Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: welger - 08.01.12 - klo:11:55

Otsikko: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: welger - 08.01.12 - klo:11:55
Kärrykalusto alkaa olla melko loppuun ajettua ja pitäisi löytää käytännöllinen jokapaikankärry.
Tällähetkellä viljakärreinä 3kpl yksiakselisia vanerilaitaisia kuorma-autosta tehtyjä ja paalikärrinä vm.79 täysperävaunu joka on mielenkiintoinen ajettava tiellä.

Eli samalla kärryllä pitäisi onnistua viljan, paalin, (lannan), ja satunnaiset maanajot sekä joitakin kappaletavaranajoja.

Koukkulavakärryt liian kalliita eli lienee ainut vaihtoehto Multiva tyyppinen jalkalavasysteemi, Multivakin ehkä liian kallis.

Renkaat sais olla vähintään 600/22.5.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: JD6630 - 08.01.12 - klo:12:12
Ei sellaista ole. Palapelikärryilä pystyy tekemään kaikkea, mutta ne on ihan paskoja kaikkeen. Osta maansiirto- ja paalikärry. Maansiirtokärryyn sitten koroke kasetti, niin on hyvä kuskata paskaa ja viljaa.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: welger - 08.01.12 - klo:12:20
Ei sellaista ole. Palapelikärryilä pystyy tekemään kaikkea, mutta ne on ihan paskoja kaikkeen. Osta maansiirto- ja paalikärry. Maansiirtokärryyn sitten koroke kasetti, niin on hyvä kuskata paskaa ja viljaa.
http://www.google.com/imgres?q=multiva&um=1&hl=fi&sa=N&rls=com.microsoft:fi:IE-SearchBox&rlz=1I7ADFA_fi&biw=1366&bih=574&tbm=isch&tbnid=xooB4YDUyPiORM:&imgrefurl=http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Paalivaunut/MULTIVA-TRM-180-P/eg7d9kdk.html&docid=uCSm5l2oCyFJSM&imgurl=http://www.mascus.com/image/product/large/87143b7b/MULTIVA-TRM-180-P,e6434f9c.jpg&w=600&h=450&ei=8GwJT_TuLYmSOuze4NIG&zoom=1&iact=rc&dur=250&sig=111423579622145289594&page=2&tbnh=166&tbnw=224&start=21&ndsp=10&ved=1t:429,r:5,s:21&tx=159&ty=92Tuossa mielestäni olisi sellainen kärry jolla voi tehdä "kaikkea" maan, viljan ja lannan ajoon vaihdetaan sitten vaan lava.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: ijasja2 - 08.01.12 - klo:12:37
Mikä toi kuvan multiva?
Minkäkokoinen veturi?

Kaverilla TRH180, 710R26.5 renkailla.
Monimutkainen kampe, ja vaatii järeän veturin.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: Hervast - 08.01.12 - klo:12:40
Saisko siitä täysperästä tehtyä lavettityyppistä paalikärriä, laittais vaikka aisanohjauksen jos on liian kömpelö muuten ?
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: Snowman - 08.01.12 - klo:13:58
Kaverilla Junkkarin J-16 tai oikeestaan 2 samanlaista yksi palapelilaita lava ja 2 maansiirtolavaa lisälaitapaketilla, tuolla kulkee paalit joko viljalavalla ilman laitoja 14 tai leveellä maansiirtolavalla muistaakseni 11 paalia. Hyvin on kestänyt ympärivuoden tuntuu olevan ajossa kesällä maansiirto hommia ja talvet ajaavat lunta.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: winha35 - 08.01.12 - klo:17:05
Onkos nää kiren maansiirto ja kiinteälaitaset mimmosia?
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: JD6630 - 08.01.12 - klo:17:15
http://www.google.com/imgres?q=multiva&um=1&hl=fi&sa=N&rls=com.microsoft:fi:IE-SearchBox&rlz=1I7ADFA_fi&biw=1366&bih=574&tbm=isch&tbnid=xooB4YDUyPiORM:&imgrefurl=http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Paalivaunut/MULTIVA-TRM-180-P/eg7d9kdk.html&docid=uCSm5l2oCyFJSM&imgurl=http://www.mascus.com/image/product/large/87143b7b/MULTIVA-TRM-180-P,e6434f9c.jpg&w=600&h=450&ei=8GwJT_TuLYmSOuze4NIG&zoom=1&iact=rc&dur=250&sig=111423579622145289594&page=2&tbnh=166&tbnw=224&start=21&ndsp=10&ved=1t:429,r:5,s:21&tx=159&ty=92Tuossa mielestäni olisi sellainen kärry jolla voi tehdä "kaikkea" maan, viljan ja lannan ajoon vaihdetaan sitten vaan lava.
Jos tuo multivan entinen omistaja on ajanu kärryllä vaan paaleja, niin on täytynyt miehellä olla laskimet hukassa.
Paalikärry tuntuu vaan olevan sellainen, että se on pakko olla erikseen jos haluaa kunnolla paaleja kuskata. Maansiirtokärryllä loput.

Miten jalkalavojen ja koukkulavojen hinnat eroavat toisistaan?
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: realisti - 08.01.12 - klo:17:30
minä olen kyllä täysin jäävi sanomaan tähän mitään, mutta alla oleva vaunu kun otetaan lavan vaihto-varusteilla ja paalilava päälle niin on suht.edullinen ja monipuolinen. Lavan vaihto on samanlainen kuin karkossa (ei siis tempo-tyyppinen).

http://www.nettikone.com/muu-merkki/ert-profi-18/1019092#yritys=anttikangas
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: welger - 08.01.12 - klo:17:52
Saisko siitä täysperästä tehtyä lavettityyppistä paalikärriä, laittais vaikka aisanohjauksen jos on liian kömpelö muuten ?
Saishan siitä tehtyä, mutta en nää järkevänä työnä sen verran tuolla alkaa jo ikää olemaan, runkokin melko pehmyt. Lava tuossa on hyvä kun vanhan isännän aikaan sen uusin.

