Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe fendtin koukku  (Luettu 45722 kertaa)

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: fendtin koukku


Tuo on tietysti totta.Isoin periaatteellinen ero on että hydro84 on 100% hydraulivetoinen.Toteutettuna tuon ajan tekniikalla hyötysuhde=vetoteho,taloudellisuus yms asiat eri planettalta kuin nykyraputtomissa.

Kaiketi samaa luokkaa kuin Fendt pakilla.....

Fendt/Massikka portaaton menee pakilla ihan samal tavalla kuin etiäpäin.

Elikkä pakki ei ole sen hydraulisempi kuin etiäpäinmenokaan.


Elä Timppa puhu paskoo


Ojala osaa varmasti antaa tähän asiaan parhaimman neuvon miten se pelaa!

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: fendtin koukku
Tuskin osaa ojalakaan selvittää.

Mitä nopeammin mennään sitä enemmän on mekaanista vetoa.

Sama myös pakilla ajettaessa.

Kui mää ain olen paras?

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: fendtin koukku
Tuskin osaa ojalakaan selvittää.

Mitä nopeammin mennään sitä enemmän on mekaanista vetoa.

Sama myös pakilla ajettaessa.



Tuskin Timppakaan ymmärtää mistä puhuu.

*****illakseni kysyn että minkähän takia varjon voimansiirron pumppukulma on perittäessä pienempi kuin eteenpäin ajattaessa.

On se rankkaa kun tietää, ettei tarvi puhua paskoo.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: fendtin koukku
Dyna ei mene pakilla yht kovaa kuin etiäpäin.
Kui mää ain olen paras?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: fendtin koukku
Jobbari vissiin tietää aika hyvin ton Fendt/DynaVT pakkiasian.Lienee 100% hydevetoinen pakilla.

Näiden nykykoneiden vertaaminen noihin IH:n tekemiin ontuu tosiaan muutamssa kohden.
-nykykoneiden painetaso on liki tuplasti korkeampi=parempi hyötysuhde
-jos oikein muistan IH:n sovelluksessa muutettiin yhtäaikaa pumpun ja moottorin kulmia.Tällä systeemillä vetovoiman/vetotehon optimointi ei onnistu yhtä hyvin kuin nykyisillä säätösysteemeillä.
-IH:n hydron aikaisten 'mehuvetojen' hyötysuhde oli 15-20% huonompi kuin nykyisten

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: fendtin koukku
IH:sta puuttuu mekaaninen osio kokonaan, muistuttaa toki säädettävää yksikköä Varion
sisuksissa. Hydrolla joskus kyntäneenä 77hp kones veti saman mitä 674 72hp  :P
Siis planeetat siitä vaihdeaskista.
Lappalaisellakin oli Hydro pitkään ja siitä innostuneena portaattomuuteen osti Pirkkafendtin  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: fendtin koukku
Jobbari vissiin tietää aika hyvin ton Fendt/DynaVT pakkiasian.Lienee 100% hydevetoinen pakilla.

***Ei ole.
Kui mää ain olen paras?

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: fendtin koukku
Tuskin osaa ojalakaan selvittää.

Mitä nopeammin mennään sitä enemmän on mekaanista vetoa.

Sama myös pakilla ajettaessa.



Tuskin Timppakaan ymmärtää mistä puhuu.

*****illakseni kysyn että minkähän takia varjon voimansiirron pumppukulma on perittäessä pienempi kuin eteenpäin ajattaessa.

On se rankkaa kun tietää, ettei tarvi puhua paskoo.
Koska kone ei kulje viittäkymppiä pakilla.      Sen takia pienempi pumppukulma pakilla.
Eteenpäin ja pakilla periaatteessa hyötysuhteet ja mekaanisen vedon osuus samat.
Liikkeelle lähdössä pumppukulmaa loivennetaan paremman kiihtyvyyden takia.
Tasakaasulla  taas pumppukulma menee jyrkemmäksi ja kierroksia voidaan tiputtaa.
 :) :)
Tuskahiki on köyhän sauna...

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: fendtin koukku
En viitti väitellä viisaampieni kanssa.

On aivan totta että varjo teoreettisesti ei kulje täysin hydraulisesti vain noin 99 prosentin osuudella.

Aikaisemmin kysyin ainoastaa hydraulipumpun pienemmästä kulmasta pakkittaessa, mutta viisaammat voivat kertoa miksikö hydraulimoottori(tai moottorit sillä 900 sarjassahan näitä on kaksi)
eivät käänny mihinkään reversellä.

Se jolla on tieto voi *****illa, se kellä ei voi jauhaa paskoo.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: fendtin koukku
http://www.youtube.com/watch?v=ST2rP4ICMCk&feature=related

Tuntuu jobbarikin olevan hukassa tietoinensa.

Tuokin video loppuu siihen kun mennään hitaasti pakilla, hydr pumppu negatiivisella ja moottori täydellä kulmalla.

Sellaista kuvaa ei löydy miten moottori/moottorit on kun mennään täysillä pakilla.

Jos kerran joppari tietää niin selvittäkööt ja antaa *****ilut olla.

Viimeksi muokattu: 05.08.10 - klo:22:07 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: fendtin koukku

turha_poika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: fendtin koukku
En viitti väitellä viisaampieni kanssa.

