palio kommentoi niistä...

Suomen yleisin paalainkäärin, siksi.

Moni valveutunut Agronic- käyttäjäkin on siirtynyt muovisidonnan pariin, joten hyvää vaihtokonetta pukkaa. Säästöä n, 1e paalilta. http://www.agronic.fi/tuotteet/paalainkaarimet/agronic_muovisidonta.pdf (http://www.agronic.fi/tuotteet/paalainkaarimet/agronic_muovisidonta.pdf)

Murheita ei tarvitse pelätä, takuu 2 vuotta ja laakeritakuu 5v tai 50.000 paalia. Varaosat Suomessa ja vielä kaupan päälle 24/7 päivystys.

minkä hintaane tua käärintämuavi rulla on verkkorullan tilalle?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: jps - 03.02.11 - klo:15:30
onko nuos agroniciis jotaki murheita ku vaihtokoneriviis ainaki on niitä monia tuoreitaki?? eikä täällä väki palio kommentoi niistä...

*** Ei kait niissä mitään erityisiä murheita ole. Koneita myyty takavuosina paljon, varsinkin urakointikäyttöön.
Tuosta muovisidonnan edistyksellisyydestä voidaankin olla sitten montaa mieltä...
Nyykkäriinhän sen on saanut jo yli kymmenen vuotta.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: +200 - 03.02.11 - klo:16:49
onko nuos agroniciis jotaki murheita ku vaihtokoneriviis ainaki on niitä monia tuoreitaki?? eikä täällä väki palio kommentoi niistä...

Suomen yleisin paalainkäärin, siksi.

Moni valveutunut Agronic- käyttäjäkin on siirtynyt muovisidonnan pariin, joten hyvää vaihtokonetta pukkaa. Säästöä n, 1e paalilta. http://www.agronic.fi/tuotteet/paalainkaarimet/agronic_muovisidonta.pdf (http://www.agronic.fi/tuotteet/paalainkaarimet/agronic_muovisidonta.pdf)

Murheita ei tarvitse pelätä, takuu 2 vuotta ja laakeritakuu 5v tai 50.000 paalia. Varaosat Suomessa ja vielä kaupan päälle 24/7 päivystys.
Mulla oli joskus Agronicin käärijä,viimmeinen agronikki mulla 8) Se sai lempinimen kaunismorsian,jos kattoit huonosti sen päälle,niin se ei toiminu loppupäivänä ollenkaan.
Se 24/7 päivystys ei auta ollenkaan jos kukaan ei kuitenkaan kerkee korjaan. :-\
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: mx- - 03.02.11 - klo:18:50
Itsellä kokemukset 255 uniwrapista ja elho onlinersta, claasin aikaan ei muita ongelmia kuin verkotus jonka sai iskuun säätämällä. Elhon vikoja en jaksa rueta edes selittämään, koska litania on PITKÄ!! kuitenkin elho lähti nyt vaihtokonelaaniin ja tilalle tuli 455rc uniwrap.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: jps - 05.02.11 - klo:19:25


Se 24/7 päivystys ei auta ollenkaan jos kukaan ei kuitenkaan kerkee korjaan. :-\


*** Niinpä...
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Fuse - 05.02.11 - klo:20:37


Se 24/7 päivystys ei auta ollenkaan jos kukaan ei kuitenkaan kerkee korjaan. :-\


*** Niinpä...
Agronic paalain itsellä, ei ongelmia kun tietää koneen. Jos tulee, on hyvä tietää että saa tarvittaessa neuvoja tai varaosia. Hyvää palvelua!
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: +200 - 05.02.11 - klo:20:50


Se 24/7 päivystys ei auta ollenkaan jos kukaan ei kuitenkaan kerkee korjaan. :-\


*** Niinpä...
Agronic paalain itsellä, ei ongelmia kun tietää koneen. Jos tulee, on hyvä tietää että saa tarvittaessa neuvoja tai varaosia. Hyvää palvelua!
Johtosarjas oli mulla vikaa.Ei mulle tarvittaes ollu apua, kaks päivää ennen juhannusta.Kaverin tempolla käärittiin juhannuksen yli :(
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: jps - 05.02.11 - klo:22:02


Se 24/7 päivystys ei auta ollenkaan jos kukaan ei kuitenkaan kerkee korjaan. :-\


*** Niinpä...
Agronic paalain itsellä, ei ongelmia kun tietää koneen. Jos tulee, on hyvä tietää että saa tarvittaessa neuvoja tai varaosia. Hyvää palvelua!