http://www.google.com/imgres?q=multiva&um=1&hl=fi&sa=N&rls=com.microsoft:fi:IE-SearchBox&rlz=1I7ADFA_fi&biw=1366&bih=574&tbm=isch&tbnid=xooB4YDUyPiORM:&imgrefurl=http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Paalivaunut/MULTIVA-TRM-180-P/eg7d9kdk.html&docid=uCSm5l2oCyFJSM&imgurl=http://www.mascus.com/image/product/large/87143b7b/MULTIVA-TRM-180-P,e6434f9c.jpg&w=600&h=450&ei=8GwJT_TuLYmSOuze4NIG&zoom=1&iact=rc&dur=250&sig=111423579622145289594&page=2&tbnh=166&tbnw=224&start=21&ndsp=10&ved=1t:429,r:5,s:21&tx=159&ty=92Tuossa mielestäni olisi sellainen kärry jolla voi tehdä "kaikkea" maan, viljan ja lannan ajoon vaihdetaan sitten vaan lava.
Jos tuo multivan entinen omistaja on ajanu kärryllä vaan paaleja, niin on täytynyt miehellä olla laskimet hukassa.
Paalikärry tuntuu vaan olevan sellainen, että se on pakko olla erikseen jos haluaa kunnolla paaleja kuskata. Maansiirtokärryllä loput.

Miten jalkalavojen ja koukkulavojen hinnat eroavat toisistaan?
Tuskimpa pelkkiä paaleja on ajanut, syystä tai toisesta kauppaan ei vaan kuulu muita lavoja.Luulisin?
Minä olen kyllä sitä mieltä jotta tuollainen linkin mukainen kärry soveltuu paljon paremmin paalinajoon kuin täysperävaunu. Ainakin tuo oma paalikärry on liki hengenvaarallinen varsinkin talvikelissä.


Realisti: kuinka nopea on tuo ERT:n lavanvaihto.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: realisti - 08.01.12 - klo:17:55
yhtä nopee tai hidas kuin kaikissa muissakin arvioisin että osaavalla menee suoralla alustalla lähtökunnosta lähtökuntoon 20 min.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: zetor8045 - 08.01.12 - klo:18:00
yhtä nopee tai hidas kuin kaikissa muissakin arvioisin että osaavalla menee suoralla alustalla lähtökunnosta lähtökuntoon 20 min.
minä olen kyllä täysin jäävi sanomaan tähän mitään, mutta alla oleva vaunu kun otetaan lavan vaihto-varusteilla ja paalilava päälle niin on suht.edullinen ja monipuolinen. Lavan vaihto on samanlainen kuin karkossa (ei siis tempo-tyyppinen).

http://www.nettikone.com/muu-merkki/ert-profi-18/1019092#yritys=anttikangas
Eikö Tempoa tehdä ERT:n pajalla kun piirustukset on kyllä olleet samat monissa rakenteissa kun silmällä kahtelee?   
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: realisti - 08.01.12 - klo:18:06
yhtä nopee tai hidas kuin kaikissa muissakin arvioisin että osaavalla menee suoralla alustalla lähtökunnosta lähtökuntoon 20 min.
minä olen kyllä täysin jäävi sanomaan tähän mitään, mutta alla oleva vaunu kun otetaan lavan vaihto-varusteilla ja paalilava päälle niin on suht.edullinen ja monipuolinen. Lavan vaihto on samanlainen kuin karkossa (ei siis tempo-tyyppinen).

http://www.nettikone.com/muu-merkki/ert-profi-18/1019092#yritys=anttikangas
Eikö Tempoa tehdä ERT:n pajalla kun piirustukset on kyllä olleet samat monissa rakenteissa kun silmällä kahtelee?

on joo, mutta lievistä erimielisyyksistä malliston oikeuksista olemme ryhtyneet teettämään hieman järeämpää profi-ERT:iä.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: zetor8045 - 08.01.12 - klo:18:13
yhtä nopee tai hidas kuin kaikissa muissakin arvioisin että osaavalla menee suoralla alustalla lähtökunnosta lähtökuntoon 20 min.
minä olen kyllä täysin jäävi sanomaan tähän mitään, mutta alla oleva vaunu kun otetaan lavan vaihto-varusteilla ja paalilava päälle niin on suht.edullinen ja monipuolinen. Lavan vaihto on samanlainen kuin karkossa (ei siis tempo-tyyppinen).

http://www.nettikone.com/muu-merkki/ert-profi-18/1019092#yritys=anttikangas
Eikö Tempoa tehdä ERT:n pajalla kun piirustukset on kyllä olleet samat monissa rakenteissa kun silmällä kahtelee?

on joo, mutta lievistä erimielisyyksistä malliston oikeuksista olemme ryhtyneet teettämään hieman järeämpää profi-ERT:iä.
Ookkei selvä  ;D  Aika paljon järeämmät toivon mukaan kun meidän kehotuksistä nuo Tempotkin hiukan parantui mutta montaa paikkaa sais silti olla järeämpi   :P Ja keinuteli ei muuten kestä enää tuossa 18tn luokassa eikä keinujousitelikään eli hydraulinen koko akseleilla tai parabelijousitus se kannattaa huomioida...
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: realisti - 08.01.12 - klo:18:19
yhtä nopee tai hidas kuin kaikissa muissakin arvioisin että osaavalla menee suoralla alustalla lähtökunnosta lähtökuntoon 20 min.
minä olen kyllä täysin jäävi sanomaan tähän mitään, mutta alla oleva vaunu kun otetaan lavan vaihto-varusteilla ja paalilava päälle niin on suht.edullinen ja monipuolinen. Lavan vaihto on samanlainen kuin karkossa (ei siis tempo-tyyppinen).

http://www.nettikone.com/muu-merkki/ert-profi-18/1019092#yritys=anttikangas
Eikö Tempoa tehdä ERT:n pajalla kun piirustukset on kyllä olleet samat monissa rakenteissa kun silmällä kahtelee?

on joo, mutta lievistä erimielisyyksistä malliston oikeuksista olemme ryhtyneet teettämään hieman järeämpää profi-ERT:iä.
Ookkei selvä  ;D  Aika paljon järeämmät toivon mukaan kun meidän kehotuksistä nuo Tempotkin hiukan parantui mutta montaa paikkaa sais silti olla järeämpi   :P Ja keinuteli ei muuten kestä enää tuossa 18tn luokassa eikä keinujousitelikään eli hydraulinen koko akseleilla tai parabelijousitus se kannattaa huomioida...

