Se millä kotimainen laatu saataisi parantumaan huomattavasti vaatisi kaksi asiaa. Toinen olisi että koko kokonaisuus pitäisi saada eriteltyä niin että ongelma pystyttäisi eriyttämään henkilöön. Tämä siis niin että kun asiakkaalla letku vuotaisi niin hän voisi ottaa yhteyttä henkilöön jonka se olisi pitänyt kiristää. Tämä toivottavasti ajaisi toiseeen asiaan eli siihen että koneen kokojat ei kokis olevan jotain massaa vaan he möisi oman työn henkilökohtaisesti asiakkaalle. Nyt tuntuu että herkästi isossa konsernissa kukaan ei ota vastuuta tekemisistään. Toki joku puhelinvaihde saa haukut ja joku asiakaspalvelun ammattilainen kuuntelee haukut mutta sille joka oikeasti on ryssinyt menee viat harvoin perille.
Niin ja isännät vaihtaa sen valtran kuitenkin.
Tuottamalla tuotteita jotka ovat valmiiksi testattuja ja oikean kokoisia markkinasegmenttiin. esim maastullissa myydyin traktri oli Asarjan valtra täällä suomessa. mikä kokoluokka on keskieuroopassa?
Monasti miettinyt miksi myynti takkuaa keskisessä euroopassa. Tällä hetkellä euroopassa esim urakointiluokassa kysytyin koko luokka on 200-250hp, ei taida oikein valtralla olla malleja tuohon kokoluokkaan. nämä on näitä marginaali valmistajan ongelmia.