*** 2002 vuodesta asti Agronicilla myttyjä väännetty, joten kyllä mäkin siitä luulen jotain tietäväni. Varaosa/puhelinneuvonta toimii loistavasti, 10+. Mutta kun tulee vanhaksi ja päivän paalaa, niin ei enää jaksa yöllä tehdä remonttia.  :-[

Ei silti, en tiedä onko asiat muilla sen paremmin, mutta en saa koskaan tietääkään, jos en kokeile. Kaikkea pitää kokeilla paitsi sukurutsaa ja kansantanhuja.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Fuse - 06.02.11 - klo:08:04


Se 24/7 päivystys ei auta ollenkaan jos kukaan ei kuitenkaan kerkee korjaan. :-\


*** Niinpä...
Agronic paalain itsellä, ei ongelmia kun tietää koneen. Jos tulee, on hyvä tietää että saa tarvittaessa neuvoja tai varaosia. Hyvää palvelua!
Johtosarjas oli mulla vikaa.Ei mulle tarvittaes ollu apua, kaks päivää ennen juhannusta.Kaverin tempolla käärittiin juhannuksen yli :(
Ihan uteliaisuuttani, kysyitkö edes neuvoja mistä päin vikaa kannattaisi ruveta katselemaan?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: +200 - 06.02.11 - klo:08:10


Se 24/7 päivystys ei auta ollenkaan jos kukaan ei kuitenkaan kerkee korjaan. :-\


*** Niinpä...
Agronic paalain itsellä, ei ongelmia kun tietää koneen. Jos tulee, on hyvä tietää että saa tarvittaessa neuvoja tai varaosia. Hyvää palvelua!
Johtosarjas oli mulla vikaa.Ei mulle tarvittaes ollu apua, kaks päivää ennen juhannusta.Kaverin tempolla käärittiin juhannuksen yli :(
Ihan uteliaisuuttani, kysyitkö edes neuvoja mistä päin vikaa kannattaisi ruveta katselemaan?
Kyllä me paikallisen agrinhuoltomiehen kans sinne soiteltiin.Koko johtosarjan sinne lopuksi tehtaan mies vaihtoi.

KO konees oli suht paljo pikkuvikoja,ei ollu käärijäkuskien suosikki :'(

Itteasias ton kääriän ansiosta Agronikki ei ole koskaan ollu vaihtoehto kompia ostaes.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Miklu - 07.02.11 - klo:19:48
Miten on..... onko Liimatainen ja Kapanen siirtyneet metsäkone yrittäjäksi ja ovat  siirtymässä sivuun paalainkoneista?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 13.02.11 - klo:11:06
Miten on..... onko Liimatainen ja Kapanen siirtyneet metsäkone yrittäjäksi ja ovat  siirtymässä sivuun paalainkoneista?
Kyllä herrojen nimet oli vielä viimeisimmässä asiakaskirjeessä, mutta huhua toisen eläköitymisestä olen kyllä kuullut..
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 15.02.11 - klo:09:27
Miten on..... onko Liimatainen ja Kapanen siirtyneet metsäkone yrittäjäksi ja ovat  siirtymässä sivuun paalainkoneista?
Liimataisellahan oli motoketju Konefarmille tullessa ja Kapanen paalasi ja ajoi pskaa kesät, aurasi ja ajoi pölliä traktorilla talvet.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: sirkussonni - 15.02.11 - klo:12:40
Huutokaupasta voi joskus jäädä jotain "tuliaisia"...... ;)
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Tossavainen - 21.01.13 - klo:16:26
Nyt tarvis raatilaisilta mielipiteitä. Pöydällä ois tarjoukset Kuhnin FBP2135:sta ja mäkin fusion kolmosesta. Hintaeroa kuhnin hyväks monta tonnia ja pari vielä päälle. Itseä kiinnostais mäkki, mutta ero taitaapi olla liian suuri. Kumpaa raati suosittelis.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: ktm87 - 21.01.13 - klo:16:38
Ei tarjouksia kuhnin i-bio:sta? Itellä vanha bio ;)
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Tossavainen - 21.01.13 - klo:16:48
Ei tarjouksia kuhnin i-bio:sta? Itellä vanha bio ;)
Ei kiitos. Joskus muinoin työnäytöksessä seuranneena, kyseinen aparaatti aiheutti lähinnä vilunväristyksiä  :o
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: ktm87 - 21.01.13 - klo:16:57
Jaa. :o miksikäs? Ohan se miinus kun ei kahen paalin painolla ei pääse matoja tallaamaan ;)
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Tossavainen - 21.01.13 - klo:17:09
Jaa. :o miksikäs? Ohan se miinus kun ei kahen paalin painolla ei pääse matoja tallaamaan ;)
Voihan sitä muillakin kääriä paalin valmiiksi ja kipata pois ennen kuin lähtee uudestaan liikkeelle ;D Ja mäkin myyntimiehen mukaan tähän ei kuluisi kuin 28 sekuntia  :-X
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: ktm87 - 21.01.13 - klo:17:20
Joo onhan se tietty noin. Vaan omapaino on kuitenkin paha kipata pois. Taitaa mäkki olla n.1.5 tn painavampi.