ei kestä juu, nimittäin kokonaispainolla 32tn. Kestää sen mikä luvataan ja hieman enemmänkin siis, 2009 ja ennemmin valmistetuissa on erillainen teli kuin tässä uudessa. Sillä vanhalla jousitelillä ei tee mitään se on tosi, myös runko on vahvempi kuin ennen. Tollanen hydrauliripusteinen akseli on nyt proto-asteella 181cm akselivälillä ja 20tn kantavuudella.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: Carlosi - 08.01.12 - klo:18:27
Millanen toi ERTin lavanvaihto-systeemi oikein on?
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: realisti - 08.01.12 - klo:19:09
Millanen toi ERTin lavanvaihto-systeemi oikein on?

rungon perässä kiinteät kromatut tapit, lavassa on saranan kohdalla ikäänkuin pikakytkentäkoura väärinpäin + kiilat että sujahtaa hieman kierossakin. alle laitetaan lukkopalat pulteilla kiinni, Kippi on kiinni levyssä joka lukittuu kahdella ruuvilla paikalleen. Jalat ja irtinosto tehdään nostamalla ja laskemalla puomia, hydrauli-alustalla nostamalla / laskemalla alustaa.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: Olli tapani - 08.01.12 - klo:20:06
Itellä tollanen yleiskäytössä oleva kire kärry.Kelpaa pikkutilalle.Ajelen paaleja(kehät itsetehdyt), viljaa(mahtuu 170 hl) sekä puita (erilliset karikat ).Hinta laatu kohtuullinen,alla tosin vain 500-sarjan renkaat.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: AgerSilva - 08.01.12 - klo:20:21
Itse ratkaisin pulman teettämällä normaalin kippikärriin erillisen kasetin jonka tilavuus päälle 14m3. Runko muistaakseni 50*150 ja sisäpuolella 3 millin levy. Etukuormaimella nostan paikalleen/pois. Matalilla laidoilla voi ajaa paaleja/kappaletavaraa ja kun vaihtaa kasetin niin voi ajella paskaa/viljaa. 
Köyhällä ei ole vara ostaa monia kärryjä, joten pitää soveltaa  ;D
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: Carlosi - 08.01.12 - klo:20:46
Itellä on tuhti ws 140 kaikilla laitavaihtoehdoilla. Saiskohan tohon ert:iin vielä optiona nostolaitetteen taakse? sillon menis lietepönttö+multainkin samalla alustalla kun kerta saa ihan asiallisilla renkaillakin tuota..
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: Kaupoi - 08.01.12 - klo:21:27
http://www.nettikone.com/muu-merkki/ert-profi-18/1019092#yritys=anttikangas
Onkohan samalta tehtaalta ihan http://www.nettikone.com/muu-merkki/granger-16/1021817
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: realisti - 08.01.12 - klo:22:09
http://www.nettikone.com/muu-merkki/ert-profi-18/1019092#yritys=anttikangas
Onkohan samalta tehtaalta ihan http://www.nettikone.com/muu-merkki/granger-16/1021817

on kyllä. Moni teettää tuolla vaunuja, koska lienee Eestin laadukkain kärrypaja. Onneksi ovat nyt ryhtyneet rajoittamaan myyjien määrää, ennen myivät ihan yksittäisiäkin vaunuja. Jokainen jälleenmyyjä teettää omanlaisiin noista vaunuista, tuossa sandvikin mallissa lava ja runko on tehty erilailla kuin noissa meidän profeissa mm. hardoxin sijaan raex, vyörenkaiden tilalla dneproshinat, runko hieman eri materiaalia jne. Tuota vaunua myy tuo jälleenmyyjä ja me taas on suunniteltu oma mallisto joka tietenkin omasta mielestäni on parempi ja vain me myymme sitä.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: welger - 09.01.12 - klo:09:02
Taidan päätyä ostamaan valmiin maansiirtolavan ja teli,  sitten teen itse rungon,viljalaidat ja paalilavan.
Aikasempien kokemuksien perusteella telin rakentamisessa ei jää kummosia tekopalkkoja eikä taida lavankaan teossa jäädä, ei ole kyllä niin isoja tilojakaa jossa pystyisi lavan väkertämään. Runko sensijaan yksinkertainen tehdä, tuota lavan vaihtoa täytyy miettiä miten olis järkevin tehdä. Periaatteessa lavaa ei kovinkaan usein tarvitse vaihtaa joten se vois tapahtua vaikka etukuormaimen avustamana.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: zetor8045 - 09.01.12 - klo:10:52
Taidan päätyä ostamaan valmiin maansiirtolavan ja teli,  sitten teen itse rungon,viljalaidat ja paalilavan.
Aikasempien kokemuksien perusteella telin rakentamisessa ei jää kummosia tekopalkkoja eikä taida lavankaan teossa jäädä, ei ole kyllä niin isoja tilojakaa jossa pystyisi lavan väkertämään. Runko sensijaan yksinkertainen tehdä, tuota lavan vaihtoa täytyy miettiä miten olis järkevin tehdä. Periaatteessa lavaa ei kovinkaan usein tarvitse vaihtaa joten se vois tapahtua vaikka etukuormaimen avustamana.
Muista tehdä aisajouset myös ja tosiaankin myös jousitettu akselisto  ;)  Nykyinen lavetti ja maansiirtokärry on täysjousitettuja niin kyllä ne vaan mukavasti tulee perässä vanhoihin "jäykkiin" kärryihin verraten  :P
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: realisti - 09.01.12 - klo:11:06
teli 22tn eli 18tn kärrykantavuudelle 1950€
renkaat 710/45r22,5 750€/kpl =3000€ sis.vanteet.
lava hardox 450 5,5m x 0,8 6+4mm hydraulilaidalla 4950€
kippi tupla nat7 tai vastaava 1450€
viljakasetti maansiirtolavaan 900€
+rahteja tai hakupalkkoja

yhteensä: 12 250€ +mahdolliset rahdit yms.

