Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaikki äänestämään  (Luettu 4952 kertaa)

henriksson

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Vs: Kaikki äänestämään
Täällä on vallalla sellainen tappiomieliala,että porukat sanoo,ettei äänestetä ollenkaa.Mutta minä olen sanonut,että äänestämättä jättäminen on ääni demarille.Siksi kaikkien kannattaa äänestää----keskustaa ::)

Ääni kepulle on kuin kaivaisi maata jalkojensa alta.  >:(
Totta. Kalliolle on parempi  rakentaa kuin hiekalle tai mullalle. Savenpäällä betonitalokin seisoo huonosti.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kaikki äänestämään
Mä oon äänestäny kaikissa valtiollisissa vaaleissa siitä asti kun on äänioikeus ollut. Ehdokas ja puoluekkin on jo päivänselviä ;)

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Kaikki äänestämään
Ite simmon alotukseen. Saattaapi olla että Heino nukkuupi nämä vaalit, sananmukasesti. En kehtoa lähteä ajamaan seittemeäkymmentäkilometrie assiestatehen, toempi on köllötellä. Nii, no, ja hirvenmehtuuaekaa.
empä usko,heino on niin pesunkestävä kepu,että vaikka kävelee kirkolle :D
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Kaikki äänestämään
ÄÄnestämättä jättäminen on kuin löisi vasuri halolla itseään päähän.
;D ;D ;D ;D
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Kaikki äänestämään
ehei, en kävele, mutta jos uuvvenkarhea mersu hakkoo portaelta ja tuopi takasi, niin harkitaan...
Elämä on parasta kometiijjaa

IsoK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Kaikki äänestämään
Kyllä se taitaa kunta tasolla olla enemmän kiinni henkilöstä kuin puolueesta mitä saadaan aikaan. Kyllä minä äänestän henkilöä en puoluetta.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kaikki äänestämään
Kyllä se taitaa kunta tasolla olla enemmän kiinni henkilöstä kuin puolueesta mitä saadaan aikaan. Kyllä minä äänestän henkilöä en puoluetta.

Keskusta dominoi kuntakenttää varsin suvereenisti, siinä mielessä henkiövaali on ainoa järkevä tapa toimia ...

Talojussi

  • Vieras
Vs: Kaikki äänestämään
Kyllä se taitaa kunta tasolla olla enemmän kiinni henkilöstä kuin puolueesta mitä saadaan aikaan. Kyllä minä äänestän henkilöä en puoluetta.

Keskusta dominoi kuntakenttää varsin suvereenisti, siinä mielessä henkiövaali on ainoa järkevä tapa toimia ...

Siirtyminen suurempiin kuntayksiköihin korjaa tätä pahaa vinoutumaa

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kaikki äänestämään
Kyllä se taitaa kunta tasolla olla enemmän kiinni henkilöstä kuin puolueesta mitä saadaan aikaan. Kyllä minä äänestän henkilöä en puoluetta.

Keskusta dominoi kuntakenttää varsin suvereenisti, siinä mielessä henkiövaali on ainoa järkevä tapa toimia ...

Siirtyminen suurempiin kuntayksiköihin korjaa tätä pahaa vinoutumaa

Vaikka keskustaa kannatankin, niin en sitä pidä järkevänä, että demokratiassa jollakin puolueella on yksinkertainen enemmistö vuosikymmenestä toiseen, edes kunnan kokoisessa yksikössä.
Demokratian perusperiaatteisiin kuuluu se, että useammat ryhmät vaikuttaa päätöksentekoon, muuten tulee korruptiota ja muita lieveilmiöitä.

Tosin kunta on  niin pieni yksikkö ja sen menot lakisääteisiä noin 80 %:sti, ettei se vielä yhteiskuntaa mädännytä, mutta kyse onkin enemmän periaatteesta.

Tosiasia vaan on, että paikalliset ehdokkaat muissa puolueissa on varsin kepposia henkilöitä, yleensä junantuomia etelästä ( virkamiehiä ), joilla ei ole käsitystä siitä, miten elinkeino-elämää pitäisi kehittää, jotta kunnan väkiluku saataisiin tanakasti kasvu-uralle.

kakkula

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52
Vs: Kaikki äänestämään
Vaikka keskustan jäsen oon ollutkin niin hammastan vieläkin !
Minäkin veen tuomana, reittäpitkin isännäksi kiivenneenä. Taannoin löytyi minunkin nimeni tuttajaliiton maakuntatiedottajien listalta. Kun mää olin oman puolueen vaaliauditoriossa missä oli mmm touttajaliiton toiminnanjohtajan postilta eduskuntaan äänestetty (minäkin).En saanu kysymystäni esittää.
Kun kävin järjestöagrolokin vaalauditoriossa, olin siellä hiljaa ja kiltisti ja kuuntelin vain.
Pianpa tosioikeat keskustalaiset tiesivät minut puolueloikkariksi, tosin minulle siitä ei kerrottu. Monta hämmästyttävää juttua on tapahtunut. Jäi kyllä siilloin seuraavat kunnallisvaalit väliin.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Kaikki äänestämään
Meilläpäin jos äänestää tai jättää äänestämättä niin aina kepu vallassa.

Taidampa jättää äänestämättä 8) Tosimies ei politikkoja kaipaa 8)

Tulispa taas suojeluskunnat muotiin . Sais rynkyn kotio . Naapuriparat,
ei kukkaan uskaltais piruilla  :D

Hälläväli

  • Vieras
Vs: Kaikki äänestämään
Noin periaatteelliselta kannalta, on valitettava asia, että poliittista osallistumista ei arvosteta ja politiikkaa ja poliitikkoja halveksitaan, huonokin demokratia on parempi kuin diktatuuri, sillä kun ollaan viimein siinä pisteessä, että juuri kukaan ei halua lähteä ehdokkaaksi, tai kun äänestysprosentti vain laskee ja laskee, niin ollaan diktatuurin ja anarkian tiellä.

Ei pidä unohtaa sitä tosiasiaa, että kansalla on aina sellaiset poliitikot kuin kansa ansaitsee.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kaikki äänestämään
Noin periaatteelliselta kannalta, on valitettava asia, että poliittista osallistumista ei arvosteta ja politiikkaa ja poliitikkoja halveksitaan, huonokin demokratia on parempi kuin diktatuuri, sillä kun ollaan viimein siinä pisteessä, että juuri kukaan ei halua lähteä ehdokkaaksi, tai kun äänestysprosentti vain laskee ja laskee, niin ollaan diktatuurin ja anarkian tiellä.

Ei pidä unohtaa sitä tosiasiaa, että kansalla on aina sellaiset poliitikot kuin kansa ansaitsee.

Näinhän se on, valtaosa tavallisista kunnallispoliitikoista ja muista poliitikoista, tekee työtä vilpittömästi paremman ja demokraattisemman Suomen puolesta.
Jonkun täytyy niitäkin hommia hoitaa, itsellä ei ole mitään kokemusta eikä kovin paljon kiinnostusta itse poliittiseen toimintaan, mutta yhteiskuntaan ja sen ilmiöihin kyllä löytyy kiinnostusta, kuten pitäisi meiltä kaikilta löytyä ...