On aivan totta että varjo teoreettisesti ei kulje täysin hydraulisesti vain noin 99 prosentin osuudella.

Aikaisemmin kysyin ainoastaa hydraulipumpun pienemmästä kulmasta pakkittaessa, mutta viisaammat voivat kertoa miksikö hydraulimoottori(tai moottorit sillä 900 sarjassahan näitä on kaksi)
eivät käänny mihinkään reversellä.

Se jolla on tieto voi *****illa, se kellä ei voi jauhaa paskoo.

Ainakin tämän videon mukaan sekä pumppu että moottorit kääntyilevät pakilla.

http://www.youtube.com/watch?v=AIgEC3QTR20&feature=related

Pakkohan niiden on molempien muuttaa kulmaansa. moottorit eivät voi olla lähdössä pienillä kulmilla väännön takia ja toisaalta huippunopeudella pakittaessa pumpun pitää olla täysillä ja moottorit pienellä että saadaan korkea pyörimisnopeus kehälle. Kuinka väärässä olen?

Viimeksi muokattu: 06.08.10 - klo:08:27 kirjoittanut turha_poika

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: fendtin koukku
http://www.youtube.com/watch?v=ST2rP4ICMCk&feature=related

Tuntuu jobbarikin olevan hukassa tietoinensa.

Tuokin video loppuu siihen kun mennään hitaasti pakilla, hydr pumppu negatiivisella ja moottori täydellä kulmalla.

Sellaista kuvaa ei löydy miten moottori/moottorit on kun mennään täysillä pakilla.

Jos kerran joppari tietää niin selvittäkööt ja antaa *****ilut olla.

selkeämpi esitys http://www.youtube.com/watch?v=AIgEC3QTR20

Eihän tuossa mitään omituista ole, tuo planeettapyörästöhän tuossa hoitaa tuon voimanjaon hydraulisen ja mekaanisen osan yhdistämisen. Planeetan kehä pyörii koko ajan "pakkisuuntaan" - kun halutaan mennä eteenpäin, kehää pyöritetään moottorin pyörittämää aurinkopyörää hitaammin, jolloin planeetankannatin pyörii sitä nopeammin mitä hitaammin kehää pyöritetään. Kun hydr.piiri pysähdyksissä nopeus eteenpäin on maksimi.

Hidastettaessa kehäpyörää kiihdytetään hydr.osalla kunnes se pyörii niin lujaa, että se kompensoi täysin mekaanisesti pyörivän aurinkopyörän kehänopeuden ja planeetankannatin pysähtyy.

Pakille mennessä sitten vain lisätään hydr.osan nopeutta, jolloin planeetankannatin alkaa pyöriä vastakkaiseen suuntaan. Tässä vaiheessa vetoteho siirtyy käytännössä kokonaan hydraulisen osan kautta, koska mekaaninen osa pyörii vastakkaiseen suuntaan.

Tuon vuoksi pakkia ei saada yhtä nopeaksi kuin eteenpäin menoa, koska hydr.osan ja kehäpyörän ja etenkin planeettarattaiden kierrokset nousevat liian isoksi ja hyötysuhde laskee voimakkaasti

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: fendtin koukku
Hidastettaessa kehäpyörää kiihdytetään hydr.osalla kunnes se pyörii niin lujaa, että se kompensoi täysin mekaanisesti pyörivän aurinkopyörän kehänopeuden ja planeetankannatin pysähtyy.

Pakille mennessä sitten vain lisätään hydr.osan nopeutta, jolloin planeetankannatin alkaa pyöriä vastakkaiseen suuntaan. Tässä vaiheessa vetoteho siirtyy käytännössä kokonaan hydraulisen osan kautta, koska mekaaninen osa pyörii vastakkaiseen suuntaan.


***Miksi tuossa videossa hydrauliikan virtaussuunta muuttuu kun siirrytään pakille?  :D  Taitaa olla Weijokin hukassa...
Kui mää ain olen paras?

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: fendtin koukku
Hidastettaessa kehäpyörää kiihdytetään hydr.osalla kunnes se pyörii niin lujaa, että se kompensoi täysin mekaanisesti pyörivän aurinkopyörän kehänopeuden ja planeetankannatin pysähtyy.

Pakille mennessä sitten vain lisätään hydr.osan nopeutta, jolloin planeetankannatin alkaa pyöriä vastakkaiseen suuntaan. Tässä vaiheessa vetoteho siirtyy käytännössä kokonaan hydraulisen osan kautta, koska mekaaninen osa pyörii vastakkaiseen suuntaan.


***Miksi tuossa videossa hydrauliikan virtaussuunta muuttuu kun siirrytään pakille?  :D  Taitaa olla Weijokin hukassa...

Mitäs väliä sillä on, kehäpyörän pyöriminenhän tässä on se juttu, ihan sama miten se pyöriminen on toteutettu. Kehäpyörä pyörii fendtin ratkaisussa aina pakin suuntaan, ja pakilla joudutaan hydrauliikalla "ylikompensoimaan" moottorin pyörittämä aurinkopyörän liike jotta päästään pakin suuntaan.

Valtran ratkaisu poikkeaa tästä juuri tässä kohden, eli suunnanvaihto on toteutettu erikseen mekaanisesti pakoilla, ja siinä tuo portaaton osa toimii ihan samanlailla pakilla kuin eteenpäin.