Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: TDK - 16.05.15 - klo:21:24
-
Esa-tume
Esa-patu
Oliko muitaki? Vissiin samoilla kuvilla tehty kaikki? Tekeekö tuommosella mitään?
Joskus 10v sitte oon äestäny muutaman hehtaarin Esa-patu 360 äkeellä ja jotenki jäi semmonen kuva että saattas olla parempi ku tuo VM...
Mokomat ku ei maksakkaan mitään.
-
Nimim nuffieldmaster myy sulle kohta 4 tuollaista. ;D
-
Eikös se oo paremmin ostopuolella, ei taija myyä mitään.
Tuo VM on kyllä ihan perseestä. Viime vuonnaki ajoin aika paljo tuolla 290 kongskilden triple-koolla. Paljo parempi vaikka onki kapeempi.
Minusta ihan hyvin jos 2000€ myis tuon VM jollekki onnelliselle ja ostas paremman esa-patu-tumen 1000€ tilalle. :o
-
Eikös se oo paremmin ostopuolella, ei taija myyä mitään.
Tuo VM on kyllä ihan perseestä. Viime vuonnaki ajoin aika paljo tuolla 290 kongskilden triple-koolla. Paljo parempi vaikka onki kapeempi.
Minusta ihan hyvin jos 2000€ myis tuon VM jollekki onnelliselle ja ostas paremman esa-patu-tumen 1000€ tilalle. :o
Oli sil kylvimiä pitkä rivi myynnis. ;D
-
Esa-tume
Esa-patu
Oliko muitaki? Vissiin samoilla kuvilla tehty kaikki? Tekeekö tuommosella mitään?
Joskus 10v sitte oon äestäny muutaman hehtaarin Esa-patu 360 äkeellä ja jotenki jäi semmonen kuva että saattas olla parempi ku tuo VM...
Mokomat ku ei maksakkaan mitään.
Esa-Tume on tosi hyvä äes . Esa-Patu on painavempi joten multamaassa tuppaa menemään pikkuisen liian syvään . Kokemusta molemmista 8)
-
Esa-tume
Esa-patu
Oliko muitaki? Vissiin samoilla kuvilla tehty kaikki? Tekeekö tuommosella mitään?
Joskus 10v sitte oon äestäny muutaman hehtaarin Esa-patu 360 äkeellä ja jotenki jäi semmonen kuva että saattas olla parempi ku tuo VM...
Mokomat ku ei maksakkaan mitään.
Esa-Tume on tosi hyvä äes . Esa-Patu on painavempi joten multamaassa tuppaa menemään pikkuisen liian syvään . Kokemusta molemmista 8)
Rakastuitko??
-
Meillä oli tuollainen joskus ja nyt se sama Esa-Patu on tuossa naapurissa kaverilla ja voin kokemuksesta sanoa, että parempaa äestä ei ole tullut vastaan. Oli tosi hyvä perunamaan äestyksissä kun vedettiin syvään, päihitti Potilat mennen tullen. isot varpajyrät kantaa pehmeessäkin ja todella tukeva äes muutenkin, itellä oli 360 nostolaite ja paino kerto perässä, että oli rautaa käytetty.
-
Esa-tume
Esa-patu
Oliko muitaki? Vissiin samoilla kuvilla tehty kaikki? Tekeekö tuommosella mitään?
Joskus 10v sitte oon äestäny muutaman hehtaarin Esa-patu 360 äkeellä ja jotenki jäi semmonen kuva että saattas olla parempi ku tuo VM...
Mokomat ku ei maksakkaan mitään.
Esa-Tume on tosi hyvä äes . Esa-Patu on painavempi joten multamaassa tuppaa menemään pikkuisen liian syvään . Kokemusta molemmista 8)
Eikö pienkonekorjaaja tietänyt että niissä on syvyydensäätökin :P
-
Esa-tume
Esa-patu
Oliko muitaki? Vissiin samoilla kuvilla tehty kaikki? Tekeekö tuommosella mitään?
Joskus 10v sitte oon äestäny muutaman hehtaarin Esa-patu 360 äkeellä ja jotenki jäi semmonen kuva että saattas olla parempi ku tuo VM...
Mokomat ku ei maksakkaan mitään.
Esa-Tume on tosi hyvä äes . Esa-Patu on painavempi joten multamaassa tuppaa menemään pikkuisen liian syvään . Kokemusta molemmista 8)
Rakastuitko??
Hessu "hitsaili" Esa...
-
Esa-tume
Esa-patu
Oliko muitaki? Vissiin samoilla kuvilla tehty kaikki? Tekeekö tuommosella mitään?
Joskus 10v sitte oon äestäny muutaman hehtaarin Esa-patu 360 äkeellä ja jotenki jäi semmonen kuva että saattas olla parempi ku tuo VM...
Mokomat ku ei maksakkaan mitään.