Tarkoitukseni ei ole mäkkiä moittia vaan ihan utelias että mikä herätti negatiivisuuden biossa.
Ps. Ei se sen hitaampi ole jos osaa käyttää.
Pps. Itsellenikin tulee varmaankin 2 paalin yhdistelmä tämän jälkeen.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Tossavainen - 21.01.13 - klo:17:25
Onhan bio varmasti paalain siinä missä muutkin ja keveys tosiaan plussaa, mutta paalin jonkinlainen kuljetusmahdollisuus pellolla on mielestäni aika tarpeellinen tai vähintäänkin kätevä.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: ktm87 - 21.01.13 - klo:17:50
Joo kieltämättä se on ominaisuus joka viehättää.. Mutta onko se sit tarpeen vrt polkemis haittaan... 

Onkos kuhn ja mäkki ominaisuuksiltaan samanlaiset?
Avattava sullojan pohja? Jarrut? Säilöntä aineen annostelu kätevästi? Terien määrä? Onko rullalla karheen ohjaaminen noukkimelle? Keskus voitelu? Suojaus/avaus tukoksille?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Tossavainen - 21.01.13 - klo:17:57
Onkos kuhn ja mäkki ominaisuuksiltaan samanlaiset?
Avattava sullojan pohja? Jarrut? Säilöntä aineen annostelu kätevästi? Terien määrä? Onko rullalla karheen ohjaaminen noukkimelle? Keskus voitelu? Suojaus/avaus tukoksille?
Molemmissa avattava sulloja.Säilöntäainetta en käytä. 23 terää kummassakin, kuhnissa voi valita myös 7, 11, 12, mäkissä ymmärtääkseni lisävaruste. Molemmissa myös rulla noukkimessa. Mäkkärisä rasvari laakereille vakiona, kuhnissa lisävaruste jota en valinnu.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: ktm87 - 21.01.13 - klo:18:46
Terien helppo irroitus? 
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: JD6630 - 21.01.13 - klo:18:46
Kyllä se i-bio silti aika lelu on. Agronicin saa melkein samaan hintaan ja se painoetukin menee sitten siinä. Tympeä jättää varsinkin käärittyjä paaleja päisteeseen, puhumattakaan käärimisen odottelusta.

Meillä oli vuosi sitten puntarissa käytetty mäkkäri, tuollainen kuhni ja uusi mäkkäri, lopulta tuli käytetty ja kunnostettu mäkki.
McHale on kuitenkin _varma_ ja pitkäikäinen kone. Kuhnista ei voi mennä lupaamaan samaa kaikkien niiden sähköhässäköidensä takia.

Mutta jos Kuhniin päädyt, niin ota ainakin se rasvari mukaan. Kyllä kaikissa koneissa saisi olla automaattinen rasvari.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: erik - 21.01.13 - klo:18:52
Joo jossain muussa voi tingata mutta rasvarin pois jättämisessä ei.