valmis vaunu maansiirtolavalla 14500€ eli runkovärkeille, työlle, rungon maalaukselle vetoaisalle+silmälle, valoille, aisajouselle ja letkuille saa jäädä 2250€ tai takkiin tulee. Itse en tuolla rahalla lähtisi kokeilemaan tehdä, varsinkin kun riskinä on ettei välttämättä tule tehdas-vaunun veroista (en toki tiedä kirjoittajan sepän taitoja, jos on ammattilainen voi tulla parempikin). Korjatkaa jos olen väärässä, noilla hinnoilla itse myyn tavaraa joten jos jostain saa paljonkin halvemmalla niin kertokaa.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: zetor8045 - 09.01.12 - klo:12:06
teli 22tn eli 18tn kärrykantavuudelle 1950€
renkaat 710/45r22,5 750€/kpl =3000€ sis.vanteet.
lava hardox 450 5,5m x 0,8 6+4mm hydraulilaidalla 4950€
kippi tupla nat7 tai vastaava 1450€
viljakasetti maansiirtolavaan 900€
+rahteja tai hakupalkkoja

yhteensä: 12 250€ +mahdolliset rahdit yms.

valmis vaunu maansiirtolavalla 14500€ eli runkovärkeille, työlle, rungon maalaukselle vetoaisalle+silmälle, valoille, aisajouselle ja letkuille saa jäädä 2250€ tai takkiin tulee. Itse en tuolla rahalla lähtisi kokeilemaan tehdä, varsinkin kun riskinä on ettei välttämättä tule tehdas-vaunun veroista (en toki tiedä kirjoittajan sepän taitoja, jos on ammattilainen voi tulla parempikin). Korjatkaa jos olen väärässä, noilla hinnoilla itse myyn tavaraa joten jos jostain saa paljonkin halvemmalla niin kertokaa.
Miten tuossa on aisajousitus toteutettu kun ei näy sun kuvissa kuin takanivel??? Tempoon tullut samanlainen aisajousitus kuin LMR:ssä on ja muutenkin tuolla keski-euroopan suunnalla eli taitaa olla jonkun valmistama koko paketti .. http://www.agrikymi.fi/!file/!id2219/!ver2/!hist1/files/image/TempoPro18erikoisvarusteilla005-20111213.jpg . Ja saako kaikkiin pyöriin jarrut???
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: realisti - 09.01.12 - klo:12:27
Vakiomalli aisassa on kumivaimennettu kuten monissa saksalaisissa, lisävarusteena saa sitte hydraulijousituksen. Tottakai saa lisävarusteena nelipyöräjarrut.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: zetor8045 - 09.01.12 - klo:12:42
Vakiomalli aisassa on kumivaimennettu kuten monissa saksalaisissa, lisävarusteena saa sitte hydraulijousituksen. Tottakai saa lisävarusteena nelipyöräjarrut.
Ookkei hyvä tietää  ;)
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: vms1 - 09.01.12 - klo:12:54
Kun järkeilette näitä lavanvaihtoja niin yksi varsin kätevä ratkaisu on vetää se koko lava siihen kippirungon päälle eli keulaan ostaa pienen vinssin ja vaijerilla vetää sen lavan niin kuin vaijerivaihtolavat. Vaihto sujuu ainoastaan tyhjänä mutta on aika helppo ja nopea ja sopivalla kaukosäätimellä voi tehdä vaikka seisoen kärryn vieressä. Mä pidän näitä jalkalava ratkaisuja aika työläinä ja koukkuhärpättimiä sitten taas painavina ja korkeina. Mulla on yksi tällainen kasetti eli nostan paalihäkin kyytiin etukuormaimella tai avantilla ja se taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen sillä tavalla toimiva.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: Kaupoi - 09.01.12 - klo:17:11
...vyörenkaiden tilalla dneproshinat...
Hyvä että on vaihtoehtoja. Dneproshinatki on vyörenkaat. Minkämerkkiset kumit sun myymässä on alla?
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: realisti - 09.01.12 - klo:17:54
...vyörenkaiden tilalla dneproshinat...
Hyvä että on vaihtoehtoja. Dneproshinatki on vyörenkaat. Minkämerkkiset kumit sun myymässä on alla?

monet dneproista on ristikudoksia, ihan samannäköinen ristikudoksena ja vyönä. Itse käytän tianlia, on keveempi ja tasaisempi vetää. Eikä maksa kuin pari sataa enemmän / vaunu.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: welger - 20.01.12 - klo:18:24
teli 22tn eli 18tn kärrykantavuudelle 1950€
renkaat 710/45r22,5 750€/kpl =3000€ sis.vanteet.
lava hardox 450 5,5m x 0,8 6+4mm hydraulilaidalla 4950€
kippi tupla nat7 tai vastaava 1450€
viljakasetti maansiirtolavaan 900€
+rahteja tai hakupalkkoja

yhteensä: 12 250€ +mahdolliset rahdit yms.

valmis vaunu maansiirtolavalla 14500€ eli runkovärkeille, työlle, rungon maalaukselle vetoaisalle+silmälle, valoille, aisajouselle ja letkuille saa jäädä 2250€ tai takkiin tulee. Itse en tuolla rahalla lähtisi kokeilemaan tehdä, varsinkin kun riskinä on ettei välttämättä tule tehdas-vaunun veroista (en toki tiedä kirjoittajan sepän taitoja, jos on ammattilainen voi tulla parempikin). Korjatkaa jos olen väärässä, noilla hinnoilla itse myyn tavaraa joten jos jostain saa paljonkin halvemmalla niin kertokaa.
Työkiireiden takia en ole päässyt koneelle vähään aikaan, joten vähän myöhässä tulee. Realisti on ihan oikeessa jotta jos joutuu "oikeilla" hinnoilla ostamaan materiaalin niin ei välttämättä kannata tehdä, ite olen ostanut rautaa läheisestä konepajasta(entinen työpaikka) ja hinnat luokkaa romurauta, kävimpä joskus hakemassa 1200 kiloa ainesputkea hakupalkalla ;D

Ja mitä sepän taitoihin tulee niin sen enempää kehumatta voisin väittää jotta ne on keskivertoa paremmat, luokat löytyy puikolle,umpilangalle,rutiililangalle ja metallitäytelangalle.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: härski 77 - 20.01.12 - klo:21:28
Kärrykalusto alkaa olla melko loppuun ajettua ja pitäisi löytää käytännöllinen jokapaikankärry.
Tällähetkellä viljakärreinä 3kpl yksiakselisia vanerilaitaisia kuorma-autosta tehtyjä ja paalikärrinä vm.79 täysperävaunu joka on mielenkiintoinen ajettava tiellä.