Esa-Tume on tosi hyvä äes . Esa-Patu on painavempi joten multamaassa tuppaa menemään pikkuisen liian syvään . Kokemusta molemmista 8)
Eikö pienkonekorjaaja tietänyt että niissä on syvyydensäätökin :P
Hessu vetää kahvaa myöten. ;D
-
Tume-jotain on ihan hyvä äes, mulla on 360, varpajyrät edessä ja takana ja lata edessä. Piikit on pehmeät nykyäkeisiin verrattuna. Rasvaa kohtuudella, kokeile päivittäin onko laakerivikoj, helppo vaihtaa std laakeri vs. saako niitä silikonitissejä tai varpajyriä edes enää? Vaatii voimaa, mutta sun maxxummi vie kyllä
Tume-jotain päivittyi nordicilla. En kadu.
-
Hävyttömän hintaisia normi s-piikit.
-
Tume-jotain on ihan hyvä äes, mulla on 360, varpajyrät edessä ja takana ja lata edessä. Piikit on pehmeät nykyäkeisiin verrattuna. Rasvaa kohtuudella, kokeile päivittäin onko laakerivikoj, helppo vaihtaa std laakeri vs. saako niitä silikonitissejä tai varpajyriä edes enää? Vaatii voimaa, mutta sun maxxummi vie kyllä
Tume-jotain päivittyi nordicilla. En kadu.
Tuommonen nordic on varmasti huippupeli, sitä en epäile. Semmonen sitte joskus. Mutta nyt en halua hinattavaa.
Mää haluan äkeeseen etuladan ja perään varpajyrän. Ilmeisesti ei ollukkaan aika kullannu muistoja, oikein muistin että se esa-patu 360 oli hyvä äes.
Painava oli mutta liikku ihan kivasti 1594 taavetilla aikoinaan.
-
Liekö kuinka toistensa kopioita :P, oli kans
Aikanaan Esa- patu 360 hinattava,
Olihan se nostolaiteäkeeseen verrattuna kampe,
Voimaa vei kyllä paljon, piikit kulutustavaraa,
Samojen varpajyrät, ei sitten kestä maakiviä, tai kiviä,
Työsyvyyden reaktiotangosto pelseestä, josMaalajit vaihtelee multamaalla menee liian syvään,
Savikoilla nousee pintaan, pintaraapaisua
Aikansa silläkin äesteltiin.
Nykyään vädestadin NZE 6 M, se on jo hyvä.
Eikä käytettynä hinnankiroissa
-
Eikös se oo paremmin ostopuolella, ei taija myyä mitään.
Tuo VM on kyllä ihan perseestä. Viime vuonnaki ajoin aika paljo tuolla 290 kongskilden triple-koolla. Paljo parempi vaikka onki kapeempi.
Minusta ihan hyvin jos 2000€ myis tuon VM jollekki onnelliselle ja ostas paremman esa-patu-tumen 1000€ tilalle. :o
Oli sil kylvimiä pitkä rivi myynnis. ;D
Jeps, ne meni edullisesti uudelle omistajalle joka halusi Vieskalaisen suorakylvökoneen rinnalle tehokasta kylvökalustoa vähän pehmeämmille pelloille. Mut 2 siipiset överumin laukaisulaiteaurat olisi vielä köyhällä tarjolla, edullisesti nekin lähtee. Tilalle pitäs saada 2 siipiset lehtijousikvernelandit mielellään 83 tai uudemmat.
-
Nimimerkillä "vielläkin esa-patulla äestäjä". Kynnöksellä tuntuu olevan aivan bueno, köykäsempi maa ja paljon pahnaa niin ei tu vi**u yhtään mitään. Tukkii aivan sikana, runko kun olis metrin pidempi ja sama määrä piikkejä siinä niin vois toimia. Sivulohkojen päät roikkuu alempana kuin keskirunko, siellähän ei o pyöriä ollenkaan ja kulumisesta johtuen koko runko ui selkä kaarella. Varpajyrien laakerien pehmikkeet, sellaset kumirinkulat, tuntuu hapertuvan pois aina parinvuoden välein. Vielläkin kyllä Hankkijan varaosahyllystä saa. Eli on niitä maakunnassa viellä todella paljon ku varastossa viittivät pitää!
-
Potila 310S ja Esa-Patu 250. Tarviiko muuta hankmon jälkeen? ;D
-
Mulla on ET 6200, eli varpajyrät eessä ja takana ja lata edessä. Joku virittänyt taakse vielä jälkiharankin. Pidän hyvänä äkeenä. Raskas on ja selvittää hiesumailla keväällä sängenkin, multavammalla joutuu peruutteleen jonkin verran. Vajaa 80hp on tosissaan tuon edessä, mutta pilkkoo maata hienosti ja "pysyy" maassa. Toki sängen ajossa nopeus pidettävä alhaalla ettei laukkaa. Ei lauttaa maata kun on varpajyrät edessäkin ja sellainen jousitettu kulmarauta edessä, joka päästää ylimääräisen maan ylitseen. Pehmeillä mailla tarvii vähän nostattaa nostolaitteella, muuten haukkaa syvään.
Sori, sattui virhe. Lupaan ettei toistu.