Ootkos muuten jälkimarkkinointia vertaillu? siinä meinaan konefarmi pesee nhk:n 6-0
Ja taitaa mäkissä olla huomattavasti parempi jälleenmyyntiarvo ja huomattavasti helpommin menee käytettynäki kaupaksi
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: realisti - 21.01.13 - klo:18:58
Mchale, turha selitellä muuta. Kahden viconin ja yhden kuhnin kokemuksella voin tämän sanoa, nyt 34000 paalia mäkissä eikä tunnu missään!
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Tossavainen - 21.01.13 - klo:19:05
Tuo rasvari asia varmasti totta. Tämä tarjous nyt vain tuli ilman sitä, pari tonnia se siihen kustantais. Jälkimarkkinoinnin luulisin pelaavan myös nhk:lla, vai mitä mieltä realisti on? Veri vetäis mäkkäriin, mutta se hinta. Onkos muut saanut mäkkäristä vielä seiskalla alkavia tarjouksia, omani ei ole sellainen.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: ktm87 - 21.01.13 - klo:19:07
Onko mäkis miten tuo terien irrotus?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Tossavainen - 21.01.13 - klo:19:10
Onko mäkis miten tuo terien irrotus?
En oo päässy kokeileen. Vai lieniskö hitsatut  :-\ :o
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: JD6630 - 21.01.13 - klo:19:10
Miten lie päivitys vaikutti hintaan? Vuosi sitten jäi noille tienoille lakkapään kautta uuden hinta kaikilla muilla kamppeilla paitsi vakio renkailla.

Oletko kunnostettua miettinyt? jos paalimäärät ei kovin suuria  (1-4000 suurin piirtein) ole, niin voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Näillä kuitenkin paalataan kymmeniä tuhansia elämänsä aikana.

Mäkkärin etuna on universaalit osat jos tarve tulee. Noukkimen piikit on samat kuin 220 welgerissä eli ihan perusmallit, laakereita saa laakerikaupasta.
Agronicin tai kuhnin laakereistakin kun myyjältä kysyi, niin ei ollut mitään tietoa niiden saatavuudesta ::)

E: Itsekkin tuota terien irrotusta pähkäilin syksyllä kun paalainta tarkemmin puhdistelin ;D Pari terää meni poikki viime kesänä niin pitäisi ennen seuraavaa kautta uudet laittaa.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Tossavainen - 21.01.13 - klo:19:18
Miten lie päivitys vaikutti hintaan? Vuosi sitten jäi noille tienoille lakkapään kautta uuden hinta kaikilla muilla kamppeilla paitsi vakio renkailla.

Oletko kunnostettua miettinyt? jos paalimäärät ei kovin suuria  (1-4000 suurin piirtein) ole, niin voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Näillä kuitenkin paalataan kymmeniä tuhansia elämänsä aikana.

Mäkkärin etuna on universaalit osat jos tarve tulee. Noukkimen piikit on samat kuin 220 welgerissä eli ihan perusmallit, laakereita saa laakerikaupasta.
Agronicin tai kuhnin laakereistakin kun myyjältä kysyi, niin ei ollut mitään tietoa niiden saatavuudesta ::)

E: Itsekkin tuota terien irrotusta pähkäilin syksyllä kun paalainta tarkemmin puhdistelin ;D Pari terää meni poikki viime kesänä niin pitäisi ennen seuraavaa kautta uudet laittaa.
Paalimäärä osuu tuohon haarukkaan. Ajatellut että uusi on aina uusi ja menishän sillä sitte taas seuraavat kymmenen vuotta. Mielestäni käytetty suomesta ei ole vaihtoehto hintojen puolesta. Englannista kaupattiin 2012 mallin  9000 paalattua n.48000€
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: JD6630 - 21.01.13 - klo:19:25
Englannista kaupattiin 2012 mallin  9000 paalattua n.48000€
Ilman veroa? Tuleehan siinä peräti alle 5000€ hintaeroa ja kapeammat renkaat ja rahti kaupanpäälle ::) Oliko edes huolto tehty ja ensimmäisen satokauden takuu?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: erik - 21.01.13 - klo:19:45
Miten lie päivitys vaikutti hintaan? Vuosi sitten jäi noille tienoille lakkapään kautta uuden hinta kaikilla muilla kamppeilla paitsi vakio renkailla.

