Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran pakoputki  (Luettu 13188 kertaa)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtran pakoputki
Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Voi vit...si näiden nykyisien "pikkuvalmettien" ääniäkin. ;D
Sellaisia tuhnuttajia että eräällä vanhalla traktoristilla suu kääntyi happamaan irveeseen kun ekan kerran kuuli härpäkkeen ohiajavan Valtran kevätkiertueella. "Ei ikinä tuommosta lussua, miten on saatukin kone pilattua."


Eiköhän tuo surkeankauhea ääni johdu nokka-akselilla tehdysta pakokaasun takaisinkierrätyksestä. Hutasee käsittääkseni tipan vanhaa tavaraa sisään vielä männän jo lähtiessä imutahdille eli pakoventtiili sulkeutuu aavistuksen männän liikkeen yläkuolokohdan jälkeen. Nokka moottorihiomoon niin alkaa pitää taas traktorin ääntä. Kyllä siinä vanhan 305:n tai 505:n kaunis pörinä on vain kultaisissa muistoissa kun noita uusia kuuntelee. Pahaa tekee muutaman vanhan kolmepyttyisen omistajan korvaan todellakin tuo uuden kolmosen ääni. Maasikalla jossakin viistokeulamallissa nelos-Perkins vastaavalla tekniikalla ja kuulostaa sekin myös ihan loppuunväljältä romulta lussulta koko vehje.

Kävi vierekkäin tuossa taannoin pellolla MF:n dyna-4 sillä samalla 3.3 litran commonrail moottorilla tuon minun A93:n kanssa ja se MF on paaaaljon sievempi käyntiääneltään mitä Valtra. Valtra röhisee ja tärisee kuin betonimylly mutta MF vain hurisi.  :'(

A-sarjan moottorihan on sitä päästökikkailumallia, Verkussa voi olla pykälää udempi versio eri päästövähennystekniikalla.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtran pakoputki
Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Voi vit...si näiden nykyisien "pikkuvalmettien" ääniäkin. ;D
Sellaisia tuhnuttajia että eräällä vanhalla traktoristilla suu kääntyi happamaan irveeseen kun ekan kerran kuuli härpäkkeen ohiajavan Valtran kevätkiertueella. "Ei ikinä tuommosta lussua, miten on saatukin kone pilattua."


Eiköhän tuo surkeankauhea ääni johdu nokka-akselilla tehdysta pakokaasun takaisinkierrätyksestä. Hutasee käsittääkseni tipan vanhaa tavaraa sisään vielä männän jo lähtiessä imutahdille eli pakoventtiili sulkeutuu aavistuksen männän liikkeen yläkuolokohdan jälkeen. Nokka moottorihiomoon niin alkaa pitää taas traktorin ääntä. Kyllä siinä vanhan 305:n tai 505:n kaunis pörinä on vain kultaisissa muistoissa kun noita uusia kuuntelee. Pahaa tekee muutaman vanhan kolmepyttyisen omistajan korvaan todellakin tuo uuden kolmosen ääni. Maasikalla jossakin viistokeulamallissa nelos-Perkins vastaavalla tekniikalla ja kuulostaa sekin myös ihan loppuunväljältä romulta lussulta koko vehje.

Kävi vierekkäin tuossa taannoin pellolla MF:n dyna-4 sillä samalla 3.3 litran commonrail moottorilla tuon minun A93:n kanssa ja se MF on paaaaljon sievempi käyntiääneltään mitä Valtra. Valtra röhisee ja tärisee kuin betonimylly mutta MF vain hurisi.  :'(

A-sarjan moottorihan on sitä päästökikkailumallia, Verkussa voi olla pykälää udempi versio eri päästövähennystekniikalla.
Verkussa on myös pienempi kulutus kuin Valtrassa. Todistaa sen, ettei suomalaiset osaa ohjelmoida moottorinohjausta.  8) 3.3 verkussa ei käsittääkseni ole kuin egr.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtran pakoputki
Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Voi vit...si näiden nykyisien "pikkuvalmettien" ääniäkin. ;D
Sellaisia tuhnuttajia että eräällä vanhalla traktoristilla suu kääntyi happamaan irveeseen kun ekan kerran kuuli härpäkkeen ohiajavan Valtran kevätkiertueella. "Ei ikinä tuommosta lussua, miten on saatukin kone pilattua."