-
Mulla on ET 3200, eli varpajyrät eessä ja takana ja lata edessä. Joku virittänyt taakse vielä jälkiharankin. Pidän hyvänä äkeenä. Raskas on ja selvittää hiesumailla keväällä sängenkin, multavammalla joutuu peruutteleen jonkin verran. Vajaa 80hp on tosissaan tuon edessä, mutta pilkkoo maata hienosti ja "pysyy" maassa. Toki sängen ajossa nopeus pidettävä alhaalla ettei laukkaa. Ei lauttaa maata kun on varpajyrät edessäkin ja sellainen jousitettu kulmarauta edessä, joka päästää ylimääräisen maan ylitseen. Pehmeillä mailla tarvii vähän nostattaa nostolaitteella, muuten haukkaa syvään.
Onkohan toi soveliasta suuruuden egonomian aikakautena??
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=61947.msg1108903#msg1108903
"Nämä top 5:ssä olevat tilat; syysviljat - vieläpä valtaosalla alaa - polveen asti ja EFAkesantoakin näillä lienee enempi kuin Agrolaisilla yhteensä omia ? Sitten Siuntiossa kartanon maat - ainakin laajalti näkyvät - latautumassa, samoin yksi toinen kellokas luomu Hyvinkäällä varmaan satoja ha typensitojalla.
Lähinnä pienviljelijöitä tuo myöhäiseksi mennyt höpökauran viljely kiusannee..."
;D ;D
-
Esa-tume
Esa-patu
Oliko muitaki? Vissiin samoilla kuvilla tehty kaikki? Tekeekö tuommosella mitään?
Joskus 10v sitte oon äestäny muutaman hehtaarin Esa-patu 360 äkeellä ja jotenki jäi semmonen kuva että saattas olla parempi ku tuo VM...
Mokomat ku ei maksakkaan mitään.
Esa-Tume on tosi hyvä äes . Esa-Patu on painavempi joten multamaassa tuppaa menemään pikkuisen liian syvään . Kokemusta molemmista 8)
Eikö pienkonekorjaaja tietänyt että niissä on syvyydensäätökin :P
Tiedän .
-
Esa-tume
Esa-patu
Oliko muitaki? Vissiin samoilla kuvilla tehty kaikki? Tekeekö tuommosella mitään?
Joskus 10v sitte oon äestäny muutaman hehtaarin Esa-patu 360 äkeellä ja jotenki jäi semmonen kuva että saattas olla parempi ku tuo VM...
Mokomat ku ei maksakkaan mitään.
Esa-Tume on tosi hyvä äes . Esa-Patu on painavempi joten multamaassa tuppaa menemään pikkuisen liian syvään . Kokemusta molemmista 8)
Eikö pienkonekorjaaja tietänyt että niissä on syvyydensäätökin :P
Tiedän .
Mutta et älynnyt säätää ::)
-
Esa-tume
Esa-patu
Oliko muitaki? Vissiin samoilla kuvilla tehty kaikki? Tekeekö tuommosella mitään?
Joskus 10v sitte oon äestäny muutaman hehtaarin Esa-patu 360 äkeellä ja jotenki jäi semmonen kuva että saattas olla parempi ku tuo VM...
Mokomat ku ei maksakkaan mitään.
Esa-Tume on tosi hyvä äes . Esa-Patu on painavempi joten multamaassa tuppaa menemään pikkuisen liian syvään . Kokemusta molemmista 8)
Eikö pienkonekorjaaja tietänyt että niissä on syvyydensäätökin :P
Tiedän .
Mutta et älynnyt säätää ::)
Kyllä älysin . Olet Sä läski ja tyhmä.
-
Esa-tume
Esa-patu
Oliko muitaki? Vissiin samoilla kuvilla tehty kaikki? Tekeekö tuommosella mitään?
Joskus 10v sitte oon äestäny muutaman hehtaarin Esa-patu 360 äkeellä ja jotenki jäi semmonen kuva että saattas olla parempi ku tuo VM...
Mokomat ku ei maksakkaan mitään.
Esa-Tume on tosi hyvä äes . Esa-Patu on painavempi joten multamaassa tuppaa menemään pikkuisen liian syvään . Kokemusta molemmista 8)
Eikö pienkonekorjaaja tietänyt että niissä on syvyydensäätökin :P
Tiedän .
Mutta et älynnyt säätää ::)
Kyllä älysin . Olet Sä läski ja tyhmä.
Niin nyt vasta ky Köny kerto asiasta. ;D
-
ja vau! nyt päästiin jo asiaankin! kyllä sällit osaa!
-
Esa-tume
Esa-patu
Oliko muitaki? Vissiin samoilla kuvilla tehty kaikki? Tekeekö tuommosella mitään?
Joskus 10v sitte oon äestäny muutaman hehtaarin Esa-patu 360 äkeellä ja jotenki jäi semmonen kuva että saattas olla parempi ku tuo VM...
Mokomat ku ei maksakkaan mitään.
