Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pöytävaunu.  (Luettu 24230 kertaa)

Naturalis

  • Vieras
Vs: Pöytävaunu.
Melkoista täppäröintiä ajella pöytä perässä pitkin kyliä  ;D
Näyttää ainakin tosi köyhältä.

Saa hävetä silmät päästään :-[
Pöytävaunulle on tietysti oma veturinsa.  Mieluusti kutosen koneella ja niksmanni...  ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: Pöytävaunu.
asiaa sivuten;   ootteko muuten katellu noista juutuupin viteoista millasilla värkeillä ajelevat tuola maalimalla kyläteitä pitkin ja kuin paljon esim. kylen läpi?   olis haaksa tietää kuin paljon porua aiheuttais jos soomessa ajeltais tollasilla möröillä teitä pitkin!    on se vaan hupia päästellä kunnon kuormilla ja veturilla kapeita enklannin kiviaitateitä ja kaikki väistää nätisti isompaa!

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5911
Vs: Pöytävaunu.
En tiedä vielä. Ei tässä kauaa kylläkään mene nadan puintiin niin sitten voin kertoa vähän enemmän..  ;)

Mä jo kyllä ajattelin että tässä on joka sykkyinen avaus siitä kuinka tyhmää on puimurin pöydän siirtäminen pöytävaunulla..   :o ::)

Eikun ihan perustelut miksi tuo vankkurimallinen on parempi kuin perinteinen.

Mun mielestä siin on ideaa. Esim. teleskooppinen vetopuomi.

Joo, sitä vetopuomia on kyllä kehuneet.
Täytyy mennä ensi viikolla kun vaunukin on tullut kylmäharjoittelemaan. Käyttöohjekirja, siis puimurin ei vaunun  :D, on tuolla yöpöydällä odottamassa.

Jaaha. Mulla on tuhannen ja yhden yön asennot-kirja. Laatikossa liukkaria ja kummeja.  ;D
No *****.
Naapurin putkimies sanoi mulle ennen kun mentiin vaimon kanssa naimisiin että sitä ei meinaa uskoakaan kuinka vähällä "piparilla" ukkomies tulee toimeen.
Joo, se nauratti silloin. Ei naurata enään.   ::)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Pöytävaunu.
asiaa sivuten;   ootteko muuten katellu noista juutuupin viteoista millasilla värkeillä ajelevat tuola maalimalla kyläteitä pitkin ja kuin paljon esim. kylen läpi?   olis haaksa tietää kuin paljon porua aiheuttais jos soomessa ajeltais tollasilla möröillä teitä pitkin!    on se vaan hupia päästellä kunnon kuormilla ja veturilla kapeita enklannin kiviaitateitä ja kaikki väistää nätisti isompaa!

Mutta siellä ei yli 3m leveitä koneita tiellä vedetä. Puimurit poikkeus ILMAN pöytää.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Pöytävaunu.
En tiedä vielä. Ei tässä kauaa kylläkään mene nadan puintiin niin sitten voin kertoa vähän enemmän..  ;)

Mä jo kyllä ajattelin että tässä on joka sykkyinen avaus siitä kuinka tyhmää on puimurin pöydän siirtäminen pöytävaunulla..   :o ::)

Eikun ihan perustelut miksi tuo vankkurimallinen on parempi kuin perinteinen.

Mun mielestä siin on ideaa. Esim. teleskooppinen vetopuomi.

Joo, sitä vetopuomia on kyllä kehuneet.
Täytyy mennä ensi viikolla kun vaunukin on tullut kylmäharjoittelemaan. Käyttöohjekirja, siis puimurin ei vaunun  :D, on tuolla yöpöydällä odottamassa.

Jaaha. Mulla on tuhannen ja yhden yön asennot-kirja. Laatikossa liukkaria ja kummeja.  ;D
No *****.
Naapurin putkimies sanoi mulle ennen kun mentiin vaimon kanssa naimisiin että sitä ei meinaa uskoakaan kuinka vähällä "piparilla" ukkomies tulee toimeen.
Joo, se nauratti silloin. Ei naurata enään.   ::)
1000 asentoa jakaa 365:llä. Sitten rapun vaihto ja muu. Asusteetkin tekee kutaa. Kyl sitä piparia liitossa irtoo kuhan käyttää mielikuvitusta. ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5911
Vs: Pöytävaunu.
En tiedä vielä. Ei tässä kauaa kylläkään mene nadan puintiin niin sitten voin kertoa vähän enemmän..  ;)

Mä jo kyllä ajattelin että tässä on joka sykkyinen avaus siitä kuinka tyhmää on puimurin pöydän siirtäminen pöytävaunulla..   :o ::)

Eikun ihan perustelut miksi tuo vankkurimallinen on parempi kuin perinteinen.

Mun mielestä siin on ideaa. Esim. teleskooppinen vetopuomi.

Joo, sitä vetopuomia on kyllä kehuneet.
Täytyy mennä ensi viikolla kun vaunukin on tullut kylmäharjoittelemaan. Käyttöohjekirja, siis puimurin ei vaunun  :D, on tuolla yöpöydällä odottamassa.