Oletko kunnostettua miettinyt? jos paalimäärät ei kovin suuria  (1-4000 suurin piirtein) ole, niin voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Näillä kuitenkin paalataan kymmeniä tuhansia elämänsä aikana.

Mäkkärin etuna on universaalit osat jos tarve tulee. Noukkimen piikit on samat kuin 220 welgerissä eli ihan perusmallit, laakereita saa laakerikaupasta.
Agronicin tai kuhnin laakereistakin kun myyjältä kysyi, niin ei ollut mitään tietoa niiden saatavuudesta ::)

E: Itsekkin tuota terien irrotusta pähkäilin syksyllä kun paalainta tarkemmin puhdistelin ;D Pari terää meni poikki viime kesänä niin pitäisi ennen seuraavaa kautta uudet laittaa.

Kammio ylös, noukin alas, lukitus auki ja si kuhan nyppii terät pois. Jotkut saattaa olla vähän kiinni ryytyny et voi käyttää vaikka isoja putkitonkeja millä nitkuttaa irti ettei oo kädet verillä
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: realisti - 21.01.13 - klo:20:10
Itte ostin omani irkuista, 29000 paalattuna peruskunnostettuna. Todella hienosti on pelannut, yksi hydeletku meni poikki eikä mitään muuta. Myin suoralla kaupalla oman n.4th ajetun kuhnin, ja ostin tuon mäkin. Päivääkään en ole katunut, eikä tule osamaksulappua tuostakaan koneesta.  ;D
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: apilas - 21.01.13 - klo:20:43
Itte ostin omani irkuista, 29000 paalattuna peruskunnostettuna. Todella hienosti on pelannut, yksi hydeletku meni poikki eikä mitään muuta. Myin suoralla kaupalla oman n.4th ajetun kuhnin, ja ostin tuon mäkin. Päivääkään en ole katunut, eikä tule osamaksulappua tuostakaan koneesta.  ;D

Kuinkas se itäblokin poikien paalaimen tarina jaksaa?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: cowboy_ - 21.01.13 - klo:23:10
Siitä McHalen hinnasta, 06/2012 ostettiin uusi Fusion 2, maksoi 72k euroa. Lähtöhinta oli kuulema ~90k euroa jos myyjää saa uskoa?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: realisti - 22.01.13 - klo:09:23
Uusi fusion 3 Irlannissa 58 000€ alv0%, tollasen tarjouksen minä sain 650mm renkailla.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Terminator II - 22.01.13 - klo:16:05
Uusi fusion 3 Irlannissa 58 000€ alv0%, tollasen tarjouksen minä sain 650mm renkailla.


eli verollisena 72k€ saman minkä suomessa maksaa?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: FerQ - 22.01.13 - klo:17:14
Uusi fusion 3 Irlannissa 58 000€ alv0%, tollasen tarjouksen minä sain 650mm renkailla.
 

eli verollisena 72k€ saman minkä suomessa maksaa?
ei taija kolmonen irrota suomessa tuohon hintaan. Tai mistä minä tiiän.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: JD6630 - 22.01.13 - klo:17:34
Rahti + takuu? + käyttöönotto?. Loppujen lopuksi: kannattiko?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: realisti - 22.01.13 - klo:17:39
Muistaakseni 39000€ alv0% taisi tuo meidän kone maksaa, kunnostettuna ja varaosatakuulla. Todella siisti ja hyväkuntoinen kone. Kannatti todellakin. Nytkin kyseinen kauppias tarjosi -10 mallista 39900€ Turussa ja -12 mallista 49900€ Turussa, kunhan entinen vain menee kaupan niin ostan heti samasta liikkeestä tuoreemman jossa on "croproller".
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: JD6630 - 22.01.13 - klo:20:34
Tarkoitin uutta fusion 3:sta.

Ei tuo 39000€ alv%0 niiin ihmeellisen halpa kuitenkaan ole, noin 10k€ hintaero meidän vastaavaan mutta 20t enemmän paalattu.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: cowboy_ - 22.01.13 - klo:21:17
Mitä uutta Fusion kolmosessa on? 5 rivinen noukin, kopan uusi muotoilu, ja roiskeläpät? Jotain muuta?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 22.01.13 - klo:21:18
Mitä uutta Fusion kolmosessa on? 5 rivinen noukin, kopan uusi muotoilu, ja roiskeläpät? Jotain muuta?