Esa-Tume on tosi hyvä äes . Esa-Patu on painavempi joten multamaassa tuppaa menemään pikkuisen liian syvään . Kokemusta molemmista 8)
Eikö pienkonekorjaaja tietänyt että niissä on syvyydensäätökin :P
Tiedän .
Mutta et älynnyt säätää ::)
Kyllä älysin . Olet Sä läski ja tyhmä.
Ai sä oot tommonen. Kun loppuu järki, niin aletaan haukkumaan ja kivittämään toista :D
-
Esa-tume
Esa-patu
Oliko muitaki? Vissiin samoilla kuvilla tehty kaikki? Tekeekö tuommosella mitään?
Joskus 10v sitte oon äestäny muutaman hehtaarin Esa-patu 360 äkeellä ja jotenki jäi semmonen kuva että saattas olla parempi ku tuo VM...
Mokomat ku ei maksakkaan mitään.
Esa-Tume on tosi hyvä äes . Esa-Patu on painavempi joten multamaassa tuppaa menemään pikkuisen liian syvään . Kokemusta molemmista 8)
Eikö pienkonekorjaaja tietänyt että niissä on syvyydensäätökin :P
Tiedän .
Mutta et älynnyt säätää ::)
Kyllä älysin . Olet Sä läski ja tyhmä.
Ai sä oot tommonen. Kun loppuu järki, niin aletaan haukkumaan ja kivittämään toista :D
Kiukkumaan ja havittamaan. ;D
-
ja vau! nyt päästiin jo asiaankin! kyllä sällit osaa!
:)
Kiitos.
-
Nimimerkillä "vielläkin esa-patulla äestäjä". Kynnöksellä tuntuu olevan aivan bueno, köykäsempi maa ja paljon pahnaa niin ei tu vi**u yhtään mitään. Tukkii aivan sikana, runko kun olis metrin pidempi ja sama määrä piikkejä siinä niin vois toimia. Sivulohkojen päät roikkuu alempana kuin keskirunko, siellähän ei o pyöriä ollenkaan ja kulumisesta johtuen koko runko ui selkä kaarella. Varpajyrien laakerien pehmikkeet, sellaset kumirinkulat, tuntuu hapertuvan pois aina parinvuoden välein. Vielläkin kyllä Hankkijan varaosahyllystä saa. Eli on niitä maakunnassa viellä todella paljon ku varastossa viittivät pitää!
Paljonko varpa maksaa nykyään?
-
Nimimerkillä "vielläkin esa-patulla äestäjä". Kynnöksellä tuntuu olevan aivan bueno, köykäsempi maa ja paljon pahnaa niin ei tu vi**u yhtään mitään. Tukkii aivan sikana, runko kun olis metrin pidempi ja sama määrä piikkejä siinä niin vois toimia. Sivulohkojen päät roikkuu alempana kuin keskirunko, siellähän ei o pyöriä ollenkaan ja kulumisesta johtuen koko runko ui selkä kaarella. Varpajyrien laakerien pehmikkeet, sellaset kumirinkulat, tuntuu hapertuvan pois aina parinvuoden välein. Vielläkin kyllä Hankkijan varaosahyllystä saa. Eli on niitä maakunnassa viellä todella paljon ku varastossa viittivät pitää!
Paljonko varpa maksaa nykyään?
Laakeri? Turengissa irtoo kumitissi, pesä ja laakeri n.45euroon.
-
Esa-tume
Esa-patu
Oliko muitaki? Vissiin samoilla kuvilla tehty kaikki? Tekeekö tuommosella mitään?
Joskus 10v sitte oon äestäny muutaman hehtaarin Esa-patu 360 äkeellä ja jotenki jäi semmonen kuva että saattas olla parempi ku tuo VM...
Mokomat ku ei maksakkaan mitään.
Esa-Tume on tosi hyvä äes . Esa-Patu on painavempi joten multamaassa tuppaa menemään pikkuisen liian syvään . Kokemusta molemmista 8)
Eikö pienkonekorjaaja tietänyt että niissä on syvyydensäätökin :P
Tiedän .
Mutta et älynnyt säätää ::)
Kyllä älysin . Olet Sä läski ja tyhmä.
Ai sä oot tommonen. Kun loppuu järki, niin aletaan haukkumaan ja kivittämään toista :D
Ai järki loppuu . Sulla ei järkeä ole ollutkaan .
-
Nimimerkillä "vielläkin esa-patulla äestäjä". Kynnöksellä tuntuu olevan aivan bueno, köykäsempi maa ja paljon pahnaa niin ei tu vi**u yhtään mitään. Tukkii aivan sikana, runko kun olis metrin pidempi ja sama määrä piikkejä siinä niin vois toimia. Sivulohkojen päät roikkuu alempana kuin keskirunko, siellähän ei o pyöriä ollenkaan ja kulumisesta johtuen koko runko ui selkä kaarella. Varpajyrien laakerien pehmikkeet, sellaset kumirinkulat, tuntuu hapertuvan pois aina parinvuoden välein. Vielläkin kyllä Hankkijan varaosahyllystä saa. Eli on niitä maakunnassa viellä todella paljon ku varastossa viittivät pitää!