Jaaha. Mulla on tuhannen ja yhden yön asennot-kirja. Laatikossa liukkaria ja kummeja.  ;D
No *****.
Naapurin putkimies sanoi mulle ennen kun mentiin vaimon kanssa naimisiin että sitä ei meinaa uskoakaan kuinka vähällä "piparilla" ukkomies tulee toimeen.
Joo, se nauratti silloin. Ei naurata enään.   ::)
Kyl sitä piparia liitossa irtoo kuhan käyttää mielikuvitusta. ;D ;D
;D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Pöytävaunu.
Timpalle passeli pöytävaunu, tarvetta on kun Jonnumies tulee kylään. Siis usein. 8)
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5911
Vs: Pöytävaunu.
En tiedä vielä. Ei tässä kauaa kylläkään mene nadan puintiin niin sitten voin kertoa vähän enemmän..  ;)

Mä jo kyllä ajattelin että tässä on joka sykkyinen avaus siitä kuinka tyhmää on puimurin pöydän siirtäminen pöytävaunulla..   :o ::)

Eikun ihan perustelut miksi tuo vankkurimallinen on parempi kuin perinteinen.

Mun mielestä siin on ideaa. Esim. teleskooppinen vetopuomi.

Joo, sitä vetopuomia on kyllä kehuneet.
Täytyy mennä ensi viikolla kun vaunukin on tullut kylmäharjoittelemaan. Käyttöohjekirja, siis puimurin ei vaunun  :D, on tuolla yöpöydällä odottamassa.

Jaaha. Mulla on tuhannen ja yhden yön asennot-kirja. Laatikossa liukkaria ja kummeja.  ;D
No *****.
Naapurin putkimies sanoi mulle ennen kun mentiin vaimon kanssa naimisiin että sitä ei meinaa uskoakaan kuinka vähällä "piparilla" ukkomies tulee toimeen.
Joo, se nauratti silloin. Ei naurata enään.   ::)
Kyl sitä piparia liitossa irtoo kuhan käyttää mielikuvitusta. ;D ;D
;D
On  muuten hauska kirja, siis tuo puimurin kirja, pitkään aikaan lukenutkaan mitään yhtä tönkösti suomennettua.  ;D :(

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Pöytävaunu.
Saako siihen puimuriin huoltomiehen käsikirjaa? Kannattaisi selvittää, voisi olla hyväkin hankinta. Hain huoltomiehelle varaosapakettia Agrista ja antoivat mukaan huoltomiehelle vietäväksi Sampon huoltomiehen käsikirjan 2000-sarjan koneelle. Sen verran silmäilin sitä, että hiukan laajemmin selvitetään noita huoltohommia kuin peruskäyttiksessä. Huoltomies sanoi, että 47e kustansi. Ei mielestäni paha hinta...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: Pöytävaunu.
Mitä mieltä tuosta?

http://www.tarmonteras.fi/puimurin-poytavaunut/

Yksinkertainen rakenne, mutta mahtaa olla hutera kun "kolmirenkainen"? Mulla vankkurimalli, mallia tein itse ja säästin. Siinä eturenkaatkin yhtä leveällä kuin nuo takana olevat, ja ohjaus reaktiotankoilla tai mitkä lie ovatkin. Hienosti seurailee puimuria, ei sitä kokeilematta usko. Tosin tuossa omassa loppuu kääntövara kesken jyrkässä kurvissa sekä renkaat turhan pienet, vähän olisi kehittämisen varaa. Mutta oli edullinen, siisti ja toimiva 8) Kopioin känädän mallia, niitähän tuli maahan läjä erään Agronettiläisen toimesta.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Pöytävaunu.
Saako siihen puimuriin huoltomiehen käsikirjaa? Kannattaisi selvittää, voisi olla hyväkin hankinta. Hain huoltomiehelle varaosapakettia Agrista ja antoivat mukaan huoltomiehelle vietäväksi Sampon huoltomiehen käsikirjan 2000-sarjan koneelle. Sen verran silmäilin sitä, että hiukan laajemmin selvitetään noita huoltohommia kuin peruskäyttiksessä. Huoltomies sanoi, että 47e kustansi. Ei mielestäni paha hinta...
Sun tapauksessa "huoltomiehen käsikirja" taitaa olla Hustler ja EM osastoo. Vanha äijä jo ja ei vaki*****sta tietoakaan. ;D

Sää tarvittisit sellasen Erkkarin-huoltokirjan. Neuvottas kuinka usein erkkaria tulis venytellä ja liikuttaa ettei tule jumia......... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Pöytävaunu.
Hmm. Ihan näin meidän kesken, musta tuntuu siltä, että sullakin alkaa määräaikaishuolto olla paikallaan :D

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Pöytävaunu.
Hmm. Ihan näin meidän kesken, musta tuntuu siltä, että sullakin alkaa määräaikaishuolto olla paikallaan :D
No meidän lähes 5000:n kesken, pysy poikamiehenä ja satsaa vaikka siitä 60000e konepotista 150 ekee kerran viikossa yleiseen ni ei tule muita kuluja. 50eurolla saa kättä ja 100ekellä naamaa, ei tarvi autofellaatiota eikä kyllikkiä.................. ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Pöytävaunu.
...Tai joku vastaava isompi remontti.. ;D