Eiköhän tuo surkeankauhea ääni johdu nokka-akselilla tehdysta pakokaasun takaisinkierrätyksestä. Hutasee käsittääkseni tipan vanhaa tavaraa sisään vielä männän jo lähtiessä imutahdille eli pakoventtiili sulkeutuu aavistuksen männän liikkeen yläkuolokohdan jälkeen. Nokka moottorihiomoon niin alkaa pitää taas traktorin ääntä. Kyllä siinä vanhan 305:n tai 505:n kaunis pörinä on vain kultaisissa muistoissa kun noita uusia kuuntelee. Pahaa tekee muutaman vanhan kolmepyttyisen omistajan korvaan todellakin tuo uuden kolmosen ääni. Maasikalla jossakin viistokeulamallissa nelos-Perkins vastaavalla tekniikalla ja kuulostaa sekin myös ihan loppuunväljältä romulta lussulta koko vehje.

Kävi vierekkäin tuossa taannoin pellolla MF:n dyna-4 sillä samalla 3.3 litran commonrail moottorilla tuon minun A93:n kanssa ja se MF on paaaaljon sievempi käyntiääneltään mitä Valtra. Valtra röhisee ja tärisee kuin betonimylly mutta MF vain hurisi.  :'(

A-sarjan moottorihan on sitä päästökikkailumallia, Verkussa voi olla pykälää udempi versio eri päästövähennystekniikalla.
Verkussa on myös pienempi kulutus kuin Valtrassa. Todistaa sen, ettei suomalaiset osaa ohjelmoida moottorinohjausta.  8) 3.3 verkussa ei käsittääkseni ole kuin egr.
Onko Fergussa EGR toteutettu moottorin ulkoisilla komponenteilla erillisen venttiilin kautta? Silloin olisi normaali nokkageometria ja käyntiääni ihan eri. Taitaa tuo nokka-akseli EGR olla juurikin se päästökikkailumalli, jossa teho ilmoitettu matalilla kierroksilla pieneksi.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Valtran pakoputki
Ettei nyt kuitenkin olisi ollut Massikassa 33awi moottori? Aakkosessa on 33cta. Mikäli se Massikka on siis ollut Dyna4.

33awi:ssa on ulkoinen egr ja 33cta:ssa "nokka-egr"

Viimeksi muokattu: 10.01.16 - klo:21:00 kirjoittanut JayZ

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtran pakoputki
oliko mallinumero ihan oikein?   ja oliko markoissa....
Sitä miekii mutta ku Kylmis kertoo; "Kollega käytti pari vuotta sitten oman koneensa pumpun..." niin ryöstö on tapahtunut euruissa?
Summa oli toi ja käsitin, että lähimenneisyydessä tämä remontti oli tapahtunut. En kiinnittänyt asiaan sen tarkemmin huomiota, kun keskustelu meni siihen parantuneiden ominaisuuksien listaamiseen. Mun täytyy selvittää toi asia uudelleen.
Joo, kyllä se summa sitten väärin meni :-[ syystä tai toisesta ::) Eli 2-3 vuotta sitten laitettiin pumppu ja maksoi 600-700e. Siinä oli tullut sellainen vika, että kaasu jumitti pohjaan eli jäi jotenkin jumiin. Ei se isäntä oikein osannut selvittää mitä sinne laitettiin, mutta ominaisuudet parani paljon vanhasta.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Valtran pakoputki
oliko mallinumero ihan oikein?   ja oliko markoissa....
Sitä miekii mutta ku Kylmis kertoo; "Kollega käytti pari vuotta sitten oman koneensa pumpun..." niin ryöstö on tapahtunut euruissa?
Summa oli toi ja käsitin, että lähimenneisyydessä tämä remontti oli tapahtunut. En kiinnittänyt asiaan sen tarkemmin huomiota, kun keskustelu meni siihen parantuneiden ominaisuuksien listaamiseen. Mun täytyy selvittää toi asia uudelleen.
Joo, kyllä se summa sitten väärin meni :-[ syystä tai toisesta ::) Eli 2-3 vuotta sitten laitettiin pumppu ja maksoi 600-700e. Siinä oli tullut sellainen vika, että kaasu jumitti pohjaan eli jäi jotenkin jumiin. Ei se isäntä oikein osannut selvittää mitä sinne laitettiin, mutta ominaisuudet parani paljon vanhasta.
No ei sentään se ryöstö... Hienoa että selvitit asian.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.