Eli samalla kärryllä pitäisi onnistua viljan, paalin, (lannan), ja satunnaiset maanajot sekä joitakin kappaletavaranajoja.

Koukkulavakärryt liian kalliita eli lienee ainut vaihtoehto Multiva tyyppinen jalkalavasysteemi, Multivakin ehkä liian kallis.

Renkaat sais olla vähintään 600/22.5.
tere. tempo9 vm90 tai jotain on ajettu kaikkee tavaraa  ja on onnistunu nuo vaaditut ajotkin ja kantavuutta 12t löytyy ite tehty korokekasetti viljalle ja tänä syksynä ajettu reipas tuhat mottia maata ja kiveä isoakin sekä 220t viljaa yms,,  ei kovin trendikäs muotoilu eikä toiminta muutenkaan, mutta se hinta ?? kärryn saa nykyisen tempon telin hinnalla
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: realisti - 20.01.12 - klo:21:41
Kärrykalusto alkaa olla melko loppuun ajettua ja pitäisi löytää käytännöllinen jokapaikankärry.
Tällähetkellä viljakärreinä 3kpl yksiakselisia vanerilaitaisia kuorma-autosta tehtyjä ja paalikärrinä vm.79 täysperävaunu joka on mielenkiintoinen ajettava tiellä.

Eli samalla kärryllä pitäisi onnistua viljan, paalin, (lannan), ja satunnaiset maanajot sekä joitakin kappaletavaranajoja.

Koukkulavakärryt liian kalliita eli lienee ainut vaihtoehto Multiva tyyppinen jalkalavasysteemi, Multivakin ehkä liian kallis.

Renkaat sais olla vähintään 600/22.5.
tere. tempo9 vm90 tai jotain on ajettu kaikkee tavaraa  ja on onnistunu nuo vaaditut ajotkin ja kantavuutta 12t löytyy ite tehty korokekasetti viljalle ja tänä syksynä ajettu reipas tuhat mottia maata ja kiveä isoakin sekä 220t viljaa yms,,  ei kovin trendikäs muotoilu eikä toiminta muutenkaan, mutta se hinta ?? kärryn saa nykyisen tempon telin hinnalla

jos toi on yhtään ehjä niin ilmoittaudun heti ostamaan tuolla telin hinnalla eli 1950€!
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: härski 77 - 20.01.12 - klo:21:52
Kärrykalusto alkaa olla melko loppuun ajettua ja pitäisi löytää käytännöllinen jokapaikankärry.
Tällähetkellä viljakärreinä 3kpl yksiakselisia vanerilaitaisia kuorma-autosta tehtyjä ja paalikärrinä vm.79 täysperävaunu joka on mielenkiintoinen ajettava tiellä.

Eli samalla kärryllä pitäisi onnistua viljan, paalin, (lannan), ja satunnaiset maanajot sekä joitakin kappaletavaranajoja.

Koukkulavakärryt liian kalliita eli lienee ainut vaihtoehto Multiva tyyppinen jalkalavasysteemi, Multivakin ehkä liian kallis.

Renkaat sais olla vähintään 600/22.5.
tere. tempo9 vm90 tai jotain on ajettu kaikkee tavaraa  ja on onnistunu nuo vaaditut ajotkin ja kantavuutta 12t löytyy ite tehty korokekasetti viljalle ja tänä syksynä ajettu reipas tuhat mottia maata ja kiveä isoakin sekä 220t viljaa yms,,  ei kovin trendikäs muotoilu eikä toiminta muutenkaan, mutta se hinta ?? kärryn saa nykyisen tempon telin hinnalla

jos toi on yhtään ehjä niin ilmoittaudun heti ostamaan tuolla telin hinnalla eli 1950€!
varo vaan oot tosi lähellä päästä tempon omistajaksi  tuolla hinnalla  ite maksettiin 3v sitte 3000e sis alv+yks kippisylinteri 950e. 

joulukuulla oli myynnissä jossain lähella haapajärveä tempo9 hintaan 2700e kippi rikki ja nyt kaduttaa kun en älynny soittaa ja ostaa oli aivan suora peltinenkin ja renkaat niin että karvat oli pystyssä..
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: welger - 10.02.12 - klo:20:40
Ruotsista purkaamolta löyty 4- akselinen etupäähän kolaroitu MAN koukkulaitteilla. Kuun loppuun mennessä pitäis kotiutua pihamaalle, aisan rakentelu ja elssit alle ja kovaa ajoa :P
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: Cornfarmer - 10.02.12 - klo:22:30
Ruotsista purkaamolta löyty 4- akselinen etupäähän kolaroitu MAN koukkulaitteilla. Kuun loppuun mennessä pitäis kotiutua pihamaalle, aisan rakentelu ja elssit alle ja kovaa ajoa :P

Mercedes ja Man rules, jos päätyy vanhasta k-a:sta tekemään kärryn ;D
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 11.02.12 - klo:12:22
Kärrykalusto alkaa olla melko loppuun ajettua ja pitäisi löytää käytännöllinen jokapaikankärry.
Tällähetkellä viljakärreinä 3kpl yksiakselisia vanerilaitaisia kuorma-autosta tehtyjä ja paalikärrinä vm.79 täysperävaunu joka on mielenkiintoinen ajettava tiellä.

Eli samalla kärryllä pitäisi onnistua viljan, paalin, (lannan), ja satunnaiset maanajot sekä joitakin kappaletavaranajoja.

Koukkulavakärryt liian kalliita eli lienee ainut vaihtoehto Multiva tyyppinen jalkalavasysteemi, Multivakin ehkä liian kallis.