Pieni paalikoko

 ;D
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 22.01.13 - klo:21:56
Kammio ylös, noukin alas, lukitus auki ja si kuhan nyppii terät pois. Jotkut saattaa olla vähän kiinni ryytyny et voi käyttää vaikka isoja putkitonkeja millä nitkuttaa irti ettei oo kädet verillä
Noukkimen asennolla ei oo väliä, voi olla ihan ylhäällä ja jos teräkammion pohjasta puhutaan, niin uudemmalla terämallilla täytyy olla ylhäällä.
Hommaa helpottaa kummasti, kun magneettien ja teräurien välejä putsaa meisselillä ja paineilmalla ennen teräsulkeisia :)
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 22.01.13 - klo:21:58
Uusi fusion 3 Irlannissa 58 000€ alv0%, tollasen tarjouksen minä sain 650mm renkailla.


eli verollisena 72k€ saman minkä suomessa maksaa?
Uusi kolmonen ny 99200+800 toimituskulua..
Ne kyllä arvostaa suoraa kauppaa ku klaasseja sunmuita nurkat täynnä, niin rahalla voi tietty ton 28 pinnaa saadakkin pois :D
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Lese - 22.01.13 - klo:22:03
jossa on "croproller".

En jaksanu googletella, niin kerrotko mikä tuo croproller on?
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: ktm87 - 22.01.13 - klo:22:08
eikös se oo se rulla siihen noukkimen eteen/piälle ohjaamaan karhetta.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: sorjone - 22.01.13 - klo:22:09
  Kannattaako niitä naperopaalaimia pitää, täysin kannattamatonta puuhastelua. Paalikoko pitää olla vähintään 150 cm.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: JD6630 - 22.01.13 - klo:22:09
Mun mielestä juuri se.
Erittäin kätevä lisävaruste isolla karholla, nykyisin taitaa olla vakiona.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 22.01.13 - klo:22:10
eikös se oo se rulla siihen noukkimen eteen/piälle ohjaamaan karhetta.
Juu ja kolmosesssa se on jo koko noukkimen levyinen, kakkosen rolleri oli parikytä senttiä lyhyt molemmista päistä ja aiheutti toisinaan tuskaa karhotettujen heinien kanssa :)
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: ktm87 - 22.01.13 - klo:22:12
Mun mielestä juuri se.
Erittäin kätevä lisävaruste isolla karholla, nykyisin taitaa olla vakiona.
pitäisi olla vakiona kaikissa. se perus pelti on aivan perseestä,kivat tukot saa sen kanssa..
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 22.01.13 - klo:22:14
Mun mielestä juuri se.
Erittäin kätevä lisävaruste isolla karholla, nykyisin taitaa olla vakiona.
pitäisi olla vakiona kaikissa. se perus pelti on aivan perseestä,kivat tukot saa sen kanssa..
Juu mun ekas kakkoses ei ollu rolleria ja se oli väliin tukos ihan suoraan nelosesta karheestaki :(
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: JD6630 - 22.01.13 - klo:22:26
pitäisi olla vakiona kaikissa. se perus pelti on aivan perseestä,kivat tukot saa sen kanssa..
Juu, oli aika ryskäämistä sen pellin kanssa kun rp220 welgerillä isompaa karhoa ajoi.

Ei mulla ole sen kummempia ongelmia sen rullan kanssa ollut, mutta tietenkin sekin helpottaa jos siitä on vielä leveämpi saatu. Paalaimen olen saanut 2 eri syystä tukkoon ja toinen on huonon karhoittajan vika, eli liian leveä karho mutkissa jolloin noukin nappaa ulkoapäin rehuklönttejä mukaan. Kerran kävi isolla ja apilapitoisella märällä karholla niin että rehu jäi vaan junnaamaan sullojan eteen.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Wesku - 23.01.13 - klo:06:02
Paalaimen olen saanut 2 eri syystä tukkoon ja toinen on huonon karhoittajan vika, eli liian leveä karho mutkissa jolloin noukin nappaa ulkoapäin rehuklönttejä mukaan. Kerran kävi isolla ja apilapitoisella märällä karholla niin että rehu jäi vaan junnaamaan sullojan eteen.