Paljonko varpa maksaa nykyään?
Laakeri? Turengissa irtoo kumitissi, pesä ja laakeri n.45euroon.
Jos seuraa onko laakeri, siis vain urakuulalaakeri, väljä niin se ei monta e maksaa. Etu keskimäinen varppa kovimillaan. Seuraamalla ilmestyykö jyrään halkelmia ja se on suora niitä pystyy kunnostaa. Muistaakseni yksi varpajyrä oli aika kallis
-
Nimimerkillä "vielläkin esa-patulla äestäjä". Kynnöksellä tuntuu olevan aivan bueno, köykäsempi maa ja paljon pahnaa niin ei tu vi**u yhtään mitään. Tukkii aivan sikana, runko kun olis metrin pidempi ja sama määrä piikkejä siinä niin vois toimia. Sivulohkojen päät roikkuu alempana kuin keskirunko, siellähän ei o pyöriä ollenkaan ja kulumisesta johtuen koko runko ui selkä kaarella. Varpajyrien laakerien pehmikkeet, sellaset kumirinkulat, tuntuu hapertuvan pois aina parinvuoden välein. Vielläkin kyllä Hankkijan varaosahyllystä saa. Eli on niitä maakunnassa viellä todella paljon ku varastossa viittivät pitää!
Paljonko varpa maksaa nykyään?
Laakeri? Turengissa irtoo kumitissi, pesä ja laakeri n.45euroon.
Jos seuraa onko laakeri, siis vain urakuulalaakeri, väljä niin se ei monta e maksaa. Etu keskimäinen varppa kovimillaan. Seuraamalla ilmestyykö jyrään halkelmia ja se on suora niitä pystyy kunnostaa. Muistaakseni yksi varpajyrä oli aika kallis
Se laakeri on normi SKF, joku 62xx tjsp. Maksaa 2-5euroo.
-
Nimimerkillä "vielläkin esa-patulla äestäjä". Kynnöksellä tuntuu olevan aivan bueno, köykäsempi maa ja paljon pahnaa niin ei tu vi**u yhtään mitään. Tukkii aivan sikana, runko kun olis metrin pidempi ja sama määrä piikkejä siinä niin vois toimia. Sivulohkojen päät roikkuu alempana kuin keskirunko, siellähän ei o pyöriä ollenkaan ja kulumisesta johtuen koko runko ui selkä kaarella. Varpajyrien laakerien pehmikkeet, sellaset kumirinkulat, tuntuu hapertuvan pois aina parinvuoden välein. Vielläkin kyllä Hankkijan varaosahyllystä saa. Eli on niitä maakunnassa viellä todella paljon ku varastossa viittivät pitää!
Paljonko varpa maksaa nykyään?
Laakeri? Turengissa irtoo kumitissi, pesä ja laakeri n.45euroon.
Jos seuraa onko laakeri, siis vain urakuulalaakeri, väljä niin se ei monta e maksaa. Etu keskimäinen varppa kovimillaan. Seuraamalla ilmestyykö jyrään halkelmia ja se on suora niitä pystyy kunnostaa. Muistaakseni yksi varpajyrä oli aika kallis
Siihen varpayrään saa pelkkiä akselitumppeja jos rikkinäinen laakeri päässyt syömään akselin pilalle ja varpajyrä muuten vielä ehjä.
-
Tume-jotain on ihan hyvä äes, mulla on 360, varpajyrät edessä ja takana ja lata edessä. Vaatii voimaa, mutta sun maxxummi vie kyllä
Maalajit vaikuttaa hiton paljon mutta me vedettiin 4000 Esa-tumea vakiolla 845 Casella. Kulkee kivennäismailla ja pari sukupolvea viljelyssä olleilla eloperäisillä ihan ok.
-
Eli tuommosen uskaltas ostaa. Ois tarjolla ainaki semmonen esa-patu 360, nostolaitemallia, joka vaatis vähä hellää huolenpitoa.
-
Niin tämä Esa-Patu eitaida olla kommenteistapäätellen edes sukua tuolle Pelkälle Patu äkeelle? Mullakin on semmonen Patu42 ja siittä phuessakin alkaa adistaan :-[
-
Mulla on vissiin tumen hintahtava 4400. Pari 6206 laakeria on pitänyt vaihtaa ja keskimmäistä etuvarpajyrää piti hitsata. Hyvä tietää että vielä saa osia... Minä oon tykänny että on ihan hyvä äes. Painoa ihan mukavasti ja kulkee meidän kevyemmillä maalajeilla oikeassa syvyydessä kun varpajyrät kantaa hyvin. Piikit voi olla löysät, mutta toimii keveillä maalajeilla aivan mukavasti. Onhan tämmöinen äes ihan toista maata kun vertaa edelliseen maaselänkoneen tekemään (sama kuin vm) nostolaiteäkeeseen jonka lohkot lepatti villisti ja kulki milloin missäkin syvyydessä. Seuraava äes pitää sitten miettiä millaisen laittas joskus tulevaisuudessa. Tästä vois tehdä vaikka sänkiäkeen harvalla piikkijaolla ja leveillä kärkilapuilla.
