Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kannentiivisteen tulirengas  (Luettu 11217 kertaa)

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Kannentiivisteen tulirengas
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.

No niiiii, ja taas se humpuukihessun tietolaari aukes....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.

No niiiii, ja taas se humpuukihessun tietolaari aukes....
Pidä nyt se huutoturpa tänä iltana vaimeana ,etkö voi kirjoittaa asiaa niin kuin toisetkin yritä edes!
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.

Ei pitäisi ole koska kansi on laitettu ja oikaistu ,mutta täytyy tarkistaa. Tässä oli nyt vaan semmoinen piilovika .Remontti tehty hyvässä uskossa mutta ilmeisesti jäänyt  putkien korkeus sovittamatta.?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.

Ei pitäisi ole koska kansi on laitettu ja oikaistu ,mutta täytyy tarkistaa. Tässä oli nyt vaan semmoinen piilovika .Remontti tehty hyvässä uskossa mutta ilmeisesti jäänyt  putkien korkeus sovittamatta.?
Juuri niin tavallinen tarina,putki kannattaa painattaa jotta sen asema varmasti tulee ilmi
pelkkä silmämääräinen vilkaisu ei riitä silloin varsinkin kun uutta putkea laitetaan ,vanha saattaa pysyä paikoillaan .Kylmä asennus aina ilman o.renkaita ja kun ollaan varmoja putken asemasta sitten vasta loppukookonpano ja o.renkaat.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Tulirenkaan alue näkyy kannessa kirkkaana ,ei hiertymää . Sen sijaan vuotokohdat näkyy tummana karstana kannessa imusarjan puolella joka sylinterin kohdalla heti tulirenkaan jälkeen

Nythän ei tarvitse ratkaista syitä ongelmaan kun ne on tiedossa ,mutta tapa korjata mieluiten ilman enempää koneen aukaisua kun tuolla ei paljon tule vuodessa ajoa

Viimeksi muokattu: 27.10.16 - klo:19:47 kirjoittanut Pōllumees

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Tulirenkaan alue näkyy kannessa kirkkaana ,ei hiertymää . Sen sijaan vuotokohdat näkyy tummana karstana imusarjan puolella joka sylinterin kohdalla.

Nythän ei tarvitse ratkaista syitä ongelmaan kun ne on tiedossa ,mutta tapa korjata mieluiten ilman enempää koneen aukaisua kun tuolla ei paljon tule vuodessa ajoa

Mopon kantta kun laski liikaa niin mäntä otti kanteen kiinni. Hätäratkaisuna pinkattiin kannentiivisteitä päälekkäin, ei ollut hyvä ratkaisu...

Oikotietä onneen ei ole.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
Just joo ja foortin lohkot pillitti öljyn sekaan nesteet oli niin hörttöstä valua ja sylinterit piti putkittaa kun oli niin epäkuranttia valu sylinterin seinässä,löytyyhän näitä kun kaivellaan.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Köntys

  • Vieras
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
Just joo ja foortin lohkot pillitti öljyn sekaan nesteet oli niin hörttöstä valua ja sylinterit piti putkittaa kun oli niin epäkuranttia valu sylinterin seinässä,löytyyhän näitä kun kaivellaan.

Ja taas niiiiiin vankkaa SAS-faktaa....   :D ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta  mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.
Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.

Luojan onni ettet oo.

Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
Just joo ja foortin lohkot pillitti öljyn sekaan nesteet oli niin hörttöstä valua ja sylinterit piti putkittaa kun oli niin epäkuranttia valu sylinterin seinässä,löytyyhän näitä kun kaivellaan.

Ja taas niiiiiin vankkaa SAS-faktaa....   :D ;D
No etkö lukenut kuinka Ss kertoili kuinka oli niitä lohkoja putkiteltu.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Tulirenkaan alue näkyy kannessa kirkkaana ,ei hiertymää . Sen sijaan vuotokohdat näkyy tummana karstana imusarjan puolella joka sylinterin kohdalla.

Nythän ei tarvitse ratkaista syitä ongelmaan kun ne on tiedossa ,mutta tapa korjata mieluiten ilman enempää koneen aukaisua kun tuolla ei paljon tule vuodessa ajoa

Mopon kantta kun laski liikaa niin mäntä otti kanteen kiinni. Hätäratkaisuna pinkattiin kannentiivisteitä päälekkäin, ei ollut hyvä ratkaisu...

Oikotietä onneen ei ole.

Juu ,pistän kenties vain  uuden tiivisteen ja ajan vuoden puolitoista. Muutaman kerran kun vaihtaa niin koneen saakin ajaa kuusen alle . Ei neljän tonnin koneeseen kannata paljoa uhrata.