Näin on käynyt itselläkin. Koneen asento on tärkeä - nokallaan ei saa olla yhtään.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Terminator II - 23.01.13 - klo:09:09
Uusi fusion 3 Irlannissa 58 000€ alv0%, tollasen tarjouksen minä sain 650mm renkailla.


eli verollisena 72k€ saman minkä suomessa maksaa?
Uusi kolmonen ny 99200+800 toimituskulua..
Ne kyllä arvostaa suoraa kauppaa ku klaasseja sunmuita nurkat täynnä, niin rahalla voi tietty ton 28 pinnaa saadakkin pois :D

No huhuh! Mitäs erikoista Mäkissä on että 100k€ siitä kannattaa maksaa? Samalla hinnalla saa jo 455 classin yhdistelmän ja pitäisi tulla isompia paalia kuin mäkillä!
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: realisti - 23.01.13 - klo:09:13
Niin saa, hetken jo harkitsin mutta sitten tuli järkiini.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Terminator II - 23.01.13 - klo:09:17
Niin saa, hetken jo harkitsin mutta sitten tuli järkiini.

No ei tuo kovin huono voi claasikaa olla kun ei vielä löydy yhdistelmänä yhtään 455 käytettynä Suomesta.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: nalli - 23.01.13 - klo:09:20
Löytyypäs. eka suomeen keskon kautta myyty, vaihtunu vissiin mäkkiin. http://www.nettikone.com/claas/455-rollant-uniwrap/1086752#yritys=lakkapaarovaniemi
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: realisti - 23.01.13 - klo:09:21
3kpl käytettyjä oli yhtä aikaa viime viikolla myynnissä... Ristus että oon tapellu noitten anturi-helvettien kanssa! Viime kesänä kuskikaan ei tainnut soittaa ku kerran jostain ongelmasta, kuhnilla muutaman kerran päivässä.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Terminator II - 23.01.13 - klo:09:22
Löytyypäs. eka suomeen keskon kautta myyty, vaihtunu vissiin mäkkiin. http://www.nettikone.com/claas/455-rollant-uniwrap/1086752#yritys=lakkapaarovaniemi

Joooo.... Löysin minäkin 2 myytävää 455 uniwrappia NORJASTA!
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Terminator II - 23.01.13 - klo:09:24
3kpl käytettyjä oli yhtä aikaa viime viikolla myynnissä... Ristus että oon tapellu noitten anturi-helvettien kanssa! Viime kesänä kuskikaan ei tainnut soittaa ku kerran jostain ongelmasta, kuhnilla muutaman kerran päivässä.

Mitä mulla on tuo 255 ollut, niin kohtuudella on pelannut vaikka ikää alkaa olla 10 vuotta takana. Ensimmäinen anturi meni viime kesänä. Muuta on sitten siitäkin edestä uusittu vakuutusyhtiön piikkiin.
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 23.01.13 - klo:13:36
3kpl käytettyjä oli yhtä aikaa viime viikolla myynnissä... Ristus että oon tapellu noitten anturi-helvettien kanssa! Viime kesänä kuskikaan ei tainnut soittaa ku kerran jostain ongelmasta, kuhnilla muutaman kerran päivässä.

Mitä mulla on tuo 255 ollut, niin kohtuudella on pelannut vaikka ikää alkaa olla 10 vuotta takana. Ensimmäinen anturi meni viime kesänä. Muuta on sitten siitäkin edestä uusittu vakuutusyhtiön piikkiin.
;D
Juu mäkin oon vuosittain paalannu 500-1500 paalia semmosia heiniä, mitä piti paalata klaassilla, mutta ei pystyny remppojen takia ;) 8)
Otsikko: Vs: yhdistelmäpaalaimista jälleen.
Kirjoitti: nalli - 24.01.13 - klo:15:01
taas meni auto uusi mäkkäri kyydissä ohi, vähän ajan päästä palasi claasi lavalla.... niin ne vain ihmiset koneita vaihtaa.