-
Oli joskus muutaman vuoden hinattava Patu 360, varpajyrät kummassakin päässä. Painoa oli muihin aikalaisiin ja samankokoisiin verrattuna reilusti, eli tasan tonni. Jälki hyvää, mutta varpajyrät ei tosiaan sietäny maakiviä yhtään, ja uusia ei ainakaan silloin saanut mistään. Aivan totaalituhottua varpajyrääkin väänneltiin liinoilla, niksnakstaljalla ja rautakangella muotoon ja hitsattiin kasaan.
Nykyään on Väderstad. ;D
-
Tälläsenä keväänä varpajyrä on se viimeinen varuste äkeeseen ,jälkihara 15 kertaa parempi ainakin moreeni ja multamailla ei kuoretu.
Tarmo jämerä runko suuret kestävillä navoilla olevat pyörän takaavat todella hyvän kylvöalustan.Eikä tuki niin kuin nämä vanhat merkit pakkaa tekemään.
-
Tälläsenä keväänä varpajyrä on se viimeinen varuste äkeeseen ,jälkihara 15 kertaa parempi ainakin moreeni ja multamailla ei kuoretu.
Tarmo jämerä runko suuret kestävillä navoilla olevat pyörän takaavat todella hyvän kylvöalustan.Eikä tuki niin kuin nämä vanhat merkit pakkaa tekemään.
;D
-
Tälläsenä keväänä varpajyrä on se viimeinen varuste äkeeseen ,jälkihara 15 kertaa parempi ainakin moreeni ja multamailla ei kuoretu.
Tarmo jämerä runko suuret kestävillä navoilla olevat pyörän takaavat todella hyvän kylvöalustan.Eikä tuki niin kuin nämä vanhat merkit pakkaa tekemään.
Piti oikeen kuuklettaa. Tuohan on siis sama paska ku tuo VM. Hyi helv... Aivan paska kapistus. Miten ne onki saanu vain kaks lohkoa lepattamaan niinku lepakon siivet.
Vai tarkotitko sää tämmöstä suurtalousmallia:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSksrRVO18qv_NLD-_sIqBy15EITwgaHWoMfkflpBsK2lQI1Wz9-A
-
Tälläsenä keväänä varpajyrä on se viimeinen varuste äkeeseen ,jälkihara 15 kertaa parempi ainakin moreeni ja multamailla ei kuoretu.
Tarmo jämerä runko suuret kestävillä navoilla olevat pyörän takaavat todella hyvän kylvöalustan.Eikä tuki niin kuin nämä vanhat merkit pakkaa tekemään.
Tuala roopin reunalla on sekä tarmo 450, että esa-tume 4800. Tua tarmo on kyllä äkeen irvikuva. Sillä ei kyllä tee yhtään mitään. Ihan liian kevyt ja koko ajan jostakin tukos. Esa-tume on siihen verrattuna oikeasti äes! Välis oli tume nordicci joka kai muuten ihan ok äes, mutta ei oikein soveltunu multamaille. Potilan masteri nyt ja siinä on jo vähä äkeen makua...
-
Tarmohan se oli meilläkin... hyvä että sai siitäki oikein rahaa kun myi. Miten joku voi kehua tuommoista paskaa😠onneks meidän maat ei kuoretu...
-
Tälläsenä keväänä varpajyrä on se viimeinen varuste äkeeseen ,jälkihara 15 kertaa parempi ainakin moreeni ja multamailla ei kuoretu.
Tarmo jämerä runko suuret kestävillä navoilla olevat pyörän takaavat todella hyvän kylvöalustan.Eikä tuki niin kuin nämä vanhat merkit pakkaa tekemään.
Piti oikeen kuuklettaa. Tuohan on siis sama paska ku tuo VM. Hyi helv... Aivan paska kapistus. Miten ne onki saanu vain kaks lohkoa lepattamaan niinku lepakon siivet.
Vai tarkotitko sää tämmöstä suurtalousmallia:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSksrRVO18qv_NLD-_sIqBy15EITwgaHWoMfkflpBsK2lQI1Wz9-A
Juuri tuota suurmallia ,huima 330 cm työleveys takaa työn joutumisen ja vetolaitteen erinomaiset materiaalit takaavat pitkän käyttöiän ilman murheita pitkäksi aikaa.Erikoislaakerit navoissa kestävät pölyä ja muita likapartikkeleita vuodesta toiseen.Jos kaikki äkeet tehtäisiin näillä Tarmon kriteereillä ei äestä tarvitsisi ostaa kuin kerran 100 vuodessa.
Piikit ovat maailman kuulua erikoismetallia jota myös avaruusasemilla käytetään todella kestävyyttä vaativissa paikoissa kuten nosturissa jolla korjataan asemaa ulkopuolelta.Hitsisaumat ovat röngten kuvattu ennen kuin äes luovutetaan myyntiedustajalle tällä toimenpiteellä vältetään hitsaus reklamaatiot.