Renkaat sais olla vähintään 600/22.5.
tere. tempo9 vm90 tai jotain on ajettu kaikkee tavaraa  ja on onnistunu nuo vaaditut ajotkin ja kantavuutta 12t löytyy ite tehty korokekasetti viljalle ja tänä syksynä ajettu reipas tuhat mottia maata ja kiveä isoakin sekä 220t viljaa yms,,  ei kovin trendikäs muotoilu eikä toiminta muutenkaan, mutta se hinta ?? kärryn saa nykyisen tempon telin hinnalla

jos toi on yhtään ehjä niin ilmoittaudun heti ostamaan tuolla telin hinnalla eli 1950€!
varo vaan oot tosi lähellä päästä tempon omistajaksi  tuolla hinnalla  ite maksettiin 3v sitte 3000e sis alv+yks kippisylinteri 950e. 

joulukuulla oli myynnissä jossain lähella haapajärveä tempo9 hintaan 2700e kippi rikki ja nyt kaduttaa kun en älynny soittaa ja ostaa oli aivan suora peltinenkin ja renkaat niin että karvat oli pystyssä..

Ryssän kipeissä on kai joku koiranpaskatiiviste ja saivat naapurissa sellaisen pitäväksi ihan sormilla muovailemalla.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: koivumaki - 11.02.12 - klo:17:38
Ruotsista purkaamolta löyty 4- akselinen etupäähän kolaroitu MAN koukkulaitteilla. Kuun loppuun mennessä pitäis kotiutua pihamaalle, aisan rakentelu ja elssit alle ja kovaa ajoa :P

minkäkokoisella koukulla,200 vai 300 bar koukku?
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: welger - 11.02.12 - klo:19:45
Ruotsista purkaamolta löyty 4- akselinen etupäähän kolaroitu MAN koukkulaitteilla. Kuun loppuun mennessä pitäis kotiutua pihamaalle, aisan rakentelu ja elssit alle ja kovaa ajoa :P

minkäkokoisella koukulla,200 vai 300 bar koukku?
Eipä tullut edes katsottua niin tarkkaan, jotta osaisin koon sanoa :-\ Mutta eiköhän tuo minun ajoissa ole ihan riittävän kokoinen.

Tyhjentäsköhän tuosta vetävän akselin tyhjäksi vai tekiskö vedon? paalin ajossa tuo veto voi olla monesti se viimeinen auttaja talvikelissä.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: Cornfarmer - 11.02.12 - klo:20:54
Ruotsista purkaamolta löyty 4- akselinen etupäähän kolaroitu MAN koukkulaitteilla. Kuun loppuun mennessä pitäis kotiutua pihamaalle, aisan rakentelu ja elssit alle ja kovaa ajoa :P

minkäkokoisella koukulla,200 vai 300 bar koukku?
Eipä tullut edes katsottua niin tarkkaan, jotta osaisin koon sanoa :-\ Mutta eiköhän tuo minun ajoissa ole ihan riittävän kokoinen.

Tyhjentäsköhän tuosta vetävän akselin tyhjäksi vai tekiskö vedon? paalin ajossa tuo veto voi olla monesti se viimeinen auttaja talvikelissä.

Vedolla ehdottomasti!
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: jusu - 11.02.12 - klo:22:06
ehdottomasti veto, niin monesti on apua ja varooksi kun käyttää aijoos niin säilyy paikakki paremmas kunnos..
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: welger - 11.02.12 - klo:22:11
Joo, kyllähän veto voi olla viisasta rakentaa. Jonkunlainen vapautin kardaaniin täytyy rakentaa jotta saa käytettyä myös vaunun omaa hyd. pumppua.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: jusu - 11.02.12 - klo:22:13
peuralan suunnanvaihdin läpimenevällä aksilalla (muistaakseni ~80€ lisähinta), siitä esim nivelellä pumppuun tai sitte aksila ja välitykset.. saa käytettyä pumppua ku sakara auki..
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: heinämies - 13.02.12 - klo:18:19
Osta Multivan tr170 tai tr200 yleiskärry. sillä menee lannat ja viljat ja vakiona on kohtuulliset renkaat. Lisävarusteena saat vielä isommat. Paalien kuljetukseen on muutamalla tutulla käytetty koneenkuljetuslavetti, semmonen ei paljoo maksa
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: realisti - 13.02.12 - klo:18:23
Osta Multivan tr170 tai tr200 yleiskärry. sillä menee lannat ja viljat ja vakiona on kohtuulliset renkaat. Lisävarusteena saat vielä isommat. Paalien kuljetukseen on muutamalla tutulla käytetty koneenkuljetuslavetti, semmonen ei paljoo maksa

ja on edullinen :o
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: heinämies - 13.02.12 - klo:18:38
Osta Multivan tr170 tai tr200 yleiskärry. sillä menee lannat ja viljat ja vakiona on kohtuulliset renkaat. Lisävarusteena saat vielä isommat. Paalien kuljetukseen on muutamalla tutulla käytetty koneenkuljetuslavetti, semmonen ei paljoo maksa

ja on edullinen :o
ehkä
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: jusu - 13.02.12 - klo:19:04
taas vain tuli nähtyä että veto olis tarpeen pieneski (ei ehtiny viä tekeen valmiiksi), vähä painahti patterilla, ei palio tarvinnu ku läks.. ei ehtiny mettänkainalo routaan päiväs kun oli yli puol metriä lunta ::)
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: klapikasa - 13.02.12 - klo:19:39
Ekö kukaan ole uskaltanut ostaa tämmösiä vaunuja? http://www.beco-vianen.nl/en/maxxim_heavy_transport.html
Olis jotain ihan muuta ku multiva........
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: zetor8045 - 13.02.12 - klo:20:23
taas vain tuli nähtyä että veto olis tarpeen pieneski (ei ehtiny viä tekeen valmiiksi), vähä painahti patterilla, ei palio tarvinnu ku läks.. ei ehtiny mettänkainalo routaan päiväs kun oli yli puol metriä lunta ::)
Millaiset renkaat?  ;D
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: jusu - 14.02.12 - klo:07:21
taas vain tuli nähtyä että veto olis tarpeen pieneski (ei ehtiny viä tekeen valmiiksi), vähä painahti patterilla, ei palio tarvinnu ku läks.. ei ehtiny mettänkainalo routaan päiväs kun oli yli puol metriä lunta ::)
Millaiset renkaat?  ;D

