Kerro Koivumäki,kun tunnut tietävän,miksi kone sitten ei yhtään lähtenyt oikeemaan,vaikka lentäjät sitä yrittivät?Vanhimman poikani näkemys oli äsken kun keskustelimme,aika lailla erilainen...
--tämän asian ympärillä spekuloidaan varmasti paljon,tottakai on myös mahdollista että jokin tekninen vikakin on voinut jotain aiheuttaa,mutta tällä USAssa kielletyllä liikesarjalla on näitä koneita menetetty useita.
--kyse on ihan puhtaasta matematiikasta.
--lähes äänen nopeudella etenevän koneen kaartosäde 10Gn kiihtyvyydellä on niin suuri,että maankamara tulee tässä tapauksessa vastaan ennen oikenemista.Siis 5km korkeus ei olisi riittänyt koneen oikaisemiseen.Ei ohjauskyky auta jos matka loppuu kesken.
--oleellista käsittääkseni on myös se,että pyrstöluisussa menetetään joskus enemmän korkeutta,joskus vähemmän.Nyt menetettiin enemmän,koneen ohjauskyvyn palautumisen aikana menetettiin siis mahdollisuus oikenemiseen samalla kun nopeus kasvoi.
--jos ohjauskyky olisi saavutettu esim 9km korkeudella homma olisi vielä hoitunut