-
No niin nyt rupee tulee kunnon tarinaa ::)
-
No niin nyt rupee tulee kunnon tarinaa ::)
Mää on oppinut zetorilta ,sieltä on tullut deutsi skeidaa vuosia. ;D ;D
-
No niin nyt rupee tulee kunnon tarinaa ::)
Mää on oppinut zetorilta ,sieltä on tullut deutsi skeidaa vuosia. ;D ;D
Tukka putkella tarmolla kohti uusia vaikeuksia. Voi jeesus mut sää oot dille. ;D
-
Vielä alkuperäiseen aiheeseen palaten: Esa-Patu on Esa-Tumeen verrattuna selkeästi raskaampi ja muokkaa sekä tasaa myös tehokkaammin. Esa-Patussa on hieman jäykempi "pystypiikki" ja Esa-Tumessa perinteisempi S-piikki. Kumpiakaan ei tietenkään kannata verrata muokkaustehokkuudessa nykyisiin pyörä-äkeisiin. Käytössä on aiheen mukaiset äkeet Esa-Patu 420, Esa-Tume 3600 ja Esa-Tume 4000 - kaikki puolihinattavina malleina.
Esa-Patusta on muutama kuva ehtinyt nettiin asti:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Esa-Patu420
Myös jotain remontteja:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Esa-Patu420/bearingFix
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Esa-Patu420/Spikes
-
Vielä alkuperäiseen aiheeseen palaten: Esa-Patu on Esa-Tumeen verrattuna selkeästi raskaampi ja muokkaa sekä tasaa myös tehokkaammin. Esa-Patussa on hieman jäykempi "pystypiikki" ja Esa-Tumessa perinteisempi S-piikki. Kumpiakaan ei tietenkään kannata verrata muokkaustehokkuudessa nykyisiin pyörä-äkeisiin. Käytössä on aiheen mukaiset äkeet Esa-Patu 420, Esa-Tume 3600 ja Esa-Tume 4000 - kaikki puolihinattavina malleina.
Esa-Patusta on muutama kuva ehtinyt nettiin asti:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Esa-Patu420
Myös jotain remontteja:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Esa-Patu420/bearingFix
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Esa-Patu420/Spikes
Nämä juubin projekti kuvat on huippuja jatka samaan malliin
-
Nämä juubin projekti kuvat on huippuja jatka samaan malliin
OK, jatketaan ;D
-
Onkos Juubi vielä tehnyt varpajyrille laakeriremppaa? Hommasin juuri 420 äkeen ja laakerit on aika heikossa hapessa. Edestä keskimmäinen jyrä oli tippunut poiskin ja tuohonnut samalla metalliset laakeripesät ja toiselta puolen syönyt akselin :o...
Noissahan on 6206 laakerit, mutta ne on jonkinlaisessa muovi/kumi pesässä varsinaisen rautaisen pesän sisällä. Nyt epäilyttääkin, että pystyykö noita laakereita vaihtamaan ilman, että ne ympärykset murenee käsiin (mitä nyt muutamaa kattelin, niin ne ainakin mureni). Saako noita kokonaisia yksiköitä vielä jostain kun ei ole tuollaisia osunut silmään koskaan, vai käykö tohon sellaiset "normaalit" laakeriyksiköt? Lompsa kevenee varmaan kivasti jos tarvii alkaa kaikkiin (12kpl) uusia yksiköitä laitaan.
-
Nämä juubin projekti kuvat on huippuja jatka samaan malliin
OK, jatketaan ;D
Jatka ihmeessä. Monessa projektissa ollut apua kirjoituksistasi. Itelläkin noissa äkeen pyöränlaakereissa väljää paljon.. Helpottaa kummasti kun voi tehdä ton sun tarinan mukaan rempan
-
Kyllä tuohonkin on laakereita ja niitä kumeja vaihdettu. Muistaakseni kumit löytyivät varaosatiskiltä ihan hyllytavarana, hintaa en tosin muista. Kyllä ne on tosiaan uusittava samalla tai muuten akseli hakkaa sen peltisen kupin pilalle kun kumit murenevat ympäriltä. Eikä siitä uudesta laakeristakaan olisi mitään hyötyä siellä väljien kumilimppujen välissä.
-
Kyllä tuohonkin on laakereita ja niitä kumeja vaihdettu. Muistaakseni kumit löytyivät varaosatiskiltä ihan hyllytavarana, hintaa en tosin muista. Kyllä ne on tosiaan uusittava samalla tai muuten akseli hakkaa sen peltisen kupin pilalle kun kumit murenevat ympäriltä. Eikä siitä uudesta laakeristakaan olisi mitään hyötyä siellä väljien kumilimppujen välissä.
Kesällä "jouduin" ostaan koko limpun, makso muistaakseni yli 60€ >:(
Joku oli laittanut 30mm laakeri silmäiset tilalle ilmeisesti tuuma kokoisen, joka oli siis jo laittaessa ollu väljä ??? Täyty sorvattava toinen varpajyrän pää 25mm: seksi ja taas löytyi laakeri siihen hyllystä. Ehjät "limpun " osat pistin tietty kiiruusti hyllylle talteen!