kuorkinpyöräthän siä niinkun hyvin tiesikki ::) veto päälle ja lukko päälle niin olis tullu, ei vain ollu viä :o ookko palioki vetävällä kärryllä ajanu vai mollaakko vain periaatteesta?? ja tosiaan tuo lumi tuli kyllä lingottua pois ennen ajoa :P
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: zetor8045 - 14.02.12 - klo:10:33
taas vain tuli nähtyä että veto olis tarpeen pieneski (ei ehtiny viä tekeen valmiiksi), vähä painahti patterilla, ei palio tarvinnu ku läks.. ei ehtiny mettänkainalo routaan päiväs kun oli yli puol metriä lunta ::)
Millaiset renkaat?  ;D

kuorkinpyöräthän siä niinkun hyvin tiesikki ::) veto päälle ja lukko päälle niin olis tullu, ei vain ollu viä :o ookko palioki vetävällä kärryllä ajanu vai mollaakko vain periaatteesta?? ja tosiaan tuo lumi tuli kyllä lingottua pois ennen ajoa :P
Ei kun mielenkiinnosta varmistin  ;D  Monesti joutunut etukuormaajalla vääntämään kärryn pois kuopasta  vaikka useimmiten heijaaminen on riittänyt... Talvi onkin melkein pahin aika on veto tai ei kun putoo kuoppaan niin siinä on monesti jäätynyt maanpinta renkaan edessä ja on sen verran liukas ettei siinä vetokaan meinaa auttaa mutta jos traktorin poikittain niin että kärryn toisen puolen pyörät nousee kuopasta ensin niin silloin se yleensä lähtee...  :P
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: welger - 14.02.12 - klo:18:35
Osta Multivan tr170 tai tr200 yleiskärry. sillä menee lannat ja viljat ja vakiona on kohtuulliset renkaat. Lisävarusteena saat vielä isommat. Paalien kuljetukseen on muutamalla tutulla käytetty koneenkuljetuslavetti, semmonen ei paljoo maksa
Eipä sopinut minun pudjettiin tuommosen hinta, pikkusen kun näkee vaivaa niin huomaa säästäneensä tonneja 8)
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: heinämies - 14.02.12 - klo:18:56
shee voip olla
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: jusu - 15.02.12 - klo:07:58
taas vain tuli nähtyä että veto olis tarpeen pieneski (ei ehtiny viä tekeen valmiiksi), vähä painahti patterilla, ei palio tarvinnu ku läks.. ei ehtiny mettänkainalo routaan päiväs kun oli yli puol metriä lunta ::)
Millaiset renkaat?  ;D

kuorkinpyöräthän siä niinkun hyvin tiesikki ::) veto päälle ja lukko päälle niin olis tullu, ei vain ollu viä :o ookko palioki vetävällä kärryllä ajanu vai mollaakko vain periaatteesta?? ja tosiaan tuo lumi tuli kyllä lingottua pois ennen ajoa :P
Ei kun mielenkiinnosta varmistin  ;D  Monesti joutunut etukuormaajalla vääntämään kärryn pois kuopasta  vaikka useimmiten heijaaminen on riittänyt... Talvi onkin melkein pahin aika on veto tai ei kun putoo kuoppaan niin siinä on monesti jäätynyt maanpinta renkaan edessä ja on sen verran liukas ettei siinä vetokaan meinaa auttaa mutta jos traktorin poikittain niin että kärryn toisen puolen pyörät nousee kuopasta ensin niin silloin se yleensä lähtee...  :P

tuo oli vähä hankala paikka, ei saanu poikittain >:( ja heijjaamalla painu lisää :o
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: keskomies - 15.02.12 - klo:10:50
Kesällä ajelin maita koneenalta tonttityömaalle täytöks. Vetureina molemmissa palapinnalliset koneet, kärryinä toisessa kuorkin perä ja veto ja toisessa 600 ELS renkaalla oleva tehtaalainen. No sitten kävi ilmiö et vähä kuorkki painahti ja ei tullu vedon avullakaan pois. Joutu toisella vetämään. Seuraavalle kuormalle kaveri lykkäs ELS kärryn vähä pidemmälle samaan raiteeseen ja ei mtään ongelmaa poistulon suhteen. Tässä o taas TÄPTÄP kuorkinkärrymiehille faktaa :D
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: Köyhä - 15.02.12 - klo:11:00
Tuollaiset , http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=47788
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: keskomies - 15.02.12 - klo:11:11
Tuollaiset , http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=47788

Asialliset vaunut!
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: welger - 25.02.12 - klo:19:52
Pikkuhiljaa alkaa kärry olemaan valmis, elssit vielä puuttuu mutta olen harkinnut jotta jätän kuokin renkaat vielä ainakin toistaseksi alle. Loppupelissä aika vähän tulee ajoa pellolla sulan maan aikaan, joten ajanee nuokin asiansa.