-
Onkos Juubi vielä tehnyt varpajyrille laakeriremppaa? Hommasin juuri 420 äkeen ja laakerit on aika heikossa hapessa. Edestä keskimmäinen jyrä oli tippunut poiskin ja tuohonnut samalla metalliset laakeripesät ja toiselta puolen syönyt akselin :o...
Noissahan on 6206 laakerit, mutta ne on jonkinlaisessa muovi/kumi pesässä varsinaisen rautaisen pesän sisällä. Nyt epäilyttääkin, että pystyykö noita laakereita vaihtamaan ilman, että ne ympärykset murenee käsiin (mitä nyt muutamaa kattelin, niin ne ainakin mureni). Saako noita kokonaisia yksiköitä vielä jostain kun ei ole tuollaisia osunut silmään koskaan, vai käykö tohon sellaiset "normaalit" laakeriyksiköt? Lompsa kevenee varmaan kivasti jos tarvii alkaa kaikkiin (12kpl) uusia yksiköitä laitaan.
http://www.tumeagri.fi/site/fi/
Pari vuotta sitten tilasin suoraan tuolta varpajyrän ja laakereita kuppeineen ja kumeineen. Hintakin muistaakseni oli ihan siedettävä.
-
Ehdin jo sillon kesällä miettiä et joudunko varpajyrän uusimaan mutta mahtui isompaan sorviin. Varpajyrä ottaa helposti kipiää kun kohtaa kiviä. Ja jos menee väärään niin taitaa oikaisu olla mahdotonta.
-
Vielä alkuperäiseen aiheeseen palaten: Esa-Patu on Esa-Tumeen verrattuna selkeästi raskaampi ja muokkaa sekä tasaa myös tehokkaammin. Esa-Patussa on hieman jäykempi "pystypiikki" ja Esa-Tumessa perinteisempi S-piikki. Kumpiakaan ei tietenkään kannata verrata muokkaustehokkuudessa nykyisiin pyörä-äkeisiin. Käytössä on aiheen mukaiset äkeet Esa-Patu 420, Esa-Tume 3600 ja Esa-Tume 4000 - kaikki puolihinattavina malleina.
Esa-Patusta on muutama kuva ehtinyt nettiin asti:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Esa-Patu420
Myös jotain remontteja:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Esa-Patu420/bearingFix
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Esa-Patu420/Spikes
Siinä on Esaa edestä ja takaa, Esa sivulta ja Esa makaa ;D
Hienoja toimintakuvia ;)
-
Onkos Juubi vielä tehnyt varpajyrille laakeriremppaa? Hommasin juuri 420 äkeen ja laakerit on aika heikossa hapessa. Edestä keskimmäinen jyrä oli tippunut poiskin ja tuohonnut samalla metalliset laakeripesät ja toiselta puolen syönyt akselin :o...
Noissahan on 6206 laakerit, mutta ne on jonkinlaisessa muovi/kumi pesässä varsinaisen rautaisen pesän sisällä. Nyt epäilyttääkin, että pystyykö noita laakereita vaihtamaan ilman, että ne ympärykset murenee käsiin (mitä nyt muutamaa kattelin, niin ne ainakin mureni). Saako noita kokonaisia yksiköitä vielä jostain kun ei ole tuollaisia osunut silmään koskaan, vai käykö tohon sellaiset "normaalit" laakeriyksiköt? Lompsa kevenee varmaan kivasti jos tarvii alkaa kaikkiin (12kpl) uusia yksiköitä laitaan.
Onko Valmöntti jo saanut äkeeseen uuden akselin?
Itsellä aivan sama onkelma laakeri meni->laakeripesä **skana myös varpajysässä ->akselin pää aivan pyöreä.....
Pitäis koojata ennen kevättä.
-
Kai laakereita saa, mutta vaihda pukkilaakeri. Se on helpompi vaihtaa uuteen. ;D
-
Ei ole vielä laakereita laitettu.. Alkaa pikkuhiljaa kiire tulemaan. Meinasin, että laittaisin sellaset neliö malliset valurautaiset laakeriyksiköt, mutta eihän ne mahtunut sinne väliin.. Eli pitää hakee alkuperäiset. Kävin syksyllä kyselemässä K-maataloudessa eikä se myyjä oikeen tietäny asiasta, että kuka niitä toimittaa ymym.. Mieleen ainakin jäi, että kalliiksi tulee. Taidankin uusia vain muutaman tähän hätään. Se kulunut akseli pitää täyttöhitsata ja hioa mittaansa sovittamalla laakeria aina välillä. Saa nähä mitä siitäkin tulee..
-
Itse vaihtanut esa-patu 420seen laakeriyksiköt mallia ikh. Nyt hajosi varpajyrä hitsauksistaan johtuisiko kumi iskarin puuttesta laakerissa.
Kellään ko kamppeeseen varpajyrää vai meneekö taivutteluks ja liimailuksi :-(