ps. en olis ikinä uskonut miten paljon koukkukärry helpottaa elämää!!  :)
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: Savotoija - 25.02.12 - klo:20:09
Pistähän kuva, nii ihastellaan yhessä  :)
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: welger - 26.02.12 - klo:18:12
Pistähän kuva, nii ihastellaan yhessä  :)
Pitää yrittää nakittaa joku laittamaan kuva, sillä itseltä ei löydy vieläkään kunnon kameraa eikä kyllä löydy niitä atk-taitojakaan :-[
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: klapikasa - 26.02.12 - klo:19:30
Purkiko ne hytti, moottorin, vaihteisto, etuakselit jne kalliit osat pois ruotsissa?
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: welger - 26.02.12 - klo:20:41
Purkiko ne hytti, moottorin, vaihteisto, etuakselit jne kalliit osat pois ruotsissa?
Joo purkivat, katkasivat vielä suunnilleen aisan kohdasta eturungon poikki. Pumppu, öljysäiliö ja kartaanit jäi. Eipä tuolle alustalle ja koukkulaitteille paljoa hintaa jäänyt, suomesta ei olisi saanut edes alustaa siihen hintaan.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: rene - 27.02.12 - klo:08:36
Purkiko ne hytti, moottorin, vaihteisto, etuakselit jne kalliit osat pois ruotsissa?
Joo purkivat, katkasivat vielä suunnilleen aisan kohdasta eturungon poikki. Pumppu, öljysäiliö ja kartaanit jäi. Eipä tuolle alustalle ja koukkulaitteille paljoa hintaa jäänyt, suomesta ei olisi saanut edes alustaa siihen hintaan.
Siis mihin hintaan ei suomesta olisi alustaa saanut?   Olisikohan siellä purkamolla muutenkin edullista materiaalia?    Irrallisia runkoja, etuakseleita, telinnapoja ym. purkaamon "sivutuotetta" tarvitsisi usein :-\
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: welger - 27.02.12 - klo:12:09
Purkiko ne hytti, moottorin, vaihteisto, etuakselit jne kalliit osat pois ruotsissa?
Joo purkivat, katkasivat vielä suunnilleen aisan kohdasta eturungon poikki. Pumppu, öljysäiliö ja kartaanit jäi. Eipä tuolle alustalle ja koukkulaitteille paljoa hintaa jäänyt, suomesta ei olisi saanut edes alustaa siihen hintaan.
Siis mihin hintaan ei suomesta olisi alustaa saanut?   Olisikohan siellä purkamolla muutenkin edullista materiaalia?    Irrallisia runkoja, etuakseleita, telinnapoja ym. purkaamon "sivutuotetta" tarvitsisi usein :-\
En itse edes käynyt tuolla purkaamolla, sukulaismies hoiti homman. Ilmeisesti jonkun näköinen paikallinen AVK:varikko eli ei sinänsä purkaamo. Hieman alta 5 tonnin pihaan tuotuna jäi hintaa.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: rene - 27.02.12 - klo:12:27
Purkiko ne hytti, moottorin, vaihteisto, etuakselit jne kalliit osat pois ruotsissa?
Joo purkivat, katkasivat vielä suunnilleen aisan kohdasta eturungon poikki. Pumppu, öljysäiliö ja kartaanit jäi. Eipä tuolle alustalle ja koukkulaitteille paljoa hintaa jäänyt, suomesta ei olisi saanut edes alustaa siihen hintaan.
Siis mihin hintaan ei suomesta olisi alustaa saanut?   Olisikohan siellä purkamolla muutenkin edullista materiaalia?    Irrallisia runkoja, etuakseleita, telinnapoja ym. purkaamon "sivutuotetta" tarvitsisi usein :-\
En itse edes käynyt tuolla purkaamolla, sukulaismies hoiti homman. Ilmeisesti jonkun näköinen paikallinen AVK:varikko eli ei sinänsä purkaamo. Hieman alta 5 tonnin pihaan tuotuna jäi hintaa.
Maksaako suomessa telialusta melkin 5000€ :o :o
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: welger - 27.02.12 - klo:12:47
Purkiko ne hytti, moottorin, vaihteisto, etuakselit jne kalliit osat pois ruotsissa?
Joo purkivat, katkasivat vielä suunnilleen aisan kohdasta eturungon poikki. Pumppu, öljysäiliö ja kartaanit jäi. Eipä tuolle alustalle ja koukkulaitteille paljoa hintaa jäänyt, suomesta ei olisi saanut edes alustaa siihen hintaan.
Siis mihin hintaan ei suomesta olisi alustaa saanut?   Olisikohan siellä purkamolla muutenkin edullista materiaalia?    Irrallisia runkoja, etuakseleita, telinnapoja ym. purkaamon "sivutuotetta" tarvitsisi usein :-\
En itse edes käynyt tuolla purkaamolla, sukulaismies hoiti homman. Ilmeisesti jonkun näköinen paikallinen AVK:varikko eli ei sinänsä purkaamo. Hieman alta 5 tonnin pihaan tuotuna jäi hintaa.
Maksaako suomessa telialusta melkin 5000€ :o :o
Hieman oli ehkä liioittelua mutta ei tuohon hintaan ainakaan alustaa ja koukkulaitteita saa suomesta. Yhtä hyvä kuntoisia.
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: rene - 27.02.12 - klo:13:39
Purkiko ne hytti, moottorin, vaihteisto, etuakselit jne kalliit osat pois ruotsissa?
Joo purkivat, katkasivat vielä suunnilleen aisan kohdasta eturungon poikki. Pumppu, öljysäiliö ja kartaanit jäi. Eipä tuolle alustalle ja koukkulaitteille paljoa hintaa jäänyt, suomesta ei olisi saanut edes alustaa siihen hintaan.
Siis mihin hintaan ei suomesta olisi alustaa saanut?   Olisikohan siellä purkamolla muutenkin edullista materiaalia?    Irrallisia runkoja, etuakseleita, telinnapoja ym. purkaamon "sivutuotetta" tarvitsisi usein :-\
En itse edes käynyt tuolla purkaamolla, sukulaismies hoiti homman. Ilmeisesti jonkun näköinen paikallinen AVK:varikko eli ei sinänsä purkaamo. Hieman alta 5 tonnin pihaan tuotuna jäi hintaa.
Maksaako suomessa telialusta melkin 5000€ :o :o
Hieman oli ehkä liioittelua mutta ei tuohon hintaan ainakaan alustaa ja koukkulaitteita saa suomesta. Yhtä hyvä kuntoisia.
:-\   No ei kyllä.   Ei minkään kuntoista :( :(     Ja alustoillakin kyllä on hintaa, joskus katsoin tarkemmin alle 2000€ maksavaa alustaa  niin  näytti kierolta :-\   Ja tietenkin oli umpiruosteinen sisunpaskarunko jonka oikea osoite olisi kuusankoski >:(
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: Simpauttaja - 28.02.12 - klo:14:57
Onkohan nämä Viron ym. maiden tuontivaunut CE-merkittyjä? Ihan alkaa olla laatu kohdallaan niissä, mutta ilmeisesti CE-merkinnät eivät ainakaan kovin selkeästi oo näkyvillä...
Otsikko: Vs: Maatalouden yleiskärry
Kirjoitti: realisti - 28.02.12 - klo:15:06
Kyllä ne paria poikkeusta lukuunottamatta on ce merkittyjä.